Valokuitukaapelitarjous NYT, otanko?!

Epävarma aina täss

Varmaan monikin saanut Soneralta tarjouksen 10M:n valokuitukaapelista.
Kyseessä olisi 24 kk:n sopimus, josta eka vuosi vain 9,90 e/kk ja sen jälkeen 19,90 e/kk toinen vuosi tähän kaupan päälle tulee modeemi ilmaiseksi.

Asun Helsingin keskustassa. - Onko tämä ao. valokuitukaapelitarjous nyt ok, että se toimii ja olisi verrattavissa nyt käyttämääni DNA/Welhon 10M kiinteään laajakaistaan, joka rullaa ok. ?

Jos mielipiteitä ja muita, joille tarjous tullut, niin kertokaa please.

9

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PPAP2

      eli eka vuosi puoleen hintaan? onhan se säästöä tietenkin, mutta onko olennainen säästö.... mene ja tiedä. itse maksaisin mieluummin listahintaa, enkä olisi sidottu määräaikaisuuteen.

      • PPAP2

        omiin kokemuksiini pohjautuen tarkennan:

        welho on aikalailla tasalaatuinen yhteys. mulla oli joskus viikonloppuisin ongelmia kun vauhti hiipui käytännössä olemattomiin (yhteys asuntokohtainen, ei siis yhteinen). ei selvinny miksi niin tapahtui. yhteys oli 40/8 Mb/s

        sonera tuli kuvioon kun DNA sopimus yhtiön kanssa päättyi ja solmittiin uusi sopimus TS kanssa.

        soneran valokuitu on kanssa hyvin tasalaatuinen. vaikka olen huomannut senkin aina välillä notkuvan, tosin hyvin tilapäisesti. yhteys on 100/10 Mb/s

        summa summarun: ehkäpä toimiva systeemi kannattaisi pitää? =)


    • kaapeli solmuun

      No luuleksä että ne vetää sulle uuden valokuitukaapelin sinne kämppääs?

      Samaa piuhaa myöten se "valokuitukaapeli-liittymäkin" tulee. Vai mitä tarkoitat että nyt käytössäsi on kiinteä laajakaista ja Sonera tarjoaa sitten jotain "ei kiinteää" niinkö?

      Jos sulla on adsl-liittymä niin älä vaihda kaapeliin tai ei ainakaan langattomaan laajakaistaan. Siis silloin kun kyseessä on sama nopeusluokka ja hinta.

      • Huuhaavalokuitu?

        Miten nämä Soneran valokaapelit sitten oikein toteutetaan ellei kuidulla? Minulla on valokuituliittymä (ei Soneran) ja siinä kuitu tulee tuvan nurkasta sisään päätelaitteelle.


      • e2Mf^zQs

        Tuolla toteutustavalla kaikki ADSL liittymät ovat kuituliittymä. Tuleehan kuitu langan toiseen päähän eli puhelinkeskukseen.


    • klö-

      Mullekkin tuli ja olen asiaa harkinnut kun oon muutaman vuoden dna: 2/512 hintaan 24,95. Mietin vain tarviiko toi yhteys uuden modeemin, kun olen just ostanut uuden laatikon koska edellinen jostain syystä hajosi. Enemmän hinnan perässä olisin tässä asiassa mutta olisihan se kiva kun nykyään netti täynnä hd videoo ja ei tarttis aina pausettaa ja odottaa lataamista.

      • VDSL

        riippuu siitä , asutko talossa jossa on ns ethernet, eli kaapeli kiini seinään ja sillä sipuli vai tulisko se vaikka VDSL2 muodossa puhelintöpselistä. jos töpselistä, niin uus modeemi pitää olla joo.


    • kokemus4

      Itsellä speedtest antaa 10mt Soneran yhteydellä: ping 17ms,11,13mt ja lähetys 2,2mt.
      (Tosin paikkakunta on Turku)

      itse olen vanha asiakas joten en tuota tarjousta saa joten maksan tuon 19,90/kk.
      Uusi asiakkuus vaatisi 3kk ilman Soneran asiakkuutta.

      Ilman muuta ottaisin tuon tarjouksen.

    • otavaan....

      Joo, kyllä tuon voi ottaa, paljon halvemmalla ei sitä mistään saa lähimmän 2 vuoden aikana, joten ei haittaa tuo määräaikaisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe