Mohikaani

Kirjoitin johonkin viestiketjuun Sinusta. Ajattelin ettäjos olet ollut S:n hell.srk:ssa 1970-80 luvuilla, koska mielipiteesi ovat ko seurakunnan kaltaisia. Mutta jos etunimesi on Esko, kuten joku jokin aikaa sitten kirjoitti, voit olla joku muukin samalla tavalla lain alla eläjä. Pe.ku nimimerkki on erittäin hyvä tällä palstalla. Hän kääntää kivet ja kannot, eikä keskustelu mene Netmission tahtiin (samaa laulua, samalla nuotilla, samaan tahtiin). Mohikaani, missä on Jumalan armo? Kirjoituksistasi en sitä löydä.

7

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei löydy!!!

Ei niistä löydykään! Eihän mohikaani ole mikään Raamatun opettaaja kuin vain omasta ahtasta mielestään!

• Jep mazdels

On sentään fiksujakin helluntailaisia, kuten sinä, vai oletko johonkin muuhun yhteisöön kuuluva tai kuulumaton?

• Niten ateistia

kiinnostaa noin kovasti se, millaisia helluntailaiset ovat..en usko Pe.ku, että olet
        ateisti. Mohikaani kirjoittaa paljonkin varteenotettavaa asiaa, mutta mitenkäs on
        tämän aloittajan laita - en ole tätä nimimerkkiä aiemmin palstalla tavannutkaan?
        Olisiko siis sinun kirjoituksesi armollisempia - voisitkos kirjoittaa jotain tai tehdä
        ihan oman avauksen Raamatun Sanaan perustuen, niin me muutkin voisimme
        tällä palstalla sitten todeta, ovatko ne armollisia vai lakihenkisiä vai oletko sinä
        kenties niitä, jotka korvasyyhyyn etsivät Sanan julistajia...?! Nykyaika kun suosii
        sellaista elämäntyyliä, josta puuttuu ristin kaita tie - ja josta varsinkin Mohikaani
        kuin jotkut muutkin todella uskossa olevat tuovat esille - ja mikä ei sovi yhteen
        nykyuskovien kanssa, jotka leimaavat kaikki Raamattua todella toteuttavat
        lakihenkisiksi ja vain siksi, että itse haluavat elää vapaudessa, joka ei ole sitä
        Raamatun Sanan mukaista vapautta, joka tulee yksin Jeesukselta, joka tekee
        vapaaksi, vaan sellaista, jossa Jumalan Sana on vastaanotettavissa vain siltä
        osin, kun se sopii kuulijan omiin raameihin eli korvasyyhyyn..mieluummin minä
        itse kuuntelen useamman vuoden uskossa olleen julistusta, kuin nykyaikaista
        kevytkenkäistä ja vastuutonta julistusta, jossa väitetään, että armo on niin laaja
        että teki kuka mitä tahansa ja eli miten tahansa, niin kaikki saadaan kuitenkin
        aina anteeksi--tuollainen julistus suosii vain omaa itsekästä elämää, jossa omaa
        minää ei tarvitse kuolettaa, eikä Kristus ole se, joka uskovassa asuu, vaan hän
        itse omassa lihallisuudessaan ja ilman minkäänlaista nöyryyttä Jumalan tahdon
        mukaiselle elämälle.

• Niten ateistia kirjoitti:

kiinnostaa noin kovasti se, millaisia helluntailaiset ovat..en usko Pe.ku, että olet
        ateisti. Mohikaani kirjoittaa paljonkin varteenotettavaa asiaa, mutta mitenkäs on
        tämän aloittajan laita - en ole tätä nimimerkkiä aiemmin palstalla tavannutkaan?
        Olisiko siis sinun kirjoituksesi armollisempia - voisitkos kirjoittaa jotain tai tehdä
        ihan oman avauksen Raamatun Sanaan perustuen, niin me muutkin voisimme
        tällä palstalla sitten todeta, ovatko ne armollisia vai lakihenkisiä vai oletko sinä
        kenties niitä, jotka korvasyyhyyn etsivät Sanan julistajia...?! Nykyaika kun suosii
        sellaista elämäntyyliä, josta puuttuu ristin kaita tie - ja josta varsinkin Mohikaani
        kuin jotkut muutkin todella uskossa olevat tuovat esille - ja mikä ei sovi yhteen
        nykyuskovien kanssa, jotka leimaavat kaikki Raamattua todella toteuttavat
        lakihenkisiksi ja vain siksi, että itse haluavat elää vapaudessa, joka ei ole sitä
        Raamatun Sanan mukaista vapautta, joka tulee yksin Jeesukselta, joka tekee
        vapaaksi, vaan sellaista, jossa Jumalan Sana on vastaanotettavissa vain siltä
        osin, kun se sopii kuulijan omiin raameihin eli korvasyyhyyn..mieluummin minä
        itse kuuntelen useamman vuoden uskossa olleen julistusta, kuin nykyaikaista
        kevytkenkäistä ja vastuutonta julistusta, jossa väitetään, että armo on niin laaja
        että teki kuka mitä tahansa ja eli miten tahansa, niin kaikki saadaan kuitenkin
        aina anteeksi--tuollainen julistus suosii vain omaa itsekästä elämää, jossa omaa
        minää ei tarvitse kuolettaa, eikä Kristus ole se, joka uskovassa asuu, vaan hän
        itse omassa lihallisuudessaan ja ilman minkäänlaista nöyryyttä Jumalan tahdon
        mukaiselle elämälle.

Ennakkoluulot on pahimpia luuloja.

Pitäisi aina pysyä totuudessa, eikä ottaa epärehellisyyttä tavakseen.

• Pe.ku kirjoitti:

Ennakkoluulot on pahimpia luuloja.

Pitäisi aina pysyä totuudessa, eikä ottaa epärehellisyyttä tavakseen.

* " Ennakkoluulot on pahimpia luuloja." Ja sinullahan Pe.ku näitä riittää meistä uskovista.
        * Henkilöt, jotka näkevät sinussa jotain hengellistä , jota voidaan sanoa elämän suolaksi, eivät tunne Jumalan sanaa, eivät yhtään enempää kuin sinäkään, eli oikeasti ei ollenkaan, vain kirjainta pyöritellään ja omiaan siihen lisäten.

* Kuinkahan usein olen Pe.ku sinuakin kutsunut, ja kehoittnut turvaamaan Jumalan armoon ja ottamaan Jeesus vastaan elämääsi, mutta sinulla on kuurot korvat ja sokeat silmät, et voi, et osaa, mutta mitenkään et koskaan reagoi kenenkään täällä esittämään kutsuun, tulla Jeesuksen luo eheytymään ja uudistumaan Kristuksen armossa ja veressä puhdistuaksesi. Sinä ylenkastot Jeesuksen Herrauden ja Jumaluuden, pilkkaat Jeesusta esittämällä Sanan vastaista propakadaasi !

• Koffin höpinä.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* " Ennakkoluulot on pahimpia luuloja." Ja sinullahan Pe.ku näitä riittää meistä uskovista.
        * Henkilöt, jotka näkevät sinussa jotain hengellistä , jota voidaan sanoa elämän suolaksi, eivät tunne Jumalan sanaa, eivät yhtään enempää kuin sinäkään, eli oikeasti ei ollenkaan, vain kirjainta pyöritellään ja omiaan siihen lisäten.

* Kuinkahan usein olen Pe.ku sinuakin kutsunut, ja kehoittnut turvaamaan Jumalan armoon ja ottamaan Jeesus vastaan elämääsi, mutta sinulla on kuurot korvat ja sokeat silmät, et voi, et osaa, mutta mitenkään et koskaan reagoi kenenkään täällä esittämään kutsuun, tulla Jeesuksen luo eheytymään ja uudistumaan Kristuksen armossa ja veressä puhdistuaksesi. Sinä ylenkastot Jeesuksen Herrauden ja Jumaluuden, pilkkaat Jeesusta esittämällä Sanan vastaista propakadaasi !

Olet mohis, naurettava "takinkääntäjä" . Pumerangina taas luokseni palaan! Teot ja käytäntö ei sopusoinussa, missä syy, onko hennesyy?

• Hirvittävää!!!
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Kuinka usein sinä mohikaani oletkaan haukkunut mm. pekua! Näyttää tyylisi jatkuvan samaa rataa edelleen! Olet karmea "sielujenvoittaja". Sinun löpinöitäsi ei usko kukaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3025
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2113
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1699
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1560
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1301
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1297
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1206
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1170
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1127
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1011
    Aihe