Kauralle korvaaja?

Schatten

Elikkäs, millä voisi korvata kaura-allergiasta kärsivälle hevoselle tuon posijäävän kauran?

3

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko varma, että heppasi tarvitsee kauraa? Tarkoitan, että kauraa tai jotakin vastaavaa. Useimmat hevoset eivät sitä välttämättä edes tarvitse vaikka ihmiset sitä eläimilleen syöttävätkin. Laiskat hevoset saavat siitä lisäenergiaa mikä säästää ratsastajan voimia ratsastaessa, mutta esimerkiksi omani hyppii seinille jo kourallisesta kauraa päivässä. Molemmat hevoseni saavat omenan päivässä, ja lohkoihin on kaiverrettu kolo kalkkia varten silloin tällöin. Muut vitamiinit ja hivenaineet ne saavat laitumelta vihreästä heinästä. Joku varmaan alkaa nyt valittaa että hevosety tarvitsevat vitamiinia talvisinkin, mutta hyvässä kunnossa ovat hevoset pysyneet ilmankin.

Mutta jos haluat jotakin syöttää heinän lisäksi, voisit ehkä kokeilla alfa-alfaa. Omilleni en ole syöttänyt sitäkään, mutta joku joka sitä käyttää, sanoi sen olevan tuoreheinän korviketta, ja ainakin siihen saa sekoitettua kalkin ja muut lisäaineet mitä haluaa.

Ole kuitenkin varovainen määrien kanssa, koska omalleni sitä kerran kokeilin, turvotin yhden kourallisen nappuloita, ja hevosellani meni vatsa sekaisin. Kesti viikon ennen kuin ripuli meni ohi. Sen jälkeen en ole siihen koskenut, mutta tiedän useitakin hevosia joille sitä annetaan päivittäin ilman ongelmia.

• kjiji

^^ ylempään viitaten, mutta jos ehdottomasti haluat sille jotain niin itse meillä on yhdellä hevosella korvikkeena : kauratonta täysrehua, pellavaa, tai alfa-alfaa,

• Sallo12

pellavarouhetta ja peacemakeria

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe