Keskustelua Taivaan Portit & Helvetin Liekit – draamasta.

Hugo Boss

Reality Outreach Ministries- järjestön Heaven`s Gates& Hell`s Flames draamaa on esitetty yli 20:n vuoden ajan eri puolilla maailmaa miljoonille ihmisille.

Katso promo eli esittelyvideo alla olevasta linkistä:

Heaven Gates and Hells Flames (Promo)

http://www.youtube.com/watch?v=eF_1rM2qGz8

Suomessa ”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draama on harrastajateatteriesitys, jonka aihe on jännittävä ja mukaansatempaava. Vaikuttavat puitteet ja dramaattiset juonenkäänteet antavat katsojalle elämyksen, joka pysäyttää pohtimaan iankaikkisuuteen liittyviä kysymyksiä. Näyttävien lavasteiden lisäksi esityksessä on ääni- ja valoefektejä.

Taivaan Portit ja Helvetin liekit – draama

http://www.nurmijarvenhelluntaisrk.fi/srknetblog/?p=408

Oletko katsonut "Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draaman?

Tässä ketjussa olisi tarkoitus keskustella toisia kunnioittavassa ja rakentavassa hengessä Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draamasta.

30

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöööööö

Hellarit on pupupöksyjä. Kuinka ne uskaltaa katsoa mitään tuollaista kun jo länkkäreistäkin näkevät painajaisia.

• Hugo Boss

Minä olen katsonut ”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draaman, ja vaikken mikään teatterikriitikko olekaan, niin haluan kiittää draaman ohjaajaa ja näyttelijöitä hyvästä näyttelijätyöstä.

”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draamassa siis katsojalle esitetään syntisten ihmisten erilaisia elämäntilanteita, joissa syntiset ihmiset kohtaavat yllättävän kuoleman. Syntisen ihmisen ikuisuuskohtalo kuoleman jälkeen riippuu siitä, miten hän on elämäntilanteessaan kuolemansa hetkellä käyttäytynyt.

Jos lievä arvostelu sallitaan, niin minusta katsojaa viedään kuin pässiä narussa helvetinpelon ja tunteiden kautta pohdiskelemaan omaa iäisyyskohtaloaan helvetinpelon ollessa manipuloiva käännytyskeino. Herkille ihmisille ko draama voi mustavalkoisuudessaan tuntua ahdistavalta.

Hengellisesti ”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draama ei minulle antanut yhtään mitään muuta kuin hyvät naurut, koska minusta p erkele personifikaatioitui liikaa etruskilaiseen Manalan jumalaan Charukseen ja Kreikan Panilta lainattuihin naurettaviin attribuutteihin, ja minusta draama sai p erkeleen kätyreineen näyttämään sympaattisilta mukavilta ja hauskoilta kavereilta. Harhaa draamassa oli juuri dualismi, kun Herra Jeesus Kristus nätteine enkelityttöineen oli nössö ja tylsä.

”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draaman painopiste on ihmistekoinen, ja nousee uudestikastajien maaperältä, ja se painottuu eri tavalla kuin luterilainen Jeesus Kristus armokeskeinen paavalilaisuus.

Minusta ”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draama on oikeastaan lähinnä hauskaa ” Tulitikkuja lainaamassa” –tyylistä tilannekomediaa, missä on kaikki perinteisen harrastelijateatterin ainekset.

• roskaton7

Ei ole mitään kuninkaallista katsoa tuollaista roskaa.

• ~~siivetön~~

Itse en halua ottaa kantaa sen kummemmin kyseiseen draamaan, mutta tunnen läheisesti erään henkilön, joka oli esim. pahasti alkoholisoitunut ja tuli uskoon kyseisessä tilaisuudessa muutamia vuosia sitten ja on ihanasti uskossa tänäkin päivänä.

Eli uskon, että Jumala puhuu tavalla ja toisella, joillekin tällasen draaman kautta, toiselle laulun ja musiikin kautta, jollekin hartaan ja hiljaisen puheen kautta ja toiselle "vanhemman" Yli-Vainio-maisen tulikivenkatkuisen saarnan kautta. :)

Joten.........josko Huugo kuitenkin vain siunaisimme kaikkia niitä, jotka tavalla taikka toisella vievät sanomaa Jeesuksesta eteenpäin?! :)

• Joillekin kolahtaa

Siivetön, olet oikeassa mielestäni. Kun tulin itse uskoon, olin ERITTÄIN vihainen uskoville, että kertoivat kadulla vaan taivaasta, mutteivat helvetistä sanaakaan!!!

Jos minulle olisi vaan vihjaistukaan ikuisesta helvetintuomiosta ennen uskoon tuloani, olisin VARMASTI heti tullut uskoon, kun muutenkin jo uskoin Jumalaan valmiiksi, vaikkakin Jeesuksen osuus pelastuksessa oli jäänyt epäselväksi - siltikin vaikka olenkin rovastin lapsenlapsi...

• ,
        Joillekin kolahtaa kirjoitti:

Siivetön, olet oikeassa mielestäni. Kun tulin itse uskoon, olin ERITTÄIN vihainen uskoville, että kertoivat kadulla vaan taivaasta, mutteivat helvetistä sanaakaan!!!

Jos minulle olisi vaan vihjaistukaan ikuisesta helvetintuomiosta ennen uskoon tuloani, olisin VARMASTI heti tullut uskoon, kun muutenkin jo uskoin Jumalaan valmiiksi, vaikkakin Jeesuksen osuus pelastuksessa oli jäänyt epäselväksi - siltikin vaikka olenkin rovastin lapsenlapsi...

Minulle kerrottiin helvetistä jo peruskoulun alaluokilla uskontotunneilla. Ihmettelen miten voi olla mahdollista että sinä et ollut tietoinen helvetistä ennen uskoontuloasi, jos olet koulussa osallistunut uskonnonopetukseen.

• pastorin isänisänisä
        , kirjoitti:

Minulle kerrottiin helvetistä jo peruskoulun alaluokilla uskontotunneilla. Ihmettelen miten voi olla mahdollista että sinä et ollut tietoinen helvetistä ennen uskoontuloasi, jos olet koulussa osallistunut uskonnonopetukseen.

Hermosairaat " tulevat uskoon" helvetin pelottelulla. Se ei ole kuitenkaan "oikeaa uskoa". Usko on ihan jotain muuta, paljon syvällisempää. Se on armoa ilman helvettiä. Se on Jumalan hyvyyttä luotujaan kohtaan. Helve.tti taas on ihmisen keksintöä ( kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa)

• pohdittavaksi
        pastorin isänisänisä kirjoitti:

Hermosairaat " tulevat uskoon" helvetin pelottelulla. Se ei ole kuitenkaan "oikeaa uskoa". Usko on ihan jotain muuta, paljon syvällisempää. Se on armoa ilman helvettiä. Se on Jumalan hyvyyttä luotujaan kohtaan. Helve.tti taas on ihmisen keksintöä ( kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa)

En pidä tavastasi sanoa epäsuorasti toiselle että hänen uskonsa ei ole oikeaa uskoa.

Minusta on väärin sanoa tuollaista toiselle, tuntematta toista ja tämän elämäntarinaa. Netissä se on helppoa tuomita toisen usko vääräksi kun ei tarvitse olla oikeasti kasvokkain ja kohdata toista ihmistä aidosti ja oikeasti.

Joidenkin usko on vielä niin alussa, että yhdestäkin toisen poikkipuisesta sanasta usko alkaa horjumaan. Heitä tulisi rohkaista kasvamaan uskossaan eikä luopumaan siitä. Joillekin tuo luopumus saattaa olla hyvinkin kohtalokasta ja viedä takaisin huonoihin elämäntapoihin, mikä voi olla jo tämän maanpäällisen ihmiselämänkin kannalta hyvinkin kohtalokasta.

• Ota Jeesus elämään
        , kirjoitti:

Minä kävin sekä ev.lut. että ortodoksisilla uskontotunneilla, mutta kertaakaan ei helvetistä mainittu sanaakaan - Olisin TAKUULLA muistanut, jos olisi sanottu - ei varmaan haluttu pikkulapsia "pelotella" helvetillä, vaikka olisi ehdottomasti pitänyt totuus kertoa helvetistä, joka on aivan erottamaton ja erittäin tärkeä osa Raamattua!!!

Jeesuskin puhui helvetistä paljon enemmän, kuin taivaasta, enkä yhtäään ihmettele, kun ajatellaan, että helvetti on yhtä ikuinen, kuin taivaskin.

Ja NIMENOMAAN täällä maanpäällä se ratkaisu tehdään, että kumpi niistä paikoista on iankaikkinen määränpää itsekunkin kohdalla.

• Opiskelkaa Raamattua
        pastorin isänisänisä kirjoitti:

pastorin isänisänisä
        26.9.2012 19:50

"Hermosairaat " tulevat uskoon" helvetin pelottelulla. Se ei ole kuitenkaan "oikeaa uskoa". Usko on ihan jotain muuta, paljon syvällisempää. Se on armoa ilman helvettiä. Se on Jumalan hyvyyttä luotujaan kohtaan. Helve.tti taas on ihmisen keksintöä ( kun raha kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa)".

Sinä joka kiellät helvetin olemassaolon, kiellät samalla koko Raamatun, sillä Hel.vetti kuuluu erittäin olennaisesti Raamatun totuuteen.

Jeesus puhui siitä paikasta erittäin monessa kohtaa.Tutkippa evankeliumeja, niin tulet yllättymään, miten useassa kohdin Jeesus nimenomaan helvetistä puhuukaan.

Ja Raamattu sanookin, että jos joku ottaa jotain Raamatusta pois tai lisää sinne jotain, on KIROTTU.

• ,
        Ota Jeesus elämään kirjoitti:

Minä kävin sekä ev.lut. että ortodoksisilla uskontotunneilla, mutta kertaakaan ei helvetistä mainittu sanaakaan - Olisin TAKUULLA muistanut, jos olisi sanottu - ei varmaan haluttu pikkulapsia "pelotella" helvetillä, vaikka olisi ehdottomasti pitänyt totuus kertoa helvetistä, joka on aivan erottamaton ja erittäin tärkeä osa Raamattua!!!

Jeesuskin puhui helvetistä paljon enemmän, kuin taivaasta, enkä yhtäään ihmettele, kun ajatellaan, että helvetti on yhtä ikuinen, kuin taivaskin.

Ja NIMENOMAAN täällä maanpäällä se ratkaisu tehdään, että kumpi niistä paikoista on iankaikkinen määränpää itsekunkin kohdalla.

Ei ole uskottavaa, että sinulle ei olisi koskaan kerrottu koulun uskontotunneilla helvetin olemassaolosta. Viimeistään peruskoulun yläasteella sinun on täytynyt kuulla siitä, silloinhan et ole ollut enää mikään pikkulapsi jota täytyy suojella pelottavilta asioilta.

Jos olet käynyt hengellisissä tilaisuuksissa lapsena ja nuorena, niin et myöskään ole voinut välttyä kuulemasta helvetin olemassaolosta.

• Ota Jeesus elämään
        , kirjoitti:

Ei ole uskottavaa, että sinulle ei olisi koskaan kerrottu koulun uskontotunneilla helvetin olemassaolosta. Viimeistään peruskoulun yläasteella sinun on täytynyt kuulla siitä, silloinhan et ole ollut enää mikään pikkulapsi jota täytyy suojella pelottavilta asioilta.

Jos olet käynyt hengellisissä tilaisuuksissa lapsena ja nuorena, niin et myöskään ole voinut välttyä kuulemasta helvetin olemassaolosta.

En ole käynyt peruskoulua, vaan oppikoulua. Luokassamme kävi uskovia nuoria ja oli tilaisuus tulla uskoon, mutteivät hekään puhuneet mitään helvetistä.

Itseäni harmitti tuossa tilanteessa lähinnä se, että monet luokan tytöt halusivat tulla uskoon vain siksi, koska uskovaiset nuoret miehet olivat niin komeita.

Itsekin toki pidin nuorena naisena kyllä komeista pojista, mutta Jeesuksen vastaanottaminen elämään, oli mielestäni niin arvokasta, että tuossa tilanteessa jopa komeat pojatkin olivat sivuseikka.

En siis tuossa tilanteessa tullut vielä uskoon, vaan vasta samanpäivän iltana kotona vastaanotin Jeesuksen sydämeeni, mutta elin silti maailmallista elämää vielä noin16 vuotta jostain syystä.

Kuten mainitsin olen ortodoksi ja ortodoksit eivät korosta helvetin todellisuutta, vaan uskoa Jumalaan ja Vapahtajaan. Ortodoksit eivät myöskään hevillä puhu Jeesuksesta, vaan Kristuksesta ja Vapahtajasta. Joten se siitä helvetistä.

• cuppe

Jos helvettiä ei olisi, olisi kilvoittelu ja kristin työ turhaa.............

• tuhoutuu kokonaan

"Matt. 10:28
        Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua;... "

Tuli tuosta mieleen, että jos ihminen tapetaan, niin Jumala kykenee herättämään hänet eloon.

Ja sitten:
        "vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

Eli tuossa puhutaan sitten toisesta kuolemasta.

• Hugo Boss

Tuolla aikaisemmin Netmissionin keskustelufoorumin entinen moderaattori ~~siivetön~~ kertoi, ”miten pahasti alkoholisoitunut ja tuli uskoon kyseisessä tilaisuudessa muutamia vuosia sitten ja on ihanasti uskossa tänäkin päivänä”, niin toki se on suuri kiitosaihe.

Toisaalta onhan näitä pahasti alkoholisoituneita kädennostoilla, eteenmenoilla ja uudestikasteelle menneitä uskoontulleita nähty pilvin pimein notkumassa lankeemuksen tilassa ympäripäissään ostoskeskusten viinakauppojen kulmilla ihmisten ja vartijoiden riesana.

”Taivaan Portit & Helvetin Liekit” – draaman perusteella nuo uskoontulleet juoppouteen langenneet alkoholisoituneet ihmispoloiset joutuvat helvettiin, jos kännipäissään kohtaavat yllättävän kuoleman, koska ko draaman perusteella syntisen ihmisen ikuisuuskohtalo kuoleman jälkeen riippuu siitä, miten hän on elämäntilanteessaan kuolemansa hetkellä käyttäytynyt.

Henkilökohtaisesti tunnen monia alkoholisoituneita uskoontulleita uudestikastettuja helluntaiseurakuntaan kuuluvia juoppoja, jotka renttuilevat vähän väliä, osa heistä on erotettu helluntaiseurakunnasta juoppouden takia.

Eräskin juoppouden takia helluntaiseurakunnasta erotettu tuli kerran minulle muovikassi täynnä mallasta tuli sammaltaen kertomaan, kuinka hän on ”krishtuskalliolla”, ja hajusta päätellen suihkussa käynnistäkin on ollut aikaa, kuin myös puhtaiden vaatteiden vaihdosta.

Surukseni kuulin myöhemmin, että hänet oli löydetty kotoaan kuolleena, ja väittäisin, että hän pelastui, koska hänen pelastuksensa lepää Kristus- kalliolla, mikä on Golgatalla perustettu, ja se perustus kestää.

Hän uskoi aivan oikein, että sai Herralta Jeesukselta Kristukselta synnit anteeksi, ja kun hän jälleen lankesi juoppouteen, niin merkitystä on vain sillä, että uskoi Jeesuksen Kristuksen antavan joka päivä synnit anteeksi, koska muunlaista uskoa ei olekaan.

• aglius

Olisit pessyt hänet ja antnut yhdet niistä hyvänhajuisista huukopossipöksyistäsi hänelle, laittanu kunnon ruokaa niiden leikkisapuskoiden sijaan joita itse syöt, ja evästänyt eteenpäin muullakin hyvällä joita omistat yllin kyllin, etkä kirjoittelisi tänne noita ivailujasi, kuten tuokin ylläoleva on, ja on kirjittetu pelkästään pilkkamielessä helluntaita kohtaan.

• Hugo Boss

Tuolla aikaisemmin nicki Luotilanka alias Perämela alias Aglius kirjoitti:

”...olisit antnut yhdet niistä hyvänhajuisista huukopossipöksyistäsi hänelle laittanu kunnon ruokaa niiden leikkisapuskoiden sijaan joita itse syöt, ja evästänyt eteenpäin muullakin hyvällä joita omistat yllin kyllin”, niin moni alkoholisoitunut uskoontullut uudestikastettu renttuilija kulkee minun lahjoittamissani vanhoissa siisteissä Hugo Bossin vermeissä, ja aina pummatessaan saa minulta rahaa ruokaan (lue: kaljaan), ja joskus vien lähimarkettiin, ja ostan ensinälkään makkarapaketin, makaronia ja reissumiestä.

Minä en koskaan kirjoittele tänne ivailuja, toki penseä sydän luulee niitä ivailuiksi, jos esitän lievää arvostelua helluntailaisuutta kohtaan.

• Joka itsensä ylentää

LAINAUS, Hugo Boss: "niin moni alkoholisoitunut uskoontullut uudestikastettu renttuilija kulkee minun lahjoittamissani vanhoissa siisteissä Hugo Bossin vermeissä, ja aina pummatessaan saa minulta rahaa ruokaan (lue: kaljaan), ja joskus vien lähimarkettiin, ja ostan ensinälkään makkarapaketin, makaronia ja reissumiestä.

Minä en koskaan kirjoittele tänne ivailuja, toki penseä sydän luulee niitä ivailuiksi, jos esitän lievää arvostelua helluntailaisuutta kohtaan".

Kovastippa taas korotat itseäsi Hugo Boss, oli sitten totta tai ei, itsekehu saa hälytyskellot soimaan...

Jumalan ihminen ei kehu itseään koskaan, koska ei halua kiitosta ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• ::
        Joka itsensä ylentää kirjoitti:

LAINAUS, Hugo Boss: "niin moni alkoholisoitunut uskoontullut uudestikastettu renttuilija kulkee minun lahjoittamissani vanhoissa siisteissä Hugo Bossin vermeissä, ja aina pummatessaan saa minulta rahaa ruokaan (lue: kaljaan), ja joskus vien lähimarkettiin, ja ostan ensinälkään makkarapaketin, makaronia ja reissumiestä.

Minä en koskaan kirjoittele tänne ivailuja, toki penseä sydän luulee niitä ivailuiksi, jos esitän lievää arvostelua helluntailaisuutta kohtaan".

Kovastippa taas korotat itseäsi Hugo Boss, oli sitten totta tai ei, itsekehu saa hälytyskellot soimaan...

Jumalan ihminen ei kehu itseään koskaan, koska ei halua kiitosta ihmisiltä, vaan Jumalalta.

"Jumalan ihminen ei kehu itseään koskaan, koska ei halua kiitosta ihmisiltä, vaan Jumalalta. "

No tuossahan sinä itse juuri kehut ja ylennät Jumalan ihmistä (uskovaa).

Kiitoksenkipeyttähän sekin on, jos haluaa kiitosta Jumalalta, vaikka ei ihmisiltä kiitosta haluakaan.

• Voi rähmä

Tuolla videolla taisi olla se entinen nuori pastori, jolle kävi ikävästi. Voi.

• Herra armahda meitä!

Voi rähmä kirjoitti:

"Tuolla videolla taisi olla se entinen nuori pastori, jolle kävi ikävästi. Voi".

Ennekuin olet tuota nuorta "ehkä entistä pastoria, jolle kävi ikävästi" helvettiin heittämässä, muista, että elämä on yhtä jatkokertomusta ja tuo tuomitsemasi pastori voi jo hyvinkin tänään tai vähän myöhemmin, niin kauan kun on armoa ja tilaisuutta, palata Herran tykö taas...

Minä ainakin uskon, että Herra ei jätä sitä työtään kesken, jonka on aloittanut, jos ihminen on alunperin uskoon tullut ja samaa mieltä on nimenomaan Raamattu.

• ikävä kyllä

Pastorihan kuoli, sitä tarkoitin.

• Herra armahda meitä

ikävä kyllä
        29.9.2012 23:10

"Pastorihan kuoli, sitä tarkoitin".

Suo anteeksi, ymmärsin väärin - No, jos hän kuoli Herrassa, hän on nyt Herran tykönä ja hänellä on kaikki hyvin! :)

• ikävä kyllä
      • 777***

Juu, nyt tunnistin hänet, kun katsoin uudestaan nuo kuvat.

Hänhän oli muistaakseni nimeltään joku Mika. Sukunimeä en nyt muista, vai oliko se Talja?

Mutta hän kuoli autokolarissa pari vuotta sitten. Oli oikein pidetty pastori, niin kuulin - ja kovasti sitä nuoret surivat ja itkivät...

• Jees-mies exm
    • Punsata pantteria.

Uskon ratkaisu on henkilökohtainen juttu Jumalan ja yksilön välillä. Sitä tapahtumaa ja seurausta ei kukaan ihminen eikä aatana voi rikkoa ei syvyys ei pimeys. Arvostellessa yksilö uskoa tai seurakuntaa arvostelet Jumalaa. Onpa meillä suuret luulot ihmis viisailla itsestämme.

• Kortteentien.Matti

Vieläkö taivaan portilla esitetään draamaa Helvetin liekeistä siten, että helvettinne tarkoitus on ikuisesti vaivata ihmispolosta?

Jotkut vääntävät ajatusta, ettei ole mukamas taivasta, jos ei ole tätä ikuista vaivaa olemassa.
      Toiset, ettei kannata kilvoitella, jos pelko helvetistä ikuisena vaivana ei olisi tosi. jne. jne.

Mitäpä siihen, että joillekin Helvetti on Jumalan työkalu tappaa syntiä tekevä sielu, koska Elämänantajana Hänellä on Valta tämän luomakuntansa hallintaan.
      Myös siten Jumalan Valtakunnan sisäinen idea on "keskinäinen" rakkaus. Morsian rakastaa Ylkäänsä ja Ylkä antaa Elämän rakkaudesta hänelle.
      Onhan itse Herra Elämänantaja - on antanut sen elämän Pojalle ja Poika kelle sen tahtoo.
      Joka uskoo - Jumalan pelastussuunnitelmaan, on ottanut sen kohdallaan vastaan ja Jumalan on Pojan kautta peittänyt siten syntien paljouden, niin synnin valta on murrettu.
      ts. on siirrytty kuolemasta -> elämään. Iankaikkisen elämän armolahjan puolelle ja näin Jumalan Valtakunta on Jumalan tahdon mukainen. Ja kun sitten luodaan Uusi taivas ja Uusi maa - niin rakkaudesta toinen toiseensa - jossa Jumala on morsiamensa pukenut tämä saa sen elämänlahjan, sekä voidaan lukea -- kaikki ENTINEN on mennyt, sitä ei enää muistella.

Kadotettukin iankaikkisesti on pois, Tuli - teki Jumalan Voimasta tehtävän.
      Polttiko siinä Jumalan kaikkivoipainen Kirkkauden tuli ja kellä ei ollut hääpukua, oli katoavaisuuden ja kuolevaisuuden lopullisessa muodossa, jossa Elämää hänelle ei annettu.
      Näin katoavainen on pois. Tuhkaksi jalkojemme alle poltettu ja jokainen on näin -iankaikkisessa- osassaan.

Elämä armolahjana toi ELÄMÄN ja Uudessa eletään ja on Elämänpuu, josta syödään ja näin Jumalanmielenmukaisesti uskollisina voimme katsella vielä tänne sitä käsittämätöntä kirkkautta.

'Siis rakkaudesta liityttiin Herraan Pojan kautta - ei minkään helvettipelottelun kautta.
      Rakkaus katseli tässä elämässä, mitä ihminen pahuudessa saa aikaiseksi ja siitä tehtiin parannus, mielenmuutos Jumalan mielen mukaiseksi. Siinä on vapaus ja tavallaan se matka täällä kohti Uutena luomuksena jo nyt Kristuksessa on alkanut.
      Elämme Iankaikkista elämää armosta. Se kannustaa siihen elämään ja siinä sitten jo nyt elämämme kertoo, mitä se pitäisi olla. Rukouskammiosta jokaiseen arkeen ja lepopäivään, kysyen, Herra, mikä on tahtosi tälle päivälle, minun kohdallani.

Niin, Hengen tuli on elämässä rakkaus. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, että jokainen tähän uskova saisi -----iankaikkisen elämän---
      ts. Jumala on näin ehdollistanut sen "elämän"... suunnitelmansa mukaiseksi.

• uusiakainasioitaon

viisvuotta vanhoihin tarinoihin ei kannata jatkaa.

• missä.mentäis

Siis tarina, helvetin liekit, jos se muotouskonnosta unohtuisi, sitten ei kannata palata.
        Mutta, jos se edelleen elää, kannattaa siitä muistuttaa, että mieli palaisi taikaisin raamatullisen Herran tahtonäköaloihin. Aloihin, jossa kaikki luodaan Uudeksi, entistä ei muistella, ja kyyneleetkin on pyyhitty luomakunnasta pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3201
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57