Hyvä seurusteluviini?

punkkuako?

Huomenna on tarkoitus istua iltaa porukalla, joten ajattelin hommata pullollisen hyvää viiniä. Ainoa ongelma on se, että minulla ei pahemmin ole tietoa noista hyvistä viineistä! Jonkin verran olen ravintolassa lasillisen yks kaksi ottanut tai ostanut alkosta pienen pullollisen testattavaksi. Itse pidän enemmän punaviinistä. Olen myös koettanut maistaa hieman makeahkoa valkoviiniä (nimeä en nyt muista) mutta se oli itselleni ihan liian makea. Olisiko siis mitään kivaa punaviiniä, jota voisitte suositella?

4

4491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha toivo

Tulit aivan väärälle palstalle. Jos viitsit lukea vähänkin tämän palstan postauksia ja vastauksia, näet heti, että viinistä jotain ymmärtävät ihmiset loistavat täällä poissaolollaan. Palsta on pystyyn kuollut muutenkin, vain jokunen viesti kuukaudessa.

Kun tämä portaali oli n. 10 vuotta sitten uusi, näkyi täälläkin joitakin asiantuntevia kirjoituksia. Kaikki tuo porukka on sittemmin kaikonnut turhautuneena aivan muille foorumeille.

• Punkkusetä

"Kivoja punaviinejä" on jopa Alkossa kymmeniä ellei satoja. En aio suositella omia suosikkejani, koska ne eivät välttämättä toimisi kuvailemassasi käytössä.

Menepä osoitteeseen http://www.alko.fi/tuotteet ja valitse hakukoneesta juomatyppi "punaviinit" ja kohdasta "minkä ruoan kanssa" vaihtoehto "seurustelujuoma". Voit speksata muitakin muuttujia, esim. makeusasteen, hintaluokan jne. Klikkaa sitten painiketta "HAE".

Omassa kokeilussani tuo Alkon hakukone esitti yhtenä vaihtoehtona Hannibal-viiniä, kun olin jättänyt makeusasteen avoimeksi. Se on yltiömakeana täysin kuriositeetti punaviiniksi ja ainakin minulle mahdoton juotavaksi. Kannattaa siis tsekata vielä erikseen, mitä valittavaksi aiotun viinin kohdalla ominaisuuksista mainitaan.

Aiotte istua iltaa porukalla ja ajattelit hommata pullollisen hyvää viiniä? Lienee siis kyse nyyttäreistä, eli jokainen tuo omat juomansa tai kaikkien pullot pannaan yleiseen jakeluun? Yhdellä 0,75 litran pullolla kun ei kovin iso porukka iltaa istu. Meillä menee viikonloppuiltana helpostikin 2 pulloa (2 hengen taloudessa).

Viikko sitten tuli Tallinnasta ostettua 7 pahvipakkausta à 3 litraa chileläisiä bulkkiviinejä ja muutama pullo kalliimpia viinejä (lähinnä jo joulua ajatellen). Paluumatkalla laivalta vielä lisäksi 2 laatikkoa (à 6 pulloa) espanjalaista punkkua ja 1 laatikko esp. kuohuviiniä. Noilla on tarkoitus pärjätä seuraavaan reissuun saakka ilman että Alkoon on asiaa monestikaan. Hintaero on merkittävä, monen viinin kohdalla enemmän kuin 50 %. Mutta asiantuntemusta Alkossa on ja sitä kannattaa käyttää hyväksi!

• hkllo

www.viinilehti.fi ja siellä osio viinistä viiniin antaa vihjeitä erinomaisia.

• Anonyymi

Alkon myyjät ei tiedä mitään, ainakaan tässä kaupungissa missä asun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe