Kristillinen kaste Jeesuksen nimeen kuvaa vanhan ihmisen, eli vanhan aatamin, eli
lihallisen synninluonnossa elävän ihmisen hautaamista kasteen hautaan ja uuden
Hengellisen, eli kristillisen ihmisen nousemista kasteen haudasta.
Juuri noin tuon asian pitää tapahtua ihmisellä, joka on tullut tuntemaan Jeesuksen
omana Vapahtajana; sitten vähän eri tavalla ilmaistuna:
Vanhan luonnon, eli sen inhoittavan syntiluonnon pitää olla Jeesuksen kanssa
lujasti ristiinnaulittuna, ettei se tule häiritsemään uutta, eli Hengellistä luontoa ja
mitä tuo Hengellinen luonto halajaa; mitäpä muuta, kuin enemmän ja enemmän
Jeesuksen sisäistä tuntemista ja hänen tekoja mielellään tehden.
Juuri tuota tarkoittaa kaste, ja on hyvin pitkälle vertauskuvallinen niinkuin tarkka
lukija saattoi huomata. Ja muistakaa, että se toinen ristillä riippuvista rikollisista
meni Taivaaseen, että vilahti, vaikka häntä ei kukaan kastanut.
Ei pelkällä kasteella pitkälle pötkitä ei vaikka kastajana olisi kuinka pyhittynyt
Herran palvelija, vaan sillä, että me sisäisesti opettelemme tuntemaan
Jeesusta yhä enemmän ja enemmän, enkä itsekään voi sanoa, että itse olisin
näin aina tehnyt, mutta tämä on Kristinuskon Henki, joka päivä päivältä tahtoo
tulla enemmän ja enemmän tuntemaan Jeesusta.
KASTE?
3
<50
Vastaukset
- ikämies
Kasteelle pääsyn ikärajjaa pittää nostaa ainaki 21vuoteen. Sitä nuoremmat on lapsia. Ei oo kauaa kun aikusen ikäraja oli 21.
Ja minkä takia kasteelle pitäisi olla ikäraja?
Sitten kun minulla on lapsia, niin aion opettaa heille kristinopin ja kun he ymmrtävät
pyytää kristillistä kastetta, niin haluan itse kastaa heidät Jeesuksen nimeen-ja
mitä enemmän voi perheenisä tehdä lapsilleen, kuin antaa heille kristillisen
kasteen?
Tämä Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen ei liity ollenkaan siihen
mitä nämä joogaajat ja mietiskelijät tekevät, eli tyhjentävät mietiskelyllä
ajatuksensa ja avaavat sen samalla paholaiselle ja hänen tarkoitusperilleen
ja luulevat, että he muka saavuttavat nirvanan, kun vaan ovat tarpeeksi tuota
mielentyhjennystä tehneet.
Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen käy niin, että ensisti pidämme
Jeesusta mielessämme päivän askareissa ja hän saa olla mukana mitä ikinä
teemme ja muistamme, että Jeesus tosiaan haluaa olla mukana ihmisten elämässä-
ei niin, että me vain menemme kirkkoon häntä kohtaamaan, vaan päivä päivältä
tunti tullilta minutti minuutilta sekunti sekuntilta Jeesus on meidän Herramme ja
ohjaajamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175006
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182686- 301820
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella341775Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301608Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1531187
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81164Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43974