Tarjoukset silmälasien ostajille.....

TaikisN

Kenelleköhän ne on oikein tarkoitettu.
"Osta yhdet, saat toiset kaupanpäälle.."
".toinen linssi ilmaiseksi....."
".ilmaiset kehykset linssien ostajille....

Tuollaisia tarjouksiahan silmälasiliikkeet on pullollaan.
Kun sitten jonkun edullisen tarjouksen innoittamana pitkän harkinnan jälkeen päätät hankkia juuri ne tarjoushintaiset rillit, alkaakin kova kädenvääntö optikon kanssa. Laseihin olisi saatavilla, ....lisämaksusta tietenkin...., toinen toistaan parempia hiontoja, pinnotteita, suurempia näkökenttiä ym. ym. herkkuja, joita ilman lasit ovat optikon mielestä suurinpiirtein roskakoritavaraa.....

Jos itsepinttaisesti päätät vain roikkua kiinni kyseisessä tarjoushinnassa etkä ole valmis hankkimaan monensadan euron lisäluksusta laseihisi, saat tuntea olevasi vähintäin surkea typerys tai ainakin rutiköyhä toisen luokan kansalainen:)

Vielä jos uskallat kieltäytyä kymmeniä euroja maksavasta silmälaisvakuutuksesta.....olet optikon mielestä umpihullu.

Eräässä liikkeessä mainostettiin suurella mölyllä moniteholaseja hintaan 299, kakkoslasit saa vielä kaupanpäälle !! Kuulostipa hyvältä tarjoukselta. No...lisähiontoineen, laajempine täsmänäkökenttineen, kehyksineen, vakuutuksineen lasit olisivatkin tulleet maksamaan yli kahdeksansataa euroa.

32

1693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomeen ei latiakaan

Tjoo. Itse olen kertonut aiemmin, että olin kiinnostunut (kaksikin kertaa) suomalaisista moniteholasien tarjouksista 199,00.
      No molemmilla kerroilla selvisi paikan päällä, että tarjous oli ennalta määrätyt sangat ja muovilinssit.
      Sitten alkoi käymään taskulaskin, hionta, ohennus, heijastuksen esto, laadukkaammat linssit...plää plää plää hinta 595,00 - 649,00.

Menin Tallinnaan. Koko paletti merkkikehyksillä alle 250,00 ja toisen kerran viime talvena 280,00. Eli olen käyttänyt moista mahdollisuutta jo vuosien ajan.
      Nyt heinäkuussa kävin Tallinnassa kanta-asiakas liikkeessä moniteho-aurinkolasit. Toimitusaika oli vuorokausi ja hinta tasan 100 euroa. Sain valita kehyksetkin.

• Samanlaisia kokemuksia sinullakin tarjousten todellisesta luonteesta. Jotenkin tulee ******maku suuhun tuollaisista tarjouksista, ne on kyllä niiin harhaanjohtavia kuin olla saattaa. Ilmeisesti tarjousten tarkoitus onkin vain saada uhri astumaan liikkeen ovesta sisään jotta päästään aloittamaan iltalypsy pahaa aavistamattoman asiakkaan lompakon tienoille. Kukapa sitä nyt kehtaisi olla niin suuri typerys ettei ymmärrä omaa parastaan ja ota tuikitarpeellisia lisäominaisuuksia laseihinsa......

Miten siellä Tallinnassa lasien hankkiminen toimii, tarviiko lasien tiimoilta käydä paikalla yhtä kertaa enempää? Toki hintaa tulee reissaamisellekin jos pohjoisesta asti lähtee Tallinnaan saakka optikolle.

• Suomeen ei latiakaan
        TaikisN kirjoitti:

Samanlaisia kokemuksia sinullakin tarjousten todellisesta luonteesta. Jotenkin tulee ******maku suuhun tuollaisista tarjouksista, ne on kyllä niiin harhaanjohtavia kuin olla saattaa. Ilmeisesti tarjousten tarkoitus onkin vain saada uhri astumaan liikkeen ovesta sisään jotta päästään aloittamaan iltalypsy pahaa aavistamattoman asiakkaan lompakon tienoille. Kukapa sitä nyt kehtaisi olla niin suuri typerys ettei ymmärrä omaa parastaan ja ota tuikitarpeellisia lisäominaisuuksia laseihinsa......

Miten siellä Tallinnassa lasien hankkiminen toimii, tarviiko lasien tiimoilta käydä paikalla yhtä kertaa enempää? Toki hintaa tulee reissaamisellekin jos pohjoisesta asti lähtee Tallinnaan saakka optikolle.

http://www.viroweb.com/lista.asp?ID=3867&Silmajaam Optika

Itse olen käyttänyt tuota liikettä. Luotettava suomenkielinen optikko nainen. Ei luota suomalaiseen reseptiin (ja hyvä niin) vaan haluaa itse vielä tarkistaa, että arvot on oikein.
        Minun suomalaisessa suomalaisen silmälääkärin tekemässä reseptissä arvot olivat päin peetä. Heitti jopa 0.5. Joten olen saanut takuu käypät lasit.

Lasien tiimoilta ei tarvitse käydä paikan päällä kertaakaan. Kun löydät sopivat kehykset ja tarkastus on tehty, maksat ja lasit yleensä www.hoya.fi teettävät saksassa ja ne tulevat sinulle postissa 1 - 2 viikon sisällä.

Jos poikkeat joskus myöhemmin tallinnassa, niin tarvittaessa paikan päällä kiristävät ja muotoilevat laseja, jos tarvetta. Lähtökohtaisesti ei ole tarvetta. Ovat istuvat ja jämäkät koska liike mittaa asian myös siltä kantilta.

Luotettava, suosittelen.

• Lisäys.
        Suomeen ei latiakaan kirjoitti:

http://www.viroweb.com/lista.asp?ID=3867&Silmajaam Optika

Itse olen käyttänyt tuota liikettä. Luotettava suomenkielinen optikko nainen. Ei luota suomalaiseen reseptiin (ja hyvä niin) vaan haluaa itse vielä tarkistaa, että arvot on oikein.
        Minun suomalaisessa suomalaisen silmälääkärin tekemässä reseptissä arvot olivat päin peetä. Heitti jopa 0.5. Joten olen saanut takuu käypät lasit.

Lasien tiimoilta ei tarvitse käydä paikan päällä kertaakaan. Kun löydät sopivat kehykset ja tarkastus on tehty, maksat ja lasit yleensä www.hoya.fi teettävät saksassa ja ne tulevat sinulle postissa 1 - 2 viikon sisällä.

Jos poikkeat joskus myöhemmin tallinnassa, niin tarvittaessa paikan päällä kiristävät ja muotoilevat laseja, jos tarvetta. Lähtökohtaisesti ei ole tarvetta. Ovat istuvat ja jämäkät koska liike mittaa asian myös siltä kantilta.

Luotettava, suosittelen.

Lisäys: tuo vana-viru 11 on keskeisellä paikalla keskustan (viru hotel) puolella vanhan kaupungin alussa (laidalla). Satamasta 10 min kävellen.

• Lisäys. kirjoitti:

Lisäys: tuo vana-viru 11 on keskeisellä paikalla keskustan (viru hotel) puolella vanhan kaupungin alussa (laidalla). Satamasta 10 min kävellen.

Kiitos linkistä. Pitänee ottaa Tallinan matka harkintaan, täällä Suomessa moniteholasien hinnat on kyllä sikamaisen korkeat.

Onneksi Tallinnan pääsee laivalla, tuumii nimim. lentopelkoinen :)

• Matkaan vain ;)
        TaikisN kirjoitti:

Kiitos linkistä. Pitänee ottaa Tallinan matka harkintaan, täällä Suomessa moniteholasien hinnat on kyllä sikamaisen korkeat.

Onneksi Tallinnan pääsee laivalla, tuumii nimim. lentopelkoinen :)

Laivalla laivalla lainehtien ja turvallisesti ja kun seuraa laivayhtiöiden sivuja, matka saattaa löytyä jopa 10 eur per suunta.

• Kenonen.

Mää olen tottunut ostamaan silmälasit tokmannilta. Kauhee järkytys oli kuitenkin kun viimeksi ne oli nostanut hintaa 4,50:een! Viimeks sain samanlaiset euroviidelläkytä. Aika kova korotus, eli niinkun kolminkertaistunu. No onhan tietty vehnän ja banaanien markkinahinnat noussu, että kai se selittää kustannuspaineet.

• :)) Kunhan tuut siihen ikään, ettei tokmannin lasit riitä, järkytyksesi on entistä suurempi !! TOIvottavasti et käytä lasejasi liikenteessä :D

• Oma mielipide.....
        TaikisN kirjoitti:

:)) Kunhan tuut siihen ikään, ettei tokmannin lasit riitä, järkytyksesi on entistä suurempi !! TOIvottavasti et käytä lasejasi liikenteessä :D

Nuo made in tiimari ( tai tokmanni) lasit ovat siitä turmiolliset, että ajan kanssa tuhoavat ja vääristävät silmäsolukkoa koska ne eivät yksinkertaisesti ole tarkoitettu ainakaan jatkuvaan käyttöön.
        Silloin kun ikänäköä alkoi tulla, käytin itsekin niitä tilapäiseen lukemiseen. Mutta kun jokaisen ihmisen silmät ovat yksilölliset ja linssit pitäisi tehdä niiden mukaan, eivät nuo yksioikoiset muoviläpyskät ole sitä varten.
        Sain kuulla asiasta ihan asiantuntija taholta, miten niiden kanssa voi käydä ajan myötä. Ei ollenkaan hyvin silmille.
        Itsekin ostin ekat monitehot (suoraan monitehot) kymmenisen vuotta sitten.

• puolisokeana
        Oma mielipide..... kirjoitti:

Nuo made in tiimari ( tai tokmanni) lasit ovat siitä turmiolliset, että ajan kanssa tuhoavat ja vääristävät silmäsolukkoa koska ne eivät yksinkertaisesti ole tarkoitettu ainakaan jatkuvaan käyttöön.
        Silloin kun ikänäköä alkoi tulla, käytin itsekin niitä tilapäiseen lukemiseen. Mutta kun jokaisen ihmisen silmät ovat yksilölliset ja linssit pitäisi tehdä niiden mukaan, eivät nuo yksioikoiset muoviläpyskät ole sitä varten.
        Sain kuulla asiasta ihan asiantuntija taholta, miten niiden kanssa voi käydä ajan myötä. Ei ollenkaan hyvin silmille.

Taitaa asiantuntijatahosi myydä monitehoja? Mitäs veikkaat että kuinka monet piilarit tehdään yksilökohtaisesti? :)

• Oma mielipide.....
        puolisokeana kirjoitti:

Taitaa asiantuntijatahosi myydä monitehoja? Mitäs veikkaat että kuinka monet piilarit tehdään yksilökohtaisesti? :)

Asiantuntijatahollani ei ollut mitään tekemistä silmälasien kanssa, eikä suositellut edes Esson lukulaseja.
        Piilareista en tiedä muuta kuin että ne ovat toinen vihonviimeisyys ihmisen silmille. No ihmisen ja ihmisen, eläimethän eivät käytä silmälaseja :)

• :)

Asiantuntijatahollani ei ollut mitään tekemistä silmälasien kanssa, eikä suositellut edes Esson lukulaseja.
        Piilareista en tiedä muuta kuin että ne ovat toinen vihonviimeisyys ihmisen silmille. No ihmisen ja ihmisen, eläimethän eivät käytä silmälaseja :)

Ei mitään tekemistä silmälasien kanssa mutta asiantuntija silmälaseissa? Mielenkiintoista mutta oli ennustettavissa :)

• Kenonen.
        TaikisN kirjoitti:

:)) Kunhan tuut siihen ikään, ettei tokmannin lasit riitä, järkytyksesi on entistä suurempi !! TOIvottavasti et käytä lasejasi liikenteessä :D

Hianosti näkee navigaattorin joten ajo sujuu kuin pa...pakastaminen.

• =>
        :) kirjoitti:

Ei mitään tekemistä silmälasien kanssa mutta asiantuntija silmälaseissa? Mielenkiintoista mutta oli ennustettavissa :)

Tutkija monella eri terveysalueella. Mitä outoa asiassa on?

• :)
        => kirjoitti:

Tutkija monella eri terveysalueella. Mitä outoa asiassa on?

Multiasiantuntija :) Älä jaksa. Kaiva mieluummin linkki johonkin tutkimukseen joka tukee asiaa. Muuten levität tyypillistä nettipaskaa jossa ei ole päätä eikä häntää.

• Oma mielipide..... kirjoitti:

Vastaus nimimerkille Oma mielipide... 19.9.2012 15.18 :

Olen samaa mieltä kanssasi,
        "Tiimarilasit" ovat todellakin tarkoitettu käytettäväksi vain lukulaseina, nehän ainoastaan suurentavat. Sellaisia minäkin käytin aluksi, kun lukunäkö alkoi heiketä.

Silmäni ovat kuitenkin "eriparia" (niinkuin luultavasti lähes jokaisella meistä), toiseen linssiin olis tarvinnut plus ykköstehon ja toiseen puolitoista, joten aika äkkiä huomasin ettei suurennuslasit sovi meikäläiselle.

• Jep.
        TaikisN kirjoitti:

Vastaus nimimerkille Oma mielipide... 19.9.2012 15.18 :

Olen samaa mieltä kanssasi,
        "Tiimarilasit" ovat todellakin tarkoitettu käytettäväksi vain lukulaseina, nehän ainoastaan suurentavat. Sellaisia minäkin käytin aluksi, kun lukunäkö alkoi heiketä.

Silmäni ovat kuitenkin "eriparia" (niinkuin luultavasti lähes jokaisella meistä), toiseen linssiin olis tarvinnut plus ykköstehon ja toiseen puolitoista, joten aika äkkiä huomasin ettei suurennuslasit sovi meikäläiselle.

Useinmiten, on muuten tosiasia, suomalaisilla on hajataittoa vaikka se ei normaalisti näkyisikään ja silmien vahvuuksissakin on eroa. Minulla vasta tuo Tallinnan optikko sai arvot kohdalleen ja oikeat lasit.
        Ekat suomalaiset monitehot, niin kun arvotkin oli laskettu väärin, oli sellaiset että niissä toinen linssi oli "sumeampi" ja toinen melkein normaali eli väärillä arvoilla tehdyt. Ihmettelin kun linssi ei näyttänyt maailmaa terävästi vaikka yritin katsoa alaviistoon, yläviistoon, keskelle, sivuilta. Joku millin hieno kohta oli joka näytti melkein oikein.

• Kenonen.

Heh, eipä taida sentään solutasolle päästä tiimarilaseilla. Mutta eihän niillä monet parasta näköä saa, ja siks toiseks riippuu muutenkin siitä että minkälainen se kunkin näkö on. Joskus kai plussalaseilla vaan huonontaa näkemistään.

• kannattaa lukasta

se mainosteksit huolella. Siellä jossain se piru piilee. Ne tarjouspaketit kun on tarkoitettu vain vakiovoimakkuuksilla/varastovoimakkuuksilla olevilla linsseillä. Ja niitähän ei tosiaan ole olemassakaan ko. liikkeissä. Hinta kiipeää varmuudella muutaman satasen korkeammaksi kun mainoksesta annetaan ymmärtää.

Ei me Tiimarin tai muunkaan marketin silmälasit pilaa kenenkään silmiä, se on vain optikkoliikkeiden antama harhakuva jotta heidän myyntitilastonsa olisi noususuhdanteinen. Tämän tiedon antoi ihan reilusti optikko, mutta kun harvoin kenelläkään on silmissään sama näkökyky, eli linssien teho ei ole ihan sitä mitä pitää olla, mutta mitään silmiä viottavaa vaikutusta nillä ei ole.

Samoin ei hämärässä lukeminenkaan viota, heikennä tai vaurioita silmiä.

• 9 vuotta halpiksia

Optikko jolla olen käynyt säännöllisesti vuosittain tarkastuttamassa näköni neuvoi ikänäön vuosi hankkimaan niin kutsutut tiimarilasit lukulaseiksi. Näillä mennään eteenpäin, tarkastuksessa käyn edelleen vuosittain ja sitten vasta lasit optikolta jos siihen tulee tarvetta.

• näkökyvystä.....
        9 vuotta halpiksia kirjoitti:

Optikko jolla olen käynyt säännöllisesti vuosittain tarkastuttamassa näköni neuvoi ikänäön vuosi hankkimaan niin kutsutut tiimarilasit lukulaseiksi. Näillä mennään eteenpäin, tarkastuksessa käyn edelleen vuosittain ja sitten vasta lasit optikolta jos siihen tulee tarvetta.

Tiimari kakkulat eivät korjaa esimerkiksi hajataittoa ja sellaista on lähes kaikilla. Lievä hajataitto on oikaistavissa valmistetuilla silmälaseilla

• Kenonen.
        näkökyvystä..... kirjoitti:

Tiimari kakkulat eivät korjaa esimerkiksi hajataittoa ja sellaista on lähes kaikilla. Lievä hajataitto on oikaistavissa valmistetuilla silmälaseilla

Silmän omat lihakset pyrkii korjaamaan sitä hajataittoa. Ja sen jälkeen kun on käyttänyt sitä korjaavia silmälaseja jonkin aikaa, niin ilman niitä laseja ei näekään kunnolla mitään kun ne silmälihakset laiskistuu. Ihmisen silmähän on aivan surkea kamera kaikkiseltaan. Paskimmassakin kännykässä oleva kameraoptiikka on monta kertaa paree kuin silmä. Onneks ihmisellä on aivoissa kuvanparannusohjelma joka korjaa asiaa.

• voi pahvi
        näkökyvystä..... kirjoitti:

sou? kysymyshän oli ikänäöstä eikä hajataitosta. Silloin kun on muuta häikkää kuin ikänäkö niin käydään optikolla tai silmälääkärissä, understand?

• Adria ejk
        Kenonen. kirjoitti:

Silmän omat lihakset pyrkii korjaamaan sitä hajataittoa. Ja sen jälkeen kun on käyttänyt sitä korjaavia silmälaseja jonkin aikaa, niin ilman niitä laseja ei näekään kunnolla mitään kun ne silmälihakset laiskistuu. Ihmisen silmähän on aivan surkea kamera kaikkiseltaan. Paskimmassakin kännykässä oleva kameraoptiikka on monta kertaa paree kuin silmä. Onneks ihmisellä on aivoissa kuvanparannusohjelma joka korjaa asiaa.

Väärin. Hajataittoa eivät silmien liikkeitä ohjaavat lihakset korjaa.

• masse-vasse
        voi pahvi kirjoitti:

sou? kysymyshän oli ikänäöstä eikä hajataitosta. Silloin kun on muuta häikkää kuin ikänäkö niin käydään optikolla tai silmälääkärissä, understand?

Minullakin alkaa hajoittamaan tuo ikänäkö. Iäkkäätkin naiset alkaa näytää hyvän näköisiltä.

• Elävästi tulee mieleen, kun aikoinaan kävin yhessä miestenvaatehtimossa ostamassa jotain kesäretkua. Myyjä kovasti painotti, että nyt saa kolme kahden hinnalla. Minä totesin, jotta tarvihen vaan yhen. Pettynyt oli hän.

• Tottakait oli pettynyt kun ei saanut sitä kolmatta paitaa pois ylisuurista varastoistaan :)

Silmälasiliikkeissäkin taitaa kehyksistä suurin osa olla vain rekvisiittana.

• Kaikkea yrittävät.
        TaikisN kirjoitti:

Tottakait oli pettynyt kun ei saanut sitä kolmatta paitaa pois ylisuurista varastoistaan :)

Silmälasiliikkeissäkin taitaa kehyksistä suurin osa olla vain rekvisiittana.

Ne kehykset mitkä ovat silmäasemien ym telineissä tarjouksessa 69 - 99 euroa. Niitä löytyisi tuolta Aasian eri lomamatkakohteista hinnoilla 1 - 9 euroa. Jotta välissä ei ole ainoastaan ilmaa, vaan raskasta hallinto- ja kulurakennetta. Unohtamatta ruhtinaalisia optioita osakkaille.

• Osta kaksi ja maksa kolme...niin se menee.;)
      Kyllä mä noilla tiimarin laseilla koitan tässä vielä jotain nähdä..ehkä pitäs mennä sinne silmälääkärille ja hommata ihan oikiat lasit.

• ai niin, minä voisin ottaa ne pelkät kehykset, jos kerran ilmaisia ovat.;) Tai sitten sen ilmaisen linssin.:)

• naapurisi.

Minä ajattelin juuri sinua ja käyn ostamassa kiikarit.

galtsussa ei näkynyt niitä kauniita meheviä hedelmiä.

• dfgfdgdfg

joo mitä vittua! helvettiin tollaset mainokset, osta 10eurolla. saat kaverillekin.. mistä helvetistä mä kaverin vahvuudt tietäisin edes

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe