Miten ihmeessä täällä tutustuu toisiin ihmisiin? Tuntuu että Valkeakoskella on äärimmäisen vaikea tutustua kehenkään, ellei ole sattunut syntymään paikkakunnalla. Ja nekin joihin tutustuu, ovat yleensä toiselta paikkakunnalta muuttaneita ja kärsivät samasta ongelmasta.
Ulkopaikkakuntalaisena Koskissa
19
788
Vastaukset
- Paikallinen47
Ala harrastaa jotain, Koskissa on hyvät mahdollisuudet vaikka mihin. Sieltä niitä kamuja sitten löytyy.
- muualta kotoisin
Siinä olet kyllä oikeassa, kaikki tuttuni ovat nimittäin tulleet juuri erään harrastuksen kautta.
- muukalainen kans
Mitähän sitä rupeis harrastamaan... hmmm:) Onneksi muutamia kavereita on kumminkin löytynyt ihan töistä.
- oluen ääressä tutust
Itse olen tutustunut juurikin töissä, harrastuksissa ja baarissa. Missä nyt ihmiset yleensäkin tutustuvat missä tahansa. Olen myös havainnut ns. porttiteorian, kun tutustut yhteen tyyppin, he kutsuvat juhliinsa jonka jälkeen tutustut heidän ystäviinsä jne. Eli tuttujen määrä kasvaa exponentiaalisesti, alku on vaikein. Tsemppiä.
- Tutu Tutusti
Miten sitten yleensä tutustuu kehenkään? Menemällä sinne missä on ihmisiä ja ryhtymällä juttusille.
- kaipaa kotiin
Hämäläiset on sosiaalisia. Eivät katso kieroon vaikka juttelisit kassajonossa, uimahallin saunassa tai missä vaan. Toista se on muualla...
- erilainen koskilaine
Ihan samanlaisia ihmisiä täällä asuu kuin muuallakin, mutta ehkä on helpointa tutustua ihmisiin joilla ei ole paljon kavereita ja halu sitä kautta halu tutustua. Syntyperäisellä ihmisellä on koulujen, harrastusten jne kautta jo valmiiksi paljon ystäviä ja kavereita, sen sijaan muualtamuuttaneilta tällainen verkosto puuttuu, joten ovat kenties avoimempia tutustumaan uusiin ihmisiin.
- Ei mitenkään
Minä olen asunut täällä vasta reilut parikymmentä vuotta, niin eihän mulla vielä voikaan ketään tuttuja koskilaisia olla...
- Riittävästi
Odottele sitkeästi,minä olen asunut täällä jo reilut neljäkymmentä vuotta,minulla on jo yksi ystävä.
- Ei mitenkään
Riittävästi kirjoitti:
Odottele sitkeästi,minä olen asunut täällä jo reilut neljäkymmentä vuotta,minulla on jo yksi ystävä.
Mutta onko se sun ystävä alkuperäinen koskilainen... uskallanpa epäillä. Tai sitten olet itse ihan yltiösosiaalinen tapaus...
- Velkakoskella
Ei mitenkään kirjoitti:
Mutta onko se sun ystävä alkuperäinen koskilainen... uskallanpa epäillä. Tai sitten olet itse ihan yltiösosiaalinen tapaus...
Täällä kukaan yltiösosiaalisten kanssa kaveeraa. Pitää olla tavallinen möllöttäjä että hyväksytään ja sittenkin vaan siinä tapauksessa ettei ole muuttanut akaasta (kirjoitetaan pienellä).
- surullista
mäkään en oo löytäny ystäviä täältä, asunut 10 vuotta.. tuttuja on tullut, mut kovasti on ikäeroa ja ei yhteisiä juttuja. Harrastaisin mielelläni jotain mut lapset niin pieniä vielä että ei oikein onnistu kotoa lähteminen ilman muksuja ku mies tekee tooooosi pitkiä päiviä ja lähinnä tunteekin yh-äitinä itseään..joskus oikein masentaa ku ei ole aikuista seuraa..ei ole autoakaan että pääsis lähtemään johonkin noin vaan jos huvittaa.. olen ehkä tyyppivikainenkin.. vaikeasti ystävystyn puolituttujen kanssa jos siihen olisikin tilaisuus.. jotenkin ei osaa enään keskustella ihmisten kanssa.. kai mä sit odotan että lapset kasvaa ja pitää mulle aikuisten seuraa :(
- Vinetto ville
Viinakaupan nurkalta löytyy aina mukavaa seuraa pienessä
pyyhkeessä kun on aina tulee tuttuja. - Kalatin
Pari kuukautta sitten muutin. Siwan kassan kanssa tuun juttuun, mutta muuten aika hiljasta. Ehkä tää tästä, kun kesä tulee..
- tehdaskaupunginlapsi
Itse olen alkuperäinen koskilainen ja minun kavereistani/ystävistäni todella moni on muualta tänne muuttaneita. Että kyllä täällä niitäkin on ketkä haluavat tutustua uusiin ihmisiin. Ja olen jopa niitä muualta tulleita tutustuttanut täällä asuviin kaverihini. Se onkin sit aivan toinen juttu miten kemiat toimii ja onko muuten yhteisiä mielenkiinnon kohteita...ym..
- reivit
kesällä apianrantaan
- Äiteex2
Minä olen asunut muutaman vuoden ja muutaman tutun olen saanut mutta en yhtään kaveria....itsellänikin on lapsia joten tuo lähteminen noin vain ei onnistu....
- +++0
Vois lähtee vaikka Musareiden talkooporukkaan tai jotain,kyllä siinä ystävystyy ;)
- Aborginal
Odota vaan oven takana, ehkä joku koputtaa kohta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435880
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2644845Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002472809- 122021
- 1651692
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1781552- 1041293
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2181273Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj961180- 601137