alkuraskaus ja pirkan b-vitamiinipurkki :D

hannahi-

kysymykseni siis on, voiko pirkka b-vitamiinia käyttää raskausaikana? eli siinä olis tota foolihappoa ja löytyi toi purkki multa kaapista nii aattelin et voinko sitä syödä..? luontaistuotteita kai ei saa syödä raskausaikana? ja tässäkin valmisteessa on b-12 vitamiinia mikä kai ei ole kovin hyväksi myöskään? jos joku osaa auttaa niin olisin erityisen kiitollinen, vielä monta viikkoa neuvolaan enkä kehtoo sinne rämpyytellä koko ajan.;D

15

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Miksi b-12 vitamiini ei olisi hyväksi?! Apteekissa myytävät raskaus-monivitamiinitkin sisältävät b-12 vitamiinia... Ja kun sanoit että luontaistuotteita ei saa syödä niin saahan nyt vitamiineja hyvänen aika syödä!

• hannahi-

no saa vitamiineja mutta ei luontaistuotteita.... ja en tarkottanu et noi mun pillerit olis luontaistuotteita.. ja luin jostain että liiallinen b-12 vitamiinilla yhdessä foolihapon kans olis jotain.. en nyt muista, sillä kysyinkin jos joku tietäis.......

• luonnollista.

• hannahi-

ja nettineuvon sivulta löytyy tällainen: Luontaistuotteiden käyttöä ei suositella raskauden aikana. Luontaistuotteiden turvallisuutta ei pystytä takaamaan, koska niiden raskauden aikaisesta käytöstä ei ole riittävästi tietoa. On huomattava, että luontaistuotteet ovat lainsäädännöllisesti elintarvikkeita eikä niiden myynti vaadi viranomaisen lupaa tai ennakkotarkastusta. Vastuu tuotteen turvallisuudesta on valmistajalla.

• mummo-76

Oon kuullut noista kyllä mutta en osaa auttaa ollenkaan, itse olen lapseni jo tähän maailmaan synnyttänyt niin ei ole ollut tarvetta tutkia asiaa :) Sinuna vain ottaisin yhteyttä omaan neuvolaan, sieltä varmasti saat vastauksen kysymyksiisi! Onnea odotukseesi ja kaikkea hyvää Sinulle!

• onnea odotukseen :)

Osta mielummin ihan raskaana oleville erikseen tarkoitettua vitamiinia, jos vitamiinien riittävyydestä on huolta mielessä. Ovat varmasti turvallisia, ja luotettavien lääketehtaiden valmistamia tuotteita. En itse ostaisi markettitavaraa nyt raskaana ollessa, vaikka niitä muulloin käytänkin ihan hyvillä mielin.

Tuolta ruokatieto-nettisivuilta ei kannata etsiä mitään kovin luotettavaa tietoa. Sen ovat tehneet markkinoita johtavat tuottajat, eikä tieto ole välttämättä kovin puolueetonta saati tutkittua.

Soita vain sinne neuvolaan, sitä varten ne puhelinajat on jotta huolissaan olevat odottajat voivat soittaa ja kysyä neuvoa. Neuvolatoiminta rahoitetaan meidän maksamista verovaroista, joten todellakin on oikeus hyödyntää palvelua juuri niin paljon kuin tarve vaatii. Neuvolasta saat muutenkin ainakin todennäköisesti puolueetonta tietoa, kunhan pidät tietynlaiset bullshit-suodattimen aktivoituna heidänkin kanssaan. Joskus kun neuvolantädin oma mielipide menee yleisten tutkimustietojen edelle ;)

• hannahi-

kiitos vastauksista :)
      pitääpä kipaista apteekkiin ostamaan ja kysyä sieltä mitkä vitskut parhaita :) sehän se on kyllä fiksuinta kun niihin on kerätty kaikki tarvittava ja turhat varmasti jätetty pois. :) jätän ton vitamiinipurkin sit synnytyksen / imetyksen jlk syötäväksi :)

• luonnollista.
      • apteekki

Minä sain synteettisistä B-vitamiineista aivan järkyttävät lihaskivut ???

Mistä voi johtua?

Ostin ihan apteekista.

Nyt olen syönyt Lifesta ostamaa luonnollista eikä mitään haittaa.

• bisnes on bisnes

tarvitset nämä lisäravinteet (ja vain nämä):

• D-vitamiini 50-100 mikrog. / vuorokausi
      • C-vitamiini 1-3 g / vuorokausi
      • Magnesiumsitraatti 200-400 mg / vuorokausi

Folaattia 400µg / vuorokausi

Rautaa, jos anemia iskee

Yksinkertaisesti ilmaistuna ero luonnollisen ja synteettisen välillä on se että synteettinen on yleensä yksittäinen aine joka pitää puutostilat poissa mutta ei tarjoa antioksidanttivaikutusta jotka tulevat siitä kokonaisuudesta mitä pillereissä puuttuu mutta esiintyy ruuassa. Toi C-vitamiini on hyvä esimerkki jossa askorbiinihapolla estetään puutteet mutta sillä ei tutkimusten mukaan saavuteta luonnollisen C-vitamiinin tuomaa antioksidanttivaikutusta. Siksi ravintoaineet kannattaa ensisijaisesti saada luonnollisesta ja monipuolisesta ruuasta.

Lääketehtaiden monivitamiinit valmistetaan täysin samalla tavalla kuin muutkin synteettiset vitamiinit ja niitä ei todellakaan mitään tutkita.

Rahat pois, kun kauppa käy.

• dee.
    • ll

Apteekki ja luontaistuote kauppoihin menee osa tuotteista samasta tukusta ja samaa tavaraa.
      Järkeä saa käyttää mitä syö, mutta itse en ainakaan luovu luontaistuotteista.

• näin tänään

Jotkut lääkärit voivat olla hyvin perillä ravitsemuksesta mutta se vaatii lääkäreiden oma-aloitteista perehtymistä. Heidän koulutukseensa ravitsemustieteen opintoja ei kuulu.

Ravintolisissä paljon humpuukia
        http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3177

Listassa oli kaikki Orionin vitamiinit D-vitamiinia lukuunottamatta.

• .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2283
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1714
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      305
      1251
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      726
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      652
    Aihe