Olen muutoin terve, mutta verenpaine on korkea ja syke myös ekgt ym. otettu ja ne ok. Alkoholia ja tupakkaa en käytä ja ruokakin aika terveellistä, tosin liikuntaa en harrasta lainkaan, joten kysynkin liikunnalla arvonsa korjanneilta mitä ja kuinka paljon liikutte viikossa? Aikeissa on alottaa jokin liikunta joka auttaa vaivaani, mutta mikähän sopisi tämmöiselle väsyneelle ja laiskalle tosin tarkkuutta ja huolellisuutta vaativaa työtä teen paljon ja siitä tuo vapaa ajan saamattomuus...
Liikunnan vaikutus verenpaineeseen.
10
747
Vastaukset
- esimerkkejä?
Mitä tarkoittaa "verenpaine on korkea ja syke myös"? Arvoja?
- Alle 30V
Yläpaine 145
alapaine 90
syke 140-150
ei tosin aina tuommoisia lukemia mutta usein kumminkin. - ADHD
Syke on vaarallisen korkea! Tuohon pitää saada välittömästi hoitoa. Verenpaineet hieman koholla. 1/2 h kolme kertaa viikossa lenkkeily riittää paineitten tiputtamiseen 80/130 tasolle. Syke tosiaan on lääkärin paikka, jos on todellinen. Yli 100 on jo selvästi liikaa ja vie elinvuosia reilusti
- Geeniperimää lienee
Liikunta on hyvä juttu verenpaineen kannalta mutta ei välttämättä yksinään tehoa riittävästi: itse harrastan hikiliikuntaa noin 5 tuntia viikossa, juoksu- ja hiihtolenkkejä lähinnä. Maraton taittuu 3,5 tuntiin, leposyke on alle 50 MUTTA: verenpaineet on luokkaa 150/100... Olenkin miettinyt millä tasolla ne olisivat jos olisin 20 kg painavampi sohvaperuna..,
- Liikunta/verenpaine
Puolen tunnin hölkkä tai runsaan tunnin mittainen pyörälenkki laskee minulla verenpainetta merkittävästi. Vaikutus tuntuu mittauksissa havaittavasti ko. päivän ajan.
- V-paine & liikunta
Verenpaine laskee myös minulla. Ns. aerobinen liikunta on teoltaan parasta verenpaineen laskemiseksi. Jos mitään liikuntaa ei ole harrastanut pitkään aikaan, parasta on aloittaa ensin pelkillä (reippailla) kävelylenkeillä. Alkuun päästyä voi myöhemmin lisätä hölkän, pyöräilyn tai hiihdon. Myös uinti on hyväksi, jos sitä on mahdollista harrastaa.
Liikuntaa tulee olla useasti viikossa, jos sitä aikoo käyttää verenpaineen laskemkseen.
- mulla paineita
Missä ketjun aloittaja on käynyt lääkärin vastaanotolla? Kannattaisi mennä ihan erikoislääkärille, ei siis minnekään tarveyskeskuksen yleislääkärille. Syke on hurjan korkea, jos jatkuvasti tuollaisissa lukemissa on.
Paineetkin vähän korkeahkot, mutteivat nyt kuitenkan vielä vaarallisen korkeat. Onko paineissa paljon vaihtelua? - pertsatar
Olen kuntoillut koko ikäni - todella paljon! Nyt löydettiin huikeet verenpainelukemat - että se siitä liikunnan vaikutuksesta;( Muutenkin olen elänyt terveellisesti, en polta, en juo jne. Kyllä oli aikamoinen pommi ja kovasti on sulateltavaa. Eiköhän tämä tästä taas, nappia naamaan ja tossua toisen eteen!
- kotkotkoo
minkä ikäinen olet ? itse sain paineet kuntoon liikunalla ja ehkä ruokavalioikin vaikutti. suvussa on verenpainetta ja siskoksillani on korkeat paineet mutta myös huonommat elintavat.
en usko että täyttä syytä saadaan miksi paine nousee vaikka elää terveellisesti, ehkä sinun paineesi olisi ollut korkea jo aikaisemmin jos ett olisi liikkunut.
mut kolestrolit ei laske, samat jo monta vuotta 6,2 - pertsatar
kotkotkoo kirjoitti:
minkä ikäinen olet ? itse sain paineet kuntoon liikunalla ja ehkä ruokavalioikin vaikutti. suvussa on verenpainetta ja siskoksillani on korkeat paineet mutta myös huonommat elintavat.
en usko että täyttä syytä saadaan miksi paine nousee vaikka elää terveellisesti, ehkä sinun paineesi olisi ollut korkea jo aikaisemmin jos ett olisi liikkunut.
mut kolestrolit ei laske, samat jo monta vuotta 6,2Ikänihän on sopiva kohonneeseen verenpaineeseen eli 53 ja nainen. Liikunnan määrää en voi enää lisätä, alkoholin käyttöä en voi vähentää (en käytä), tupakointia en voi lopettaa (en polta), ruokavalio ok, paino ok, sukurasitusta on, monilla verenpainelääkitys. Eli geeniperimään ei valitettavasti voi vaikuttaa. Kolestroli 3,8. On ollut joskus vuosia sitten hieman kohollakin. Mieheni syö samaa ruokaa ja liikumme "käsi kädessä", kolestrolilääkitys tästä huolimatta. Eli kaikkeen ei voi vaikuttaa omilla valinnoilla, perimällä suuri vaikutus.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983