mistä vois ostaa fretin noin. 100-150 e??

FrettiLover99

niin ja paljonko fretin pitäminen noin maksaa??

ajattelin ostaa ensi kesänä fretin kesätyörahoillani, niin paljonko rahaa minun pitäisi noin saada sieltä?? Minulla on muutama vaihtoehto minne menisin kesätöihin, joten se olisi hyvä tietää jo nyt että minne menen niin ainakin pääsen ;)

7

178

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosa

      http://tassujentahdissa.blogspot.fi/2012/03/suunnitelmissa-fretin-hankinta.html

      Suosittelen lukemaan ylläolevan linkin näin aluksi. Fretti maksaa 350 € ja sen voi ostaa SFL ryn hyväksymiltä kasvattajilta jotka löytyvät täältä http://frettiliitto.fi/page3.php
      Ruoaksi sille totally ferretiä nappuloina ja raakaruokaa kuten kanankauloja, pinkkejä, hiiriä, tipuja yms. Ihanne olisi, että ruokinta tapahtuisi pelkästään raakaruoalla mikä taas vaatii paljon opiskelua ja täytää tietää fretin ravintotarpeet, että osaa tehdä sopivan ruokavalion.
      Tiedäthän myös sen, että frettiä et voi ostaa alaikäisenä ilman, että vanhempasi ovat sen hoitoon perehtyneitä ja sitoutuneita. Elikkä kun frettiä menet ostamaan niin vanhemmat täytyy olla mukana kasvattajalla kirjoittamassa nimeä paperiin yms.

    • heips!

      Jos käy hyvä tuuri frettisi ei sairastele, ja vaatii rahaa vain sen verran että saa ostettua ruokaa ja kissanhiekkaa.
      Rokotuksiin tietysti menee jonkin verran, ja implanttiin.
      Kannattaa kuitenkin varata rahaa yllättäviin lääkärimenoihin, suolitukos esim on suht yleinen.
      Hammaskivenpoistossa joutuu ehkä käymään pahimmassa tapauksessa vuosittain.

      Niin, ja 100-150e et saa kyllä frettiä valitettavasti juuri mistään, jos saat niin pitäisi herätyskellojen jo soida että miksi se on niin halpa...

      • Syanidi

        Hei! Kuten yllä on jo mainittukin, fretit maksavat Suomessa poikkeuksetta sen 350euroa. Itse eläin ei todellakaan ole ainoa, johon tulee investoida. Meillä on yhden fretin ruokiin mennyt kuukaudessa 30-50euroa, ja nyt kahden kanssa tuplasti. Rokotukset, ja implantit vievät rutkasti lisää rahaa, ja ikävä kyllä surukseni minun on sanottava, että lähes jokaikinen fretti ennemmin tai myöhemmin sairastuu, fretti kun on lajina suhteellisen sairas eläin. Käyppä huviksesi vilkaisemassa blogista www.taskuvarkaani.blogspot.com elokuun kohdalta postaus nimeltä "Katsaus näätäkuluihin" jossa on eritelty yhden fretin menot kahden kuukauden ajalta, ja toisen yksin eläneen fretin kulut n. vuoden ajalta. Suosittelen myös lukemaan muita postauksia ajatuksen kanssa, kuten esim. postaus nimeltä "Aurinko paistaa - vai paistaako sittenkään?"

        www.taskuvarkaani.blogspot.com


      • Syanidi
        Syanidi kirjoitti:

        Hei! Kuten yllä on jo mainittukin, fretit maksavat Suomessa poikkeuksetta sen 350euroa. Itse eläin ei todellakaan ole ainoa, johon tulee investoida. Meillä on yhden fretin ruokiin mennyt kuukaudessa 30-50euroa, ja nyt kahden kanssa tuplasti. Rokotukset, ja implantit vievät rutkasti lisää rahaa, ja ikävä kyllä surukseni minun on sanottava, että lähes jokaikinen fretti ennemmin tai myöhemmin sairastuu, fretti kun on lajina suhteellisen sairas eläin. Käyppä huviksesi vilkaisemassa blogista www.taskuvarkaani.blogspot.com elokuun kohdalta postaus nimeltä "Katsaus näätäkuluihin" jossa on eritelty yhden fretin menot kahden kuukauden ajalta, ja toisen yksin eläneen fretin kulut n. vuoden ajalta. Suosittelen myös lukemaan muita postauksia ajatuksen kanssa, kuten esim. postaus nimeltä "Aurinko paistaa - vai paistaako sittenkään?"

        www.taskuvarkaani.blogspot.com

        Frettiä et siis todellakaan saa mistään, siis MISTÄÄN 100-150 eurolla. Jopa vakavasti sairaista, huonosukuisista ja perinnöllisiä sairauksia omaavista freteistä pyydetään lähestulkoon samaa hintaa kuin virallisista, terveistä ja hyväsukuisista pennuista jotka lähes poikkeuksetta elävät onnettomuuksia lukuunottamatta keskimääräisesti pidempään kuin pimeät fretit joilla on jo valmiiksi alttiuksia vakavaan sairastumiseen elleivät sitten jo ole sairaita ja menehdy nuorena, kuten monille varomattomille on käynyt jotka ovat sellaisen fretin ostaneet.

        Hanki frettisi siis SFL ry:n viralliselta kasvattajalta. www.frettiliitto.fi


    • vastarannan kiiski

      Teen edullisen ehdotuksen pientä pahuuttani, koska skeptikkoja on näköjään näin paljon. Itselläni ja vaimollani on kaksi leikattua naarasfrettiä 4,5vuotiaat sisarukset, jotka ovat ostettu kasvattajalta. Tytöt ovat pääsääntöisesti sisäsiistejä, eivät ole sairastelleet oikeastaan ollenkaan, mitä nyt pientä häntäkarvojen harvenemista kerran pari vuodessa, jonka biorin tai aika hoitaa.

      Fretithän alkavat olla tuossa iässä jo vahvassa keski-iässä ja niillä on noin 1-3 vuotta aikaa viihdyttää omistajiaan . Pennun hankkiminen ja sen pitäminen koko sen elinajan on iso juttu. Tällaiset varttuneemmat yksilöt lyhyemmälle ajalle nuorelle ihmiselle voi olla jopa parempi vaihtoehto, varsinkin ellei ole aiempaa kokemusta freteistä.

      Myyn molemmat fretit 300€. Mikäli haluat tilavan häkin (noin 50cmX100cmX120cm) siitä lisää 150€ ja kaiken muun oheistilpehöörin kuten riippumatot, kipot, kupit ja erinäköiset freteille suunnitellut nukkumiskintaat ja vastaavat niin menköön ne 50€, eli 500€ koko paketti. Kuten mainittu asia vaatii toki alaikäiseltä vanhempien siunauksen. Jos oikein muistan kaikkien hankintojen alkuperäishinnat tämä on noin 50% alennus.

      Ja miksikö myyn näin edullisesti. Tilanteet elämässä muuttuu ja vaimoni aloitti opiskelut toisella paikkakunnalla tänä syksynä ja itse lähden rauhanturvatehtäviin maaliskuussa 6kk ajaksi. Jos kiinnostusta herää, niin 050-5367545 ja neuvotellaan

      • Leipuri Hiiva

        Rahat Frettiliitolle, koska vain sieltä saat hyvän yksilön!

        Nyt edulliseen hintaan, vain 350e/kpl,-

        Ethän hanki frettiäsi muualta sillä ne ovat kaikki saatanasta! (ja sit me ei saatas sun rahoja :::D)


      • Oletko vähän vajaa?
        Leipuri Hiiva kirjoitti:

        Rahat Frettiliitolle, koska vain sieltä saat hyvän yksilön!

        Nyt edulliseen hintaan, vain 350e/kpl,-

        Ethän hanki frettiäsi muualta sillä ne ovat kaikki saatanasta! (ja sit me ei saatas sun rahoja :::D)

        Mitä fretin pitäisi maksaa?
        Ja mitä kasvatuskustannuksia olet huomoinut kun lasket tämän hinnan pienessä päässäsi?

        Kivaa kun Suomessa kasvattajat hakevat terveitä, hyviä yksilöitä ympäri maailmaa, jotta saadaan Suomen frettikantaa vahvistettua, ja sitten jotkut vajakit hakevat mitä tahansa mistä tahansa ja teettävät "söpöjä pentuja", jotka sitten päätyvät kiertolaisiksi kun kukaan ei jaksa ottaa mistään selvää, ostaja hankkii vain söpön lemmikin ja myyjä haluaa vain rahat.

        Haukkukaa vain liittoa, se vain todistaa miallsia vajakkeja olette.

        Kaikki mulle heti ja ilmaiseksi!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1404
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1109
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      77
      780
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      721
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe