Kylvin perunamaan päähän ns. kesantoalueelle tavallista ruokahernettä. Kaikki palot eivät ehtineet kasvattaa täysiä palkoja, joten niiden keräämisestä ei ole hyötyä. Kysynkin, miten käy, jos käännän keväällä koko lystin maahan?
Itävätkö herneet ensi kesänä maassa ja koko alue on täynnä pieniä herneen alkuja vai kompostoituvatko ne maahan ihan normaalisti?
KYSYMYS herneestä: miten menettelen ylimääräisen herneen kanssa?
Hernemaa
3
158
Vastaukset
- Poltinkarva
Paleltuvat ja mätänevät talvella.
- Oikeat konstit
Toimivat erinomaisena maanparannusaineena, eivätkä kasva seuraavana vuonna. Sinne vaan, tätä kutsutaan viherlannoitukseksi!
- kauriin ruokaa
Tuota arvelinkin. Osan herneenvarsista/paloista ovat kauriit syöneet öisillä vierailuillaan kasvimaalla, mutta siitä ei ole mitään haittaa.
Kiitos vastaajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017333
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj615045- 794699
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?744637- 1324168
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️293442Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82948- 492530
- 392478
- 2122321