Hei kaikki yksinäiset

Waaaaaash

Te olette yksinäisiä sen takia. koska taivaanisä on niin päättänyt.

11

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm...

      "Ah herra kun sa mua niin koettelen, haista siis paska siitä hyvästä!"


      Hah, jos elämäni tyhjyydellä ja yksinäisyydellä olisi muka jokin syvällisempi ja suurempi merkitys maailmankaikkeuden kannalta niin jo on tämä olevaisuus ihan kunnolla retuperällä.

    • korpikuusen alla

      Eipäs kun teootta yksinäisiä sen takia kun mörrimöykky kuusen alla on näin
      hahmotellut .

    • Yksinäinen harakka

      No jos asia olisi niin, niin minun puolestani taivaanisä saisi pudota pilvilinnastansa alas tänne ihmisten keskuuteen ja tulla yksinäiseksi itsekin..

    • !!!

      hei sinä.sä oot tyhmä,koska taivaanisä on niin päättänyt

    • yksinäinen uskova

      Taivaanisä ei aiheuta pahoja asioita täällä maan päällä. Se on se ihan toinen, pahantahtoinen henkivalta joka sitä surua, murhetta ja tuskaa täällä aiheuttaa.

      On jokaisen oma valinta, kumman tien valitsee.

      Itse olen uskossa ja saan siitä voimaa yksinäisyyteen. Tiedän että ainakin kuoleman jälkeen tilanteeni helpottaa. Ehkä voisin löytää ystäviä jostakin seurakunnasta, jos ottaisin osaa tilaisuuksiin. En kuitenkaan koe ylenpalttista hihhulointia omakseni enkä ole laumaihminen, siksi en halua mennä seurakunnan tilaisuuksiin. Olen myös kuullut, että monte seurakunnat (lahkoista puhumattakaan) ovat sisäänpäin lämpiäviä. En halua tunkeutua sinne väkisin. Joukossa tyhmyys (kin) tiivistyy.

      • " Joukossa tyhmyys (kin) tiivistyy. "

        Legend... Öööh... Miksi muuten käyt sitten tällä foorumilla?


    • rttyyttyt

      Kristinuskon mukaan koko todellisuus, myös paha on Jumalan alaisuudessa ja hänen sallimansa eli näinollen Jumalaa voidaan pitää syyllisenä kaikkeen pahaankin.

      Monta vuotta olen rukoillut mutta kyllä nyt hiljalleen alkaa jo usko mennä. Hyvää koulumenestystä lukuunottamatta minulla ei ole elämässäni erityisesti sisältöä, kärsin myös jonkinasteisesta ujoudesta jonka vuoksi ihmissuhteet eivät erityisemmin luista.

      Lisäksi nyt lukiossa on tullut entistä enemmän käytyä läpi kristinuskon historiaa ja olen huomannut miten täynnä väkivaltaa, syrjintää ja silkkaa järjettömyyttä se on... Viimeinen silmät avaava pisara oli sitten lähiympäristössä tapahtuntu kamala onnettomuus jossa nuori ihminen kuoli, en näe enään miten tässä maailmassa voisi olla jokin hyvä Jumala.

      • yksinäinen uskova

        En ole Raamatun asiantuntija, mutta minun käsitykseni mukaan missään ei väitetä Jumalan olevan pelkästään "HYVÄ". Meille annetaan mahdollisuus olla ja elää tässä maailmassa ja sen perusteella miten täällä käyttäydymme, pääsemme kuoleman jälkeen joko paratiisiin tai joudumme helvettiin. Mikäli uskoo Jeesukseen, pääsee paratiisiin.

        Jumalan täytyisi pysäyttää kaikki, koko maailmanjärjestys, mikäli hän haluaisi estää ihmisiä kärsimästä. Näin hän ei kuitenkaan tee. Syytä tähän en osaa sanoa, eikä varmaan kukaan muukaan. Saamme varmaankin kuoleman jälkeen tietää kaiken.

        Kannattaa lukea filosofiaa ja elämänkatsomustiedettä, myös uskonnon rinnalla. Ne laajentavat ymmärrystämme. Esim. lukion filosofianopettaja kiteytti uskonnon/ Jumalan kompleksin kysymykseen: "Onko Jumala kaikkivoipa vai hyvä?" Kaikkivoipa Jumala pystyy estämään kaiken pahan ja kärsimyksen ja "Hyvä" Jumala näin tekisi. Koska olen uskossa, päättelen että Jumala ei ole absoluuttisen hyvä, mikäli sitä mitataan inhimillisellä hyvyyden käsitteellä.

        Usko on ainakin minulle henkivakuutus. En halua helvettiin. Olen kai sitten itsekäs? Olen myös kärsinyt erittäin paljon, jopa kohtuuttomasti elämäni aikana, alkaen koulukiusaamisesta, fyysisestä poikkeamasta ulkonäössä (kiusauksen syy), vanhempien mielenterv, ongelmat ja juopottelu - me lapset olimme heitteillä. Aikuisiälläkin on ollut vain sairautta ja vastoinkäymisiä, yksinäisyyttä. En silti ole menettänyt uskoani, vaikka riidellyt olen kyllä Jumalan kanssa paljonkin, koska olen mielestäni kärsinyt kohtuuttomasti. Kaipa saan siihen selityksen sitten joskus.


      • Invisible boy
        yksinäinen uskova kirjoitti:

        En ole Raamatun asiantuntija, mutta minun käsitykseni mukaan missään ei väitetä Jumalan olevan pelkästään "HYVÄ". Meille annetaan mahdollisuus olla ja elää tässä maailmassa ja sen perusteella miten täällä käyttäydymme, pääsemme kuoleman jälkeen joko paratiisiin tai joudumme helvettiin. Mikäli uskoo Jeesukseen, pääsee paratiisiin.

        Jumalan täytyisi pysäyttää kaikki, koko maailmanjärjestys, mikäli hän haluaisi estää ihmisiä kärsimästä. Näin hän ei kuitenkaan tee. Syytä tähän en osaa sanoa, eikä varmaan kukaan muukaan. Saamme varmaankin kuoleman jälkeen tietää kaiken.

        Kannattaa lukea filosofiaa ja elämänkatsomustiedettä, myös uskonnon rinnalla. Ne laajentavat ymmärrystämme. Esim. lukion filosofianopettaja kiteytti uskonnon/ Jumalan kompleksin kysymykseen: "Onko Jumala kaikkivoipa vai hyvä?" Kaikkivoipa Jumala pystyy estämään kaiken pahan ja kärsimyksen ja "Hyvä" Jumala näin tekisi. Koska olen uskossa, päättelen että Jumala ei ole absoluuttisen hyvä, mikäli sitä mitataan inhimillisellä hyvyyden käsitteellä.

        Usko on ainakin minulle henkivakuutus. En halua helvettiin. Olen kai sitten itsekäs? Olen myös kärsinyt erittäin paljon, jopa kohtuuttomasti elämäni aikana, alkaen koulukiusaamisesta, fyysisestä poikkeamasta ulkonäössä (kiusauksen syy), vanhempien mielenterv, ongelmat ja juopottelu - me lapset olimme heitteillä. Aikuisiälläkin on ollut vain sairautta ja vastoinkäymisiä, yksinäisyyttä. En silti ole menettänyt uskoani, vaikka riidellyt olen kyllä Jumalan kanssa paljonkin, koska olen mielestäni kärsinyt kohtuuttomasti. Kaipa saan siihen selityksen sitten joskus.

        Ainut peruste kristinuskon mukaan paratiisiin pääsylle on, että uskoo Jesseen. Noh, Adolf Hitler oli kristitty. Joku kultasydäminen ihminen taas ei välttämättä usko mihinkään, ja hän saa rangaistuksen, kun taas Aatu soittelee harppua paratiisissa ja syö viinirypäleitä. Voiko itsekeskeisempää olentoa ollakaan, kuin jumalasi, hänhän on myös Jesse ja Pyhä henki, vaikkeivät kumminkaan ole? Mielenkiintoinen pyhä kolminaisuus, katsos.

        Jumalasi olisi voinut luoda ihmisestä kiltin, onhan se kaikkivoipa, mutta päättikin antaa ihmiselle vapaan tahdon. Sitten se menee ja tappaa koko maailman Nooan sakkia ja paria elukkaa lukuunottamatta, koska ihminen ei käyttäytynytkään, kuten se itse halusi. Olisi samantien luonut sen kiltin ihmisen, niin ei olisi tarvinnut kiukutella, kun ihminen toimikin vapaan tahtonsa mukaisesti. Siksi toisekseen, miten on mahdollista, että ihmisellä on vapaa tahto, jos jumalasi on ennalta kaiken suunnitellut? Hivenen ristiriitaista?

        Et halua helvettiin ja siksi olet valmis tekemään, mitä käsikirjasi sanoo, takeeksi uskostasi, vaikka muiden ihmisten kustannuksella. Tämä on juuri uskontojen pahin piirre. Usko ei kumminkaan henkeäsi pelasta. Kuolet joku päivä, kuten kaikki muutkin, eikä kuoleman jälkeen elämä ala (onneksi), vaan siihen elämä loppuu.


    • JK

      NIINKÖ

    • odotan että kuolen

      Tiedän että ainakin kuoleman jälkeen tilanteeni helpottaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe