oletan että olet sama henkilö kuin UskoTv, opettaja ?
eli Keravan helluntaiseurakunnan pastori Esa Hyvönen ??
miten on, jos olet sama henkilö, voitko vastata muutamaan ongelmaan ?
pastori Esa Hyvönen
14
2892
Vastaukset
Jos näin on, tunnet kreikkalaiset tekstit kuten "omat taskut" ? :)
kuinka monta ja mitä on Galatalaiskirjeen Hengen Hedelmät.
Gal. 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
Gal 5:22 But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith,
http://www.blueletterbible.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Gal&c=5&v=1#conc/22hhmmm huhuu ?
- SivustaLukenut
(En ole E.Hyvönen)
Apostoli Paavali kirjoittaa Galatalaiskirjessä "Hengen hedelmä" ,yksikössä. Hedelmä eli seuraus. jostakin.
Sama Paavali kirjoittaa Roomalaisille synnisää elämisen "hedelmästä" eli seurauksesta
"..Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema..."
Hengessä elämisen seurausta ovat sitten mitä hän luettelee(Galatalaisille)
(".. Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen...")
Lihassa elämisen seurauksita hänellä on luetteloa samassa kirjeessä.
("..Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset,.." )Kiitos, mutta juuri, Esalta kyselen, jos on sama Esa kuin opettaja uskotv.ssä.
mutta, mitä arvelet, usko on siis myös listalla ?
usko jonka Jeesus vaikuttaa vai tavallinen usko mitä kaikilla ihmisillä on ?- SivustaLukenut
Jeesus puhuessaan väärien profeettojen toiminnan seurauksista ,sanoo monikko muodossa " hedelmistään " (Huomoitavaa : Jeesus sanoo "..joka ei tee hyvää hedelmää.." sitten vähän myöhemmin Hän sanoo "..Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan.......Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan..." )
Puheet ja sanat voivat olla suuria väärillä profeetoilla ,mutta he eivät elä Kristuksen Sanan mukaan. (".. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon..")
(Matt.)"..Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri..." SivustaLukenut kirjoitti:
Jeesus puhuessaan väärien profeettojen toiminnan seurauksista ,sanoo monikko muodossa " hedelmistään " (Huomoitavaa : Jeesus sanoo "..joka ei tee hyvää hedelmää.." sitten vähän myöhemmin Hän sanoo "..Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan.......Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan..." )
Puheet ja sanat voivat olla suuria väärillä profeetoilla ,mutta he eivät elä Kristuksen Sanan mukaan. (".. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon..")
(Matt.)"..Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri..."kiitos taas, mutta jos pysytään ketjun aiheessa ja tutkitaan Gal 5 hedelmiä ja sana muotoja :)
tosin sivuaa omaa kyselyä mutta ettei ala liikaa leviämään.
miten siis on usko joka pelastaa on tässä listassa SE usko mikä pelastaa ja lahja Jumalalta ??
Gal 5:22 But the fruit of the Spirit is love, joy, peace, longsuffering, gentleness, goodness, faith,
faith ?- Knuutti exm
Vastavoima kirjoitti:
kiitos taas, mutta jos pysytään ketjun aiheessa ja tutkitaan Gal 5 hedelmiä ja sana muotoja :)
tosin sivuaa omaa kyselyä mutta ettei ala liikaa leviämään.
miten siis on usko joka pelastaa on tässä listassa SE usko mikä pelastaa ja lahja Jumalalta ??
faith ?Milloin se Hengen hedelmä kylvetään?
Eikö uudestisyntymässä? Silloinhan usko saadaan.
Mielestäni ensin ei ole usko ja sitten parannus ja uudestisyntyminen. Miten kukaan voisi ensin uskoa johonkin, josta ei mitään tiedä.
Jumala synnyttää ensin tarpeen parannukselle ja kun ihminen alkaa etsiä ratkaisua syntiongelmaansa, Pyhä Henki osoittaa Jeesusta ja siinä hetkessä ratkaisuna syntiongelmaan syntyy usko. Usko Jeesuksen ristinkuolemaan ja syntien sovitukseen. Se on se uskon ydinjuttu.
Usko kasvaa (tai sitten ei) alkaen tuosta hetkestä ja saa monenlaisia muotoja.
Tiedän kyllä, että monet erityisesti karismaattisissa seurakunnissa erottelevat pelastavan uskon ja armolahjana saatavan uskon.
no, katson jos Esa tulee ja antaa tietoa mitä opettaa ja mihin opetus perustuu.
mutta jos on muita kiireitä, tulee taas yksi paikka lisää käytäväksi.
mutta mitä siitä, pohjoiseen matkalla keravalla on muutakin tekemistä, esim avain media.
voi voi ja voi.Mitä Esa, sanoo miehestä, Marko Selkomaa ja hänen hengen toimistaan parannuksen kohdalla ??
Onko tämä Jumalasta vai ei ?- säälittävä olet
Eikö sulla on muuta elämää, kuin roikkua täällä palstalla koko ajan ?
Hanki elämä ! Äläkä johda muita harhaan ! säälittävä olet kirjoitti:
Eikö sulla on muuta elämää, kuin roikkua täällä palstalla koko ajan ?
Hanki elämä ! Äläkä johda muita harhaan !Missä olen harhaan johtanut ?
kerro toki ja näytä se toteen !
hhmm, ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
olet lainannut henkilö, mahdollinen nimi David Seaman tahi Seeman, voitko antaa netti linkin tahi tarkempaa tieto hänestä.
Onko hän PhD. counseling psychologist ?
no, nyt sitten itse asia:
Miten on,
Miten käännät sanan:
Strong's Number G91 matches the Greek ἀδικέω (adikeō)
vääryys vai vahinko ?
Onko ihminen tehnyt Jumalalle vahinkoa tahi tappiota synneillään eli omilla teoilla ??
Miten on, uskovan joka on matkalla taivaaseen, on "pakko" antaa anteeksi kaikki ja kaikille
vai se on valinta mahdollisuus, kuten kahvin tai teen juonti ?
Mitä Herra Jeesus opettaa asiasta?
Miten on, Portto Raahab pelastui, omien hyvien tekojen tai oikeuden mukaisten tekojen perusteella ja uskon kautta ??
tästä seuraavasta lauseesta totisesti toivon saavani lisää tietoa ja mihin tämä perustuu.
sanot näin "seurakuntaa ei normaalisti kuuluisi" tarkoittaen syntistä porttoa-
eli seurakunta on normaalisti siveiden, ja hyvin maailman silmissä onnistuneiden seurakunta, ja syntinen tahi sairas on poikkeus ?
joka mahdollisesti, omien hyvien tekojen tahi ja oman luonteen jalostuksen (sivistys) on kelvollinen seurakuntalainen ??- juttututtu
Minusta on varsin hyvä esittää kysymys Hyvöselle, että miten pitäisi suhtautua henkilöihin Järvinen ja Selkomaa? Vaikka ei kävisikään heidän livetilaisuuksissaan, niin netistä löytyy materiaalia, joista mielipiteet jakautuvat melkoisesti. Kovin helposti Järviseltä onnistuu kuusikymmentä vuotta rampana olleen henkilön parantaminen, tosin Thaimaassa. Selkomaalta homma hoituu myös samaan tyyliin mm. tapaus Hondurasista. Vaikea on jäljittää heidän taninoidensa todenperäisyyttä. Löytyypä muutamia ihan suomalaisiakin juttuja. Yritin selvittää kummaltakin pastorilta yhtä tarinaa, jota he ovat kertoneet julkisuuteen, ja kovista ponnisteluista huolimatta en tullut vakuuttuneeksi, niiden oikeellisuudesta. Sen tiedon perusteella mitä sain, en olisi missään tapauksessa lähtenyt levittämään niitä mediaan.
hhmm, no olen taas kuunnelut yhden opetus jakson,
Miten on Esa:
sosiaalisesti alhaalla olevan tulemista seurakuntaa ??
eli korkealla olevat ova ttervetulleita eikä tarvitse puolustajaa eli suosittelijaa ?
verrataan rikkaaseen ja varakkaaseen roomalaiseen !!
Jumalan eli tässä Paavalin tulee puolustaa alhaista että pääsee seurakunta yhteisöön ??
ja kolikon toinen puoli sitten ettei ylhäisten tarvitse todistaa kelvollisuutta seurakuntaa pääsemiseksi ??
Miten mahtaa olla, jos Sinun seurakuntaa tulee kuselta haiseva juoppo, kuinka kohtelet häntä ?
otat vastaan Kuten Jeesuksen vain lähetät ulos tahi takapenkille haisemaan ??
Uusi Testamentti näkyy, Pyhän Hengen kautta, karismaattisen yhteyden kautta kaikki ihmiset tasa-arvoisina ???
eli ekumeniaa yli rajojen ja tasa-arvoa kaikkien ihmisten välillä ??
Perustele tämä Kirjoituksista että syntinen, ei uskova on tasa-arvoinen Jumalan edessä !
siis ekumenia ja tasa-arvo on eräs opetuksesi perus ?? !!
Onko harmaahapsi ja pieni tyttönen tasa-arvoinen ? esim. opettajana tahi onko afrikan noita-tohtori yhtä tasa-arvoinen esim "ulkopuolisten todistajien" suosittelema Jumalan palvelija ??
Onko islamin profeetta Muhammad tasa-arvoinen Jesajan kanssa Jumalan Sanan kohdalla ja opetuksen puolesta ??
tähän viimeiseen ei ole tarvis, vastata, sillä onhan tämä uskon rauhan uskonto ja suvaitsevainen :)
eli taidanpa joku päivä tulla omin korvin kuuntelemaan mitä opetat !
1. Moos. 18:21 Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää."
Voi Sodomaa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1512496Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637