http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288499994280.html
Onko tässä mitään mieltä ?
Kaikki Afganistanin kehitysapu kankkulan kaivoon
7
143
Vastaukset
- Huivipää
Rasistit täällä eivät piittaa Aasiaan syydetyistä miljardeista, mutta motkottavat kuin pahimmat nutturapäät Afrikan ja Karibian ongelmista. Uskomattoman yksisilmäistä touhua.
Kysynkin arvon rasisteilta miksi ette arvostele ruskeiden ihmisten älykkyyttä ja kykyä rakentaa yhteiskuntaansa samalla raivolla ja intensiteetillä kuin mustien kohdalla?- mies322
Yhteiskuntien lähtötilanne on erilainen ja siksi Afrikka ei pysty "nousemaan" samalla tavalla kuin esim. Kiina. Kyseessä ei ole rotuun liittyvä piirre.
- Ruskea ihonväriltään
Hyvä kysymys - koska suomalaiset ovat n.eekerikammoisia.
- tyhjän mölisijät
En ole tiennytkään, että jos vastustaa aikapäiviä sitten lähes TÄYSIN HYÖDYTTÖMÄKSI osoittautunutta vastikkeetonta rahajakoa korruptiomaillekin olisi "hyysärin" mielestä rasisti. Mitähän ihmeen tekemistä hyödyttömällä rahanjaolla ja "rasismilla" on toistensa kanssa?
- mies322
Kehitysapua pitää tehostaa! Mutta kokonaisuutena nuo tuon alueen maat ovat varmaan monesti sellaisia, että lännellä ei ole varaa antaa niiden väestön voida vieläkin huonommin kuin jo nyt tapahtuu, koska jos ne alkavat radikalisoitua pahemmin, niin silloin voi käydä todella huonosti, kun ottaa huomioon sen, että esim. Pakistanilla on ydinase.
- eräsulkomaalainen
Olisivat euroopalaiset ja jenkit antaneet afganien olla omassa rauhassa ja missä uskossa tahansa. Mitä se meille kuuluu, miten elävät. Afganit ovat pärjäneet ilman meidän puuttumista vallan hyvin. Kabulin yliopisto oli ennen ulkovaltioden vapautusoperaatio maailmakolkan johtava laitos. Ja jos talibanit saavat kansan kannatus, väliäkö meillä siitä?
Mutta länsimaiden puuttumisella on se yhteinen päätekijä: Afganistanissa on huomattavia luonnonvaroja. SEN takia on mielenkiinto niin suuri, ei opiumin, eikä kansan kärsimysten, eikä talibanien takia, vain pelko, että itse afganit rupeasivat hyödentämään luonnonvarojensa, tietysti ulkomaista tietotaitoa hyväksikäyttäen. - sfgggdgdaaf
Kaikki lännen kehitysapu menee välikäsien kautta Usalle ja CIAlle Afganistanin oopiumiviljelyn turvaamiseen ja Usan sotakaluston voiteluun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882