Flunssa vei äänen - jo 6. päivää hiljaa

taru-polo

Syysflunssan kylkiäisenä minulta lähti 6 pvää sitten ääni kokonaan. kyse ei ole käheydestä, vaan ääntä ei tule lainkaan - vain hinkaisuja. Työpaikkalääkärin mukaan kyseessä on akuutti viruksen aiheuttama kurkunpääntulehdus, johon ei auta muu kuin lepo ja täydellinen vaitiolo. kuiskaaminenkin kielletty. Jo toinen sairaslomajakso menossa, eikä äänen paluusta merkkiäkään vaikka flunssan muut oireet (kurkkukipu, nuha) jo lähes poissa. Kuivaa yskänärsytystä lievittelen yskänlääkkeellä. Lääkäri oli kakkoskäynnillä vähän ymmällään, vaiva kun yleensä kuulema helpottaa muutamassa päivässä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Kauanko äänettömyyttä voi pahimmillaan jatkua? Palaako ääni kerralla vai vähitellen?

10

1902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taru-polo

Jo 8 päivä ilman ääntä. On kuin olisi villapallo kurkussa. Aika epätoivoinen olo.

• eka kerta näin

oliskohan mykoplasmaa, minulla ollut todella rohisevaa kovaa yskää jo kaksi viikkoa, eikä meinaa loppua, nuhaa eikä kuumetta ole..

• Kaamea räkätauti

Sitkeää flunssaa liikkeellä, kolmas viikko menossa, aikuisella korvatulehdus,
        poskiontelontulehdus sekä keuhkoputken tulehdus, jatkuva hakkaava yskä ja
        välillä vielä kuumetta, toinen antibioottikuuri menossa, oireet vaan ei hellitä.
        Että tälläistä syksy 2012 flunssaa on liikkeellä.

• suolaa suolaa

äänen saa takas emsin-suolalla
      http://www.apteekkituotteet.fi/Emsin-suola-200-g

myös merisuolakurlutus-liota suola kuumaan veteen, jäähdytä sopivaksi ja kurklaa kurkkua sillä. Myös nk norsukärsä eli ryystä kammneltä suolavettä nenän kautta, se tepsii nuhaan.

• harvinaista mulla

tosi sitkeää flunssaa ja räkää riittää, jatkuvasti saa ryystää keuhkoista, milloin tämä loppuu, kolmas viikko myös menossa ja nyt oksettaa, kuin vatsa alkas oireilla, ruokakaan ei maistu..

• Harvoin kipeenä

Mieheeni tuli ensin ollut jo kaksi viikkoa pirunmoinen yskä keuhkot täynnä limaa ,silmät rähmii , lämpöä välillä.Kävi lääkärissä , lepoa, lepoa sanottiin, Para - tabs jos olo sietämätön . Nyt se on minussa . Vitamiineja popsittu . Ei koskaan ole tällaista ollut.

• harvinaista mulla

ihan samoin alkoi, ensin oli kuin verenmaku suussa kurkkua syvemmältä poltteli, ääni käheytyi ja sitten alko kova yskä, yskin viikon, luulin jo et loppuu, mitä vielä ihme rohinaa kurkussa ja hengityksessä ja räkää riitti, ei olleut nuhaa, mutta nyt alkoi eilen nuha ja aivastelen, myös nenä tukossa koskee poskionteloihin ja kaulan imusolmukkeet turvonneet, myös korvia vihloo ja jäsenissä ihmeellisiä kovia kipukohtauksia, tosi kovaa särkee tuntuu luissa?

Olen syönyt viikon kaikenlaisia viramiineja, ja kuumelääkettä ottanut, mutta ei auta muuta kuin siihen et yöt nukun jotenkin, herään kyllä jo aamuneljältä.
      Ihme flunssaa todella, kuumetta ei tule, vaikka olo on kuumeinen ja ruokakaan ei oikein maistu.
      Tsemppiä, eiköhän se taas ohi mene, vaikka minulla ollut kohta jo kuukauden.

• flunssa tääkin

Minulla oli 2:n päivän äännettömyys. Söin valkosipulia hunan kanssaa ja vielä mustaherukka mehua aurinkonhattua. Kurkkupastellija ja Bafucin imeskeluytablettaja silloin tällöin. Ääni palatunut vaikka vielä flunsaa takana. Muutamia kertoja ruoka tullut oksentaen pois yskimisen seuraksena, mutta eiköhän ala pikkuhiljaa jo paranemaan.

• harvinaista mulla

flunssaa oli yli kuukauden, vielä toissa päivänä tuli oksettava olo ja vatsassakin tuntu oudolle, mutta eilen palas ruokahalu, söin kaikkea, grillikylkeä rasvasta, appelsiinia, parsakaalia ym ja nukuin kymmenen tuntia viime yönä, nyt oli hyvä!

• harvinaista mulla

Söin myös mangesiumia ja vitamiineja, ei auttanut siten, et olis jotenkin lyhentynyt eli aika auttoi ja varmaan tuo kun sain nukuttua ja söin ravitsevaa ruokaa, join kyllä paljon nesteitä, en kuitenkaan alkoholipitoisia juomia, nyt on taas ihanaa kun on terve!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe