Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hyökännummen kehittämisryhmä

auli.herttuainen

tein taannoin valtuustoaloitteen kehittämisryhmän perustamisesta etelä-Mäntsälään. Kokoonpanoksi esitin valtuutettuja ja muita kyläläisiä ja sihteerin tehtävään virkamiehen.
Ei se kelvannut edes suunniteltavaksi.
Kuten ei nuorisotyöntekjän työtuntien osoittammista Hyökännummelle...
kuten ei nuorisovaltuuston perustaminen...
eikä kotouttamisohjelman tekeminen...
eikä Mäntsälästä Reilun kaupan kunta aloite
eikä aloite ennakoivan työn lisääminen varhaisnuorten syrjäytymisen ehkäisemiseen
eikä aloite työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtimiseen
eikä aloite omaishoitajien turvaverkonkehittämisestä

eikä ...

Vaikka Mäntsälän Sähkö onkin ydinenergiaa tuottavan Fennovoiman omistaja, tuntuu näitä tuulimyllyn siiveniskuja täällä riittävän :)

13

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaisiko sijoittaa näkyvyyteen lehdissä. Ei täältä taida ääniä siunaantua.

    • auli.herttuainen

      toki - lehtiinkin kirjoitellaan. Toisaalta myös täällä kulkee iso määrä lukijoita. Esimerkiksi sinä :)
      Ja myöskin olisi hienoa jos kuntalaiset tulisivat valtuuston kokouksia seuraamaan...

    • Juoppo Ohkolast

      "Ja myöskin olisi hienoa jos kuntalaiset tulisivat valtuuston kokouksia seuraamaan..."

      Muuten kyllä, mutta ottaa tuo Kairessalon pärstä niin paljon pattiin, että ei kiitos.

    • Täyttätietoa

      Hyökänummea edustava kepulainen, kaiken jarruna.

      Olisi aika äänestää muuta. Mäntsälä Tuusulan siipeiliä.

    • Kuka vastaa?

      Etelä mäntsälän rakennuskaavoitettu taajama, sisältää vain lakisäätesen päiväkodin ja koulun.

      Sieltä puuttuu kauppojen ja terveyspalvelujen lisäksi teollisuudelle varattu alue, jotka löytyy Tuusulan kolmesta taajamasta, tuplaten.

      Etelä jää taas 50 vuodeksi mäntsälän keskustan rahoittajaksi, kepun ehdoilla.

      • Herttuaisen Auli

        osut oikeaan - työpaikkoja luodaan vain Kirkonkylän liepeille ja sijainniltaa edullinen etelä-Mäntsälä saa kärvistellä


    • Rajat uusiksi?

      Haluaako Hyökänummelaiset edes olla Mäntsäläläisiä? Parempi vaan jos kunnat yhdistyy ja Mäntsälä katoaa kuntakartalta. Miten olis "JärvenKeraTuupääläiset"?

      • Entinen estetty-yrit

        Kun Tuusula, Järvenpää ja kerava yhdistyy, niin etelä Mäntsälä mukaan.

        Muutetaan demokratiaan, kepulandia diktatuurista.


    • Tuleva Tuusulalainen

      Ajatko Auli Hyökännummen yhdistämistä Tuusulaan? En aio Hyökännummelaisena äänestää muuten kuin silloin, jos löydän ehdokkaan, joka olisi innokas ajamaan yhdistämistä. Tuusulalle hyvät veronmaksajat varmasti kelpaisivat. En koe täällä itseäni Mäntsäläläiseksi, varsinkin kun kunta ei pysty tuottamaan asiallisesti edes peruspalveluja tänne etelään. Esimerkiksi lasten vuorohoito ei onnistu ollenkaan ja koululaisia heitellään 4km päähän Ohkolaan ja yläasteikäisiä 25km päähän keskustaan, hullun hommaa!

      • auli.herttuainen

        terve!
        Olin mukana Mäntsälän ohjausryhmässä kun kirjoitettiin lausuntoa kuntauudistuksesta. Siellä korostin kovasti sitä että nyt olisi se paikka jolloin asukkaitten ääntä pitää kuunnella ja tehdä ratkaisu tulevasta.
        Olen syntynyt ja kasvanut Jyvälänkulmalla ja asun Hyökännummessa.Olen aina kutsunut itseäni kellokokselaiseksi. ja sellainen haluan ollakin.

        Hyökännummellehan on tulossa yläkoulu. Siinäkin olen eri mieltä kunnan johdon kanssa. Minusta se pitää rakentaa Tuusulan kanssa yhteistyössä, yhtenäiskouluna jolloin myös alakoululaisille saadaan järjelliset luokkakoot.

        Vuorohoito on aina ollut ongelma - jo silloin kunolin 1990 - 2001 päiväkodin johtajana Saviahossa niin tuon asian kanssa taisteltiin, samoin kuin paikkojen riittävyyden.
        Jätin eriävän mielipiteen Saviahon lisärakennuksesta - piha on nyt aivan liian ahdas ja tapaturmariski. Huono homma niin lapsille kuin henkilökunnalle.
        Lisäpaikat olisi voinut hyvin raknetaa koulun viereen kunnan maalle - synergiaetua olisi tullut Hyökännummen päiväkodista ja tila olisi ollut tarpeen muuhun käyttöön kun kunnollinen tila ja paikka päivähoidolle olisi löytynyt - Taruman alueelta vaikkapa (= rakennettava alue mäen syrjällä kun mennään Ohkolaan päin)

        Hyvin huolissani olen siitä ettei valtuustossa viestini sittä miten turhautunutta nuorisomme on, tule ymmärretyksi. Ei mitään notkumispaikkaa - se kuuluu nuoruuteen! Nyt joutuvat lähtemään kotinurkilta liian nuorina Järvenpäähän jossa valvontaa ei ole. En siis tarkoita nyt lapsia vaan nuorisoa, jonka kotoutuminen omalle alueelleen ei näin ollen ole mahdollista.

        jospa tämä tällä erää riittää :)

        auli


      • Tuusalainen
        auli.herttuainen kirjoitti:

        terve!
        Olin mukana Mäntsälän ohjausryhmässä kun kirjoitettiin lausuntoa kuntauudistuksesta. Siellä korostin kovasti sitä että nyt olisi se paikka jolloin asukkaitten ääntä pitää kuunnella ja tehdä ratkaisu tulevasta.
        Olen syntynyt ja kasvanut Jyvälänkulmalla ja asun Hyökännummessa.Olen aina kutsunut itseäni kellokokselaiseksi. ja sellainen haluan ollakin.

        Hyökännummellehan on tulossa yläkoulu. Siinäkin olen eri mieltä kunnan johdon kanssa. Minusta se pitää rakentaa Tuusulan kanssa yhteistyössä, yhtenäiskouluna jolloin myös alakoululaisille saadaan järjelliset luokkakoot.

        Vuorohoito on aina ollut ongelma - jo silloin kunolin 1990 - 2001 päiväkodin johtajana Saviahossa niin tuon asian kanssa taisteltiin, samoin kuin paikkojen riittävyyden.
        Jätin eriävän mielipiteen Saviahon lisärakennuksesta - piha on nyt aivan liian ahdas ja tapaturmariski. Huono homma niin lapsille kuin henkilökunnalle.
        Lisäpaikat olisi voinut hyvin raknetaa koulun viereen kunnan maalle - synergiaetua olisi tullut Hyökännummen päiväkodista ja tila olisi ollut tarpeen muuhun käyttöön kun kunnollinen tila ja paikka päivähoidolle olisi löytynyt - Taruman alueelta vaikkapa (= rakennettava alue mäen syrjällä kun mennään Ohkolaan päin)

        Hyvin huolissani olen siitä ettei valtuustossa viestini sittä miten turhautunutta nuorisomme on, tule ymmärretyksi. Ei mitään notkumispaikkaa - se kuuluu nuoruuteen! Nyt joutuvat lähtemään kotinurkilta liian nuorina Järvenpäähän jossa valvontaa ei ole. En siis tarkoita nyt lapsia vaan nuorisoa, jonka kotoutuminen omalle alueelleen ei näin ollen ole mahdollista.

        jospa tämä tällä erää riittää :)

        auli

        HEI AULI
        Asun Hyökännummella, SANOHAN ketä kannatta äänestää yli puolue rajoen kun vaateet ovat seuraavat.
        Hyökännummen alueen kehittäminen, alueella ei mitään tekemistä Mäntsälän keskustan kanssa. Hyökännummi irti Mäntsälästä, liitettävä Tuusulaan tai johonkin uuteen kuntaliitokseen. Kouluruoka nykyään ala-arvoista, kilpailuttaminen laski tason, keittäjät tekevät siivoojien palkalla, miksi ?
        En koskaan käytä Mäntsälän keskustan palveluita. En koskaa kehtaa sanoa asuvani Mäntsälässä, asun Kellokoskella.


      • herttuaiska
        Tuusalainen kirjoitti:

        HEI AULI
        Asun Hyökännummella, SANOHAN ketä kannatta äänestää yli puolue rajoen kun vaateet ovat seuraavat.
        Hyökännummen alueen kehittäminen, alueella ei mitään tekemistä Mäntsälän keskustan kanssa. Hyökännummi irti Mäntsälästä, liitettävä Tuusulaan tai johonkin uuteen kuntaliitokseen. Kouluruoka nykyään ala-arvoista, kilpailuttaminen laski tason, keittäjät tekevät siivoojien palkalla, miksi ?
        En koskaan käytä Mäntsälän keskustan palveluita. En koskaa kehtaa sanoa asuvani Mäntsälässä, asun Kellokoskella.

        äänestyspäätöksen teet itse mutta suosittelen 53 vesa herttuainen tai 52 auli herttuainen.olemme voimakkaimmin esim. Paneelissa tuoneet esille sen että meille ohkolalaisille/hyökännummelaisille/etelähmäntsäläläisille lapsipuolen asema ei enää käy! Vesan teema on : hyökännummi liitettävä Tuusulaa


      • Pyy f7
        herttuaiska kirjoitti:

        äänestyspäätöksen teet itse mutta suosittelen 53 vesa herttuainen tai 52 auli herttuainen.olemme voimakkaimmin esim. Paneelissa tuoneet esille sen että meille ohkolalaisille/hyökännummelaisille/etelähmäntsäläläisille lapsipuolen asema ei enää käy! Vesan teema on : hyökännummi liitettävä Tuusulaa

        Ainut tapa vaikuttaa asioihin on äänestää. Mahdollisemman paljon uusia tuulia päätöksen tekoon ja vanhat pierut ulos näin jotain uutta voidaan saavuttaa. Etelä Mäntsälässsä asuvaehdokas saa perheemme äänet, hän tietää missä mennään ja ei aina hyvään suuntaan. Miksi ihmiset Ohkola / Hyökännummen alueelta EI KÄYTÄ mäntsälän keskustan palveluita ? Se on kuin aikamatka 70- luvun DDR;ään, synkkää ja masentavaa. Järvenpää ja nyt Hyvinkäälle tullut kauppakeskus toimivat, Mömmilän keskusta ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe