KASTE?

Kristillinen kaste Jeesuksen nimeen kuvaa vanhan ihmisen, eli vanhan aatamin, eli
lihallisen synninluonnossa elävän ihmisen hautaamista kasteen hautaan ja uuden
Hengellisen, eli kristillisen ihmisen nousemista kasteen haudasta.

Juuri noin tuon asian pitää tapahtua ihmisellä, joka on tullut tuntemaan Jeesuksen
omana Vapahtajana; sitten vähän eri tavalla ilmaistuna:

Vanhan luonnon, eli sen inhoittavan syntiluonnon pitää olla Jeesuksen kanssa
lujasti ristiinnaulittuna, ettei se tule häiritsemään uutta, eli Hengellistä luontoa ja
mitä tuo Hengellinen luonto halajaa; mitäpä muuta, kuin enemmän ja enemmän
Jeesuksen sisäistä tuntemista ja hänen tekoja mielellään tehden.

Juuri tuota tarkoittaa kaste, ja on hyvin pitkälle vertauskuvallinen niinkuin tarkka
lukija saattoi huomata. Ja muistakaa, että se toinen ristillä riippuvista rikollisista
meni Taivaaseen, että vilahti, vaikka häntä ei kukaan kastanut.

Ei pelkällä kasteella pitkälle pötkitä ei vaikka kastajana olisi kuinka pyhittynyt
Herran palvelija, vaan sillä, että me sisäisesti opettelemme tuntemaan
Jeesusta yhä enemmän ja enemmän, enkä itsekään voi sanoa, että itse olisin
näin aina tehnyt, mutta tämä on Kristinuskon Henki, joka päivä päivältä tahtoo
tulla enemmän ja enemmän tuntemaan Jeesusta.

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikämies

      Kasteelle pääsyn ikärajjaa pittää nostaa ainaki 21vuoteen. Sitä nuoremmat on lapsia. Ei oo kauaa kun aikusen ikäraja oli 21.

      • miikanaahum

        Ja minkä takia kasteelle pitäisi olla ikäraja?

        Sitten kun minulla on lapsia, niin aion opettaa heille kristinopin ja kun he ymmrtävät
        pyytää kristillistä kastetta, niin haluan itse kastaa heidät Jeesuksen nimeen-ja
        mitä enemmän voi perheenisä tehdä lapsilleen, kuin antaa heille kristillisen
        kasteen?


    • Tämä Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen ei liity ollenkaan siihen
      mitä nämä joogaajat ja mietiskelijät tekevät, eli tyhjentävät mietiskelyllä
      ajatuksensa ja avaavat sen samalla paholaiselle ja hänen tarkoitusperilleen
      ja luulevat, että he muka saavuttavat nirvanan, kun vaan ovat tarpeeksi tuota
      mielentyhjennystä tehneet.

      Jeesuksen sisäisen tuntemisen kasvattaminen käy niin, että ensisti pidämme
      Jeesusta mielessämme päivän askareissa ja hän saa olla mukana mitä ikinä
      teemme ja muistamme, että Jeesus tosiaan haluaa olla mukana ihmisten elämässä-
      ei niin, että me vain menemme kirkkoon häntä kohtaamaan, vaan päivä päivältä
      tunti tullilta minutti minuutilta sekunti sekuntilta Jeesus on meidän Herramme ja
      ohjaajamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe