Tämä on ainainen puheenaihe, mutta ajattelin sanoa nyt oman mielipiteeni asiasta.
* Yleisesti painoraja on ollut 50kg, mutta riippuu myös ponin rakenteesta, ja siitä mitä se on tottunut kantamaan !
* Pituudellahan ei ole niin väliä, mutta isoilla shettiksillä on yleensä ollut 155cm, mutta sopusuhtaisuus on taas ponin rakenteestakin kiinni !
* Shetlanninponin kanssa voi tehdä vaikka mitä - todellisille hevosihmisille ratsastus ei ole pääasia !
* Jos olet liian iso ponillesi, hanki sille sopivan kokoinen ratsastaja - pidä tunteja, ja opasta ratsukkoa vaikka pikku kisoihin - kentän laidalta on kiva katsoa saavutettua tulosta ! :)
Itse olen nyt 158cm ( en kasva) ja 45kg painoinen, joten ihan hyvin pystyn ratsastamaan shetlanninponeilla. Vuokrailin yhtä tanakkaa 107cm shet. oria, ja ihan sopusuhtaisia oltiin.
Tässä vielä videolinkki - tästä olen saanut "innoitusta" shetlanninponeilla ratsastamiseen, sillä niistäkin on kouluponeiksi jos ovat osaavalla ratsastajalla koulutettu :)
Video : http://www.youtube.com/watch?v=Q8ta_zJZYpQ
Shettikselle sopivan kokoinen ratsastaja !
dressage
0
112
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.16810330- 552823
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan812539- 852371
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1472104Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2431937- 441402
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �131385Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta
Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va1151197Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!
Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei34873