Haaveilen itsemurhasta

5.depresd

Täällä masennuspalstalla on paljon kirjoittelua. Ehkäpä ihmiset ovat nuykysisin masentuneita, tai mikä ihme se on. Itsekkin olen.

Voisin luokitella itseni, masentuneeksi, ahdistuneeksi, katkerointuneeksi, sekä väsyneeksi.

Olen käynyt psykiatrille, terapaeutilla, yleislääkärillä, syönyt eri mielia-ala lääkkeitä. Apua en ole saanut... En ole parantunut.

Olen nyt 31-vuotias. Ensimäiset itsetuhoajatukset alkoivat todenteolla 14-vuotiaana.

En ole syrjäytynyt, olen töissä käyväperheellinen.

Kuin tarkemmin katson eläämääni huomaan seuraavat seikat, mitkä ahdistavat:

-töissäkäynti rahan kulutus, työstä saadut varat menevät elämiseen, asuntolainanl yhennyksiin kaikkeen ym.

- olen perheellinen. Nyt jos voisin valita, tekisin toisenlaisen valinnan. Olen huono isä!

- olen muuttunut piittaamattomaksi itseäni ja toisia kohtaan. (mitään joukkomurhaa en ole suunnittelemassa)

-Mikäli terveys riittää tulen olemaan töissä ainakin seuraavat 34-vuotta, saamatta siitä itselleni mitään ( paitsi leivän) kädestä suuhun eletään.

Olen miettinyt lukemattomia kertoja päästä täältä pois.

- hirttäytyminen, hankalaa
- lääkkeillä, insuliinia, parasetamolia n 100kpl, selkäkipuihin panacodia.
- autolla ajaminen rekkaa päin
- jättäytymällä junan alle
- hypätä korkealta alas
- itsensä ampuminen (siihen tarvitaan ase, mitä en omista)

Olen kuullut sanonnan, että itsemurha on huonoin perintö minkä voi lapsilleen jättää.

Henkisenäperintönä ehkä, mutta parempi sekin kuin psyykkisesti sairas isä kenestä ei ole täyttämään isän roolia.

Nuorena kuvittelin saavuttavani toisenlaisen elämän. Koen olevani epäonnistunut olemaan se mikä olen. En pidä tästä enää.

Elämä ei itsestään muutu. En voi aloittaa elämääni alusta, ilman että kaikki nykyinen siihen vaikuttaisi.

Suurin este poismenoni syyksi on pelko kuoleman jälkeinen elämä ja kadotus.

Toivon, että olisin kuollut onnettomuudessa alle 20-vuotiaana, olisi moni asia jäänyt kokematta.

12

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meiju

      En osaa sanoa mitään järkevää mutta ei kertomaasi voi ohittaakaan.. Surullista, että koet olevasi noin toivottomassa umpikujassa. Tietääkö puolisosi tunteistasi?

      Voimia ja ilon murusia tähän syyspäivään!

    • unelmat??

      haavet on tehty toteutettaviksi, go on

    • kirkolta apua

      elämä on aina elämisen arvoista! olin muutama vuosi sitten itsekkin masentunut ja sain valtavasti apua kirkolta. kuulostaa varmaan oudolta mutta kirkko auttoi ja sain elämäni takaisin raiteilleen. Koita jaksaa puolisosi, lastesi ja itsesi takia! voimia

    • Surujen kitara

      Älä mene junan alle äläkä aja rekkaa päin, se on törkeätä näiden kuljettajia kohtaan. Älä pilaa toisten elämää. Tosin aina jonkun elämän pilaat, teet sen millä tavalla tahansa. Itsemurhan tehneen miehen leskenä sen tiedän.

      Itse olen miettinyt, että JOS elämästä poistumisen vaihtoehto minulle tulisi eteen, menisin marraskuiseen korpeen kuusen juurelle koskispullo ja unilääkettä mukanani. Tai hyppäisin korkealta satamalaiturilta hyiseen veteen. Tekisin sen tietysti yöllä. Kummassakaan tapauksessa pelastajat eivät todennäköisesti ehtisi väliin.

      Kuitenkaan en aio toteuttaa enää vain silloin tällöin päässäni pyörivää itsetuho-ajatusta. Rakastan liikaa läheisiäni, jotka ovat jo kerran joutuneet lähes murtumaan omaisen kammottavan itsemurhan takia.

      Nuori sukulaiseni leikitteli aikoinaan elämällään ottamalla yliannoksia tehottomista lääkkeistä, mutta lopetti pelleilyn kun hänen isänsä teki itsemurhan. Aika karski opetus, mutta vaikutti. Silloin hän vannoi, ettei ikinä yritä enää itsemurhaa. Lupaus on pitänyt ja nyt liki nelikymppisenä hän tuntuu eheytyneen menneiden pahojen kokemusten haavoista. Tosin se on vaatinut kaiken entisen jättämistä ja muuttamista mahdollisimman kauas.

    • menossa mukana

      Et tietenkään voi aloitaa alusta, mutta voit muuttaa elämäsi suuntaa. Joko vaihtamalla , korjaamalla, hyväksymällä tai sopeutumalla. Eikä kannata ajatella, että ruoho olisi jotenkin vihreämpää aidan toisella puolen. ja hei, hyviä uutisia, sulla on enää muutama vuosikymmen jäljellä, tuolla ressimäärällä ja antipatialla varmaan vielä vähemmän. Ja vuodet kuluu nopeammin, mitä vanhemmaksi tulet. Tsemppiä.

    • JK

      NINKÖ

    • AnothrBrickInTheWall

      En minä tiedä mitä tähän pitäisi kirjoittaa, vaan kun tuntuu että jotain pitäisi kuitenkin kirjoittaa.
      Tuo sinun viestisi jotenkin kosketti, sai minut itkemään, ja sitten yhtäkkiä hymyilemään, kun tajusin itkeväni, ja miten ihanaa on tuntea minkäänlaisia tunteita. Kiitos!

      Olen ollut täysin välinpitämätön itseäni ja muita kohtaan, suunnitellut kuinka lähtisin ja haaveillut kuolevani tapaturmassa.

      Tuntuu kamalalta, kun samaan aikaan sanotaan, miten itsemurha on itsekkäin tai alhaisin teko muita kohtaan, mutta samaan aikaan ympäristö asettaa ympärille tiukkoja muotteja. Pitää muuttua yhdeksi tiiliksi muurissa, ei saa sairastua eikä väsyä, ainoa ulospääsy tuntuu olevan itsemurha, ainoa asia, johon itsellä on enää valtaa. Varmuuden vuoksi syyllisyys omasta kuolemastakin vieritetään jo etukäteen kaikkensa antaneen niskaan.

      En halua uskoa, että kuolema olisi parasta, mitä elämässä voi tehdä Ja jos kuolema tuntuu paremmalta vaihtoehdolta kuin nykyinen elämä, eikö silloin nykyisessä elämäntavassa ole jokin vinossa, ja siihen on saatava muutos, ennenkuin on liian myöhäistä. Onko sinulla unelmia? Mitä tahansa isoa tai pientä mitä tahdot enemmän kuin olla kuollut? Vaikka aloittaa joku uusi harrastus, vaihtaa työpaikkaa, ajaa rannikolta rannikolle jenkkejen läpi, pitää vuorotteluvapaata, vaihtaa vähemmän rahaa vievään asuntoon, opiskella kokonaan uuteen ammattiin, muuttaa toiselle paikkakunnalle... you name it. Jos toisessa vaakakupissa on itsemurha, mikä tahansa on varmasti kaikille parempi vaihtoehto.

      Apua on tarjolla, mutta sinun tarvitsee ise päättää millaista apua tarvitset, lääketieteellisestä luokittelusta masentuneeksi tai ahdistuneeksi ei välttämättä ole hyötyä. Sanoit ettet nykyisessä elämäntavassasi pysty olemaan tarpeksi hyvä isä, et myöskään oman käden kautta kuolleena, eikä isyyttä saa tekemättömäksi, silloinhan ainoa ulospääsy on erilainen elämäntapa.

      Ehkä joskus pitää vain sulkea silmät ja hypätä, tehdä jotain odottamatonta, jota et olisi voinut uskoa koskaan tekeväsi.

      Tsemppiä, olet nuori vielä! Selkeesti paras osa elämääsi on säästetty viimeiseksi!

    • 5dd

      kiitos

      • Lisa*

        Hei!

        Haluaisitko keskustella tästä tai mistä vaan asiasta kanssani? Laita mailia, olen 27v nainen.

        [email protected]


    • FUCKlife

      Mä oon yrittäny nuorena itsaria 2 kertaa
      ja epäonnistuin, nyt on karmeaa ajatella mitä yritin ja olen onnellinen etten kuollut nyt elämä on paremmin


      eka kerralla olin 15 v. Yks rinnakkais luokkalainen joka oli kiusannu mua jo pitkään tuli mua vastaan ja rupes haukkumaan, meille tuli suukopua ja viiminen sana oli mun:" Okei mä kuolen sitte jos haluut!" ja juoksin valtatielle niin et tämä kaveri näki. Jäin heti henkilöauton alle.5 pv koomaan jalat poikki. JATKUU

    • FUCKlife

      Äitihän suuttu kovasti ja rajotti mun elämää tosi paljon, tapahtui ensilumien aikaan ja olin kotiarestissa kevääseen tosin joskus joustettiin jonkinverran... Sekin raasto mun hermoja kovaa kaikki muukin meni päin persettä ja rupesin suunnittelemaan uutta yritystä... kesäkuussa olimme meidän mökillä ja yöllä menin järvelle ja sidoin ison kivipalkin jalkaani. tiputtauduin veteen mutta palkki irtosikin ja tulin pintaan isä näkikaiken jouduin hoitoon ja nyt kadun näitä aikoja....

    • kokenutt

      vaihda eukko tai osta kamasutra ja opettele panemaan . lapset tarvii isäänsä. käykää reissussa, vaihda työpaikkaa tai vedä lärvit. kyllä se elämä voittaa:)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe