Uskovaiset ja taikauskoiset ovat irrationaalisia

ikiateisti

Taikauskoisen järjenjuoksu on osin tukkeutunut. Tuo taikausko voi olla uskoa taikatemppuihin, ihmeisiin tai vaikkapa Jeesukseen, Jumalan poikaan.
Syynä järjenjuoksun tukkeutumiseen voi olla vanhempien tai muun auktoriteetin aivoihinsa tekemä, mahdollisesti väliaikainen "henkinen_lukko", kuin Mortonin demonin esiaste tai pahimmillaan vain silkka yksinkertaisuus.
Nämä yksinkertaiset eivät yleensä kykene muuttamaan maailmankuvaansa.
Suurimmalla osalla on mielestäni kyse tuosta murrettavissa olevasta "henkisestä_lukosta", jonka murtamiseen ihminen usein tarvitsee ulkopuolista informaatiota, aikaa ja omia henkisiä resursseja.
Varsinkin omien vanhempien ehdottomana totuutena ja heidän hyväksynnän, sekä rakkauden ehtona syöttämä uskonnollinen maailmankuva on vaikea lapsen/nuoren/aikuisen murtaa. Kaikki evoluution meihin kehittämät voimat pistää vastaa tuon maailmankuvan hylkäämistä vastaan. Fiksuimmille se silti onneksi monesti onnistuu.
Lahjattomimmat ja joiden aivopesu on mennyt riittävän syvälle persoonaan se valitettavasti ei yleensä onnistu.

69

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uygui

Taikauskoinen evoluutiouskonto on vienyt järjen ihmisiltä. Tässä näyte siitä miten "järkevää" kirjoitusta evoluutiouskovainen tuottaa:

jwhewe
      15.9.2012 19:18
      Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!

oiehgoweihgowehpwej
      15.9.2012 20:57
      Minun mielestäni kaikki Uskonlahkolaiset Jeesuksen elimen imijät
      (kuten yllä sanon) niin pitäisi pakkotyöllistää miinojen purjakiksi.
      Miinat räjähtäisivät jo myötähäpeästä kilometrin päääsä kun
      Jeesusaivoinen ääliö saapuu paikalle Evankeloiden ja hikisiä kiveksiään nuuskien
      t, Oi. EJ

Oliskohan tällä ressukalla muutakin kuin henkisiä tukoksia?

• ...

Tuo ensimmäinen kirjoitus on suoraan raamatusta.

• ... kirjoitti:

Tuo ensimmäinen kirjoitus on suoraan raamatusta.

Raamatusta, mutta asiayhteydestä irroitettu ja selittämättä jätetty.

Pieni esimerkki kuinka asioita saadaan väännettyä mielenmukaiseksi.

Pekka tappoi Matin.

Reaktio: Pekka on murhamies. Vankilaan 10 vuodeksi.

Alkuperäinen teksti: Pekka tappoi Matin olkapäältä ampiaisen. Matti kun oli kaiken lisäksi allerginen ampiaisen pistolle.

Reaktio: Pekka teki hyvän teon, saattoipa jopa pelastaa Matin hengen.

Näin hengenpelastajasta saadaan kätevästi murhamies.

Tämä oli vain esimerkki siitä kuinka asiayhteys hämärtyy, vääristyy tai jopa valhellistuu, kun asioita jätetään kertomatta. Minulle ei ole vielä selvinnyt miksi näin tehdään? Kysellyt kyllä olen. Yhtään vastausta en ole koskaan saanut tähän epäloogiseen ja -järjelliseen tapaan. Keine ahnung mitä tälläisella voitetaan..*ihmii*.

• 19+2
        juhani1965 kirjoitti:

Pekka tappoi Matin.

Alkuperäinen teksti: Pekka tappoi Matin olkapäältä ampiaisen. Matti kun oli kaiken lisäksi allerginen ampiaisen pistolle.

Tämä oli vain esimerkki siitä kuinka asiayhteys hämärtyy, vääristyy tai jopa valhellistuu, kun asioita jätetään kertomatta. Minulle ei ole vielä selvinnyt miksi näin tehdään? Kysellyt kyllä olen. Yhtään vastausta en ole koskaan saanut tähän epäloogiseen ja -järjelliseen tapaan. Keine ahnung mitä tälläisella voitetaan..*ihmii*.

"Tämä oli vain esimerkki siitä kuinka asiayhteys hämärtyy"

Kyllä vain. Esimerkki ja idea kyllä selvä. Mutta missä ovat säännöt, joiden mukaan ne Raamatun asiayhteydet missäkin tapauksessa menevät?

Olen esimerkiksi ihmetellyt sitä kohtaa kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen "Tämä sukupolvi". Kun sitä tilannetta miettii, tulee väistämättä tulokseen että opetuslapset ymmärsivät tarkoitettavan juuri heidän sukupolveaan ja kun se oli kaikkivaltiaan ominaisuudessa sanottu, oli kai tarkoituskin että niin ymmärretään. Kuitenkin väitetään että tuo asiayhteys on väärä ja opetuslapsia itse asiassa harhautettiin, koska oikean asiayhteyden mukaan kyseessä on vallan muu paljon myöhemmin tuleva sukupolvi.

• 1000sanaa1totuus
        juhani1965 kirjoitti:

Pekka tappoi Matin.

Tuo oli kivuliaan typerä ja ontuva esimerkki asiayhteydestä irrottamisesta ಠ_ಠ

"Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon!"

Voisitko sitten palauttaa tuon lauseen alkuperäiseen ja oikeaan asiayhteyteen, jonka ansiosta pienten lasten murskaaminen kallioon olisi jotenkin myönteinen asia?

On turha vedota asiayhteydestä irrottamiseen, jos ei kykene tai ole valmiina palauttamaan lainattua osaa asiayhteyteen ja osoittaa, että asiayhteyttä on rikottu.

• 19+2 kirjoitti:

"Tämä oli vain esimerkki siitä kuinka asiayhteys hämärtyy"

Kyllä vain. Esimerkki ja idea kyllä selvä. Mutta missä ovat säännöt, joiden mukaan ne Raamatun asiayhteydet missäkin tapauksessa menevät?

Olen esimerkiksi ihmetellyt sitä kohtaa kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen "Tämä sukupolvi". Kun sitä tilannetta miettii, tulee väistämättä tulokseen että opetuslapset ymmärsivät tarkoitettavan juuri heidän sukupolveaan ja kun se oli kaikkivaltiaan ominaisuudessa sanottu, oli kai tarkoituskin että niin ymmärretään. Kuitenkin väitetään että tuo asiayhteys on väärä ja opetuslapsia itse asiassa harhautettiin, koska oikean asiayhteyden mukaan kyseessä on vallan muu paljon myöhemmin tuleva sukupolvi.

Itse näen että ne säännöt ovat samanlaiset kuin minkä muunkin tekstin suhteen. Asiat on tutkittava ja tulkittava yhteyksissään. Ei tässä minusta ole mitään ihmeellistä tai epäloogista.

Tarkoitukseni ei ole kieltää Raamatun vaikeita ja "rosoisia" kohtia, sillä niitäkin on. Itselleni ne ovat haaste tutkia Raamattua ja alkukieltä enemmän. Laittamasi kohta on askarruttanut uskovaisia läpi vuosisatojen. Alkukielessä tässä kohdin on käytetty sanaa "genea", joka tarkoittaa "suku,sukukunta,sukupolvi". Tässä voidaan viitata joko ihmisukuun tai juutalaisiin, että ne eivät tule häviämään. Tai että näiden tapahtumien alun näkevä sukupolvi on näkevä myös tapahtumien lopun. Mene ja tiedä, tämä on yksi Raamatun "avoimia kohtia".

• 1000sanaa1totuus kirjoitti:

Voisitko sitten palauttaa tuon lauseen alkuperäiseen ja oikeaan asiayhteyteen, jonka ansiosta pienten lasten murskaaminen kallioon olisi jotenkin myönteinen asia?

On turha vedota asiayhteydestä irrottamiseen, jos ei kykene tai ole valmiina palauttamaan lainattua osaa asiayhteyteen ja osoittaa, että asiayhteyttä on rikottu.

Olihan se aika yksinkertainen esimerkki, mutta minusta äärimmäisen osuva.

Kyseisessä kohdassa viitataan Raamatun kohtaan, joka löytyy psalmista 137:9. Yleensä nämä irroittajat vielä liittävät nämä sanat Jumalaan. Sekin kertoo vain siitä että tekstiä ei ole edes vaivaiduttu(uskallettu?) tutkimaan.

Kyseisessä psalmissa baabelin vankeuteen viety ihminen purkaa tuntojaan ja vihaansa sortajiaan ja riistäjiään kohtaan. Kertoo ihmisluonteessa ilmenevästä kostonhalusta, joka voi tukahduttaa jopa kaiken ihmisyyden. Itse en siitä myönteisyyttä löydä, tokkopa on tarkoituskaan. Näen siinä tarkkaa kuvausta ihmisluonteen pahaa tuottavasta kostonpuolesta.

• O'ou
        juhani1965 kirjoitti:

Olihan se aika yksinkertainen esimerkki, mutta minusta äärimmäisen osuva.

Kyseisessä kohdassa viitataan Raamatun kohtaan, joka löytyy psalmista 137:9. Yleensä nämä irroittajat vielä liittävät nämä sanat Jumalaan. Sekin kertoo vain siitä että tekstiä ei ole edes vaivaiduttu(uskallettu?) tutkimaan.

Kyseisessä psalmissa baabelin vankeuteen viety ihminen purkaa tuntojaan ja vihaansa sortajiaan ja riistäjiään kohtaan. Kertoo ihmisluonteessa ilmenevästä kostonhalusta, joka voi tukahduttaa jopa kaiken ihmisyyden. Itse en siitä myönteisyyttä löydä, tokkopa on tarkoituskaan. Näen siinä tarkkaa kuvausta ihmisluonteen pahaa tuottavasta kostonpuolesta.

Tämä ei ole pelkästään baabelin vankeudessa elävän ihmisen tuntojen purkamista. Sellaisena se olisi ymmärrettävää. Tämä sama asia löytyy Jesajan kirjasta ennustuksena siitä mitä Jumala tulee sallimaan tapahtua.

"Tämän sai näyssä Jesaja, Amosin poika."
        "Minä, Herra, olen antanut käskyn sotureille, jotka ovat minulle pyhitetyt, vihani aseiksi olen kutsunut omat sankarini. Minun mahtini on heidän ylpeytenään."
        "Sen tähden taivaat järisevät ja maa järkkyy sijoiltaan Herran Sebaotin suuttumuksen vuoksi hänen vihansa päivänä."
        "Jokainen, joka tavoitetaan, lävistetään, jokainen, joka saadaan kiinni, kaatuu miekkaan.
        Heidän sylilapsensa lyödään murskaksi heidän silmiensä edessä, heidän talonsa ryöstetään ja naiset raiskataan."
        "Minä yllytän heidän kimppuunsa meedialaiset, jotka eivät hopeaa huoli eivätkä kultaa kumarra."

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 13:1&rnd=1347992601755

Tässä käy selvästi ilmi, että Jumala itse antaa uskonsotureidensa (vrt. nykyiset islamin taistelijat, jihad) raiskata, tappaa ja paiskoa kakarat kallioon.
        Tämän lisäksi hän vielä näyttäisi yllyttävän mukaan veriorgioihinsa meedialaiset, jotka ilmeisesti oli pakanoita.

Eipä tuotakaan "Herran päivää" tullut. (Tiedän kyllä, mitä seliseliä tähän käytetään)

• Saatana
        1000sanaa1totuus kirjoitti:

"Voisitko sitten palauttaa tuon lauseen alkuperäiseen ja oikeaan asiayhteyteen, jonka ansiosta pienten lasten murskaaminen kallioon olisi jotenkin myönteinen asia?"

En ole riittävän tarkasti perehtynyt siihen mitä Raamattu pyrkii tällä viestittämään, mutta voin kuvitella että tällaiset käskyt ovat niitä varten jotka eivät suostu toimimaan hyväksihavaittujen oppien mukaisesti. Kenties tuo lause viittaa tappamaan ne lapset jotka eivät suostu toimimaan Jumalan tai Raamatun mukaan.

Nykypäivän ihmisestä tuollainen käytös kuulostaa brutaalilta barbaarimaiselta käytökseltä. Jos kuitenkin mietitään sitä miten sodat syttyvät ja miten yhteiskuntaan saadaan palautettua järki sen jälkeen kun järjettömät ihmiset ovat aiheuttaneet ongelmia yhteiskuntaan, niin useimmiten ne ihmiset ajavat yhteiskunnan kaaokseen jotka ovat lapsena toimineet oman pään mukaan eivätkä ole saaaneet kotona kunnollista kasvatusta. Jos ihminen tottuu jo lapsena moraalittomuuteen, tulee hän toimimaan aikuisenakin moraalittomasti. Usein moraalittomat ihmiset pärjäävät talouselämässä parhaiten koska valheilla tai tappamisella saadaan helppoa rahaa. Moraalittomat ihmiset saavat rahan avulla valtaa yhteiskunnassa muita ihmisiä enemmän ja he saavat muun yhteiskunnan polvilleen. Muu yhteiskunta alkaa vihaamaan heitä ja he nämä moraalittomat ihmiset vihaavat muuta yhteiskuntaa ja laittavat muun yhteiskunnan kärsimään valtansa avulla. Tästä ei seuraa kuin ongelmia, kaaosta ja sotia. Tämän vuoksi kapinoivat lapset tulisi murskata kallioon.

En siis kuitenkaan ole varma tuosta asiayhteydestä viittaako Raamattu tällaiseen tapahtumaketjuun, mutta epäilen että tästä saattaa olla kyse. Tämä on kuitenkin minun näkemys siitä miksi lapsen murskaaminen kallioon voisi olla myönteinen asia. Jos Jumalaa kapinoivaa ihmistä ei murskata kallioon, pian koko kansa kärsii tästä yhdestä ihmisestä. Kysehän ei ole siitä että Jumala vaatisi tätä vaan siitä että tästä moraalittomasta ihmisestä tulee jumala joka laittaa muut ihmiset polvilleen omilla moraalittomilla teoilla.

Suomessakin olisi pitänyt ottaa käyttöön tällainen menettely.

http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/elama/tutkimus-rikkaat-alttiimpia-huijauksiin-ja-valheisiin/569414/
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012022815262150_ul.shtml
        http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/akava-pomo-yritysjohdon-ahneus-on-iso-talousongelma/554708/
        http://www.hs.fi/talous/Työntekijöille miljoonalasku johtajatason lisäeläkkeistä/a1305553425960
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012041615416076_uu.shtml

• Nasse.
        juhani1965 kirjoitti:

Itse näen että ne säännöt ovat samanlaiset kuin minkä muunkin tekstin suhteen. Asiat on tutkittava ja tulkittava yhteyksissään. Ei tässä minusta ole mitään ihmeellistä tai epäloogista.

Tarkoitukseni ei ole kieltää Raamatun vaikeita ja "rosoisia" kohtia, sillä niitäkin on. Itselleni ne ovat haaste tutkia Raamattua ja alkukieltä enemmän. Laittamasi kohta on askarruttanut uskovaisia läpi vuosisatojen. Alkukielessä tässä kohdin on käytetty sanaa "genea", joka tarkoittaa "suku,sukukunta,sukupolvi". Tässä voidaan viitata joko ihmisukuun tai juutalaisiin, että ne eivät tule häviämään. Tai että näiden tapahtumien alun näkevä sukupolvi on näkevä myös tapahtumien lopun. Mene ja tiedä, tämä on yksi Raamatun "avoimia kohtia".

jussin epätoivo taikauskonsa pönkittämiseksi käy aina vain rankemmaksi.

Kun hän itse on tajunnut mitä skeidaa Raamattu on ja ettei se sellaisenaan kestä kritiikkiä, mielihyväjulmalan ylläpitämiksei jussi luo kokonaan uusia tulkintoja.

Ja kas, kamelikuskien vanhat nuotiotarinat saavat jatkoa.

• !
        O'ou kirjoitti:

Tämä ei ole pelkästään baabelin vankeudessa elävän ihmisen tuntojen purkamista. Sellaisena se olisi ymmärrettävää. Tämä sama asia löytyy Jesajan kirjasta ennustuksena siitä mitä Jumala tulee sallimaan tapahtua.

"Minä, Herra, olen antanut käskyn sotureille, jotka ovat minulle pyhitetyt, vihani aseiksi olen kutsunut omat sankarini. Minun mahtini on heidän ylpeytenään."
        "Sen tähden taivaat järisevät ja maa järkkyy sijoiltaan Herran Sebaotin suuttumuksen vuoksi hänen vihansa päivänä."
        "Jokainen, joka tavoitetaan, lävistetään, jokainen, joka saadaan kiinni, kaatuu miekkaan.
        Heidän sylilapsensa lyödään murskaksi heidän silmiensä edessä, heidän talonsa ryöstetään ja naiset raiskataan."
        "Minä yllytän heidän kimppuunsa meedialaiset, jotka eivät hopeaa huoli eivätkä kultaa kumarra."

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 13:1&rnd=1347992601755

Tässä käy selvästi ilmi, että Jumala itse antaa uskonsotureidensa (vrt. nykyiset islamin taistelijat, jihad) raiskata, tappaa ja paiskoa kakarat kallioon.
        Tämän lisäksi hän vielä näyttäisi yllyttävän mukaan veriorgioihinsa meedialaiset, jotka ilmeisesti oli pakanoita.

Eipä tuotakaan "Herran päivää" tullut. (Tiedän kyllä, mitä seliseliä tähän käytetään)

Heh.
        Vanhan testamentin HERRA SEBAOT räyhää oikein kunnolla!
        Tulee ihan mieleen eräänkin Adolf - nimisen herran räyhäykset:))))

• Nasse. kirjoitti:

jussin epätoivo taikauskonsa pönkittämiseksi käy aina vain rankemmaksi.

Kun hän itse on tajunnut mitä skeidaa Raamattu on ja ettei se sellaisenaan kestä kritiikkiä, mielihyväjulmalan ylläpitämiksei jussi luo kokonaan uusia tulkintoja.

Ja kas, kamelikuskien vanhat nuotiotarinat saavat jatkoa.

Uskovaisena en kykene "pönkittämään taikauskoja", kun uskoni ja taikausko ovat toistensa vastakohtia.

Raamattu taas on minulle loputon aarrearkku, aina löytyy uutta, virkistävää ja hoitavaa.
        Asiaa tutkinut tietää kyllä, että esittämäni asiat ei ole "uutta" tulkintaa, vaan ne ovat yleisesti tunnettuja ja hyväksyttyjä. Kun ottaa asioista selvää jää mutut ja ennakkoluulot vähemmälle, mikäs sen parempaa :)

• O'ou kirjoitti:

Näyttää oleen tuo lähi-idän kolkka läpi vuosisatojen altis sodille ja selkauksille. Tässä ennustetaan Babylonin tuho, sen oman pahuuden tähden. Tuskinpa sotakuvauksista on tarkoituskaan saada myönteisiä ja kauniita, sillä sota ei ole sellaista. Miksi ihmisluonto on niin sotaisa? Miksei asioita voida sopia neuvottelupöydän ääreessä? Hitlerinkin kolmas valtakunta piti tuhota kärsimyksellä ja sotimisella. Ikävää ja kurjaahan se sotiminen on.

• O'ou
        juhani1965 kirjoitti:

Näyttää oleen tuo lähi-idän kolkka läpi vuosisatojen altis sodille ja selkauksille. Tässä ennustetaan Babylonin tuho, sen oman pahuuden tähden. Tuskinpa sotakuvauksista on tarkoituskaan saada myönteisiä ja kauniita, sillä sota ei ole sellaista. Miksi ihmisluonto on niin sotaisa? Miksei asioita voida sopia neuvottelupöydän ääreessä? Hitlerinkin kolmas valtakunta piti tuhota kärsimyksellä ja sotimisella. Ikävää ja kurjaahan se sotiminen on.

Väistelet. Tuossa Jesajan näyssä Jumala itse antaa hyväksyntänsä lasten kallioon paiskomiselle. Jumala kutsuu soturit "vihansa aseiksi" ja valtuuttaa nämä murhaamaan silmittömästi.

Onko tämä jumala mielestäsi hyvä? Jos on, niin millä perusteella?

• juhani1965 kirjoitti:

Uskovaisena en kykene "pönkittämään taikauskoja", kun uskoni ja taikausko ovat toistensa vastakohtia.

Raamattu taas on minulle loputon aarrearkku, aina löytyy uutta, virkistävää ja hoitavaa.
        Asiaa tutkinut tietää kyllä, että esittämäni asiat ei ole "uutta" tulkintaa, vaan ne ovat yleisesti tunnettuja ja hyväksyttyjä. Kun ottaa asioista selvää jää mutut ja ennakkoluulot vähemmälle, mikäs sen parempaa :)

Voi juhani. Minulle Raamattu on ollut kaiken pahuuden esitelmä. Ainakin se on ollut pahin kirja kaikista mitä olen lukenut. Mutta ei Koraanikaan varmaan saa minun mieltä sen paremmaksi. En saanut Raamattuakaan "aarrearkuksi".

• helsinkijokkeri kirjoitti:

Voi juhani. Minulle Raamattu on ollut kaiken pahuuden esitelmä. Ainakin se on ollut pahin kirja kaikista mitä olen lukenut. Mutta ei Koraanikaan varmaan saa minun mieltä sen paremmaksi. En saanut Raamattuakaan "aarrearkuksi".

Kiitos vilipittömyydestäsi. Meillä ihmisillä on erillaisia näkökantoja ja näkemyksiä asioihin ja asioista. Toisen aarre voi olla toiselle saunan sytyke ja päinvastoin. Ei meidän tarvitse kunnioittaa kaikkea toisen näkemyksiä, mutta mielestäni tulee kunnioittaa vapauttaa esittää niitä näkemyksiä. Itse en näe, että sellainen on keneltäkään pois, päinvastoin, se voi olla rakentavassa hengessä hyvinkin opettavaista,kasvattavaista ja suvaitsevaisuutta lisäävää :)

• O'ou kirjoitti:

Väistelet. Tuossa Jesajan näyssä Jumala itse antaa hyväksyntänsä lasten kallioon paiskomiselle. Jumala kutsuu soturit "vihansa aseiksi" ja valtuuttaa nämä murhaamaan silmittömästi.

Onko tämä jumala mielestäsi hyvä? Jos on, niin millä perusteella?

Jatkan hivenen sillä kolmanella valtakunnalla. Kun Hitleriä ei saatu aisoihin neuvotteluilla tai puheilla. Joutui Churchill ja muut johtajat "kutsumaan soturit idästä ja lännestä tarttumaan miekkaan" ja kukistamaan Hitlerin valtakunnan. Sota ei ole hyvä, mutta moni ajattelee, että näin oli tehtävä että lopputulema olisi hyväksyttävä. Hitler piti pystäyttää joko hyvällä tai pahalla.

Myös Baabelin pahuus piti pysäyttää. Hyvä eli Jumalan ennustukset ja pyynnöt eivät tehoneet. Pahuus kasvoi ja saavutti määrämitan, jolloin Jumala "tarttui miekkaan". Toki itsekkin ihmettelen miksi asia piti väkivalloin hoitaa. Vapaalla tahdolla on iso merkitys Jumalan mielessä.

Toisaalta tekstissä voi olla kuvainnollista tekstiä, mutta sotaan se viittaa.

• 1000sanaa1totuus
        juhani1965 kirjoitti:

Jatkan hivenen sillä kolmanella valtakunnalla. Kun Hitleriä ei saatu aisoihin neuvotteluilla tai puheilla. Joutui Churchill ja muut johtajat "kutsumaan soturit idästä ja lännestä tarttumaan miekkaan" ja kukistamaan Hitlerin valtakunnan. Sota ei ole hyvä, mutta moni ajattelee, että näin oli tehtävä että lopputulema olisi hyväksyttävä. Hitler piti pystäyttää joko hyvällä tai pahalla.

Myös Baabelin pahuus piti pysäyttää. Hyvä eli Jumalan ennustukset ja pyynnöt eivät tehoneet. Pahuus kasvoi ja saavutti määrämitan, jolloin Jumala "tarttui miekkaan". Toki itsekkin ihmettelen miksi asia piti väkivalloin hoitaa. Vapaalla tahdolla on iso merkitys Jumalan mielessä.

Toisaalta tekstissä voi olla kuvainnollista tekstiä, mutta sotaan se viittaa.

Mitä kuului Baabelin "pahuuteen"?

Mitä kuului Baabelin "pahuuteen"?

Baabel kävi verisiä valloitussotia. Esim. tuhosi Jerusalemin temppelin ja varasti sen aarteet. Baabelissa rehotti velhous,usko riivaajiin ja demoneihin. Baabel oli kaikenlaisen taikauskon tyyssija.( Tässäkin näemme, että sen sijaan että Jumala olisi siunannut taikauskon Hän kävi sitä vastaan). Baalin palvonnassa uhrattiin lapsia polttamalla Molok jumalalle.

• juhani1965 kirjoitti:

Baabel kävi verisiä valloitussotia. Esim. tuhosi Jerusalemin temppelin ja varasti sen aarteet. Baabelissa rehotti velhous,usko riivaajiin ja demoneihin. Baabel oli kaikenlaisen taikauskon tyyssija.( Tässäkin näemme, että sen sijaan että Jumala olisi siunannut taikauskon Hän kävi sitä vastaan). Baalin palvonnassa uhrattiin lapsia polttamalla Molok jumalalle.

Babyloniassa ei palvottu Molokia eikä ihmisuhrit kuuluneet uskontoon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Babylonian_religion

• Esko

Älä viitsi olla noin hölmö! Näennäisesti osaat kirjoittaa, mutta kirjoituksesi on tietämätöntä. Lyhyesti sanottuna nuoret eivät ole vanhempien opetuksen varassa.
      Nykyään on internettikin ja opiskelun mahdollisuudet ovat valtavat jos vain kykyjä riittää.
      Minä en viitsi pitkiä selityksiä kirjoitella, mutta tämä ateisti palsta kauhistuttaa minua. Tietämättömyys kauhistuttaa.

• "Älä viitsi olla noin hölmö! Näennäisesti osaat kirjoittaa, mutta kirjoituksesi on tietämätöntä."

Turhaa itkua vailla perusteita.

"Nykyään on internettikin ja opiskelun mahdollisuudet ovat valtavat jos vain kykyjä riittää. "

Kukaan ei ole väittänyt, että noita mahdollisuuksia ei olisi.

"Minä en viitsi pitkiä selityksiä kirjoitella, mutta tämä ateisti palsta kauhistuttaa minua. Tietämättömyys kauhistuttaa. "

Sanoio henkilö, jonka kirjoitukset opn täynnä ylimielistä marttyyri-itkua.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Älä viitsi olla noin hölmö! Näennäisesti osaat kirjoittaa, mutta kirjoituksesi on tietämätöntä."

Turhaa itkua vailla perusteita.

"Nykyään on internettikin ja opiskelun mahdollisuudet ovat valtavat jos vain kykyjä riittää. "

Kukaan ei ole väittänyt, että noita mahdollisuuksia ei olisi.

"Minä en viitsi pitkiä selityksiä kirjoitella, mutta tämä ateisti palsta kauhistuttaa minua. Tietämättömyys kauhistuttaa. "

Sanoio henkilö, jonka kirjoitukset opn täynnä ylimielistä marttyyri-itkua.

Sinulla olisi paljonkin selittämistä. Kaikki on jäänyt sinulta selittämättä, mistä on aikaisemmin keskusteluja ollut.

>>Sanoio henkilö, jonka kirjoitukset opn täynnä ylimielistä marttyyri-itkua.

Annapa nyt hyvät näytteet niistä marttyyri-itkuista! Älä sorru valehtelijaksi!

• 1 + 15

Aivan oikein Eskoseni.

Nyt kun lapset eivät enää elä kovinkaan monta vuotta ennenkuin saavat myös muuta kuin uskovien vanhempansa disinformaatiota, niin he tajuavat entistä aikaisemmin, ettei tuo jumalusko ole kuin tunkkainen tuulahdus homeisesta muinaisuudesta.

Ja siksi erotaankin niin vilkkaasti kirkosta ja yhä harvempi joutuu pakkoliitännän uhriksi.

Uskonto sucks!

Kirkko tyhjenee!

Valistus rulaa!

• K.R.S.
        Esko kirjoitti:

Sinulla olisi paljonkin selittämistä. Kaikki on jäänyt sinulta selittämättä, mistä on aikaisemmin keskusteluja ollut.

''Sinulla olisi paljonkin selittämistä. Kaikki on jäänyt sinulta selittämättä, mistä on aikaisemmin keskusteluja ollut.

Annapa nyt hyvät näytteet niistä marttyyri-itkuista! Älä sorru valehtelijaksi!.''
        Tämä on esimerkki Eskojen kaksois standardista, itse he saavat väittää mitä lystäävät ilman todisteita, kaikkien muiden pitäisi todistaa sanansa.

• Esko kirjoitti:

"Annapa nyt hyvät näytteet niistä marttyyri-itkuista! Älä sorru valehtelijaksi! "

Ei ole tarvetta. Kaikki sen ovat täällä nähneet.

"Sinulla olisi paljonkin selittämistä. Kaikki on jäänyt sinulta selittämättä, mistä on aikaisemmin keskusteluja ollut."

Höpöhöpö. Voisit kertoa ne asiat, jotka ovat jääneet selittämättä, vaikka yksi kerrallaan, niin palataan sitten asiaan. En minä ala sinun tylsäpäisiä vänkäyksiä uudelleen läpi käymään, koska sinä vain jaksat jankuttaa samaa katkeraa hölynpölyäsi.

• 1000sanaa1totuus

Voi pientä, tipahtivatko tekarit kahvikuppiin? Kun kahvikin on niin kallista nykyään - sekin lienee ateistien syytä. Ei saa vanhaa pierua provosoida, voi avannepussi täyttyä ja revetä. Siinä ei Eskon keksimät huussit hirveästi auta katkeraa lapsen tasolle jäännyttä fossiilia.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Annapa nyt hyvät näytteet niistä marttyyri-itkuista! Älä sorru valehtelijaksi! "

Ei ole tarvetta. Kaikki sen ovat täällä nähneet.

"Sinulla olisi paljonkin selittämistä. Kaikki on jäänyt sinulta selittämättä, mistä on aikaisemmin keskusteluja ollut."

Höpöhöpö. Voisit kertoa ne asiat, jotka ovat jääneet selittämättä, vaikka yksi kerrallaan, niin palataan sitten asiaan. En minä ala sinun tylsäpäisiä vänkäyksiä uudelleen läpi käymään, koska sinä vain jaksat jankuttaa samaa katkeraa hölynpölyäsi.

>>"Annapa nyt hyvät näytteet niistä marttyyri-itkuista! Älä sorru valehtelijaksi! "

>>Ei ole tarvetta. Kaikki sen ovat täällä nähneet.

Mitään marttyyri-itkuja et voi näyttää.
        Yrität vain selviytyä valheilla ja vääristelyillä.
        En muuten välittäisi, mutta levität vääriä tietoja.

• Esko kirjoitti:

>>"Annapa nyt hyvät näytteet niistä marttyyri-itkuista! Älä sorru valehtelijaksi! "

>>Ei ole tarvetta. Kaikki sen ovat täällä nähneet.

Mitään marttyyri-itkuja et voi näyttää.
        Yrität vain selviytyä valheilla ja vääristelyillä.
        En muuten välittäisi, mutta levität vääriä tietoja.

"Mitään marttyyri-itkuja et voi näyttää."

Kyllä voisin, mutta kaltaisesi pellen takia en viitsi vaivautua. Kuten jo kirjoitin: Kaikki sen ovat täällä nähneet.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Mitään marttyyri-itkuja et voi näyttää."

Kyllä voisin, mutta kaltaisesi pellen takia en viitsi vaivautua. Kuten jo kirjoitin: Kaikki sen ovat täällä nähneet.

Tähän sopii jo monikin vanha sanonta, niinkuin "Paljon melua tyhjästä", tai "Valheella on lyhyet jäljet". "Hävisi kuin akat tappelussa". Myös "Häipyi kuin pieru Saharaan".

• Esko kirjoitti:

Tähän sopii jo monikin vanha sanonta, niinkuin "Paljon melua tyhjästä", tai "Valheella on lyhyet jäljet". "Hävisi kuin akat tappelussa". Myös "Häipyi kuin pieru Saharaan".

"Tähän sopii jo monikin vanha sanonta, niinkuin "Paljon melua tyhjästä""

Niinpä, yhdestä aiheesta sinä olet jaksanut meluta paljon, täysin ilman yhteyttä keskusteltavaan asiaan.

"tai "Valheella on lyhyet jäljet""

Niinpä, täällähän on monta kertaa näytetty, että sinä olet valehdellut samassa ketjussa, jossa olet väittänyt, että et ole koskaan valehdellut.

""Hävisi kuin akat tappelussa""

Kuten sinä olet monta kertaa jäänyt alakynteen, olet aloittanut pelkän itkemisen ja muiden syyttelyn ja unohtanut koko asian käsittelyn.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Tähän sopii jo monikin vanha sanonta, niinkuin "Paljon melua tyhjästä""

Niinpä, yhdestä aiheesta sinä olet jaksanut meluta paljon, täysin ilman yhteyttä keskusteltavaan asiaan.

"tai "Valheella on lyhyet jäljet""

Niinpä, täällähän on monta kertaa näytetty, että sinä olet valehdellut samassa ketjussa, jossa olet väittänyt, että et ole koskaan valehdellut.

""Hävisi kuin akat tappelussa""

Kuten sinä olet monta kertaa jäänyt alakynteen, olet aloittanut pelkän itkemisen ja muiden syyttelyn ja unohtanut koko asian käsittelyn.

Olen jo sanonut, että räyhäät. Lisäksi annat vääriä tietoja.

• Esko kirjoitti:

Olen jo sanonut, että räyhäät. Lisäksi annat vääriä tietoja.

"Olen jo sanonut, että räyhäät. Lisäksi annat vääriä tietoja. "

Kaltaisesi räyhääjä ansaitsee kaiken räyhäyksen takaisin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Väitteesi väärien tietojen annosta on taas kerran esimerkki valheestasi.

• O'ou
        ertert kirjoitti:

Kaltaisesi räyhääjä ansaitsee kaiken räyhäyksen takaisin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Räyh.jpg

;D

• Esko
        ertert kirjoitti:

>>Kaltaisesi räyhääjä ansaitsee kaiken räyhäyksen takaisin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Tiedät olevasi räyhääjä. Räyhäät tarkoituksella. Haisetko myös pahalle?

• Esko kirjoitti:

>>Kaltaisesi räyhääjä ansaitsee kaiken räyhäyksen takaisin. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Tiedät olevasi räyhääjä. Räyhäät tarkoituksella. Haisetko myös pahalle?

"Tiedät olevasi räyhääjä. Räyhäät tarkoituksella. "

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ymmärrätkö?

"Haisetko myös pahalle? "

Sillä ei ole mitään merkitystä.

• Täytyy olla totaalisen päättelykyvytön, jos ei huomaa, miten kukin on pääasiassa saanut uskonnollisen vakaumuksensa vanhemmiltaan ja ympäröivältä yhteiskunnalta.
        Vuosituhansia olisi ollut äärimmäisen typerää vastustaa ympäristön uskonnollista vakaumusta, olipa tuo uskonto sitten vaikkapa vanhoillisletadiolaisuus, katolilaisuus, hinduismi tai islam. Osaan noista se pätee yhä.
        Lisäksi jopa vapaan valinnan sivistyneessä Suomessakin ihmisen vakaumus on lähes aina sama, kuin lastensakin.
        Nyt äitit ja isät juoksee rahan perässä, pennut keskustelee netissä ja vanhanajan hyvälle uskonnolliselle aivopesulle ei jää muilta kiireiltä aikaa.
        Niinpä nuoret ovatkin hylänneet paljolti vanhakantaisen luterilaisuuden ja muutkin taivasjutut eivät tunnu uskottavilta. Ei ne kaikki mitään ateisteja tietenkään ole, mutta koko uskonjuttu tuntunee vain absurdilta ajanhukalta. Siksinä lasten kastamiset vähenee, nimenomaan nuoret aikuiset eroaa kirkosta ja koko luterilaisuuden valtavirta menee lopulta ikäpolviensa mukana hautaan.

• Esko
        ikiateisti kirjoitti:

Täytyy olla totaalisen päättelykyvytön, jos ei huomaa, miten kukin on pääasiassa saanut uskonnollisen vakaumuksensa vanhemmiltaan ja ympäröivältä yhteiskunnalta.
        Vuosituhansia olisi ollut äärimmäisen typerää vastustaa ympäristön uskonnollista vakaumusta, olipa tuo uskonto sitten vaikkapa vanhoillisletadiolaisuus, katolilaisuus, hinduismi tai islam. Osaan noista se pätee yhä.
        Lisäksi jopa vapaan valinnan sivistyneessä Suomessakin ihmisen vakaumus on lähes aina sama, kuin lastensakin.
        Nyt äitit ja isät juoksee rahan perässä, pennut keskustelee netissä ja vanhanajan hyvälle uskonnolliselle aivopesulle ei jää muilta kiireiltä aikaa.
        Niinpä nuoret ovatkin hylänneet paljolti vanhakantaisen luterilaisuuden ja muutkin taivasjutut eivät tunnu uskottavilta. Ei ne kaikki mitään ateisteja tietenkään ole, mutta koko uskonjuttu tuntunee vain absurdilta ajanhukalta. Siksinä lasten kastamiset vähenee, nimenomaan nuoret aikuiset eroaa kirkosta ja koko luterilaisuuden valtavirta menee lopulta ikäpolviensa mukana hautaan.

Minä kävin Virossa aika monta kertaa 1995 luvun tienoilla. Tädit kertoivat siellä, että on paljon rosvoja. Viro oli kuitenkin paras entisen NL alaisista maista. Muualla oli vielä pahempaa. NLiitossahan oli uskonto ja kirkot ajettu alas, etteivät ne enää toimineet. Ateismi oli vallassaan ja vahvana.
        Siis näissä maissa, missä ei ollut uskonnollisuutta, rikollisuus oli päässyt kasvamaan vahvaksi. Tämä oli selvästi nähtävää satunnaiselle turistillekin.
        Minäkin näin rosvoja murtopuuhissa, kun ajoin taksilla. Taksimies kieltäytyi pysähtymästä, liian vaarallista.
        Siis ateismi oli hyvin vahvana, mutta se ei estänyt rikollisuutta. Tästä ei ollut epäilystäkään.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Tiedät olevasi räyhääjä. Räyhäät tarkoituksella. "

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ymmärrätkö?

"Haisetko myös pahalle? "

Sillä ei ole mitään merkitystä.

>>Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ymmärrätkö?

Tunnustat tässä, että rähjäät tarkoituksella.
        Minä en rähjää koskaan. Sitä tarkkailen.

Sinun olisi myös syytä peseytyä, ettet haisisi pahalle.

• -
        Esko kirjoitti:

Esko. Sinä olet idiootti. Sitä ei kenenkään tarvitse osoittaa tai todistaa, teet sen ihan itse.

• Esko kirjoitti:

Minä kävin Virossa aika monta kertaa 1995 luvun tienoilla. Tädit kertoivat siellä, että on paljon rosvoja. Viro oli kuitenkin paras entisen NL alaisista maista. Muualla oli vielä pahempaa. NLiitossahan oli uskonto ja kirkot ajettu alas, etteivät ne enää toimineet. Ateismi oli vallassaan ja vahvana.
        Siis näissä maissa, missä ei ollut uskonnollisuutta, rikollisuus oli päässyt kasvamaan vahvaksi. Tämä oli selvästi nähtävää satunnaiselle turistillekin.
        Minäkin näin rosvoja murtopuuhissa, kun ajoin taksilla. Taksimies kieltäytyi pysähtymästä, liian vaarallista.
        Siis ateismi oli hyvin vahvana, mutta se ei estänyt rikollisuutta. Tästä ei ollut epäilystäkään.

Hyvä Esko. USA:ssa uskonnollisuudella on erittäin vahva ote.

Miksi siellä on vankimäärä, esim. 100 000 asukasta kohden moninkertainen verrattuna "maallistuneseen" Suomeen ?

Kertooko ylläoleva siitä, että he eivät ole "oikeita" uskovia vaiko siitä, että yhteiskunnan "turvaverkot" eivät toimi ?

Yst. E.....

• Gatesser
        epikuros kirjoitti:

Miksi siellä on vankimäärä, esim. 100 000 asukasta kohden moninkertainen verrattuna "maallistuneseen" Suomeen ?

Kertooko ylläoleva siitä, että he eivät ole "oikeita" uskovia vaiko siitä, että yhteiskunnan "turvaverkot" eivät toimi ?

Yst. E.....

≤≤ Miksi siellä on vankimäärä, esim. 100 000 asukasta kohden moninkertainen verrattuna "maallistuneseen" Suomeen ? ≤≤

Usassa on pitkät tuomiot ! Lisäksi oikeus puolustaa itseään aseilla.
        Elämä tai kuolema on siksi arkipäiväisempää kuin Suomessa.

• Esko kirjoitti:

"Tunnustat tässä, että rähjäät tarkoituksella.

Sinun olisi myös syytä peseytyä, ettet haisisi pahalle. "

Esko veti näköjään herneen nenään, kun muut eivät alistu hänen idioottimeisen kinailunsa edessä.

Esko, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ymmärrätkö vai oletko liian tyhmä?

• Esko kirjoitti:

"Minä kävin Virossa aika monta kertaa 1995 luvun tienoilla. Tädit kertoivat siellä, että on paljon rosvoja. Viro oli kuitenkin paras entisen NL alaisista maista. Muualla oli vielä pahempaa. NLiitossahan oli uskonto ja kirkot ajettu alas, etteivät ne enää toimineet. Ateismi oli vallassaan ja vahvana.
        Siis ateismi oli hyvin vahvana, mutta se ei estänyt rikollisuutta. Tästä ei ollut epäilystäkään. "

Neuvostoliitossa uskon asemassa oli kommunismi. Ateismi ei ole aate, joka saisi ihmiset tekemään jotain tekoja, eikä se ole myöskään antiteismia.

Nykyisessä maailmassa kuitenkin hyvin uskonnolliset maat ovat useimmiten paljon ongelmallisempia kuin maat, joissa on paljon ateisteja eli maat ovat sekulaarempia. Esimerkkisi ei siis toimi.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Tunnustat tässä, että rähjäät tarkoituksella.

Sinun olisi myös syytä peseytyä, ettet haisisi pahalle. "

Esko veti näköjään herneen nenään, kun muut eivät alistu hänen idioottimeisen kinailunsa edessä.

Esko, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ymmärrätkö vai oletko liian tyhmä?

Olet yrittänyt esittää voimamiestä tällä palstalla, mutta tietosi ovat olleet heikot.

>>niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Ymmärrätkö vai oletko liian tyhmä?

Nämä ovat heikkotasoisia vastauksia. Tasosi on liian alhaista. Olen kyllästynyt.

• Itsetutkiskelija
        Esko kirjoitti:

Olet yrittänyt esittää voimamiestä tällä palstalla, mutta tietosi ovat olleet heikot.

Nämä ovat heikkotasoisia vastauksia. Tasosi on liian alhaista. Olen kyllästynyt.

Voin keskusella kanssasi. Olen vastannut sinulle monissa keskusteluissa, kun olet jotain kummallista söpertänyt, mutta harvoin jos koskaan vastaat. Saan siitä aina pientä mielihyvää, kun luen sinun keskustelujasi, tai jos sinun kaltaistesi kanssa keskustelen.

Voit itse päätellä miksi.

Mutta tämän keskustelun aihe on uskonnon ja taikauskon irrationaalisuus. Eikä sinulla ole tähän vastaväitettä?

Perustelut irrationaalisuudelle ovat ne, että yhtäkään taikauskoa tai uskontoa ei olla todistettu, ei pystytä todistamaan, eikä haluta todistaa, mutta silti niitä elätellään ja syötetään sivullisten naamaan, vaikka eivät olisi edes kiinnostuneita.

Onko sinun vaikea taipua totuuteen, vaikka niin ilmiselvää on että aloituksen teksti on totta? Voit tietenkin poimia kohdan, joka on väärässä, ja kerron sitten olenko kanssasi samaa mieltä vai eri mieltä, ja miksi. Turha ketään on haukkua. Ei se sinun pointtiasi tai asemaasi yhtään paranna, vaikka meitä ateisteja likaisiksi tai vähä-älyisiksi kutsuisit.

• Gatesser kirjoitti:

≤≤ Miksi siellä on vankimäärä, esim. 100 000 asukasta kohden moninkertainen verrattuna "maallistuneseen" Suomeen ? ≤≤

"Usassa on pitkät tuomiot ! Lisäksi oikeus puolustaa itseään aseilla.
        Elämä tai kuolema on siksi arkipäiväisempää kuin Suomessa."

Mutta myös paljon kovemmat. Kuolemantuomiot arkipäivää. Lisäksi osavaltiot joissa kuolemanrangaistus on käytössä. On myös korkeimmat henkirikostilastot.

• Esko
        epikuros kirjoitti:

Yst. E.....

>>Miksi siellä on vankimäärä, esim. 100 000 asukasta kohden moninkertainen verrattuna "maallistuneseen" Suomeen ?

Saattaa olla se syy, ettei USA:ssa ole yhtä hyvää sosiaaliturvaa kuin Suomessa. Jos valtio ei auta ja ei ole yhtään rahaa, se mies tekee jonkin rikoksen. Myöskin suuri rikkaus toisilla ja suuri köyhyys toisilla synnyttää paineita rikollisuuteen.
        Ehkä minäkin varastaisin, jos olisin hyvin nälkäinen eikä olisi yhtään rahaa. Hätä antaa syyn hätäratkaisuihin. Tappaisin, jos minut yritettäisiin tappaa. Kuinkahan moni ei puolustaisi omaa henkeään?
        Haluaisin todella kysyä kuinka moni valitsisi oman kuolemansa toisen kuoleman sijaan?

• Esko kirjoitti:

>>>Siis ateismi oli hyvin vahvana, mutta se ei estänyt rikollisuutta.

• Esko kirjoitti:

"Ateismi oli vallassaan ja vahvana.
        Siis näissä maissa, missä ei ollut uskonnollisuutta, rikollisuus oli päässyt kasvamaan vahvaksi."

Tällä logiikalla pimeä keskiaika, viikinki aika, samuraikulttuuri ja nykyinen lähi-itä pitäisivät olla rauhan tyyssioita. Miksi näin ei siis ole?

• Esko kirjoitti:

"Olet yrittänyt esittää voimamiestä tällä palstalla, mutta tietosi ovat olleet heikot."

Kyllä ne sinun tiedot ovat voittaneet mennen tullen.

"Nämä ovat heikkotasoisia vastauksia. Tasosi on liian alhaista. Olen kyllästynyt. "

Sinä et siis vieläkään ymmärtänyt. Yritän vääntää ns. rautalangasta. Kun sinä räyhäät, on turha valittaa, kun sinulle vastataan räyhäämällä. Kun itse olet erittäin alhaisella tasolla, ei ole mitään syytä vastata sinulle korkaetasoisesti. Riittää, kun tasosi edes vähän ylittää ja siihen ei kovin suurta ponnistusta tarvita.

• Esko
        ertert kirjoitti:

"Olet yrittänyt esittää voimamiestä tällä palstalla, mutta tietosi ovat olleet heikot."

Kyllä ne sinun tiedot ovat voittaneet mennen tullen.

"Nämä ovat heikkotasoisia vastauksia. Tasosi on liian alhaista. Olen kyllästynyt. "

Sinä et siis vieläkään ymmärtänyt. Yritän vääntää ns. rautalangasta. Kun sinä räyhäät, on turha valittaa, kun sinulle vastataan räyhäämällä. Kun itse olet erittäin alhaisella tasolla, ei ole mitään syytä vastata sinulle korkaetasoisesti. Riittää, kun tasosi edes vähän ylittää ja siihen ei kovin suurta ponnistusta tarvita.

>>Kun sinä räyhäät, on turha valittaa, kun sinulle vastataan räyhäämällä.

Tapasi on alhaisen ihmisen tapa. Sehän on kuin rakkikoiran elämää. Järkevä ihminen ei vastaa räyhäämiseen räyhäämällä. Olen suuresti hämmästynyt tällaisesta. Minä en ikinä vastaisi räyhäämiseen samalla mitalla. Jotain tolkkua pitää olla.
        Sinun olisi vielä kasvettava aikuiseksi.

• Esko kirjoitti:

>>Kun sinä räyhäät, on turha valittaa, kun sinulle vastataan räyhäämällä.

Tapasi on alhaisen ihmisen tapa. Sehän on kuin rakkikoiran elämää. Järkevä ihminen ei vastaa räyhäämiseen räyhäämällä. Olen suuresti hämmästynyt tällaisesta. Minä en ikinä vastaisi räyhäämiseen samalla mitalla. Jotain tolkkua pitää olla.
        Sinun olisi vielä kasvettava aikuiseksi.

">>Kun sinä räyhäät, on turha valittaa, kun sinulle vastataan räyhäämällä.

Sinun olisi vielä kasvettava aikuiseksi. "

Eskon räyhäämien jatkuu. Pelle ei näköjään pääse puvustaan.

• Gatesser kirjoitti:

USAssa isommat tuloerot, lyhemmät kesälomat, huonompi työttömyysturva...

Verrattuna naapurimaa Kanadaankin.

• fcdgfbg

Tämä aloitus on nyt mennyt värälle palstalle. Tämä on ateismi-palsta, ja täällä puhutaan vain ateismista. Täällä ei puhuta uskovaisista; sitä varten on uskovaispalstoja.

• Esko

Sinä olet unohtanut sen, että suomi24 palstat ovat keskustelupalstoja. Sinun käsityksesi mukaan palstat olisivat julistuspalstoja. Jokainen julistaisi omia oppejaan kenenkään sanomatta vastaan. Kuitenkin on jo nyt niin, että saat julistaa häiriintymättä. Vain vastaukset voivat häiritä sinua.
        Jos et siedä vastauksia, voit jättää ne lukematta.

• !
        Esko kirjoitti:

Sinä olet unohtanut sen, että suomi24 palstat ovat keskustelupalstoja. Sinun käsityksesi mukaan palstat olisivat julistuspalstoja. Jokainen julistaisi omia oppejaan kenenkään sanomatta vastaan. Kuitenkin on jo nyt niin, että saat julistaa häiriintymättä. Vain vastaukset voivat häiritä sinua.

Kappas! Esko on onnistunut kirjoitamaan jotain lähes järkevää! Annoin heti plussan.
        Se on vielä hieman pielessä Eskolla, että fcdgfbg ei sanonut mitään julistuspalstasta. Liian pitkälle tuli vedettyä johtopäätös hänen käsityksestään.

• 1000sanaa1totuus
        Esko kirjoitti:

Vau :O

Esko sanoi jotain järkevää! Esko, lisää tätä!

Vau :O

Esko sanoi jotain järkevää! Esko, lisää tätä!

Jos se olikin Feikki-Esko?

• eunukki1000
        ikiateisti kirjoitti:

Jos se olikin Feikki-Esko?

Esko yksin teitä kaikkia vastassa - eikä sittenkään "voittajaa" ole löytynyt!? ...kun Esko esittää närkästynyttä, johan hyökkää parvi kimppuun, kun Esko lausuu mielestänne jotain järkevää ja rakentavaa, niin eihän se Esko olekaan...
        Tämän pelle-palstan solutus on täydellisesti onnistunut!

• gertsert
        eunukki1000 kirjoitti:

Esko yksin teitä kaikkia vastassa - eikä sittenkään "voittajaa" ole löytynyt!? ...kun Esko esittää närkästynyttä, johan hyökkää parvi kimppuun, kun Esko lausuu mielestänne jotain järkevää ja rakentavaa, niin eihän se Esko olekaan...
        Tämän pelle-palstan solutus on täydellisesti onnistunut!

On siinä kanssa, eikö parempaa tekemistä ole kuin marista netissä?

• eunukki1000
        gertsert kirjoitti:

On siinä kanssa, eikö parempaa tekemistä ole kuin marista netissä?

Auts! Tais osua ja upota? Ryömihän takaisin sinne, mistä tulitkin...

• tertarg
        eunukki1000 kirjoitti:

Auts! Tais osua ja upota? Ryömihän takaisin sinne, mistä tulitkin...

Mitä mökötät? Loppuiko huumorintaju kesken? Eikö sinulla todellakaan parempaa tekemistä ole kuin marista netissä?

• eunukki1001
        tertarg kirjoitti:

Mitä mökötät? Loppuiko huumorintaju kesken? Eikö sinulla todellakaan parempaa tekemistä ole kuin marista netissä?

Ei, onko sinulla? Kuka olet seuraavaksi?

• örturft
        eunukki1001 kirjoitti:

Ei, onko sinulla? Kuka olet seuraavaksi?

Tosi on, eihän sinulla ole huumorintajua ollut alunperinkään. Minulla taas on ehtymätön varasto huumorintajua, jotain mitä sinä et voi tajuta.

Miksi luulet, että olen sama? Oletko usein vainoharhainen? Oletko maailmanlopun odottaja? Onko sinulla sukkahousut liian tiukalla kaulasi ympärillä? Miksi mökötät Eikö parempaa tekemistä ole kuin marista netissä?

• havahtunut

Irrationaalisia ovat kaikki ihmiset olipa uskovainen tai ateisti.
      Rationaalisuutta on vain niillä jotka tukivat jotain tieteen alaa
      ,mutta se koskee vain tätä tutkimusta, sillä yksityiselämässään he ovat irrationalisia.
      Jos maailmassa olisi rationaalisuutta, niin ei olisi kärsimystä tuskaa ja väkivaltaisuutta

Loukkaus ja loukkaantuminen on irrationaalisuutta, joka johtaa koston kierteeseen ja sitä kautta väkivaltaan
      Vain loukkaantumaton ihminen on rationaalinen, koska ei vaadi kostoa, vaan on antanut kaikki loukkaukset anteeksi jo etukäteen

• 466242642

Eli kirjoittajan aloittaja toteaa itsekin, että uskosta luopuminen voi olla äärettömän vaikeaa. No miksi sitten näitä uskovia haukutaan ja mollataan niin paljon uskonsa takia, jos te samalla teidätte, etteivät he voi uskolleen mitään? Vähän inhimillisempää suhtautumista ihmisiin toivoisin jokaiselta.

• 266244624

Noniin, kirjoittajan aloittaja toteaa sen, että uskosta on joskus äärimmäisen vaikea luopua. Uskovat eivät useinkaan voi uskolleen mitään. No miksi sitten uskovia pitää niin usein haukkua ja mollata uskonsa takia? Aivovammainen, jälkeenjäänyt, ym. ym. vähän loukkaavat nimitykset ovat aika yleisiä. Miksi ateistit jotka mollaavat uskovaisia eivät mollaa vaikkapa kehitysvammaisia vammojensa tähden? Miksi uskovia? Ihmisillähän on taipumus uskoa ja siinä ei ole mitään epänormaalia. Hirveästi kuulee myös sellaista, että uskovat pitäisi laittaa hoitoon. Onhan tämä nyt ihmeellistä, että jos tiedetään uskon olevan ihmiselle ominaista ja vielä tiedetään se että uskosta on todella vaikea päästä irti niin mikä ihme on ongema uskossa? Uskonnot aiheuttavat toki ongelmia, mutta henkilökohtaisessa uskossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

• 20+12

''Miksi ateistit jotka mollaavat uskovaisia eivät mollaa vaikkapa kehitysvammaisia vammojensa tähden?''
        Vammainen ei voi vammalleen mitään, uskovainen voi. Uskovainen voi ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa itselleen valehtelun, joillakin kuolemanpelko vain on niin vahva, että he ei uskalla elää todellisuudessa, kas siinä ero.

''Uskonnot aiheuttavat toki ongelmia, mutta henkilökohtaisessa uskossa ei pitäisi olla mitään ongelmaa.''
        Ei henkilökohtainen usko useimmiten aiheutakaan ongelmia, mutta harva uskovainen pitää uskonsa henkilökohtaisena asianaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      83
      4453
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      3208
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      39
      2884
    4. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      117
      2677
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2529
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      43
      2467
    7. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      14
      2376
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2275
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2055
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1717
    Aihe