Taas vaihteeksi Nebulalla sähköpostit nurin

Yli 2 h vartoilua

Tuolla alempana näkyy keskustelua eri e-mailien tarjoajista, Elisa Nebula jne.

Tähän keskusteluun tuon tuoreena lisätietona, että Nebulan sähköpostipalvelin on taas vaihteeksi nurin. Ainakaan 2 tuntiin ei ole pystynyt postia lähettämään eikä vastaanottamaan.

Nebulan puhelinneuvonta ei osaa lainkaan arvioida mitenkä pitkään kestää ennen kuin tilanne korjautuu.

Jos sähköposti on firmallesi tärkeä päivittäinen työkalu jonka pitää toimia, niin noin 3 vuoden kokemuksella voin sanoa että silloin kannattaa kiertää Nebula kaukaa.

Lukuisista, joka vuosi toistuvista ja parannelluista lupauksistaan huolimatta ei onnistu. Nebula ei ole saanut eikä näköjään koskaan tule saamaankaan tällaista perusjuttua, yli 30 v. vanhaa keksintöä ja peruspalvelua kuin sähköpostin välitystä luotettaviksi.

15

1787

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deg5434344433

      Huomasin myös että mailit ei toimi... MUTTA, olen ollut 10 vuotta Nebulassa asiakkaana usealla domainilla ja usealla maililaatikolla, ja tämä on toinen kerta kun mailissa on ollut hetken häikkää (vain osassa, ei kaikissa maileissani). En siis sanoisi itse ainakaan mitään pahaa ko. firmasta. Palvelu ja palvelut on ihan oikeesti Suomen laadukkaimmat, ja asiakaspalvelu palvelee pitkään ja vastaukset saa aina nopeasti, laittoipa sinne sitten mailia tai soittaa. Louhi on toinen firma mistä ei ole pahaa sanottavaa, siellä asiakkaana ehkä noin 5 vuotta muutamalla palvelulla.

      • T----------

        Louhi, eikä pahaa sanottavaa? Anteeksi KUINKA? Legendaarinen 7 päivän jatkon firma, aikaisemmin mm. Koko verkko päivän alhaalla yms.


    • dhghgfhgfhdfh

      Onko sinulla tosiaan lähtevä sähköposti myös Nebulan kautta? Minulla on vain tuleva ja tänään ei ole ollut mitään ongelmia, riippuu varmaan millä palvelimella posti on.

    • Raivona Nebulaan

      "Minulla on vain tuleva ja tänään ei ole ollut mitään ongelmia, riippuu varmaan millä palvelimella posti on. "

      Sekä lähtevä että tuleva meili menee Nebulan kautta.

      Meillä on normaalina firmaliittymänä tilattu Nebulan Web Hoetel pro nettihotellipalvelu, jossa meidän sivustot pyörii, fi-domaini olemassa Nebulalla jne. http://www.nebula.fi/palvelut/pilvipalvelut/webhotellit

      Millaista lisäpalvelua niiltä pitäisi oikein tilata, että pääsisi "paremmalle" serverille?

      Onko tuolla "Pro" hotellipalvelutasolla olevat jollakin Nebulan romutason passskaserverillä pyörimässä, vai mistä tässä on kyse?

      Minkä hintainen ja minkä niminen palvelu sieltä Nebulalta pitää ostaa, että pääsisi jollekin hiukan luotettavammalla palvelimelle, ja alkaisi edes emailit kulkea normaalitasoisesti?
      Sähköpostit olivat tosiaan taas tänään vaihteeksi 2 tuntia poikki, joskin ovat nyt palanneet.

      Noita tämän tästä toistuvia katkoja on ihan kyllästymiseen asti. Nebulan jätkät puhelimessa selittelee ja selittelee, että "on niin monimutkaiset nuo systeemit, että on mahdotonta sanoa koska korjautuu "jne.

      Aivan sairaan huonoa meininkiä ja palvelua. En suosittele kenellekään yrityskäyttöön Nebulaa.

      Nebulan johdon ja henkilökunnan pitää nyt oma-aloitteisesti tästä päivästä 2 viikon kuluessa ottaa asiakkaisiinsa yhteyttä, ja kertoa että mitenkä aikovat järjestelmänsä lopultakin korjata. Sellaiseen normaaliin, tavallista yrityskäyttöä palvelevaan kuntoon.

      Meinaan nyt räkyttää Nebulan nilkassa niin kauan että heittävät minut joko asiakkaana pellolle, tai sitten laittavat itse omat serverinsä ja nurkkansa lopultakin kuntoon.

      • yrittäjä...

        Louhi Netin katkos kesti viikon eikä palautusta saatu koskaan meidän osalta toimimaan. CMS piti asentaa uudelleen ja tuottaa sisältö omista varmuuskopioista. Hyvitys 10h työstä oli kymppejä. Asiakkaat saivat juristin kirjeen jossa firma pesi kätensä, enemmän olisi kiinnostanut miten jatkossa hommat hoidetaan.


    • verkkokauppias

      Itselläni ollut nettikauppa ja sähköposti useammalla palveluntarjoajalla ja täytyy sanoa että Nebula on ollut paras. Kerran nettisivut jumitti ja siirsivät sivut toiselle palvelimelle ja homma pelitti. Söhköposteissa ollut 4 vuoden aikana muutama katkos (myös tänään), mutta katkot olleet lyhyitä.

      Edellinen palvelun tarjoaja oli Louhi ja siellä oli nettisivut ja sähköposti jumissa toista viikkoa ja eivät saaneet silloinkaan hommaa pelittämään, kun siirsin hommat Nebulalle. Myös asiakaspalvelu oli syvältä...

    • Sähköposti jumittaa taas

      Aamulla odottelin koneen vieressä melkein kolme varttia sähköpostia Nebulan liittymäämme tulevaksi. Lähettävä asiakas lähetti jo toistamiseen meilin, ja yhdessä ihmettelimme että mikä kumma kun ei nyt tule läpi.
      Syyksi paljastui taas kerran Nebulan jumittavat sähköpostipalvelimet.

      Nyt vielä 14.00 aikaan testattuna, itseltä itselle lähettäen, 3-rivinen sähköposti kiertää Nebulan sisällä melkein 10 minuuttia. Vikaa tai laitekapasiteetin puutetat ei siis ole vieläkään saatu korjattua.

      Kaikenlaisia "rajattoman kapasiteetin" tarjoavia pilvipalveluita ym. tarjotaan joka puolelta. Silti Nebula ei kykene haalimaan itselleen sellaista laitekapasiteettia pilvestä, että tällaista jumittelua ei tapahtuisi. Ihme firma tuo Nevula, nimenomaan näiden jatkuvien e-mail katkosten takia.

    • kjljkjlkj

      Oletko ottanut Nebulaan yhteyttä? Voisi jotain tapahtuakin, jos on heihin suoraan yhteydessä, eikä kirjoittele tänne. Se ei tarkoita, että kaikkien sähköposti tökkii, jos yksi palvelin sanoista jumittaa.

      Itse olen käyttänyt Nebulan palveluita jotain 5 vuotta ja välillä on ollut sähköpostissa, niin kuin nettisivuillakin ongelmaa, mutta aina sieltä on saanut asiakaspalvelun kiinni, jopa illallakin ja homma on noitunut pikimmiten.
      Aikanaan tuli näitä "halvempia" operaattoreita kokeiltua ja saattoi olla verkkokauppa viikonkin jumissa ja ketään ei saanut kiinni.

      • Soittelut ei auta

        Aikaisemmin olen vikatilanteissa soittanut, mutta eivät ne ole muuta kuin todenneet että vikaa etsitään ja korjataan. Ei minun soittoni sitä korjautumista ole nopeuttanut noilla kerroilla yhtään. Tällä kertaa en tosiaan soittanut

        " Se ei tarkoita, että kaikkien sähköposti tökkii, jos yksi palvelin sanoista jumittaa."

        Pitäshän noilla olla täyspäiväiset verkonvalvojaihmiset, ja e-mailpalvelinten kuormitusten ja läpimenoaikojen seurannat olemassa. Vai onko sellaisia siellä? Tai miksi erikseen pitää soittaa että e-mailipalvelimenne jumittaa? Aika ihme jos ei omat valvontaohjelmat asiaa Nebulan väelle kerro.

        Juuri tällä hetkellä, klo 18:00 Nebulan e-maili toimii taas normaalisti, turhaa odotusaikaa ei nyt ole.

        Vikailmoitussivulla ei ole mainintaa että mitään vikaa olisi tänään edes ollut olemassakaan. Viimeisin tiedote on 4.2.2014 jolloin kuulemma Exchange sähköpostissa on ollut päivityksen takia vikoja. Kai sinne pitää ensin 20 eri asiakkaan soittaa, ja sitten vasta pakon edessä tiedotetaan että vikaa just nyt servereillämme on.


    • Ylläpito torkkuu

      Joopa, taaskin on Nebulan sähköposteissa tämä sama paskatilanne päällä. Postien läpimenoaika on noin 1.5 - 2 h tällä hetkellä.

      Nykyisten virtuaaliservereiden, pilvihömpötysten, videokonferenssien ym. aikakaudella ei pitäisi olla rakettitiedettä saada tavallinen, tekstimuotoinen sähköposti kulkemaan luotettavasti.
      Kahdennettava rauta on halpaa, levypeilauksia saatavana ym. Mutta ei vaan Nebulan jätkät saa tällaista toimimaan.

      Nebulan oma häiriöilmoitusten sivu ei tiedä koko sähköpostiensa häiriöstä muka mitään.
      http://www.nebula.fi/fi/asiakkaille/tiedotteet

      On laitettu sähköpostilla vikailmoitusta menemään, mutta eihän se tietenkään perille mene. Ja lukeeko niitä edes kukaan Nebulan verstaalla.

      • nou-hätä

        Kyllä joillakin sitten käy orpo mäihä. Missä päin Suomea olet? Voisiko sillä olla vaikutusta? Tässä 8 vuotta Nebulaa käyttäneenä ja Espoossa sijaitsevassa firmassa toimivana, en voi muuta kuin kehua Nebulaa - ja Suomen parasta helpdeskiä!


      • Sijainti on kunnossa
        nou-hätä kirjoitti:

        Kyllä joillakin sitten käy orpo mäihä. Missä päin Suomea olet? Voisiko sillä olla vaikutusta? Tässä 8 vuotta Nebulaa käyttäneenä ja Espoossa sijaitsevassa firmassa toimivana, en voi muuta kuin kehua Nebulaa - ja Suomen parasta helpdeskiä!

        Olemme näköjään saman pitäjän ihmisiä kumpikin. Sijaintimme on yhden Espoon suurkeskuksen ydinalueilla, linjat ja piuhat ovat kunnossa kyllä. Mutta Nebulan postipalvelin takkuilee.

        Raivostuttaa kun nuo passkapäät eivät itse osaa logittaa systeemeitänsä niin että iste hoksaisivat vian olemassa olon. Eikö sinne muka mitään vahtia saada päälle, joka 20 min välein yötä päivää lähettää kokeeksi itselleen e-mailin, ja katsoo että se menee alle 5 minuutissa läpi.


    • ex-Nebuloitu

      Tämä nyt on vain yksi kokemus monien joukossa, mutta parisen vuotta sitten oli jännä episodi Nebulan kanssa.

      Jokin tunarointi nebulalaisten itsensä taholta sai koko setupin solmuun, muistaakseni domainohjaukset sotkivat tjsp. Hostaamansa verkkopalvelumme ei siis ollut saatavilla, mikä ilmeni vihaisten käyttäjien yhteydenotoista parin päivän sisällä vian ilmenemisestä. Samaan aikaan kun vika ilmaantui, olimme ottaneet käyttöön Nebulan meille lisäpalveluna myymän (turhan ja toimimattoman) virustutkan sekä isommat mailiboksit. Näillä ei kuvittelisi olevan yhteyttä, mutta olipa vain. Laitoin meiliä asiakaspalveluun pyytäen korjaamaan vian äkkiä. Lähettämäni meili tuli takaisin omaan sähköpostiini Nebulan tikettisysteemistä. Kun mitään kuittausta ei kuulunut tuntiin-pariin, yritin soittaa asiakaspalveluun. Meillä kun todellakin oli kiire saada vika korjatuksi. Olisin vaikka melkein maksanut siitä hyvästä. Mutta kas kummaa, puhelinnumerosta ei vastattu. Ei useisiinkaan soittoyrityksiin. En muista menikö johonkin vastaajaan vai jumahtiko vain johonkin se puhelu. En siis saanut ketään millään tavalla kiinni. Jos olisin asunut lähempänä kuin 600 km Nebulan konttorilta, olisin luultavasti ajanut taksilla paikanpäälle vikailmoitusta tekemään. Pari päivää ja useita vihaisia sähiköposteja sekä tuloksettomia puhelinsoittoja myöhemmin lopulta sain yhteyden johonkuhun, joka lupasi selvittää ongelmaa. Meni useampi päivä, kunnes vika oli korjattu. Muistaakseni selittelivät, että tikettisysteemissä on bugi, siksi ei tullut vikailmoituksia perille.

      Meillä oli liiketoimintamme kannalta keskeinen palvelu täysin tavoittamattomissa viikon ajan. Tämä siksi että a) Nebula sössi jotain konfiguraatioita tehdessään jotain muutoksia, eikä älynnyt tätä itse, eli eivät ainakaan testanneet tekojensa tuloksia. Lisäksi b) heillä oli tikettisysteemi sekaisin, mistä ikinä syystä, niin että sähköpostit eivät menneet perille. Ja kaiken kukkuraksi c) myös puhelinsysteemi oli sekaisin tai tukossa päiväkausia. Sen jälkeen vian korjaaminenkin vielä vei päiväkausia. Jäiköhän hieman paskanmaku suuhun? No onneksi asiakaspalvelumentaliteetti oli kohdillaan, ja hövelisti lupasivat meille roiman, n. 20 euron arvoisen alennuksen seuraavan laskutuskauden maksuista. Jopa mieli koheni.

      Irtisanoin sopimuksen Nebulan kanssa hyvin pian tuon jälkeen. Nykyinen toimittajamme on hinnaltaan kilpailukykyinen, mutta tekninen laatu ja asiakaspalvelu ovat aivan eri tasoa, suorastaan erinomaisia. Koska teemme verkkosivuja ja -ratkaisuita yrityksille, niin tuleepa tuota Nebulan sähläystä toisinaan mainostettua asiakkaillekin heidän pohtiessaan hosting-palveluntarjoajan valintaa.

      • Missäs oleilette?

        >>Irtisanoin sopimuksen Nebulan kanssa hyvin pian tuon jälkeen.
        Nykyinen toimittajamme on hinnaltaan kilpailukykyinen, mutta tekninen
        laatu ja asiakaspalvelu ovat aivan eri tasoa, suorastaan erinomaisia. >>

        No nyt saisi hiukan vaikka mainostaakin, siis minkä nimisessä firmassa palvelunne on tällä hetkellä?

        Me olimme aikaisemmin Saunalahden asiakkaita. Saunalahti heitti kuitenkin kaikki web-palveluiden Yritysasiakkaat pellolle, ja kehoitti avaamaan uuden sopimuksen Elisan kanssa. Elisalla hinnat olisivat nousseet 3-kertaisiksi. Silloin siirryimme Nebulaan.

        Saunalahteen olimme oikeastaan täysinkin tyytyväisiä koko ajan. Vaikka Saunalahtea haukuttiin ja mollattiin niin verkoissa kuin känyköissä joka puolella bettiä. Meilit ja Web-sivumme pysyivät likimain aina pystyssä. Nebulalla molemmat notkuu, ajoitatin tulee valvontarobotiltamme ilmoituksia, että sivua ei ole savutettu 10 minuuttiin.
        Elisalle emme palaa edelelenkään, on Ellulla sen verta rasvaiset hinnat noista web-palveluistansa.


    • mutta Turussa :(

      Meillä on yhteydet Nebulan kautta, hyvin toimii ja maan paras help-desk palvelu auttaa tarvittaessa. Mutta (historiallisista syistä) kotisivut ja s-postit eivät ole siellä. Ne makaavat edelleenkin Domainkeskuksen palvelimilla. Viimeisen 5 vuoden aikana on ollut kaksi lyhyttä katkoa.

      Firman kotipaikka on Turku ja sehän on tunnetusti Suomen -----reikä, mutta siitä huolimatta Domainkeskus on toiminut hyvin. Ei ole tarvetta vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janne Ahonen E R O A A

      Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1801
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

      Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1482
    3. En kai koskaan saa sinua

      Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1336
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

      Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1191
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

      Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1078
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

      On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1071
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

      Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      217
      869
    8. Ootko huomannut miten

      pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      829
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

      Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      793
    10. Miksi ihmeessä?

      Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      738
    Aihe