vie kalatkin merestä. Niin se näyttää täälläkin olevan. Jo pelkkä jonkun viesti ketjun venyminen aiheuttaa kateutta. Niinpä täytyykin ehdottomasti avata oma ketju samasta aiheesta,
Kateus
33
225
Vastaukset
- ..................
hevat
30.9.2012 09:45
0
Sulje
Uskoisin meidän ikäisillä ei olisi aihetta kadehtimaan,koska suurin osa olemme lähteneet samalta viivalta.Niillä joilla on miljoonalliset lähtökohdat ei sen paremmat onnen hetket ei ole. Moni köyhempi on paljon onnellisempi,kuin rikas.
Sairautta kateus on kun aattelemme järkevästi.
"En vaadi mitään,mutta haluan kaiken.
Tässäpä tavallisen palstalaisen rehti mielipide kateudesta jossa ei ahneuttakaan ole unohdettu.- Tasan ei
käy onnen lahjat.....
Varsin harvoin lähdetään kuitenkin smalta viivalta. Aina joku syntyy hopea lusikka suussaan ja perii jo valmiin omaisuuden syntyessään panematta tikkua ristiin. Vanhempiaa ei kukaan ole voinut valita.. - .................
Tasan ei kirjoitti:
käy onnen lahjat.....
Varsin harvoin lähdetään kuitenkin smalta viivalta. Aina joku syntyy hopea lusikka suussaan ja perii jo valmiin omaisuuden syntyessään panematta tikkua ristiin. Vanhempiaa ei kukaan ole voinut valita..tuossa hevatin kirjoituksessa vilahti miljonäärien onnen hetket. Aivan oikein. Kyllä suuren omaisuuden halliteminen tuo muassaan paljon huolia. Parhaillaankaan ei tiedä kuinka esimerkiksi suurille talletuksille käy, miten inflaattío syö pää oman osto voimaa.Osakkeisiin ei uskalla sijoittaa. Yritystoiminan alasajo on aivan päivittäinen ilmiö.
Ei pitäisi heitäkään kadehtia.
- tasarahalla
Jos se jälkeläinen ei hoida sillä suussaolevalla hopealusikalla ansaittua omaisuutta niin saako hän synninpäästön vanhempien raatamasta ja kadehditusta työstä?
Kun tiedät noin paljon niin vastaa tähänkin.
Voi onnetonta miten kateellisia ollaan aivan kaikesta, mutta jos se tekee autaaksi niin ei käy kateeks.- ....................
On se sekin nähty. Murhetta tuottaa monellekkin vanhukselle esimerkiksi vanhuus iällä jälkikasvun narraama ennakko perintö. Kuinka hulvattomasti jälkikasvu käyttää vanhusten työllä raadannalla hankkitua omaisuutta.
Useasti kuitenkin tuhlari saa synnin päästön, kuten raamatunkin kertomuksessa "Tuhlaaja poika" Vanhuksen syli on lämmin ja oma veri on vettä sakeampää...
Lähi sukulaiseni huijasi vanhemmiltaan miljoona omaisuuden ja hukkasi sen. Vanha pappa ainoastaa totesi todettuaan kaiken hävineen. Tässäkö se sitten oli. Kuoli piakkoin murheineen.... - ei kade
.................... kirjoitti:
On se sekin nähty. Murhetta tuottaa monellekkin vanhukselle esimerkiksi vanhuus iällä jälkikasvun narraama ennakko perintö. Kuinka hulvattomasti jälkikasvu käyttää vanhusten työllä raadannalla hankkitua omaisuutta.
Useasti kuitenkin tuhlari saa synnin päästön, kuten raamatunkin kertomuksessa "Tuhlaaja poika" Vanhuksen syli on lämmin ja oma veri on vettä sakeampää...
Lähi sukulaiseni huijasi vanhemmiltaan miljoona omaisuuden ja hukkasi sen. Vanha pappa ainoastaa totesi todettuaan kaiken hävineen. Tässäkö se sitten oli. Kuoli piakkoin murheineen....Ei se aina noin mene. Serkku tyttöni säästi tyttärensä tilille asunnon ostoon tarvittavaa rahaa. Tyttö poika ystävänsä kanssa nosti rahat ja lainasi ne poika kaverilleen joka hukkasi ne autokaupoissa. Asian selvittyä Äidille katkesi välit täydellisesti äitiin, eivätkä ole kahteenkymmeneen vuoteen palautuneet....
- Makriina ek
Eikös se niin ole, että yksi raataa ja tekee omaisuuden, seuraava polvi nauttii siitä ja hoitaa asioita isän opetuksilla, kolmas sukupolvi panee kaiken menemään.
Elävää elämää. Se kolmas menee politiikkaan.
Onko tosiaan kateus nyt saanut ylivallaan ,kun kai kosme avausta samasta aiheesta .
Iltatähti sai si tähtensä sammuttaa ,kun aamu valkeni:=)- samalla viivalla
Jos joskus on iskenyt pieni kateuden piikki on se tullut asioille joille ei mahda mitään. Nuorenpana kadehdin ystäväni upeaa laulu ääntä. En enää, vuosi kymmenten tupakan tupruttelun myötä on hänen äänensä muuttunut röhinäksi. Se kirkas kaunis laulu ääni on häneltä ukuisesti kadonnnut.
- Autot Rakkuteni
samalla viivalla kirjoitti:
Jos joskus on iskenyt pieni kateuden piikki on se tullut asioille joille ei mahda mitään. Nuorenpana kadehdin ystäväni upeaa laulu ääntä. En enää, vuosi kymmenten tupakan tupruttelun myötä on hänen äänensä muuttunut röhinäksi. Se kirkas kaunis laulu ääni on häneltä ukuisesti kadonnnut.
Ilkivaltaislta kateudelta en ole voinut vältty omistaessani aikoinani Mersun. Useasti oli jostain renkaasta päästetty ilmat pois. Asoidessani yrittäjänä verovirastossa tokaisi sielläkin verotarkastaja minä olen maisteri te pelkkä kansakoululainen. Minulla on toyota teillä Mersu ??????
- Omistan tämän
Ullalle....
En ole kade hanuristille ihailen vain....
Kaikkea ei saa....
http://www.youtube.com/watch?v=5wmj6yWc-fU&feature=related Omistan tämän kirjoitti:
Ullalle....
En ole kade hanuristille ihailen vain....
Kaikkea ei saa....
http://www.youtube.com/watch?v=5wmj6yWc-fU&feature=relatedKyllä tota haitarinsoittoakin voi, jopa pitääkin kadehtia.
- voi sua
Ulla kiltti. Eikös muut saa sitten avata omaa ketjua Kateudesta kuin kuin Lorena ja Ruuneperi.
voi sua kirjoitti:
Ulla kiltti. Eikös muut saa sitten avata omaa ketjua Kateudesta kuin kuin Lorena ja Ruuneperi.
kKIitos " iltatähi" ihana Tango --kunvaan olis se pappa joka veis ,Noi meidän eläkeläisetkin on täällä niin "Vanhoollisia " että ei käy tagot .
" Voi sua" kanssa , no lupaan antaa luvan --- niin sitä tanssittajaakaan ei varmaankaan näistä papoista löydu ---olivat "Pöljällekkin" ihan vihasia kun Tamperelainen Prohvessori yllytti pitään mummuista ,sillain , kais tiädätte.- näin on marjat,,
Autot Rakkuteni kirjoitti:
Ilkivaltaislta kateudelta en ole voinut vältty omistaessani aikoinani Mersun. Useasti oli jostain renkaasta päästetty ilmat pois. Asoidessani yrittäjänä verovirastossa tokaisi sielläkin verotarkastaja minä olen maisteri te pelkkä kansakoululainen. Minulla on toyota teillä Mersu ??????
suomessahan v a i n mustalaiset ajaa mersulla, senki yhteiskunta maksaa, huoltoja ja pesuja myöten kuten hirvittävän kallitt sametti puvut joita työtä tekvällä kansalla ei ole vara ikinä ostaa, tavallinen työtätekevä kansa ajaa japsillata tai volvolla,
tämä ei ole kateutta, vaan oikeudenmukaisuudesta on kysymys,,,,,
ymmärrätkö ?
- kade olin
Olin tuossa suvitapahtumassa jossa oli poneja. Ori- poni oli päässyt tuoksulle ja siltä roikkui ainakin puolimetrinen siitos keppi mahan alta.
Täytyy sanoa kyllä kateeksi kävi. - samasta tammastako
kilpailitte ????
- iihaha haa..
ei tokikaan, ei tämmöisellä meikäläisen prinssi nakilla olisi ollut mitään asiaa.
- hih hih
heh heh !
- Kateus
onkin voimavara jolla on saatu paljon hyvääkin aikaan.
- yli 70v
Ja mitähän hyvää?
- yli 70
Kyllä naapuri kateuskin panee yrittämään kahta kauheammin saavuttaakseen saman kuin nappurikin. Töitäin paiskitaan entistä kovemmin maksetaan enempi veroja yhteiskunnan hyväksi.
Ilman haastetita ja pientä kateutta sitä tyytyisi vähenpään.Kateus ja kilpailu ovat käsitteistössäni eri asioita!
Kilpailu on useimmiten myönteinen asia kunhan tajuaa omat resurssinsa.
Kun eväät loppuvat niin kilpailuhenki saattaa muuttua hedelmättömäksi kateudeksi.
Kateus, vahingonilo ja pahansuopaisuus ovat pikemminkin kavereita.
- pimeessä onistuu
Siitä ei ainakaan hyvä seuraa jos kateuksissaan potkaisee naapurin autoon lommon.
- motiivi...
Kateus tuli kyllä esiin juhliessa toisen avioliitton lapsien opinnoistaan valmistumista. Ensimmäisetä avioliitostani oleva varastotyöntekijänä työskentelevä viisitoista vuotta vanhempi poikani sai kateudestaan kimmokkeen ja ja ryhtyi vielä aikuisena opiskelemaan nyt hänkin nyt kouliintunut ja työskentelee valtion virastossa osasto päällikkönä.
m.v. - ihana kateus!
Kateus on osa suomalaista
identiteettiä.
Se on isänmaallista!- ""-""
""Kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiusaus.""
- Täälläkin ilmenee
""-"" kirjoitti:
""Kaakonkulman kateuden voittaa vain Kuusamon kiusaus.""
hyökkäävyytenä ja voimakkaana vihana, @--------------
- ennen kaikkea
Täälläkin ilmenee kirjoitti:
se on sairaalloista luulottelua että joku muka kateellinen.
- Täällä ja siellä
Täälläkin ilmenee kirjoitti:
Kukaan ei taida viitsiä sanoa suoraan että hullu.
- Plaa
Olisi edes Kuusamon kiima!
Tuota lausetta viljellään täällä aivan turhaan. - *Kukkahame*
Kateus on elämäntapa tuskin siitä pääsee eroon kuin jonkun todella pahan koettelemuksen kautta, sairaus tai tapaturma joka toimii herättäjänä.
Nähty se täällä sivullakin on, joku voi olla aivan hyvä vastaus ja toinen marmattaa siitä sun tästä.
Olen todella joutunut jonkun kateellisen tähtäimeen, no se on hänen sairaus, ei minun joku toinenkin sen on huomannut, luin äsken.
Ainakin tulee nautinnollista ---lukutaitoisille---.- kyllä tuo
on ihan tavallist vastenmielisyyden tunnetta, kenellähan on luulotauti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282547- 1142126
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?981815- 1221809
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91557Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161401157Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891041Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu211022Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987