KASTE?

Kristillinen kaste Jeesuksen nimeen kuvaa vanhan ihmisen, eli vanhan aatamin, eli
lihallisen synninluonnossa elävän ihmisen hautaamista kasteen hautaan ja uuden
Hengellisen, eli kristillisen ihmisen nousemista kasteen haudasta.

Juuri noin tuon asian pitää tapahtua ihmisellä, joka on tullut tuntemaan Jeesuksen
omana Vapahtajana; sitten vähän eri tavalla ilmaistuna:

Vanhan luonnon, eli sen inhoittavan syntiluonnon pitää olla Jeesuksen kanssa
lujasti ristiinnaulittuna, ettei se tule häiritsemään uutta, eli Hengellistä luontoa ja
mitä tuo Hengellinen luonto halajaa; mitäpä muuta, kuin enemmän ja enemmän
Jeesuksen sisäistä tuntemista ja hänen tekoja mielellään tehden.

Juuri tuota tarkoittaa kaste, ja on hyvin pitkälle vertauskuvallinen niinkuin tarkka
lukija saattoi huomata. Ja muistakaa, että se toinen ristillä riippuvista rikollisista
meni Taivaaseen, että vilahti, vaikka häntä ei kukaan kastanut.

Ei pelkällä kasteella pitkälle pötkitä ei vaikka kastajana olisi kuinka pyhittynyt
Herran palvelija, vaan sillä, että me sisäisesti opettelemme tuntemaan
Jeesusta yhä enemmän ja enemmän, enkä itsekään voi sanoa, että itse olisin
näin aina tehnyt, mutta tämä on Kristinuskon Henki, joka päivä päivältä tahtoo
tulla enemmän ja enemmän tuntemaan Jeesusta.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikämies

Kasteelle pääsyn ikärajjaa pittää nostaa ainaki 21vuoteen. Sitä nuoremmat on lapsia. Ei oo kauaa kun aikusen ikäraja oli 21.

• Ja minkä takia kasteelle pitäisi olla ikäraja?

Sitten kun minulla on lapsia, niin aion opettaa heille kristinopin ja kun he ymmrtävät
        pyytää kristillistä kastetta, niin haluan itse kastaa heidät Jeesuksen nimeen-ja
        mitä enemmän voi perheenisä tehdä lapsilleen, kuin antaa heille kristillisen
        kasteen?

• Tämä Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen ei liity ollenkaan siihen
      mitä nämä joogaajat ja mietiskelijät tekevät, eli tyhjentävät mietiskelyllä
      ajatuksensa ja avaavat sen samalla paholaiselle ja hänen tarkoitusperilleen
      ja luulevat, että he muka saavuttavat nirvanan, kun vaan ovat tarpeeksi tuota
      mielentyhjennystä tehneet.

Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen käy niin, että ensisti pidämme
      Jeesusta mielessämme päivän askareissa ja hän saa olla mukana mitä ikinä
      teemme ja muistamme, että Jeesus tosiaan haluaa olla mukana ihmisten elämässä-
      ei niin, että me vain menemme kirkkoon häntä kohtaamaan, vaan päivä päivältä
      tunti tullilta minutti minuutilta sekunti sekuntilta Jeesus on meidän Herramme ja
      ohjaajamme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5006
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      218
      2686
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      30
      1820
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      34
      1775
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1707
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      30
      1608
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1237
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      153
      1187
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1164
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      43
      974
    Aihe