Liikunnan vaikutus verenpaineeseen.

Alle 30v

Olen muutoin terve, mutta verenpaine on korkea ja syke myös ekgt ym. otettu ja ne ok. Alkoholia ja tupakkaa en käytä ja ruokakin aika terveellistä, tosin liikuntaa en harrasta lainkaan, joten kysynkin liikunnalla arvonsa korjanneilta mitä ja kuinka paljon liikutte viikossa? Aikeissa on alottaa jokin liikunta joka auttaa vaivaani, mutta mikähän sopisi tämmöiselle väsyneelle ja laiskalle tosin tarkkuutta ja huolellisuutta vaativaa työtä teen paljon ja siitä tuo vapaa ajan saamattomuus...

10

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esimerkkejä?

      Mitä tarkoittaa "verenpaine on korkea ja syke myös"? Arvoja?

    • Alle 30V

      Yläpaine 145
      alapaine 90
      syke 140-150
      ei tosin aina tuommoisia lukemia mutta usein kumminkin.

    • ADHD

      Syke on vaarallisen korkea! Tuohon pitää saada välittömästi hoitoa. Verenpaineet hieman koholla. 1/2 h kolme kertaa viikossa lenkkeily riittää paineitten tiputtamiseen 80/130 tasolle. Syke tosiaan on lääkärin paikka, jos on todellinen. Yli 100 on jo selvästi liikaa ja vie elinvuosia reilusti

      • Geeniperimää lienee

        Liikunta on hyvä juttu verenpaineen kannalta mutta ei välttämättä yksinään tehoa riittävästi: itse harrastan hikiliikuntaa noin 5 tuntia viikossa, juoksu- ja hiihtolenkkejä lähinnä. Maraton taittuu 3,5 tuntiin, leposyke on alle 50 MUTTA: verenpaineet on luokkaa 150/100... Olenkin miettinyt millä tasolla ne olisivat jos olisin 20 kg painavampi sohvaperuna..,


    • Liikunta/verenpaine

      Puolen tunnin hölkkä tai runsaan tunnin mittainen pyörälenkki laskee minulla verenpainetta merkittävästi. Vaikutus tuntuu mittauksissa havaittavasti ko. päivän ajan.

      • V-paine & liikunta

        Verenpaine laskee myös minulla. Ns. aerobinen liikunta on teoltaan parasta verenpaineen laskemiseksi. Jos mitään liikuntaa ei ole harrastanut pitkään aikaan, parasta on aloittaa ensin pelkillä (reippailla) kävelylenkeillä. Alkuun päästyä voi myöhemmin lisätä hölkän, pyöräilyn tai hiihdon. Myös uinti on hyväksi, jos sitä on mahdollista harrastaa.

        Liikuntaa tulee olla useasti viikossa, jos sitä aikoo käyttää verenpaineen laskemkseen.


    • mulla paineita

      Missä ketjun aloittaja on käynyt lääkärin vastaanotolla? Kannattaisi mennä ihan erikoislääkärille, ei siis minnekään tarveyskeskuksen yleislääkärille. Syke on hurjan korkea, jos jatkuvasti tuollaisissa lukemissa on.

      Paineetkin vähän korkeahkot, mutteivat nyt kuitenkan vielä vaarallisen korkeat. Onko paineissa paljon vaihtelua?

    • pertsatar

      Olen kuntoillut koko ikäni - todella paljon! Nyt löydettiin huikeet verenpainelukemat - että se siitä liikunnan vaikutuksesta;( Muutenkin olen elänyt terveellisesti, en polta, en juo jne. Kyllä oli aikamoinen pommi ja kovasti on sulateltavaa. Eiköhän tämä tästä taas, nappia naamaan ja tossua toisen eteen!

      • kotkotkoo

        minkä ikäinen olet ? itse sain paineet kuntoon liikunalla ja ehkä ruokavalioikin vaikutti. suvussa on verenpainetta ja siskoksillani on korkeat paineet mutta myös huonommat elintavat.
        en usko että täyttä syytä saadaan miksi paine nousee vaikka elää terveellisesti, ehkä sinun paineesi olisi ollut korkea jo aikaisemmin jos ett olisi liikkunut.

        mut kolestrolit ei laske, samat jo monta vuotta 6,2


      • pertsatar
        kotkotkoo kirjoitti:

        minkä ikäinen olet ? itse sain paineet kuntoon liikunalla ja ehkä ruokavalioikin vaikutti. suvussa on verenpainetta ja siskoksillani on korkeat paineet mutta myös huonommat elintavat.
        en usko että täyttä syytä saadaan miksi paine nousee vaikka elää terveellisesti, ehkä sinun paineesi olisi ollut korkea jo aikaisemmin jos ett olisi liikkunut.

        mut kolestrolit ei laske, samat jo monta vuotta 6,2

        Ikänihän on sopiva kohonneeseen verenpaineeseen eli 53 ja nainen. Liikunnan määrää en voi enää lisätä, alkoholin käyttöä en voi vähentää (en käytä), tupakointia en voi lopettaa (en polta), ruokavalio ok, paino ok, sukurasitusta on, monilla verenpainelääkitys. Eli geeniperimään ei valitettavasti voi vaikuttaa. Kolestroli 3,8. On ollut joskus vuosia sitten hieman kohollakin. Mieheni syö samaa ruokaa ja liikumme "käsi kädessä", kolestrolilääkitys tästä huolimatta. Eli kaikkeen ei voi vaikuttaa omilla valinnoilla, perimällä suuri vaikutus.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe