Joo...o, no ensimmäisessähän tilaa on korkeintaan 1 8:lle henkilölle. Linja-autoksi lasketaan siitä suuremmat henkilömäärät.
Nyt kiinnostaa se, onko näissä jotain ulkoista eroa josta voi nähdä sen, milloin pitää pysäkiltä lähtevää autoa väistää 60(tai alle) alueilla?
Tila-auto vai linja-auto?
7
77
Vastaukset
- 1+7
Eipä ole ulkoista eroa. Esim. MB Sprinter voi olla henkilöauto,kuorma-auto tai linja-auto.
- Hönö69
Eikö tuon meidän kaikkien arvostaman liikenneministerin kannattaisi asian suhteen jotain tehdä? Työryhmä selvittämään, niin ei sössi tätäkään pahasti. Mun mielestä linja-autoksi luokittelun pitäisi näkyä ulospäin paremmin jo senkin takia, kun pikkubusseilla on pysäkeiltä poistumiset vaikeampia nähdyn perusteella. Eikä jäisi epäselvyyksiä bussikaistojen ja parkkienkaan suhteen. No mut se ei valtiolle tuota, niin täytyy uusia ajokortteja sitte vaa...tana
- 87k
Voihan Sprinter olla myös pakettiauto, ja asuntoauto
Eli lompakon paksuudesta kiinni minkä nopeuden sille ostaa 80/100/120
- Mailta
Aloittajajlle kysymys: Oletko joutunut monestikin väistämään linja-autopysäkiltä lähtevää autoa, jota et ole suoraan tunnistanut bussiksi?
- tele ele
tarkotiitkoo niitä hsl-alueella ajavia?
- Hönö69
Vain kerran muutama vuosi sitten. Yleensähän pikkukikottimet seisoo kiltisti pysäkillä, mut tämä yks tuli reippaasti ja otti paikkansa. Olin kuorma-autolla liikkeellä vieläpä. Mitään vaaraa ei tilanteesta syntynyt, mutta jäi vaan mietityttämään se, että määräytyykö mahdollisessa kolarissa maksaja sen mukaan, kuinka monta penkkiä pysäkiltä lähtevässä autossa on?
- Mailta
Hönö69 kirjoitti:
Vain kerran muutama vuosi sitten. Yleensähän pikkukikottimet seisoo kiltisti pysäkillä, mut tämä yks tuli reippaasti ja otti paikkansa. Olin kuorma-autolla liikkeellä vieläpä. Mitään vaaraa ei tilanteesta syntynyt, mutta jäi vaan mietityttämään se, että määräytyykö mahdollisessa kolarissa maksaja sen mukaan, kuinka monta penkkiä pysäkiltä lähtevässä autossa on?
Vain kerran muutama vuosi sitten? Eli ei liene suuri ongelma. Ensi sijaisesti asia on niin ettei sieltä pysäkiltä kenenkään eteen saa tulla vaikka alla olisi oikea linjurikin. Linjurikuskit ovat vain tulleet julkeammiksi, koska tilaa ei muuten saa. Oikeaa linjuriahan on väistettävä, mikäli vain suuntamerkit ja muut asiat ovat ok. Ja se etuajo-oikeus koskee vain linja-autoa, ei muita.
Jos joku ajaa bussipysäkiltä EI-linja-autoksi rekisteröidyllä kapineella ja osuma tulee, niin eiköhän maksaja ole melkoisen selvä. Vastuu on siis pääasiassa pysäkiltä lähtijällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222748Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A101852Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671739Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.521705Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1191653Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell971633Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.701440Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001235Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311178Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta121137