Huomenna on tarkoitus istua iltaa porukalla, joten ajattelin hommata pullollisen hyvää viiniä. Ainoa ongelma on se, että minulla ei pahemmin ole tietoa noista hyvistä viineistä! Jonkin verran olen ravintolassa lasillisen yks kaksi ottanut tai ostanut alkosta pienen pullollisen testattavaksi. Itse pidän enemmän punaviinistä. Olen myös koettanut maistaa hieman makeahkoa valkoviiniä (nimeä en nyt muista) mutta se oli itselleni ihan liian makea. Olisiko siis mitään kivaa punaviiniä, jota voisitte suositella?
Hyvä seurusteluviini?
4
4277
Vastaukset
- Turha toivo
Tulit aivan väärälle palstalle. Jos viitsit lukea vähänkin tämän palstan postauksia ja vastauksia, näet heti, että viinistä jotain ymmärtävät ihmiset loistavat täällä poissaolollaan. Palsta on pystyyn kuollut muutenkin, vain jokunen viesti kuukaudessa.
Kun tämä portaali oli n. 10 vuotta sitten uusi, näkyi täälläkin joitakin asiantuntevia kirjoituksia. Kaikki tuo porukka on sittemmin kaikonnut turhautuneena aivan muille foorumeille. - Punkkusetä
"Kivoja punaviinejä" on jopa Alkossa kymmeniä ellei satoja. En aio suositella omia suosikkejani, koska ne eivät välttämättä toimisi kuvailemassasi käytössä.
Menepä osoitteeseen http://www.alko.fi/tuotteet ja valitse hakukoneesta juomatyppi "punaviinit" ja kohdasta "minkä ruoan kanssa" vaihtoehto "seurustelujuoma". Voit speksata muitakin muuttujia, esim. makeusasteen, hintaluokan jne. Klikkaa sitten painiketta "HAE".
Omassa kokeilussani tuo Alkon hakukone esitti yhtenä vaihtoehtona Hannibal-viiniä, kun olin jättänyt makeusasteen avoimeksi. Se on yltiömakeana täysin kuriositeetti punaviiniksi ja ainakin minulle mahdoton juotavaksi. Kannattaa siis tsekata vielä erikseen, mitä valittavaksi aiotun viinin kohdalla ominaisuuksista mainitaan.
Aiotte istua iltaa porukalla ja ajattelit hommata pullollisen hyvää viiniä? Lienee siis kyse nyyttäreistä, eli jokainen tuo omat juomansa tai kaikkien pullot pannaan yleiseen jakeluun? Yhdellä 0,75 litran pullolla kun ei kovin iso porukka iltaa istu. Meillä menee viikonloppuiltana helpostikin 2 pulloa (2 hengen taloudessa).
Viikko sitten tuli Tallinnasta ostettua 7 pahvipakkausta à 3 litraa chileläisiä bulkkiviinejä ja muutama pullo kalliimpia viinejä (lähinnä jo joulua ajatellen). Paluumatkalla laivalta vielä lisäksi 2 laatikkoa (à 6 pulloa) espanjalaista punkkua ja 1 laatikko esp. kuohuviiniä. Noilla on tarkoitus pärjätä seuraavaan reissuun saakka ilman että Alkoon on asiaa monestikaan. Hintaero on merkittävä, monen viinin kohdalla enemmän kuin 50 %. Mutta asiantuntemusta Alkossa on ja sitä kannattaa käyttää hyväksi! - hkllo
www.viinilehti.fi ja siellä osio viinistä viiniin antaa vihjeitä erinomaisia.
- Anonyymi
Alkon myyjät ei tiedä mitään, ainakaan tässä kaupungissa missä asun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346