Kuumetokkuroissani makasin YP:tä saaneena tuvassa, kun muut tetsasi. Tupaan pölähti kolinaa pidellen yliluti, joten vaistomaisesti ponnahdin ilmoitusta tekemään aivan tokkuroissani: Herra Ylikersantti, Jääkäri Kylmäkäsi ilm..
"Ylikersantti?"
"YLIKERSANTTI?!"
"Minä en ole koskaan sotilasurani aikana ollut ylikersantti!" Jumakauta että olin kusessa, 19 vuotias poju. Se piti melkoisen puheen, josta en muista mitään muuta, kuin tuon alun.
Kutsuin yliluutnanttia ylikessuksi.
4
197
Vastaukset
- För tapperhet
Harmi että Kansa taisteli -lehti ei enää ilmesty! Tämä tarina kun olisi omiaan tuohon urhojemme sankarteoista kertovaan julkaisuun.
- Kylmät kädet
Kylmäkäden panos Isänmaallemme oli siinä ja sekin negatiivista. Kannoin kuitenkin korteni kekoon, miksei tätä olisi voitu julkaista Kansa taisteli -lehden jossain artikkelissa?
:'(
- Vaahtokassi
YP = ylipalvelus
VUP = vapautus ulkopalvelusta
Helvetin maanpetturi tuskin edes kävit armeijata. - Kylmät kädet
Eräs viereisessä tuvassa ollut jääkäri sai aivan oikeasti ylipalvelusta, kun sillä oli tosi rankka auktoriteettiongelma. Jumakauta, miten se joskus huusi vastaan rivissä, riippumatta siitä, minkä arvoinen ali- tai yliupseeri komensi.
Sodassa se olisi tod. näk. teloitettu, mutta Hiukkavaarassa se sai vain YP:tä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1741544Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.561225puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo131211- 511101
Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M1931074- 61972
- 51752
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm252737Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel33730- 37712