valheellisuus

merkkejä näkyvissä

Eikö myös valehtelu ja kieroilu voi olla addiktio?
Ihminen mielummin hylkää vaikka kaiken muun ympärillään olevan tärkeän, jos rakas vilpillisyys joutuu kärsimään.
Sitä ei voi tunnustaa, vaikka jäisi kiinni ns. "rysän päältä".
Ja niin kauan, kun henkilö ei tunnusta itselleen valheellisuuttaan, niin kauan hänen paranemisensakaan siitä ei voi alkaa. Aivan kuin alkoholistilla.
Voiko sitten valheellisuudesta parantua ja toipua rehellisyyteen?
Onko riemukkaita kokemuksia asiasta?

14

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+15

      Monet persoonallisuushäiriöiset (=luonnevikaiset, äärimmillään psykopaatit) harrastavat valehtelua ja pettämistä kroonisesti.
      Psykopatiasta ei ainakaan voi parantua, ikävä kyllä.

    • Kyllä, valehteluun voi jäädä koukkuun.. valitettavasti.

    • N

      Sehän on ihmisestäkiini.

    • N

      Niin mistä asiasta.

    • vittu lol

      On. :) Satun itse nimittäin olemaan tälläinen henkilö. Valehtelen ja kieroilen jatkuvasti, enkä oikein voi asialle mitään.
      Olen myös kaksinaamainen ja kerron ihmisten henk. koht. asioita eteenpäin muille.
      Ensimmäisissä seurustelusuhteissani pystyin olemaan rehellinen, sen jälkeen olenkin valehdellut kumppaneilleni mm. ikäni, koulutukseni, asuinpaikkani (!) ja muuta sellaista "pientä".
      En usko, että valehtelustani on ollut heille kuitenkaan sen suurempaa haittaa, koska en ole koskaan jäänyt valheistani kiinni.
      Käyn psykoterapiassa, en kylläkään tästä asiasta johtuen, mutta sivuamme siellä myös tätä.
      Lapsuudessani olen joutunut kokemaan todella rankkoja asioita, joista moni perus pentti ei olisi välttämättä selvinnyt näinkään "täyspäisenä".
      En kuitenkaan puolustele kieroiluani sillä, mutta se voi olla osasyy käytökseeni.
      Olen vähän päälle parikymppinen ihminen, jos se nyt jotain kiinnostaa.

      • vittu lol itelles :D

        Kunnon kusipää, haluaisin niin nähdä sun ilmees kun jäisit isosta asiasta kiinni jollekkin sinulle tärkeälle ihmisille. :D Nauraisin päin naamaa ja kannustaisin tätä toista ihmistä hylkäämään sut.


    • jk

      valehtelu voii aijeutaa riippuvuutta

    • terve,,,kohta

      vaimo rakasti antoi anteeksi ,,pari vuotta piti päivittäin kelata illalla missä valehtelin,,ja sit rehellisesti kertoa,,
      nyt liitto jatkuu mut tarkka oltava puheissaan,,,ei yksistään aviossa vaan kaikessa mirä suustaan laskee,,,en minäkään valehdllut omaksi eduksi vaa joskus tappioksi....pitkä tie..en ollut kiero vaimolle vaan hänen parastaaan joskus valehtelin,,sairautta se on nyt yunnen ,,se alkaa vähästä..

      • Saa mitään selvää!

        Ota lääkkeesi, kiitos.


    • öööman

      ööö.. melkein kaikkeen voi jäädä koukkuun..

    • tj6uhj64uj4uj

      Kun on kerran pettänyt, pettää todennäköisesti vielä toisenkin kerran. Sama pätee valehtelussa. Siihen jää koukkuun.

      Lisäksi jos olet valehdellut jollekin ummet ja lammet jostakin, sinun on pysyttävä valheellisessa tarinassasi, tai muutoin epärehellisyytesi ennemmin tai myöhemmin paljastuu.

      OLKAA REHELLISIÄ! Minkä valehtelullaan taakseen jättää, sen edestään pian löytää.

    • Rehellinen mies

      Olen saanut hyvin rankan kokemuksen valehtelusta. Totean vain, että se aivan ainutlaatuista ystäväpiirissäni.

      Jos ihminen on pienenä ilman rakkautta, pelkässä puutteessa, hän oppii tekemään sen mitä selviämiseen tarvitaan. Kohta se on jo tapa ja ennemmin tai myöhemmin tällaisesta ihmisestä tulee "professional liar".

      Mutta!

      Valheet paljastuvat aina, AINA, ihan aina. Voi kestää pitkään, mutta ne paljastuvat aina.

      Totuus voi sattua hetken, mutta se on armollinen ja antaa aina uuden alun. Valheet johtavat vain kärsimykseen.

      Minä en pysty antamaan anteeksi niitä valheita koskaan.

    • N

      Puheilla.sanonko mitä.

    • N

      Voisimpa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      230
      1562
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      85
      1475
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      856
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe