Ulkopaikkakuntalaisena Koskissa

muualta kotoisin

Miten ihmeessä täällä tutustuu toisiin ihmisiin? Tuntuu että Valkeakoskella on äärimmäisen vaikea tutustua kehenkään, ellei ole sattunut syntymään paikkakunnalla. Ja nekin joihin tutustuu, ovat yleensä toiselta paikkakunnalta muuttaneita ja kärsivät samasta ongelmasta.

19

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paikallinen47

Ala harrastaa jotain, Koskissa on hyvät mahdollisuudet vaikka mihin. Sieltä niitä kamuja sitten löytyy.

• muualta kotoisin

Siinä olet kyllä oikeassa, kaikki tuttuni ovat nimittäin tulleet juuri erään harrastuksen kautta.

• muukalainen kans

Mitähän sitä rupeis harrastamaan... hmmm:) Onneksi muutamia kavereita on kumminkin löytynyt ihan töistä.

• oluen ääressä tutust

Itse olen tutustunut juurikin töissä, harrastuksissa ja baarissa. Missä nyt ihmiset yleensäkin tutustuvat missä tahansa. Olen myös havainnut ns. porttiteorian, kun tutustut yhteen tyyppin, he kutsuvat juhliinsa jonka jälkeen tutustut heidän ystäviinsä jne. Eli tuttujen määrä kasvaa exponentiaalisesti, alku on vaikein. Tsemppiä.

• Tutu Tutusti

Miten sitten yleensä tutustuu kehenkään? Menemällä sinne missä on ihmisiä ja ryhtymällä juttusille.

• kaipaa kotiin

Hämäläiset on sosiaalisia. Eivät katso kieroon vaikka juttelisit kassajonossa, uimahallin saunassa tai missä vaan. Toista se on muualla...

• erilainen koskilaine

Ihan samanlaisia ihmisiä täällä asuu kuin muuallakin, mutta ehkä on helpointa tutustua ihmisiin joilla ei ole paljon kavereita ja halu sitä kautta halu tutustua. Syntyperäisellä ihmisellä on koulujen, harrastusten jne kautta jo valmiiksi paljon ystäviä ja kavereita, sen sijaan muualtamuuttaneilta tällainen verkosto puuttuu, joten ovat kenties avoimempia tutustumaan uusiin ihmisiin.

• Ei mitenkään

Minä olen asunut täällä vasta reilut parikymmentä vuotta, niin eihän mulla vielä voikaan ketään tuttuja koskilaisia olla...

• Riittävästi

Odottele sitkeästi,minä olen asunut täällä jo reilut neljäkymmentä vuotta,minulla on jo yksi ystävä.

• Ei mitenkään
        Riittävästi kirjoitti:

Odottele sitkeästi,minä olen asunut täällä jo reilut neljäkymmentä vuotta,minulla on jo yksi ystävä.

Mutta onko se sun ystävä alkuperäinen koskilainen... uskallanpa epäillä. Tai sitten olet itse ihan yltiösosiaalinen tapaus...

• Velkakoskella
        Ei mitenkään kirjoitti:

Mutta onko se sun ystävä alkuperäinen koskilainen... uskallanpa epäillä. Tai sitten olet itse ihan yltiösosiaalinen tapaus...

Täällä kukaan yltiösosiaalisten kanssa kaveeraa. Pitää olla tavallinen möllöttäjä että hyväksytään ja sittenkin vaan siinä tapauksessa ettei ole muuttanut akaasta (kirjoitetaan pienellä).

• surullista

mäkään en oo löytäny ystäviä täältä, asunut 10 vuotta.. tuttuja on tullut, mut kovasti on ikäeroa ja ei yhteisiä juttuja. Harrastaisin mielelläni jotain mut lapset niin pieniä vielä että ei oikein onnistu kotoa lähteminen ilman muksuja ku mies tekee tooooosi pitkiä päiviä ja lähinnä tunteekin yh-äitinä itseään..joskus oikein masentaa ku ei ole aikuista seuraa..ei ole autoakaan että pääsis lähtemään johonkin noin vaan jos huvittaa.. olen ehkä tyyppivikainenkin.. vaikeasti ystävystyn puolituttujen kanssa jos siihen olisikin tilaisuus.. jotenkin ei osaa enään keskustella ihmisten kanssa.. kai mä sit odotan että lapset kasvaa ja pitää mulle aikuisten seuraa :(

• Vinetto ville

Viinakaupan nurkalta löytyy aina mukavaa seuraa pienessä
      pyyhkeessä kun on aina tulee tuttuja.

• Kalatin

Pari kuukautta sitten muutin. Siwan kassan kanssa tuun juttuun, mutta muuten aika hiljasta. Ehkä tää tästä, kun kesä tulee..

• tehdaskaupunginlapsi

Itse olen alkuperäinen koskilainen ja minun kavereistani/ystävistäni todella moni on muualta tänne muuttaneita. Että kyllä täällä niitäkin on ketkä haluavat tutustua uusiin ihmisiin. Ja olen jopa niitä muualta tulleita tutustuttanut täällä asuviin kaverihini. Se onkin sit aivan toinen juttu miten kemiat toimii ja onko muuten yhteisiä mielenkiinnon kohteita...ym..

• reivit

kesällä apianrantaan

• Äiteex2

Minä olen asunut muutaman vuoden ja muutaman tutun olen saanut mutta en yhtään kaveria....itsellänikin on lapsia joten tuo lähteminen noin vain ei onnistu....

• +++0

Vois lähtee vaikka Musareiden talkooporukkaan tai jotain,kyllä siinä ystävystyy ;)

• Aborginal

Odota vaan oven takana, ehkä joku koputtaa kohta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on tulevan kevään teema?

Sun kohdallasi
      Ikävä
      143
      5880
    2. Maisa Torppa

Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      4845
    3. 247
      2809
    4. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      12
      2021
    5. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      165
      1692
    6. Nainen, älä tee aloitetta, jos

Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak
      Ikävä
      178
      1552
    7. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      104
      1293
    8. Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta

>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii
      Maailman menoa
      218
      1273
    9. Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla

Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj
      Maailman menoa
      96
      1180
    10. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      60
      1137
    Aihe