Helsingin Sanomat uutisoi ansiokkaasti lauantaina 8.8.2012 siitä, että työeläkeyhtiöt sijoittavat suomalaista työeläkerahaa veroparatiiseihin. Nämä veroparatiisit välttävät veroja kaikin tavoin. Työeläkeyhtiöiden hallituksissa istuu vino pino demareita, jotka muutoin ovat vaatineet harmaata taloutta kuntoon. Tähän heillä ei ole ollut sanomista ennen kuin nyt on tultu mielipiteitä kyselemään.
Hallituksisssa istuu mm. Lauri Lyly (SAK:n puheenjohtaja), Leila Kostiainen (STTK:n pääsihteeri), Mikko Mäenpää (STTK:n puheenjohtaja), Riku Aalto (Metallityöväenliiton puheenjohtaja) ja Sture Fjäder (Akavan puheenjohtaja). Ja tietenkin myös elinkeinoelämän kermaa.
Riku Aalto sanoo ymmärtävänsä sen, että ay-liikkeen edustajilta vaaditaan korkeampaa moraalia kuin yritysjohtajilta. Leila Kostiainen sanoon, että kysymys on etiikasta ja moraalista.
Niinpä niin. Aina on näin. Kun demarit ovat paikoissa, joissa he pystyvät vaikuttamaan asioihin, he eivät vaikuta asioihin, vaikka myöntävät että kysymys on etiikan ja moraalin rajoja hipovasta toiminnasta. Samat ihmiset ja heidän puoluetoverinsa kuitenkin tuomitsevat vappupuheissa harmaan talouden. Ahaa. Harmaa talous on tuomittavaa vain silloin, jos he eivät itse ole mukana toiminnassa ja vain silloin, kun se ei kosketa heitä suoraan.
Sama juttu oli kun demarit vaativat yhtiöitä olemaan irtisanomatta väkeä. Kun he istuvat työeläkeyhtiön hallituksessa, jossa he voisivat vaikuttaa asiaan he eivät tee sitä - miksiköhän?
Harmaan talouden tukemisen sijasta näitäkin työeläkerahoja voitaisiin käyttää vaikka sosiaaliseen asuntotuotantoon tai joihinkin muihin yhteiskuntaa hyödyttäviin infrahankeisiin.
Demareita ei harmaa talous haittaa - kuin vappupuheissa
Demareita ei harmaa talous haittaa
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815