Kalevalasta uusi Raamattu

Väkä Nuori Igorainen

Mitäs kuule olisi jos kalevalasta tehtäisiin uusi raamattu? Siinä on paljon hyviä juttuja, esim, maailmasyntyy sotkasta ja väinämöinen syntyy vanhana. Minä uskon siihen kaikkeen. Narnia on täysin epäuskottava, joten älkää kiitos ehdottako sitä. Kalevala FTW!!!

14

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jesekahainen

      Oikein loistava idea, itsekin olen tätä samaa miettinyt. Ja Muumithan eivät ole kovinkaan järkevän näköisiä, kun ei niillä ole edes mitään, mistä paskoa. Mutta palatakseni tähän Kalevala-ehdotukseen, niin eikös juuri tuo Narnia olisi huomattavasti uskottavampi, kun siitähän on tehty myös realistinen elokuva?

    • Aslak, The Viljami

      Olen kuullut aika paljon tuosta aiheesta ja se kuulostaa uskottavalta. Uskottavalta, get it? :D Jossain indomaassa (en nyt satu muistamaan missä) oli oikeasti synnytty vanhana. Taino ainakin vanhan näköisenä. Voisi melkein kuulostaa hassulta tämä idea mutta minä kannatan!

      Toinen "myytti" on kun siskoni käveli vaatekaappiin ja pääsi narniaan. En itse ole vielä uskaltanut mennä sinne itse mutta ajattelin huomenna käväistä, kun pääsen mummoni luokse, jossa kyseinen kaappi sijaitsee. Paikkakuntaa en kuitenkaan kerro sillä sinne saattaisi tunkeilla useita ventovieraita sillä kyseinen paikkakunta on melko pieni.

      KALEVALASTA TAI NARNIASTA UUSI USKONTO!

      • Tuhkimo The My Lover

        Mutta Narnia on niin epäuskottava! Minusta nämä disney sadutkin ovat uskottavampia. Kuten tuhkimo, siitähän tulisi oikein hauskaa!! Minä uskon Lumikkiinkin, voisiko joku kertoa lumikin numeron?


      • Simsala Bim
        Tuhkimo The My Lover kirjoitti:

        Mutta Narnia on niin epäuskottava! Minusta nämä disney sadutkin ovat uskottavampia. Kuten tuhkimo, siitähän tulisi oikein hauskaa!! Minä uskon Lumikkiinkin, voisiko joku kertoa lumikin numeron?

        Gandalf tietää


    • Simsala Bim

      Aloitin Harry Potterin lukemisen 10 vuotiaana. 13 vuotiaana en edes odottanut kirjettä, vaan matkustin suoraan King's Crossin asemalle lontooseen. Juoksin pylvästä päin, jotta pääsisin laiturille 9 ja kolme neljännestä, mutta törmäsin tiiliseen pylvääseen. Ehkä olen jästi. Toivoisin kuitenkin pääseväni vielä joskus näkemään tylypahkan ja tutustumaan taikamaailmaan. Minulle tuli hieman onneton olo kun Voldemort oli vallassa, mutta onneksi hän on nyt kutistettu ja maailmassa on nyt rauha. Kiitos, Harry, olemme sinulle ikuisessa velassa.

      • Pettynyt velho

        Tämä on tapahtunut minulle myös! Hieman petyin siitä etten päässytkään tylypahkaan, sillä lentolippu ei ollut mitenkään erityisen halpa ja olin ostanut vain Meno- lipun koska kuvittelin saavani tylypahkasta luudan ja oppimaan lentämään sillä. Kotiinhan sillä olisi päässyt mutta kun en tylypahkaan päässyt niin en päässyt kotiinkaan. Jäin englantiin asumaan noin viikoksi ennenkuin paikallinen poliisi oli lopettanut donitsikahvien syömisen, ja ottanut asian vakavasti ja ilmoittanut minusta vanhemmilleni, jotka lähtivät sitten hakemaan minua.


      • Voldermortti
        Pettynyt velho kirjoitti:

        Tämä on tapahtunut minulle myös! Hieman petyin siitä etten päässytkään tylypahkaan, sillä lentolippu ei ollut mitenkään erityisen halpa ja olin ostanut vain Meno- lipun koska kuvittelin saavani tylypahkasta luudan ja oppimaan lentämään sillä. Kotiinhan sillä olisi päässyt mutta kun en tylypahkaan päässyt niin en päässyt kotiinkaan. Jäin englantiin asumaan noin viikoksi ennenkuin paikallinen poliisi oli lopettanut donitsikahvien syömisen, ja ottanut asian vakavasti ja ilmoittanut minusta vanhemmilleni, jotka lähtivät sitten hakemaan minua.

        Komea nenätön mies etsii kesäksi seuraa, osaan taikoa ja syntyä padasta.
        Pidän myös pojista, etenkin Harry-nimisistä. Taikasauvani on noin 24cm ja taipuisa. Omistan tatuoinnin, jolla voin kutsua sinut luokseni. Soittele!


    • metsä it's my home

      Itse pidän myös Harry Potterista, mutta disney sadut kuten Liisa Ihmemaassa on paras! joten kaikki metsään:)

      • Aslak, The Viljami

        Narniassa on paljon metsiä, joten menkäämme narnian metsiin? Metsät ovat varsin mukavia myös minun mielestäni :)


    • metsä it's my home

      METSÄÄN SIIS! ASLAK, THE VILJAMI PUHUU ASIAA !

    • Väkä Nuori Igorainen

      Mutta Narnia on täysin epäuskottava, pysykäämme aiheessa. Kalevala on myös metsäinen paikka, joten menkäämme kalevalan metsään.

    • Jesekahainen

      Itsehän pääsin Tylypahkaan opiskelemaan ja opin kuin opinkin lentämään luudalla. Enpä ole kuullut vielä kenestäkään kristitystä, joka osaisi lentää, joten ehkä taikuus ja Narnia ovat uskottavampia, kun niillä on oikein näkyviä seurauksia.

    • Igorainen

      Kalevalassakin on taikuutta!! Älkää poistuko aiheesta:(. Kiitos!

      • Aslak, The Viljami

        Kalevala ei kuitenkaan ole läheskään niin uskottava kun taikuus ja narnia yms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      93
      1955
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      417
      1522
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      72
      1021
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      963
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      949
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe