Kaikista rassaavinta on se kun uskikset hokevat että ilman jumalaa ei elämällä eikä millään ole mitään merkitystä.
Miten se jumala sen merkityksen mihinkään onnistuu tuomaan? Jos jumala on olemassa niin tosi kiva, olen jonkun äärimmäisen narsistisen pellen luomassa hiekkalaatikossa jossa se voi asettaa typeriä sääntöjä joiden mukaan minun pitää toimia, enkä edes saanut valita haluanko elää tällaisella kuppaisella egoistin leikkikentällä nukkena. Miksi siinä olisi mitään mieltä tai tarkoitusta että ensin kärsitään täällä maan päällä ja sitten mennään ikuisiksi ajoiksi joko taivaaseen tai helvettiin? Mikä tarkoitus sellaisella elämällä on ihmisen näkökulmasta?
Jumala ei ole ainakaan vielä antanut yhtään hyvää selitystä sille miksi hän itse on olemassa. Jos näitä merkityksellisyys-pohdintoja aletaan harrastaa niin loppujen lopuksi oman elämän merkitys on se joka on tärkeää eikä siinä merkitse uskonto tai uskonnottomuus mitään. Sen sijaan maailmankaikkeuden "merkityksestä" ja perimmäisistä syistä puhuminen on täysin idioottimaista koska vaihtoehtoina on:
1) naturalistinen maailmankaikkeus jossa me emme ole keskipisteinä joten maailmankaikkeudella ei TARVITSE OLLA mitään meille ymmärrettävissä olevaa "järkevää" syytä
2) ihQ jumala-maailmankaikkeus jossa ihminen on itserakkaan jumalan omakuva ja kaikella mukamas jotenkin mystisesti yhtäkkiä ON merkitystä. Niin vaan ei ole. Tällaisessa maailmassa ihan kaikki palaa lopuksi vain vastaukseen "koska jumala päätti niin". Miksi ketään kiinnostaisi tutkia millainen jumalan luoma maailma on ja miksi atomit liikkuvat ja galaksit pyörivät kuten pyörivät? Kaiken takana on vaan: "koska jumala halusi niin". Kuulostaa aika helvetin ahdistavalta ja turhauttavalta maailmalta. Kiva juttu, saatiin selville, että Higgsin bosoni on olemassa. Entäs sitten? Jumala sen sinne pisti. Mitäs sitten kun higgsin sisältä löytyy uusia partikkeleita jotka toimivat omituisilla tavoilla? Miksi ketään kiinnostaisi tutkia niitäkään jos vastauksena niidenkin toimintaan on vain jumalan krapulapäivän päätös pistää spinit pyörimään niin tai näin?
Koittakaa jo siis päättää:
Onko jumalanne sellainen joka pyrkii luomaan *ihmsen* käsityksen kannalta järkevää universumia? Tällöin on turha vedota paskoissa suunnitteluratkaisuissa jumalan mystisyyteen. Selkeästi jumala on tällöin KYVYTÖN suunnittelemaan asioita oikein vaikka onkin kaiken luoja.
Onko jumalanne mystinen järjen jättiläinen joka voi luoda ihan mitä tahansa meidän käsityskykymme ylittävää, eikä jumalaa voi kritisoida huonista ratkaisuista koska tutkimattomat ovat herramme tiet jne? Tällöin taas on turha perustella asioita niiden ELEGANSSILLA.
Ja nyt tulee se kaiken räjäyttävä pommi teille hihhuleille:
maailmankaikkeus jossa jumala voi toimia mystisillä tavoilla ja tehdä meidän näkökulmastamme järjettömiä ratkaisuja koska jumala tietää paremmin on täysin järjetön. Se ei ole meille merkityksellinen koska emme kykene tietämään varmuudella minkään asian merkitystä jumalan näkökulmasta. Siinä kaikki on meidän näkökulmastamme yhtä kaaosta, koska mistä te oikeasti voitte tietää, ettei jumala ole vaikka kusettanut teitä raamatun avulla? jumala loi kaiken joten ehkä se testaa teitä myös sillä että raamattu onkin sepitetty satu jonka jumala paljastaa huijaukseksi kohta. Teillä ei ole mitään varaa väittää vastaan koska ette oikeasti kykene ymmärtämään jumalan ajatuksia ettekä myöskään kykene kertomaan millainen jumala on olemukseltaan koska kaikki siinä ylitttää rajusti käsityskykynne
Tiede.fi
42
401
Vastaukset
- ikuisuusiloiten
Niin mutta kun Jumala on oikeesti niin kiva,anto ainoon poikansa että jotkut sittenkin saattaisivat pelastua,kun on ne ikuisuuden kestävät bileetkin Taivaassa tulossa.
Sitten Taivaassa kysyn kyllä siltä ainoalta pojalta,että kyrsikö yhtään,meinaten oot sentään jumala itekkin ja piti vaan antaa kuppasten roomalaisten sotilaiden rääkätä? - Live free
Et ole onnistunut vapautumaan jumal uskostasi,koska et ymmärrä,että jumalaan uskomattomat rakentavat itse sisällön elämäänsä,ja he tulevat onnelliseksi siitä.
Maailmalla ei todellakaan ole mitään tarkoitusta,mutta mukava tätä on elellä,ja katsoa mitä seuraava hetki tuo tullessaan,ja saada elämä luistamaan niin kuin haluaa.
Minä ainakin jätän jumaluskovat omaan arvoonsa,jos he tahtovat jumalhulluudellaan tehdä oman elämänsä kärsimysnaytelmäksi,se on heidän asiansa.- Totuus esiin
Aloituksen viesti on, että ei ole olemassa Jumalaa (eikä jumalaa).
Esimerkiksi Raamatun kuvaaman olennon olemassaolo on loogisestikin mahdotonta. - ude
Totuus esiin kirjoitti:
Aloituksen viesti on, että ei ole olemassa Jumalaa (eikä jumalaa).
Esimerkiksi Raamatun kuvaaman olennon olemassaolo on loogisestikin mahdotonta.Maailman ja elämän olemassaolo on siis loogisesti mahdotonta.
- 15+14
ude kirjoitti:
Maailman ja elämän olemassaolo on siis loogisesti mahdotonta.
Lue tästä, ehkä saat ajatuksesi selkeytymään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Logiikka - Edges
ude kirjoitti:
Maailman ja elämän olemassaolo on siis loogisesti mahdotonta.
''Maailman ja elämän olemassaolo on siis loogisesti mahdotonta.''
Vain jos raamatun kuvaama olento=maailma ja elämä.
Sinun väitteesi kuitenkin on pelkkä väite, ja vaatii siis osakseen perusteluita, ennen kuin saa korkeamman totuusarvon. Tällä hetkellä se hipoo nollaa, ellei jopa mene sen alla.
Välillä tuntuu, että apinatkin on järkevämpiä kuin te uskovaiset, kun nekään eivät sentään tee naurettavia väitteitä, ja sitten jätä niitä perustelematta. Ne vaan ovat hiljaa hissukseen välillä ulisten ja ihan hyvin näyttää menevän. " Live free" Et ole onnistunut vapautumaan jumal uskostasi,koska et ymmärrä,että jumalaan uskomattomat rakentavat itse sisällön elämäänsä,ja he tulevat onnelliseksi siitä.
Maailmalla ei todellakaan ole mitään tarkoitusta,mutta mukava tätä on elellä,ja katsoa mitä seuraava hetki tuo tullessaan,ja saada elämä luistamaan niin kuin haluaa.
Minä ainakin jätän jumaluskovat omaan arvoonsa,jos he tahtovat jumalhulluudellaan tehdä oman elämänsä kärsimysnaytelmäksi,se on heidän asiansa. "
Luulet näköjään noin, mutta ei pidä alkuunkaan paikkaansa.
Ainakin minä haluaisin olla vielä enemmän Jumalanhullu, Nimittäin Jumalayhteys on avannut suuremmoisen maailman eteeni.
Ei usko Jumalaan tee kärsimysnäytelmää, päinvastoin todella mielenkiintoisen ja kokemusrikkaan elämän. Nämä n. 30v uskovaisena oloaikanani on tapahtunut niin mielenkiintoisia asioita ja tapahtumia, joita varmuudella muuten en olisi saanut kokea.
Uskovaisena kristittynä elämä on ollut ja on rikasta ja mielenkiintoista, jos nyt tuota ajatusta rikkaasta elämästä uskovaisena kristittynä pystyt ymmärtämään?
Sanoit, että voit saada elämän luistamaan oman halusi mukaan.
Ajattelitkohan nyt tarkemmin, mitä sanoit?
Maailma menee kyllä hyvin usein erilailla, kuin itse haluaisimme. Jos sinä voit itse saada elämäsi luistamaan juuri siten, kuin haluat, olet kyllä ihme.
Aloitusviestissä, loppuosassa kirjoitaja (ehkä sinä?) väittää, että:
" Teillä ei ole mitään varaa väittää vastaan koska ette oikeasti kykene ymmärtämään jumalan ajatuksia ettekä myöskään kykene kertomaan millainen jumala on olemukseltaan koska kaikki siinä ylitttää rajusti käsityskykynne "
Tottakait Jumala on enemmän, kuin mitä voimme saada tietää. Kuitenkin tiedämme tarpeeksi.
Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu on ja millainen Jumala on.
Sen Jeesus jo osoitti omassa persoonassaan. Mitään ns. kus. etusta ei ole, ennemmin pystyy ajattelemaan, että ateismi on sitä.
Siunattua ja kirkasta syksyä sinulle täydellinen elämänhallitsija
t: Jumalanhullu- asdfasdfasdfe_aito
Jumalanhullu kirjoitti:
" Live free" Et ole onnistunut vapautumaan jumal uskostasi,koska et ymmärrä,että jumalaan uskomattomat rakentavat itse sisällön elämäänsä,ja he tulevat onnelliseksi siitä.
Minä ainakin jätän jumaluskovat omaan arvoonsa,jos he tahtovat jumalhulluudellaan tehdä oman elämänsä kärsimysnaytelmäksi,se on heidän asiansa. "
Ainakin minä haluaisin olla vielä enemmän Jumalanhullu, Nimittäin Jumalayhteys on avannut suuremmoisen maailman eteeni.
Ei usko Jumalaan tee kärsimysnäytelmää, päinvastoin todella mielenkiintoisen ja kokemusrikkaan elämän. Nämä n. 30v uskovaisena oloaikanani on tapahtunut niin mielenkiintoisia asioita ja tapahtumia, joita varmuudella muuten en olisi saanut kokea.
Uskovaisena kristittynä elämä on ollut ja on rikasta ja mielenkiintoista, jos nyt tuota ajatusta rikkaasta elämästä uskovaisena kristittynä pystyt ymmärtämään?
Maailma menee kyllä hyvin usein erilailla, kuin itse haluaisimme. Jos sinä voit itse saada elämäsi luistamaan juuri siten, kuin haluat, olet kyllä ihme.
" Teillä ei ole mitään varaa väittää vastaan koska ette oikeasti kykene ymmärtämään jumalan ajatuksia ettekä myöskään kykene kertomaan millainen jumala on olemukseltaan koska kaikki siinä ylitttää rajusti käsityskykynne "
Tottakait Jumala on enemmän, kuin mitä voimme saada tietää. Kuitenkin tiedämme tarpeeksi.
Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu on ja millainen Jumala on.
Sen Jeesus jo osoitti omassa persoonassaan. Mitään ns. kus. etusta ei ole, ennemmin pystyy ajattelemaan, että ateismi on sitä.
t: Jumalanhullu"Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu"
Eli Jumalan mielenlaatu on sellainen, että raiskauks, pedofiliat ja vääräuskoisten tappaminen ovat ihan ok? asdfasdfasdfe_aito kirjoitti:
"Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu"
Eli Jumalan mielenlaatu on sellainen, että raiskauks, pedofiliat ja vääräuskoisten tappaminen ovat ihan ok?" "Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu"
Eli Jumalan mielenlaatu on sellainen, että raiskauks, pedofiliat ja vääräuskoisten tappaminen ovat ihan ok? "
- täysin väärin.
Jeesus näytti meille omalla elämällän, toiminnallaan Isä Jumalan.
Jeesus Kristus teki kaikkinaista hyvää jokaiselle ihmiselle, joka apua tuli pyytämään.
Ja opetti rakastamaan, ei tappamaan, tai vihaamaan.
t. JumalanhulluJumalanhullu kirjoitti:
" "Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu"
Eli Jumalan mielenlaatu on sellainen, että raiskauks, pedofiliat ja vääräuskoisten tappaminen ovat ihan ok? "
- täysin väärin.
Jeesus näytti meille omalla elämällän, toiminnallaan Isä Jumalan.
Jeesus Kristus teki kaikkinaista hyvää jokaiselle ihmiselle, joka apua tuli pyytämään.
Ja opetti rakastamaan, ei tappamaan, tai vihaamaan.
t. Jumalanhullu"Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu on ja millainen Jumala on."
Onpas onpas hurja väite...eli tulemmeko tästä johtopäätökseen, että jokainen uudestisyntynyt uskova kristitty ( tiukan määritelmän täyttävä henkilö, kukahan sen tarkkaan ottaen määrittelee...) voi pitää omaa käsitystään jumalasta totena ja kaikki mitä hänen suustaan asiaan liittyen pulpahtaa on siis jumalan puhetta. Jos joku sattuu puhumaan muulle seurakunnalle sopimatonta, katsotaankin, että määritelmä ei nyt ihan tässä täytykään ( esim. vl-hoitokokouksien henkilökunta) ja uskovainen menettää statuksensa. Tällä tavoin tämä ihmisen tiukasti meihin ja muihin jakava raadollinen määritelmä velloo kulloisekin valtaklikin käsistä toisiin, kulloisenkin yksilöhegemonian mukaan. Vilpittömässä uskossaan kieriskelevät henkilöt kokevat elämänsä rajuimpia hylkäämisiä ja menettävät mielenterveytensä... Mitä ihmettä muuta tällaisesta uskomuksesta voisikaan seurata.
Tätä uskomusta sinun kyllä nyt mielestäni pitäisi tutkia sydämessäsi oikein tarkasti.- .,
15+14 kirjoitti:
Lue tästä, ehkä saat ajatuksesi selkeytymään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/LogiikkaErittäin huonosti tehty artikkeli.
Mitä siitä? - siitä niin
Jumalanhullu kirjoitti:
" Live free" Et ole onnistunut vapautumaan jumal uskostasi,koska et ymmärrä,että jumalaan uskomattomat rakentavat itse sisällön elämäänsä,ja he tulevat onnelliseksi siitä.
t: Jumalanhullu> Uudestisyntynyt uskova kristitty tietää sisimmässään, millainen Jumalan mielenlaatu on ja millainen Jumala on. <
Nostat itsesi jumalasi yläpuolelle.
- Käyskennellään
Minä kysyin eräältä uskon sokaisemalta hihhulilta, että millaista siellä taivaassa sitten on ja mitä siellä tehdään? Hän vastasi minulle - ihan tosi - että siellä käyskennellään autuaina kultaisessa, jalokivin koristellussa kaupungissa.
No siis?
Entäs jos ei pahemmin perusta kullasta eikä jalokivistä, kuten minä? Vaan tykkää enemmän sellaisesta hyvin vaatimattomasta ja maanläheisestä elämästä? Ihan kunnon luomumeiningistä, ilman ainoatakaan jalokiveä tai mitään kultaista? Eikö tosiaan löydy yhtään puukaupunkia käyskennellä?
Ja se käyskentely? Onko vika vain minussa, vai tuntuuko kenties joistain muistakin pelkkä joutilas käyskentely pikkaisen mitättömältä askareelta tehtäväksi aina ja iäti, siis koskaan ikinä loppumatta? Mitäs tänään tehtäisiin? Käyskennellään. Mutte eikös me tehty sitä jo eilen ihan koko päivä? Kyllä ja sitä samaa me tehdään jatkossa joka ikinen päivä, eikä koskaan mitään muuta.
Jos tuo on siis parasta mitä taivaalla ja ikuisella elämällä on tarjota, niin voiko minua syyttää siitä ettei kauheasti kiinnosta? Paljon - siis todella PALJON mieluummin minä haihdun ikuisesti olemattomiin, kuin käyskentelen ikuisesti kultaisessa kaupungissa."Ja se käyskentely? Onko vika vain minussa, vai tuntuuko kenties joistain muistakin pelkkä joutilas käyskentely pikkaisen mitättömältä askareelta tehtäväksi aina ja iäti, siis koskaan ikinä loppumatta?"
Niin, tätähän kuvaillaan monissa lauluissa. Esimerkiksi tunnettu lastenlaulu:
"Onpa taivaassa tarjona lapsillekin,
jotka Jeesusta rakastavat,
kultakruunut ja valkeat vaattehetkin
harput, joilla he soittelevat.
Puhdas kulta on tie, jota astelevat
kera laulaen enkelien
Karitsan siellä kasvoja katselevat
veriuhria syntisien."
Joo, ei tuo viihdepuoli oikein ole siellä mistään kotoisin. Jos tie on kultaa, toivottavavasti lämpö on kohdillaan, koska ainakin paljaiden jalkojen alla metalli voi tuntua helve'tin kylmälle.
Ruokapuoli ilmeisesti on kuitenkin paremmissa kantimissa. Kuvauksesta päätellen siellä syödään särää, joka on lampaasta ja perunoista valmistettu lemiläinen perinneherkku. Minulle, lähtökohtaisesti keskisuomalaiselle se maistui todella hyvin.
Joissain kuvauksissa puhutaan karitsan häistä ja uskovaisia kuvataan karitsan morsiamiksi. Mutta mennä hääyöksi lampaan kanssa samaan sänkyyn ei tunnu kovin houkuttelevalle. Eikö eläimiin sekaantuminen ole taivaassa enää rikos?
Olen yrittänyt selvittää, syödäänkö se lammas vai mennäänkö sen kanssa naimisiin. Jos tehdään toinen, ei voi tehdä toista.Roope Ankalle se siis todellakin vaikuttaisi paratiisilta kultineen jalokivineen.
Jos siellä joka päivä tapahtuu muistinmenetys, ettei aika pääse tulemaan pitkäksi vaikka kaikki päivät on aina samanlaisia?- O'ou
kekek-kekek kirjoitti:
Roope Ankalle se siis todellakin vaikuttaisi paratiisilta kultineen jalokivineen.
Jos siellä joka päivä tapahtuu muistinmenetys, ettei aika pääse tulemaan pitkäksi vaikka kaikki päivät on aina samanlaisia?"Jos siellä joka päivä tapahtuu muistinmenetys, ettei aika pääse tulemaan pitkäksi vaikka kaikki päivät on aina samanlaisia?"
Taivas olisi siis jonkinlainen "Päiväni murmelina" elokuvan versio...
:-)
http://www.leffatykki.com/elokuva/paivani-murmelina - m.s.
Sanot ettei sinua paljon kiinnosta, ja sillti kirjoittelet tälle palsatalle, miksi? Sehän on paradoksaalista. Hei Ystävä, kiskoin huumeita hihaan yli 20v, painoin 48kg kunnes löysin Jeesuksen Kristuksen! Please ala likemaan Raamattua esim, Johanneksen Evankeliumista, ja rukoile samalla. Et menetä mitään , mutta kun saat Jeesuksen elämääsi, huomaat, että se on parempaa, täällä maan päällä ja sinulla on IKUISUUSVAKUUTUS meidän Luojan, Jumalamme luona. Monet ovat ahdistuneita ennenJeesuksen toista tulemista mielialalääkkeitä, huumeita juomaa, ja muuta sekakäyttöä, Raamattu sanoo: Etsi ensin Taivasten valtakunta, niin kaikki muu sen ohessa annetaan! Voi hyvin!
- ?
exhellari86 kirjoitti:
"Ja se käyskentely? Onko vika vain minussa, vai tuntuuko kenties joistain muistakin pelkkä joutilas käyskentely pikkaisen mitättömältä askareelta tehtäväksi aina ja iäti, siis koskaan ikinä loppumatta?"
Niin, tätähän kuvaillaan monissa lauluissa. Esimerkiksi tunnettu lastenlaulu:
"Onpa taivaassa tarjona lapsillekin,
jotka Jeesusta rakastavat,
kultakruunut ja valkeat vaattehetkin
harput, joilla he soittelevat.
Puhdas kulta on tie, jota astelevat
kera laulaen enkelien
Karitsan siellä kasvoja katselevat
veriuhria syntisien."
Joo, ei tuo viihdepuoli oikein ole siellä mistään kotoisin. Jos tie on kultaa, toivottavavasti lämpö on kohdillaan, koska ainakin paljaiden jalkojen alla metalli voi tuntua helve'tin kylmälle.
Ruokapuoli ilmeisesti on kuitenkin paremmissa kantimissa. Kuvauksesta päätellen siellä syödään särää, joka on lampaasta ja perunoista valmistettu lemiläinen perinneherkku. Minulle, lähtökohtaisesti keskisuomalaiselle se maistui todella hyvin.
Joissain kuvauksissa puhutaan karitsan häistä ja uskovaisia kuvataan karitsan morsiamiksi. Mutta mennä hääyöksi lampaan kanssa samaan sänkyyn ei tunnu kovin houkuttelevalle. Eikö eläimiin sekaantuminen ole taivaassa enää rikos?
Olen yrittänyt selvittää, syödäänkö se lammas vai mennäänkö sen kanssa naimisiin. Jos tehdään toinen, ei voi tehdä toista.Nii mutku. Jos ensin mennään sen lampaan kanssa naimisiin ja paistetaan se sitten vasta myöhemmin?
m.s. kirjoitti:
Sanot ettei sinua paljon kiinnosta, ja sillti kirjoittelet tälle palsatalle, miksi? Sehän on paradoksaalista. Hei Ystävä, kiskoin huumeita hihaan yli 20v, painoin 48kg kunnes löysin Jeesuksen Kristuksen! Please ala likemaan Raamattua esim, Johanneksen Evankeliumista, ja rukoile samalla. Et menetä mitään , mutta kun saat Jeesuksen elämääsi, huomaat, että se on parempaa, täällä maan päällä ja sinulla on IKUISUUSVAKUUTUS meidän Luojan, Jumalamme luona. Monet ovat ahdistuneita ennenJeesuksen toista tulemista mielialalääkkeitä, huumeita juomaa, ja muuta sekakäyttöä, Raamattu sanoo: Etsi ensin Taivasten valtakunta, niin kaikki muu sen ohessa annetaan! Voi hyvin!
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2244031/The-horror-Meth-Before-pictures-reveal-shocking-transformation-faces-users-hooked-deadly-drug.html
Tuo zombilauma tekisi varmaan vaikutuksen herätyskokouksessa.
No, ei pidä nauraa. Vakava asia.
- m.s.
Jumala kertoo Sanassaan, kuinka Hän loi Sanallaan koko universumin. Mieti evoluutio teoriaa, eli me mukamas olemme syntyneet jostatn alkulimasta aina ihmiseksi asti. Me siis olemme evoluution huippu, ahneus, rahanhimo ajaa meitä kohti maaiman romahdusta, sen voi huipputiedemiehet todistaa, parhaimmilla tietokoneillaan. Jo n,3000v.sitten Jobin kirjassa (Raamatussa) Jumala kertoo Job 38-22 saa profeian, miten jäätiköt sulavat ym. Uudessa Testamentissa sanotaan mitä tulee tapahtumaan, ennen Jeesuksen toista tulemista: maanjäristyksiä, nälänhätää, sotia,kuivuutta meteoriittejä,(NASA VOI TODISTAA) tulivuorten purkauksia jne. Jos rukoillen luet Raamattua , huomaat että historia, nykyisyys, sanotaan Raamatussa, miksi ei siis tulevaisuu? Siunausta, ja lue Luojamme Sanaa! Pelkkä teoria tarkoittaa olettamusta uskomusta ym.Evoluutioteoriaa on muutettu kymmeniä keroja. Terv: ent. nisti
- aivot narikkaan
"eli me mukamas olemme syntyneet jostatn alkulimasta aina ihmiseksi asti."
Kyllä tämä on ihan todistettua. Uskikset todistaa, että jotkut ei ole tuosta alkulimavaiheesta vieläkään kehittyneet, koska eivät ymmärrä evoluutiota. Eli uskikset todistaa itse evoluutioteorian paikkansapitävyyden.
Miten tämä voi olla niin vaikeata? Miksi selkeät todisteet eivät saavuta uskiksen ymmärrystä? Minä en ole edes mikään huippuälykäs ihminen, mutta tajuan isompia ja monimutkaisempiakin asioita kuin evoluutioteorian. Selityksen tiedon torjumiselle täytyy olla se, että ihminen ei voi hyväksyä sitä, mitä ei ymmärrä. Eihän kauhalla voi ammentaa keltään, kelle lusikalla on annettu. "Me siis olemme evoluution huippu"
Millä perusteella?
"Jo n,3000v.sitten Jobin kirjassa (Raamatussa) Jumala kertoo Job 38-22 saa profeian, miten jäätiköt sulavat ym."
Ei kerro.
"Uudessa Testamentissa sanotaan mitä tulee tapahtumaan, ennen Jeesuksen toista tulemista: maanjäristyksiä, nälänhätää, sotia,kuivuutta meteoriittejä,(NASA VOI TODISTAA) tulivuorten purkauksia jne."
Noita asioita on aina ollut. Jopa ennen Uutta testamenttia.
"Pelkkä teoria tarkoittaa olettamusta uskomusta ym.Evoluutioteoriaa on muutettu kymmeniä keroja. Terv: ent. nisti "
Jospa jatkossa vähän jäsentäisit ajatuksiasi.- Edges
''sen voi huipputiedemiehet todistaa''
'',(NASA VOI TODISTAA) ''
Eli NASA ja hupputiedemiehet todistavat sinun väitteesi, mutta eivät evoluutiota?
Kuules juippi, ymmärrätkö kuinka valikoivaa tämä sinun havainnointisi on? Et voi vain poimia niitä todisteita, jotka miellyttävät sinua ja tukevat sinun maailmankuvaasi, vaan sinun tulee tarkastella todisteita, ja näiden todisteiden perusteella sitten rakennat sen maailmankuvasi. Näin vältyt ennakkoluulojesi sekä halujesi kielteiseltä, valikoivalta vaikutukselta. Jos teet asian toisin päin, olet epäonnistunut tutkija (tai miksikä ikinä haluat itseäsi selityksinesi kutsua).
- MS.
On todella hienoa, että ateismi sekä evoluutio pystytään jo tieteellä todistamaan valheeksi. Katsokaa Teoria,fi tai Pekka Reinikainen.fi .ja jopa Stephen Hawkins, jota on pidetty tieteellisen ateismi n guruna , hän on osittain jo myötnyänyt olevansa väärässä, ja kertoo että Luomisteoria saattaa olla oikeassa.
- ...
''On todella hienoa, että ateismi sekä evoluutio pystytään jo tieteellä todistamaan valheeksi.''
Älä valehtele.
''jopa Stephen Hawkins, jota on pidetty tieteellisen ateismi n guruna ''
Kuka, missä, milloin, miten.
''hän on osittain jo myötnyänyt olevansa väärässä, ja kertoo että Luomisteoria saattaa olla oikeassa.''
Tuohon saat kyllä luvan esittää lähteen. - Puppua
Se on Stephen Hawking. Eikä muissakaan jutuissasi ole päätä eikä häntää. Luomisteoriaa ei ole olemassa, tarina vain.
- 1213
Tekstisi kuulostaa ristiriitaiselta ja epäjärkevältä. Naturalsitisessa maailmankuvassa ei ole väliä järjellä, mutta jos Jumala on, kaiken pitäisi sinun mielestä olla järkevää?Millä perusteella sinulla on järkevä käsitys järkevästä?
"Onko jumalanne sellainen joka pyrkii luomaan *ihmsen* käsityksen kannalta järkevää universumia?"
Ihmisen kannalta järkevä ei välttämättä ole oikeasti järkevä. - MS.
Koska olet tiukka ateisti, miksi sinua häikkää, että n.2.8.milj. ihmistä uskoo Elävään Jeesukseen Kristukseen. Unohda Hänet! Se että tietämättömyyttäsi et usko Jumalaan, ei tee tyhjäksi sitä tosiseikkaa. En tiedä mikä on koulutuksesi, mutta 67% johtavista tiedemiehistä uskoo Jumalaan. Kun löytää Jumalan henk.koht.(mitä sinä et) se toimii paremmin kuin am-meta, hessu yhteensä. Puhun yli 20.:en vuoden käyytösta,joten minulla on vertailukohtaa.On sääli että et ymmärrä Raamattua, koska koko luomakunta puhuu Jumalan olemassaolosta. Ateismi tuo tuhansia uusia kysymyksiä.Luulen että et ole lukenut Raamattua, etkä fysiikkaa,biologiaa sekä uusimpia tutkimustuloksia Raamattu.vs evoluutioteoria. Jos haluat olla ateisti, siitä vaan, mutta tunnen että koet sydämessäsi pahaa oloa minkä vain rukous, Raamatun luku, ja se että annat elämäsi Jeesukselle, poista tuskan sielustasi, KOITA ET HÄVIÄ MITÄÄN!
- @böljäke
>>En tiedä mikä on koulutuksesi, mutta 67% johtavista tiedemiehistä uskoo Jumalaan
- wfoir3h0tn34pqfm03qt
Olen kokeillut. Ja tulin järkiini. On helpompaa olla uskonnoton.
- wfnwotgn
Miks ihmeessä tiede ja uskonto yleensä pannaan vastakkain? Käsittääkseni ne eivät ole vastakohtia. Tutustu Sinä tieteeseen ja saat lukemattomia vastauksia kysymyksiisi.
- pekka-
Hyvä rouva/neiti,
kaiketi ymmärrät, että jumalaan uskominen ja evoluutioteoritaa oikeassa pitäminen eivät ole toistensa kanssa ristiriidassa.
Maapallolla on noin 7 miljardia ihmistä, heistä siis suurin osa ei usko "elävään Jeesukseen".
Huomaa, että olet käyttänyt jotain aivotoimintaa heikentävää huumetta, et kykene rakentamaan loogisia kokonaisuuksia maailmankuvastasi. Olet ilmeisesti Helluntailaisten aivopesemä. Ei Raamattu ole mikään vertailukelpoinen "vaihtoehto" evoluutioteorialle. Sama kun vertailisit hiirtä ja traktoria, tai nuppineulaa ja bakteeria...
- sirkka-liisanen
wfnwotgn kirjoitti:
Miks ihmeessä tiede ja uskonto yleensä pannaan vastakkain? Käsittääkseni ne eivät ole vastakohtia. Tutustu Sinä tieteeseen ja saat lukemattomia vastauksia kysymyksiisi.
Olen uskossa, enkä ole koskaan saanut orgasmia.
Oikeampi luku taitaa olla 98% ja niinpäin että ateisteja on tuo määrä ja
loput 2%uskovia.
Kaikki eivät ole narkkareita eikä siksi tarvitse vaihtaa huumetta toiseen kuten sinä teit.
Omasta puolestani voin sanoa että raamattu on tullut luettua ja monta kertaa ja juuri siksi olenkin ateisti.
Jos sinulla on ollut paha olo sydämessäsi ei se tarkoita että muillakin olisi.
Paha olo oli silloin kun olin vielä uskova (15v asti) sen jälkeen ei ole ollut pahaa oloa.- Varma tieto
@böljäke kirjoitti:
>>En tiedä mikä on koulutuksesi, mutta 67% johtavista tiedemiehistä uskoo Jumalaan
- zyrt
Varma tieto kirjoitti:
"Suomessakin on paljon tiedemiehiä jotka eivät uskalla sanoa uskovansa luomisoppiin koska silloin voisi jäädä ilman työpaikkaa."
- Sinä siis tiedät, vaikka he eivät ole uskaltaneet asiasta kertoa? Varma tieto kirjoitti:
"Suomessakin on paljon tiedemiehiä jotka eivät uskalla sanoa uskovansa luomisoppiin koska silloin voisi jäädä ilman työpaikkaa."
Voisitko näyttää yhdenkin tapauksen. Sellainenhan pitäisi löytyä tai sitten koko pelko on täysin turhaa vainoharhaa.
- m.s.
Tiedät, ja tunnet sydämessäsi että meilä on Luoja !Kiitos Jeesuksen Kristuksen!!!Et muuten kirjoittaisi, ellei jokin hinkkaisi sydämessäsi. Mieti sitä? Minulla on ollut rahaa olen käyttänyt kaikkia kamoja, naisia ! Löysin Vapahtajan, ja vpoin kertoa, että olen todella löytänyt onnen Hänen kanssaan koita .Rukoilemielessäsi, et menetä mitään, ja huomaat että meillä on elävä Jeesus! Minula on vertailukohde syntielämään/usko Jumalaan. Kuonka siis voit edes väittää, kun et ole kokeillut toista vaihtoehtoa. Ole rohkea ja ala rukolemaan, lue Raamattua, ja huomaat että elämäsi saa loistavan olon, täällä ajassa, JA KOKO IKUISUUDESSA! Siunausta ystäväni.
- LateDude96&
Noista sun viesteistä päätellen ne aineet mitä vedit on tuhonnu sun aivot kokonaan etkä pysty tuottamaan kunnollista ajatustoimintaa
- ...
Olipa taas paska saarna. Eikö teille voisi järjestää kursseja tai jotain että oppisitte saarnaamaan.
Kehotatko sinä kokeilemaan huumeita? ei kovinkaan kristillistä käytöstä.
En myöskään enää palaa sen toisen huumeen eli uskonnon piiriin.
Jos sinä sait uskonnosta kaipaamasi avun, hyvä niin mutta me emme ole kaikki yhtä heikkoja kuin sinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1652056
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141962- 1191375
- 981362
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4481223- 67957
- 50866
- 49861
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä222757Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa339734