Varmaan monikin saanut Soneralta tarjouksen 10M:n valokuitukaapelista.
Kyseessä olisi 24 kk:n sopimus, josta eka vuosi vain 9,90 e/kk ja sen jälkeen 19,90 e/kk toinen vuosi tähän kaupan päälle tulee modeemi ilmaiseksi.
Asun Helsingin keskustassa. - Onko tämä ao. valokuitukaapelitarjous nyt ok, että se toimii ja olisi verrattavissa nyt käyttämääni DNA/Welhon 10M kiinteään laajakaistaan, joka rullaa ok. ?
Jos mielipiteitä ja muita, joille tarjous tullut, niin kertokaa please.
Valokuitukaapelitarjous NYT, otanko?!
9
254
Vastaukset
- PPAP2
eli eka vuosi puoleen hintaan? onhan se säästöä tietenkin, mutta onko olennainen säästö.... mene ja tiedä. itse maksaisin mieluummin listahintaa, enkä olisi sidottu määräaikaisuuteen.
- PPAP2
omiin kokemuksiini pohjautuen tarkennan:
welho on aikalailla tasalaatuinen yhteys. mulla oli joskus viikonloppuisin ongelmia kun vauhti hiipui käytännössä olemattomiin (yhteys asuntokohtainen, ei siis yhteinen). ei selvinny miksi niin tapahtui. yhteys oli 40/8 Mb/s
sonera tuli kuvioon kun DNA sopimus yhtiön kanssa päättyi ja solmittiin uusi sopimus TS kanssa.
soneran valokuitu on kanssa hyvin tasalaatuinen. vaikka olen huomannut senkin aina välillä notkuvan, tosin hyvin tilapäisesti. yhteys on 100/10 Mb/s
summa summarun: ehkäpä toimiva systeemi kannattaisi pitää? =)
- kaapeli solmuun
No luuleksä että ne vetää sulle uuden valokuitukaapelin sinne kämppääs?
Samaa piuhaa myöten se "valokuitukaapeli-liittymäkin" tulee. Vai mitä tarkoitat että nyt käytössäsi on kiinteä laajakaista ja Sonera tarjoaa sitten jotain "ei kiinteää" niinkö?
Jos sulla on adsl-liittymä niin älä vaihda kaapeliin tai ei ainakaan langattomaan laajakaistaan. Siis silloin kun kyseessä on sama nopeusluokka ja hinta.- Huuhaavalokuitu?
Miten nämä Soneran valokaapelit sitten oikein toteutetaan ellei kuidulla? Minulla on valokuituliittymä (ei Soneran) ja siinä kuitu tulee tuvan nurkasta sisään päätelaitteelle.
- e2Mf^zQs
Tuolla toteutustavalla kaikki ADSL liittymät ovat kuituliittymä. Tuleehan kuitu langan toiseen päähän eli puhelinkeskukseen.
- klö-
Mullekkin tuli ja olen asiaa harkinnut kun oon muutaman vuoden dna: 2/512 hintaan 24,95. Mietin vain tarviiko toi yhteys uuden modeemin, kun olen just ostanut uuden laatikon koska edellinen jostain syystä hajosi. Enemmän hinnan perässä olisin tässä asiassa mutta olisihan se kiva kun nykyään netti täynnä hd videoo ja ei tarttis aina pausettaa ja odottaa lataamista.
- VDSL
riippuu siitä , asutko talossa jossa on ns ethernet, eli kaapeli kiini seinään ja sillä sipuli vai tulisko se vaikka VDSL2 muodossa puhelintöpselistä. jos töpselistä, niin uus modeemi pitää olla joo.
- kokemus4
Itsellä speedtest antaa 10mt Soneran yhteydellä: ping 17ms,11,13mt ja lähetys 2,2mt.
(Tosin paikkakunta on Turku)
itse olen vanha asiakas joten en tuota tarjousta saa joten maksan tuon 19,90/kk.
Uusi asiakkuus vaatisi 3kk ilman Soneran asiakkuutta.
Ilman muuta ottaisin tuon tarjouksen. - otavaan....
Joo, kyllä tuon voi ottaa, paljon halvemmalla ei sitä mistään saa lähimmän 2 vuoden aikana, joten ei haittaa tuo määräaikaisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864