Koulukiusaajat ovat usein

Rakkaus parantaa

itse kaltoin kohdeltuja ressukoita. Paljon voi olla rikkonaista näiden lapsiparkojen sydämessä. Heista ei ole välitetty, heille ei ole ollut vanhemmilla aikaa. Kotona vain huudetaan ja haukutaan, alistetaan kaiken aikaa.

Ei psyykisesti terve, hyvällä itsetunnolla varustettu nuori tunne tarvetta kiusata ketään. Joka toisen kustannuksella hakee itselleen huomiota on jotenkin henkisesti sairas.

Miksi näitä koulukiusaajia ei ohjata psykiatrille? He tarvitsevat RAKKAUTTA ja ymmärtäväisyyttä kasvaakseen tasapainoisiksi aikuisiksi.

Tiedän erään tapauksen kun koulukiusaaja pääsi hyvään ja rakastavaan sijaisperheeseen, jossa hänestä välitettiin ja häntä kuuneltiin, niin hän muuttui täysin jo puolen vuoden sisällä.

Täysin uusi jakso alkoi hänen elämässään ja hänestä kasvoi vastuuntuntoinen ja oikemielinen poika. Koulukin alkoi sujua hyvin, eikä ollut enää tarvetta hakea huomiota ketään kiusaamalla.

Näitä asioita ei saa vaieta, vaan ne pitää nostaa pöydälle ja etsiä se todellinen syy nuoren käyttäytymiseen.

10

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ent; kiusaaja tyttö

      Totta joka sana!

      Kun itsellään on kauhean paha olla, niin sitä huonoa oloa ja huonommuuden tunnetta pitää purkaa johonkin toiseen, että edes hetken voi tuntea olevansa JOTAKIN, kun saa toisten huomion:(
      On parempi saada kielteistäkin huomiota, kun ei huomiota ollenkaan.
      Sellaiset lapset joita rakastetaan ja huomioidaan kotona, tuskin ryhtyvät kiusaajiksi.

    • Ex-kiusattu

      Minun elämäni kohdalla kävi niin että kiusaajista kasvoivat kunnon ihmisiä, sillä

      teolla että he pilasivat minun elämäni ja vieläkin olisivat kiusanneet. Näin sanoivat muutama kk sitten.

      Itselläni eli kiusatulla ei ole enää mitään muuta tunnetta kuin vihani.

      Ja olen tajunnut sen vertaan tässä, että tämä viha on ainut asia joka kantaa minua etiäpäin.

      Mutta elämä on muuten piloilla, ilman vihan tuomaa ainoaa valonpilkettä.

      • Viha hajoittaa,

        rakkaus eheyttää.

        Mene psygiatrille ja rupea käymään terabiassa, sillä muutoin sairastut sekä henkisesti, että fyysisesti, vihasi vain tuhoaa sinut itsesi.


      • Ex-kiusattu
        Viha hajoittaa, kirjoitti:

        rakkaus eheyttää.

        Mene psygiatrille ja rupea käymään terabiassa, sillä muutoin sairastut sekä henkisesti, että fyysisesti, vihasi vain tuhoaa sinut itsesi.

        Ei se ole niin helppoa. Tämä kiusaaminen minua kohtaan jatkuu, tosin ihmiset ovat vain eri ihmisiä. :)

        eikä se lopu koskaan, aina jos tutustun uuteen ihmiseen alkaa hän kiusaamaan minua henkisellä tasolla, (Sanoillaan, lauseillaan...)

        Minun kohtaloni josko sen niikin voisi todeta, on olla syrjäytynyt ja erakkomainen.

        Miehenä kunniani ja miehinen egoni ei voi sietää sellaista kiusaamista.

        Selitän sen vielä yksinkertaisemmin: Josko menisin terapiaan, saisin rakkautta ja oikeita tunteita, niin olisi 90% todennäköisyys, että kiusaaminen ja kauhugalleria alkaa alusta.

        Tilastollisesti, en ole löytännyt yhtäkään ihmistä joka ei minua kiusaisi.

        Kyseessä ei ole mielipide, kyseessä on tarkoin laskelmoitu kaavio. :)

        Minä vain olen ihminen jota muut kiusaavat huvikseen. :(


      • Voi sua!
        Ex-kiusattu kirjoitti:

        Ei se ole niin helppoa. Tämä kiusaaminen minua kohtaan jatkuu, tosin ihmiset ovat vain eri ihmisiä. :)

        eikä se lopu koskaan, aina jos tutustun uuteen ihmiseen alkaa hän kiusaamaan minua henkisellä tasolla, (Sanoillaan, lauseillaan...)

        Minun kohtaloni josko sen niikin voisi todeta, on olla syrjäytynyt ja erakkomainen.

        Miehenä kunniani ja miehinen egoni ei voi sietää sellaista kiusaamista.

        Selitän sen vielä yksinkertaisemmin: Josko menisin terapiaan, saisin rakkautta ja oikeita tunteita, niin olisi 90% todennäköisyys, että kiusaaminen ja kauhugalleria alkaa alusta.

        Tilastollisesti, en ole löytännyt yhtäkään ihmistä joka ei minua kiusaisi.

        Kyseessä ei ole mielipide, kyseessä on tarkoin laskelmoitu kaavio. :)

        Minä vain olen ihminen jota muut kiusaavat huvikseen. :(

        Minä ainakin säälin sinua, koska tiedän, että sinulla on tosi paha olla, kun sinulla ei ole ketään tukenasi ja näet kaikki ihmiset vain pahoina kiusaajina. Sitä suuremmalla syyllä sinä tarvitset asiantuntijan apua selviytyäksesi. Onko sinulla äiti, tai isä elossa, etkö voisi puhua heille, vai eikö äitisikään ymmärrä sinua?


      • Toimi heti
        Ex-kiusattu kirjoitti:

        Ei se ole niin helppoa. Tämä kiusaaminen minua kohtaan jatkuu, tosin ihmiset ovat vain eri ihmisiä. :)

        eikä se lopu koskaan, aina jos tutustun uuteen ihmiseen alkaa hän kiusaamaan minua henkisellä tasolla, (Sanoillaan, lauseillaan...)

        Minun kohtaloni josko sen niikin voisi todeta, on olla syrjäytynyt ja erakkomainen.

        Miehenä kunniani ja miehinen egoni ei voi sietää sellaista kiusaamista.

        Selitän sen vielä yksinkertaisemmin: Josko menisin terapiaan, saisin rakkautta ja oikeita tunteita, niin olisi 90% todennäköisyys, että kiusaaminen ja kauhugalleria alkaa alusta.

        Tilastollisesti, en ole löytännyt yhtäkään ihmistä joka ei minua kiusaisi.

        Kyseessä ei ole mielipide, kyseessä on tarkoin laskelmoitu kaavio. :)

        Minä vain olen ihminen jota muut kiusaavat huvikseen. :(

        "Ex kiusattu:"lle!

        Lainasin tämän seuraavan ohjeen tuolta naapurista ja olen täysi samaa mieltä:

        ***Kannattaa ottaa yhteyttä ammattiauttajaan. Hän ei poista haavaa mikä sisälläsi on, osaa ohjata oikealle ajatusmaailmassasi ja kuinka saat taakkaasi kevyemmäksi.***


      • paska elämä
        Viha hajoittaa, kirjoitti:

        rakkaus eheyttää.

        Mene psygiatrille ja rupea käymään terabiassa, sillä muutoin sairastut sekä henkisesti, että fyysisesti, vihasi vain tuhoaa sinut itsesi.

        Itselläni samanlainen tarina kuin tällä ex-kiusatulla. Eräästä kiusaajastani kasvoi ihan "kunnollinen" ihminen sen vuoksi että hän sai purkaa omaa pahaa oloaan aiheuttamalla minun elämääni ongelmia josta hän tuli iloiseksi. Tosin ei hän kouluttautunut kovinkaan korkeasti. Minun korkeakouluopinnot sen sijaan keskeytyivät eikä elämästä ole sen jälkeen tullut mitään.

        En ole käynyt terapiassa tai psykiatrilla, mutta minulla on suuret epäilykset siitä pystyvätkö he millään tavalla auttamaan minua. Minun, kuten varmasti usean kiusatun, näkemys on se että kiusaajien tulisi mennä terapiaan, ei meidän kiusattujen. Me kiusatut elämme pelossa koska pelkäämme kaikkia niitä jotka toimivat työelämässä ja opiskeluelämässä vahingoittaen muita ihmisiä.

        Oletko itse käynyt terapiassa tai psykiatrilla ja onko siitä ollut apua sinun elämääsi?

        http://www.youtube.com/watch?v=bguQkX1M1Pg

        Viha syö ihmisestä energiaa eikä ole ihmiselle hyväksi, mutta ihminen joka vihaa, ymmärtää että järjestelmässä on vikaa ja että vika tulisi korjata. Kiusaajat ovat itse usein uhrin asemassa eivätkä he kykene korjaamaan järjestelmää. Jonkun pitäisi, mutta toisaalta ei sen pitäisi olla kiusattujen tehtävä ellei siitä makseta kiusatuille palkkaa. Kiusaaminen, epäoikeudenmukaisuus ja muunlainen moraalittomuus ovat siitä hyviä aseita että ne ovat ilmaisia aseita kostoon, mutta kiusaajat kostavat usein täysin väärille ihmisille. Tai kenties kiusaamiseen ei ole löydetty toimivaa järjestelmää. Kenties järjestelmän tulisi puuttua kiusaamiseen hyvin pian jolloin kiusaajan vanhemmat asetetaan suurennuslasin alle ja heidät laitetaan velkavankeuteen jos he eivät osaa kasvattaa lastaan oikein. Samoin kiusaaja pitäisi viedä tarkkailuluokalle pienistäkin rikkomuksista. Työelämässä tosin ei ole tarkkailuluokkia.


    • kiusaajat hirteen

      Jeesus pelastaa ja lässyn lässyn.

      Se ei heitä silti oikeuta pilaamaan muiden elämää jos oma on pilalla.

    • Vanhemmat vastuuseen

      Ei, vaan välinpitämättömät vanhemmat vastuuseen kasvatuksesta ja läsnäolosta lastensa elämässä.

      Mitä sellaisella lapsella on toisille annettavaa jota itseään kotonakin vain haukutaan, eikä kukaan välitä.

      Vanhemmilla ei ole aikaa, työn ja "pakollisen"alkoholin lipityksen lomassa edes halia, tai sanoa muutamaa ystävällistä sanaa. Aina vain karjutaan ja ajetaan pois jaloista.

      • Valitettavasti

        tuo on kyllä ihan totta nykyaikaan monessa perheessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1801
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1348
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1230
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1150
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1105
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1017
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1002
    Aihe