PANKKIKORTIN TUNNUSLUVUN VAIHTAMINEN

eiverkkotunnuksia

Miten voin vaihtaa pankkikorttini tunnusluvun? Pitääkö mennä konttoriin? Voinko pyytää sen kirjeitse kirjallisesti? Vai täytyykö minun soittaa pankkiin? Mitkä näistä yhteydenottotavoista ovat hyväksyttyjä? Mitkä näistä yhteydenottotavoista ei tule kysymykseenkään?
Olen aiemmin vaihtanut sen pyytämällä sitä kirjeitse, nyt se ei ole aiheuttanut mitään toimia pankin taholta.

19

6197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vastausta?

      Mitä, ei voi uskoa, ettei kukaan koskaan ole vaihtanut ongelmitta pankkikorttinsa tunnuslukua uuteen halutessaan?

    • Mahdotonta.

      Suomessa et voi vaihtaa kortin pinniä mitenkään.

      No, yksi tapa on, eli pyydät kokonaan uuden kortin, mutta silloinkaan et tietänkään voi valita pinniä.

      • mikä on

        Ei ole kyseessä pinnin valitseminen, kuinka voisinkaan sen itse valita! Haluan vaan uuden tunnusluvun vanhan tilalle - tottakai pankki sen tunnusluvun määrää. Ennen se on onnistunut vailla ongelmaa, nyt ei millään näköjään. Ei Nordeassa eikä Sampossa!


      • voi ...

        Olen ennenkin saanut uuden tunnusluvun kortteihini, kyllä - Suomessa, ja eikä asiaa tarvinnut mitenkään edes perustella. Pankki sen tunnusluvun on Suomessa aina määrännyt, myös muutostilanteissa.


      • möllipankki
        mikä on kirjoitti:

        Ei ole kyseessä pinnin valitseminen, kuinka voisinkaan sen itse valita! Haluan vaan uuden tunnusluvun vanhan tilalle - tottakai pankki sen tunnusluvun määrää. Ennen se on onnistunut vailla ongelmaa, nyt ei millään näköjään. Ei Nordeassa eikä Sampossa!

        Nordea vaatii minua soittamaan heidän numeroonsa, jossa voi kuolettaa kortin. En halua kuolettaa mitään, haluan vaan turvallisuussyistä uuden tunnusluvun pankkikorttiini.


      • En nyt ymmärrä..
        möllipankki kirjoitti:

        Nordea vaatii minua soittamaan heidän numeroonsa, jossa voi kuolettaa kortin. En halua kuolettaa mitään, haluan vaan turvallisuussyistä uuden tunnusluvun pankkikorttiini.

        Joko sinä olet selittänyt asian todella epäselvästi tai sitten virkailija on muuten vain tajunnut väärin.

        Tämä on suoraan Nordean "Usein kysyttyä" sivulta:

        "Olen unohtanut korttini tunnusluvun, miten saan uuden?

        Voit tilata tunnusluvun unohtuneen tilalle vaivattomasti verkkopankista kohdassa Kortit/Tunnusluvun uusintatilaus. Saat alkuperäisen tunnusluvun postitse kotiin noin viikon kuluessa tilauksesta.

        Tunnusluvun uusintatilauksesta veloitetaan hinnastomme mukainen maksu.

        Tunnusluvun saat tilattua myös soittamalla Nordea Asiakaspalveluun 0200 3000 (pvm/mpm) ma-pe klo 8-20 tai asioimalla lähimmässä konttorissa. Soittaessasi varaa pankkitunnukset lähettyville henkilöllisyyden tarkistamista varten."

        Ei todellakaan ole mitenkään epätavallinen eikä vaikea juttu.


    • huonomuistinen

      Siirry Tapiola-pankkiin, niin voit valita oman pinin. Itse siirryn sinne heti huomenna.

      • En vaihda...

        En siirry.

        Olen ollut Nordean (KOP) asiaksa koko ikäni, eli yli 40-vuotta, ja edut sieltä on niin hyvät, että yhden pinnin vaihdon takia en todellakaan siirry. Se mikä pin on, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Muistettava se kuitenkin on, ja jos henkilö ei pysty muistamaan satunnaislukua, joka on nelinumeroinen, niin silloin kannattaa kyllä kaydä lääkärissä tutkituttamassa muistinsa.

        Itsellä useampi kortti, joissa tietenkin eri pinnit, ja lisäksi töissä (IT-ala) noin vajaa kymmenen muistettavaa eri salasanaa, eikä mitään vaikeuksia..

        Olen muuten kilpailuttanut pankit pariinkin kertaan asuntolainaa hakiessani, ja mistään en saanut niin hyvää tarjousta, kuin Nordeasta. Pitkä, ja hyvä, asiakssuhde vaikuttaa, eikä palvelussakaan ole ollut valittamista. Siinä yksi pin on todellakin täysin sivuseikka.


      • asiakkaassaeivikaa
        En vaihda... kirjoitti:

        En siirry.

        Olen ollut Nordean (KOP) asiaksa koko ikäni, eli yli 40-vuotta, ja edut sieltä on niin hyvät, että yhden pinnin vaihdon takia en todellakaan siirry. Se mikä pin on, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Muistettava se kuitenkin on, ja jos henkilö ei pysty muistamaan satunnaislukua, joka on nelinumeroinen, niin silloin kannattaa kyllä kaydä lääkärissä tutkituttamassa muistinsa.

        Itsellä useampi kortti, joissa tietenkin eri pinnit, ja lisäksi töissä (IT-ala) noin vajaa kymmenen muistettavaa eri salasanaa, eikä mitään vaikeuksia..

        Olen muuten kilpailuttanut pankit pariinkin kertaan asuntolainaa hakiessani, ja mistään en saanut niin hyvää tarjousta, kuin Nordeasta. Pitkä, ja hyvä, asiakssuhde vaikuttaa, eikä palvelussakaan ole ollut valittamista. Siinä yksi pin on todellakin täysin sivuseikka.

        Ei kyseessä ole sekään, ettenkö pystyisi muistamaan vanhaa tunnuslukuani! Ihan yksinkertaisesti vaan haluan turvallisuussyistä vaihtaa vanhan tunnusluvun uuteen!


      • 234876djk
        asiakkaassaeivikaa kirjoitti:

        Ei kyseessä ole sekään, ettenkö pystyisi muistamaan vanhaa tunnuslukuani! Ihan yksinkertaisesti vaan haluan turvallisuussyistä vaihtaa vanhan tunnusluvun uuteen!

        Tunnuslukua on yleensä *teknisesti* mahdoton vaihtaa korttiin. Tilaa uusi. Jos kerrot pankille tämän turvallisuussyyn (joku epäluotettava tuttava saanut selville?), eivät välttämättä peri maksua uudesta kortista, muuten varmaan perivät. Ja jos katsot korttisi turvallisuuden vaarantuneen, niin sen kuolettaminenhan olisi ihan järkevää.


    • mimmi123

      Jos tahdot uuden tunnusluvun korttiin, pitää myös tilata uusi kortti. Muutoin vaihto ei onnistu.

      • asiakas päättää

        On ainakin ennen onnistunut, on nimittäin kokemusta!

        Pankki vaatii puhelimitse sanomaan irti nykyisen kortin, niin että saisin uuden tunnusluvun.
        En voi suostua sellaiseen, en luota pankkeihin, on huonoja kokemuksia.


    • valehdellakopitäisi

      Pitääkö minun vain valehdella, että olen unohtanut nykyisen maksukorttini tunnusluvun, vai? Silloin saa helposti uuden kuulemma. En vain haluaisi valehdella.

      • vastuupankilla,ok

        Sampostakin tuli kielteinen vastaus sikäli, että pyysivät käymään konttorissa. Siellä on huono palvelu, pikemminkin ei palvelua ollenkaan, miksi sinne menisin? Olen ollut todella pitkän Sampon asiakas, enkä ole sinne mitään velkaa. Miksi haluavat kiusata pitkäaikaista asiakastaan, eikö asiakkaan lähettämä kirje olekkaan enään se joka aiheuttaisi enää mitään toimenpiteitä?
        Minkäs sille sitten tekee, vastuu on tästä lähin pankilla, kun eivät tietoisesti vaihda edes pyydettäessä pankkikortin tunnuslukua turvallisuussyistä.


      • Kumma ettei kelpaa
        vastuupankilla,ok kirjoitti:

        Sampostakin tuli kielteinen vastaus sikäli, että pyysivät käymään konttorissa. Siellä on huono palvelu, pikemminkin ei palvelua ollenkaan, miksi sinne menisin? Olen ollut todella pitkän Sampon asiakas, enkä ole sinne mitään velkaa. Miksi haluavat kiusata pitkäaikaista asiakastaan, eikö asiakkaan lähettämä kirje olekkaan enään se joka aiheuttaisi enää mitään toimenpiteitä?
        Minkäs sille sitten tekee, vastuu on tästä lähin pankilla, kun eivät tietoisesti vaihda edes pyydettäessä pankkikortin tunnuslukua turvallisuussyistä.

        Sampopankista saa uuden tunnusluvun korttiin pyytämällä sitä verkkopankista. Jos sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, niin konttorissa käyminen todellakin on tarpeen.

        Miten ihmeessä luulet heidät pystyvän todistamaan kuka sen kirjeen on lähettänyt, jossa pyydät uutta tunnuslukua? Asiakas on pystyttävä tunnistamaan 100 % varmuudella ennen kuin mihinkään toimenpiteisiin ryhdytään. Siispä verkkopankki tai käynti konttorissa.

        Jotenkin tuntuu että teet tästä yksinkertaisesta asiasta aivan liian monimutkaisen silkasta jääräpäisyydestä.


      • no voihan ...
        Kumma ettei kelpaa kirjoitti:

        Sampopankista saa uuden tunnusluvun korttiin pyytämällä sitä verkkopankista. Jos sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, niin konttorissa käyminen todellakin on tarpeen.

        Miten ihmeessä luulet heidät pystyvän todistamaan kuka sen kirjeen on lähettänyt, jossa pyydät uutta tunnuslukua? Asiakas on pystyttävä tunnistamaan 100 % varmuudella ennen kuin mihinkään toimenpiteisiin ryhdytään. Siispä verkkopankki tai käynti konttorissa.

        Jotenkin tuntuu että teet tästä yksinkertaisesta asiasta aivan liian monimutkaisen silkasta jääräpäisyydestä.

        Miten ihmeessä luulet pankin tunnistavan minut puhelimessa, kuten Nordea yrittää pakottaa minut soittamaan. Kuka tahansa voi nimissäni soittaa. Kirje on kuitenkin dokumentti jota ei pitäisi väheksyä.
        Vaikka kävin konttorissa ja heidän pyynnöstään esitin pankkikorttini (josta virkailija näki nimeni), niin eivätpä voineet tehdä mitään, vaativat minua edelleenkin mitätöimään korttini, jota en todellakaan halua tehdä. Asiakkaan identifioimisesta ei todellakaan ole kyse Nordeassa, vaan selväsanaisesta asiakkaan kiusaamisesta. Tuputetaan sitä mitä asiakas ei ole tilannut eikä halunnut. Eivät siis osanneet selkokielistä lähettämääni kirjettä edes lukea saati sitten halunneet ymmärtää.


    • Ukko 31

      Olen vaihtamassa pankkia, Voiko säilyttää entisen pankin antaman salasanan?

    • vanha kortti

      Kyllä siitä asiasta on tietoa pankkien sivulla.

      Joskus s-pankki on tarjonnut palvelua ilmaiseksi, mutta Nordea ja OP ainakin perii siitä 10-.15 korvauksen.

      Asiasta kannattaa lähettää kysymys verkkopankin yhteyslomakkeella, niin ne kertoo sen asian.... Mut eihän kellää voi olla niin huonomuisti ettei muista neliniumeroisia tunnuslukuja, kun ne luvut eivät edes muutu kun kortti uusitaan..... ja kyllä siitä joku ongelma sitten käytössä tulee, kun tulee joku koodaus virhe.

    • Marjatta 1

      Mten voin vaihtaa pankkikortin salasanan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe