Wikipedia kertoo:
"Raamattu ja traditio on uskottu yksin ortodoksiselle kirkolle, joka tulkitsee niitä. Kirkko on kokonaisuudessaan erehtymätön oikean uskon suhteen."
Onko adventtikirkkokin erehtymätön oikean uskon suhteen?
T: Iloinen nauraja
Adventtikirkon erehtymättömyys?
17
68
Vastaukset
- pöh!
Tottakai adventtikirkko on erehtymätön ja omaa ainoan oikean opin.
Jos ymmärtää sapatin ja hylkää sen joutuu helvettiin.
Saatana siellä sitten pallokrillissä kivasti käristää ihmistä kuoliaaksi, ikuisesti ja juo lidlin kaljaa, iankaikkisesti.>>> Tottakai adventtikirkko on erehtymätön ja omaa ainoan oikean opin.
Niin tietysti.
>>> Jos ymmärtää sapatin ja hylkää sen joutuu helvettiin.
Selvähän se.
>>> saatana siellä sitten pallokrillissä kivasti käristää ihmistä kuoliaaksi, ikuisesti ja juo lidlin kaljaa, iankaikkisesti.
Toivottavasti siellä käristyksessä saa ihminenkin juoda alkoholijuomia. Kokemus lienee helpompi kestää kovassa kännissä.
T: Iloinen nauraja- 000.
Raamatuntuntemisesi on tasan nolla ja samaa voi sanoa adventtikirkon opin tuntemisestasi. Naurettavaa, kun lukee näitä lapsellisia kirjoituksianne on kuin lukisi leikkikoululaisten sepustuksia.
000. kirjoitti:
Raamatuntuntemisesi on tasan nolla ja samaa voi sanoa adventtikirkon opin tuntemisestasi. Naurettavaa, kun lukee näitä lapsellisia kirjoituksianne on kuin lukisi leikkikoululaisten sepustuksia.
>>> Raamatuntuntemisesi on tasan nolla
Puhuitko minulle? Kyllä minä tunnen Raamattua aivan riittävästi tietääkseni sen olevan poikkeuksellisen alkeellinen kirjakokoelma.
>>> samaa voi sanoa adventtikirkon opin tuntemisestasi.
Kyllä minä sitäkin oppia tunnen, mutta en tietenkään joka asiaa. Siksihän kysyinkin onko adventtikirkkokin erehtymätön oikeassa uskossa aivan kuten ortodoksinen kirkkokin on. Et vastannut kysymykseeni, vaan herjasit.
T: Iloinen nauraja- vai etkö?
iloinen_nauraja kirjoitti:
Puhuitko minulle? Kyllä minä tunnen Raamattua aivan riittävästi tietääkseni sen olevan poikkeuksellisen alkeellinen kirjakokoelma.
Kyllä minä sitäkin oppia tunnen, mutta en tietenkään joka asiaa. Siksihän kysyinkin onko adventtikirkkokin erehtymätön oikeassa uskossa aivan kuten ortodoksinen kirkkokin on. Et vastannut kysymykseeni, vaan herjasit.
T: Iloinen naurajaTottakai suurin osa ihmisistä on erehtymättömän oikeassa omasta mielestään. Niinhän sinäkin olet.
vai etkö? kirjoitti:
Tottakai suurin osa ihmisistä on erehtymättömän oikeassa omasta mielestään. Niinhän sinäkin olet.
>>> Tottakai suurin osa ihmisistä on erehtymättömän oikeassa omasta mielestään. Niinhän sinäkin olet.
Pidän avoimena monia, monia kysymyksiä. En ole erehtymätön. Olen vapaa-ajattelija!!!
T: Iloinen nauraja- vai etkö?
>>> Tottakai suurin osa ihmisistä on erehtymättömän oikeassa omasta mielestään. Niinhän sinäkin olet.
Pidän avoimena monia, monia kysymyksiä. En ole erehtymätön. Olen vapaa-ajattelija!!!
T: Iloinen naurajaTunnut olevan kuitenkin mielestäsi erehtymättömän oikeassa siinä, että "Jumala on satuolento" ja "Raamattu on satukirja", "Topila on pöpilä"... plus muut lentävät lauseesi joita toistat loputtomiin.
Varmaan adventistitkin jättävät avoimeksi monia kysymyksiä, joihin ei Raamatusta löydy vastausta. - kuka on viisas?
>>> Tottakai adventtikirkko on erehtymätön ja omaa ainoan oikean opin.
Niin tietysti.
>>> Jos ymmärtää sapatin ja hylkää sen joutuu helvettiin.
Selvähän se.
>>> saatana siellä sitten pallokrillissä kivasti käristää ihmistä kuoliaaksi, ikuisesti ja juo lidlin kaljaa, iankaikkisesti.
Toivottavasti siellä käristyksessä saa ihminenkin juoda alkoholijuomia. Kokemus lienee helpompi kestää kovassa kännissä.
T: Iloinen naurajaIloinen nauraja väittää Jeesuksen sanoneen: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"
Sen jälkeen kun hän meille noin sanoo.. hän päästää päälle röhönaurun!
Sitten hän tuumaa: " hulluja ei tartte kyntää eikä kylvää, niitä riittää"!
ja jatkaa : " Tyhmäkin/ hullu käy viisaasta, jos vaiti on"! ja sitten hän taas nauraa räkättää
Me muut kysymme: " Onko nauraminen ja räkättäminen vaitioloa? hö? t. benkku - usko ja toivo
T: Iloinen naurajaIloinen nauraja, näytä toteen: " Joka uskoo minuun ( so. Jeesukseen) hän elää vaikka olisi kuollut!
Adventtiseurakunta uskoo näin. Näytä nyt seuraavaksi toteen, että tämä usko on väärä.
En herjannut, vaan vastasin kysymykseesi. t. benedi vai etkö? kirjoitti:
Tunnut olevan kuitenkin mielestäsi erehtymättömän oikeassa siinä, että "Jumala on satuolento" ja "Raamattu on satukirja", "Topila on pöpilä"... plus muut lentävät lauseesi joita toistat loputtomiin.
Varmaan adventistitkin jättävät avoimeksi monia kysymyksiä, joihin ei Raamatusta löydy vastausta.>>> Tunnut olevan kuitenkin mielestäsi erehtymättömän oikeassa siinä, että "Jumala on satuolento" ja "Raamattu on satukirja", "Topila on pöpilä"... plus muut lentävät lauseesi joita toistat loputtomiin.
Kyllä. Yksinkertaisissa asioissa on helpompi tulla varmempiin johtopäätöksiin.
Vain Jumala on erehtymätön. Adventtikirkossa on käytössä seuraava periaate suoraan kastekortista:
"Seitsemännen päivän adventistit hyväksyvät ainoaksi tunnustuskirjakseen Raamatun ja pitävät seuraavia perusluonteisia opinkohtia pyhien kirjoitusten opetuksen mukaisina. Nämä opinkohdat, sellaisina kuin ne tässä esitetään, osoittavat, miten kirkko ymmärtää ja ilmaisee Raamatun opetuksen. Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia."- ei pidä pilkata
Niin, katuminen ja erhtyminen ovat kaksi eri asiaa.
" En minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt" 1 Moos 8: 21
Eli, " Joka uskoo minuun, hän elää vaikka olisi kuollut" Jeesus...Osan Jeesus edelleen tuhoaa, mutta ei kaikkea..joka pilkaten puhuu Aabrahamin , Iiisakin , Jaakobin ja Benedin Jumalasta, hän joutuu tuliseen pätsiin, jossa alkuaineetkin kuumuudesta sulavat ja palavat.
Kuka voi pelastaa tämän Jumalan kädestä? Tiedän kyllä erään, mutta iloinen nauraja ei tiedä!
- jeppejumalanpoika
Mitenkäs se jumala nyt sitten on erehtymätön kun ensin luo ihmiset sitten katuu sitä ja sitten sataa 40 päivää vettä ja koko maailma kastuu kuoliaaksi.
- pyh!
OIkeastaan Jumala murehti. Suomalainen käännös on vähän niin ja näin. Eikä se vaikuta Jumalan erehtymättömyyteen että ihminen sikailee ja sekoilee.
Taruolento voi olla samaan aikaan erehtymätön ja täysin "kuutamolla".
Satukirjan tarinoissa kaikki on mahdollista, sille joka uskoo satuihin.
Taruihin ja satuihin uskovat eivät ole vielä päässeet "tutistaan" eroon ja ovat siksi naurettavia reppanoita.## Adventtikirkon erehtymättömyys? ## (nauraja)
Sinähän olet palstalal antanut ymmärtää, että pidät humpuukina niin Raamattua kuin kristinuskoa. Nyt vedät tapetille Adventtikirkon. Ovatko siis muut kirkot sittenkin hyväksyntäsi saaneita?
Mutta Jumalan kansa on yhtä. Kun puhut adventisteista, puhut kristityistä.
Joh. 17:21
että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22
Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23
minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Antti>>> Sinähän olet palstalal antanut ymmärtää, että pidät humpuukina niin Raamattua kuin kristinuskoa.
Naulan kantaan. Niin pidänkin.
>> Nyt vedät tapetille Adventtikirkon. Ovatko siis muut kirkot sittenkin hyväksyntäsi saaneita?
Eivät ole. Inhoan kirkkoja tasapuolisesti ja olin vain tässä kiinnostunut siitä onko adventtikirkko virallisesti erehtymätön kuten ortodoksinen kirkko on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911350
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85852
- 51758
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51750Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä312601Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7585- 53584