Huomenna on tarkoitus istua iltaa porukalla, joten ajattelin hommata pullollisen hyvää viiniä. Ainoa ongelma on se, että minulla ei pahemmin ole tietoa noista hyvistä viineistä! Jonkin verran olen ravintolassa lasillisen yks kaksi ottanut tai ostanut alkosta pienen pullollisen testattavaksi. Itse pidän enemmän punaviinistä. Olen myös koettanut maistaa hieman makeahkoa valkoviiniä (nimeä en nyt muista) mutta se oli itselleni ihan liian makea. Olisiko siis mitään kivaa punaviiniä, jota voisitte suositella?
Hyvä seurusteluviini?
4
4623
Vastaukset
- Turha toivo
Tulit aivan väärälle palstalle. Jos viitsit lukea vähänkin tämän palstan postauksia ja vastauksia, näet heti, että viinistä jotain ymmärtävät ihmiset loistavat täällä poissaolollaan. Palsta on pystyyn kuollut muutenkin, vain jokunen viesti kuukaudessa.
Kun tämä portaali oli n. 10 vuotta sitten uusi, näkyi täälläkin joitakin asiantuntevia kirjoituksia. Kaikki tuo porukka on sittemmin kaikonnut turhautuneena aivan muille foorumeille. - Punkkusetä
"Kivoja punaviinejä" on jopa Alkossa kymmeniä ellei satoja. En aio suositella omia suosikkejani, koska ne eivät välttämättä toimisi kuvailemassasi käytössä.
Menepä osoitteeseen http://www.alko.fi/tuotteet ja valitse hakukoneesta juomatyppi "punaviinit" ja kohdasta "minkä ruoan kanssa" vaihtoehto "seurustelujuoma". Voit speksata muitakin muuttujia, esim. makeusasteen, hintaluokan jne. Klikkaa sitten painiketta "HAE".
Omassa kokeilussani tuo Alkon hakukone esitti yhtenä vaihtoehtona Hannibal-viiniä, kun olin jättänyt makeusasteen avoimeksi. Se on yltiömakeana täysin kuriositeetti punaviiniksi ja ainakin minulle mahdoton juotavaksi. Kannattaa siis tsekata vielä erikseen, mitä valittavaksi aiotun viinin kohdalla ominaisuuksista mainitaan.
Aiotte istua iltaa porukalla ja ajattelit hommata pullollisen hyvää viiniä? Lienee siis kyse nyyttäreistä, eli jokainen tuo omat juomansa tai kaikkien pullot pannaan yleiseen jakeluun? Yhdellä 0,75 litran pullolla kun ei kovin iso porukka iltaa istu. Meillä menee viikonloppuiltana helpostikin 2 pulloa (2 hengen taloudessa).
Viikko sitten tuli Tallinnasta ostettua 7 pahvipakkausta à 3 litraa chileläisiä bulkkiviinejä ja muutama pullo kalliimpia viinejä (lähinnä jo joulua ajatellen). Paluumatkalla laivalta vielä lisäksi 2 laatikkoa (à 6 pulloa) espanjalaista punkkua ja 1 laatikko esp. kuohuviiniä. Noilla on tarkoitus pärjätä seuraavaan reissuun saakka ilman että Alkoon on asiaa monestikaan. Hintaero on merkittävä, monen viinin kohdalla enemmän kuin 50 %. Mutta asiantuntemusta Alkossa on ja sitä kannattaa käyttää hyväksi! - hkllo
www.viinilehti.fi ja siellä osio viinistä viiniin antaa vihjeitä erinomaisia.
- Anonyymi
Alkon myyjät ei tiedä mitään, ainakaan tässä kaupungissa missä asun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2042368
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401582Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1351232Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2881028Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56972Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis296940Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20912- 55906
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19774Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763