Jeesus sanoo kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon JOKA PÄIVÄ ristinsä ja seuratkoon minua." Luuk.9:23.
Jos tahdot olla Jeesuksen seuraaja ja Hänen opetuslapsensa, sinun täytyy kieltää oma itsekäs tahtosi. Se tarkoittaa vanhan ihmisen hylkäämistä ja sen läpikotaisin turmeltuneen lihallisen tahdon tuomitsemista Kristuksen kanssa ristinkuolemaan.
Risti kuuluu Jeesuksen seuraajan JOKAPÄIVÄISEEN elämään, Jeesuksen käskyn mukaan ristin on oltava elämässämme AINA.
Kun ihminen Jumalan kutsumana ja vetämänä tahtoo tehdä parannuksen ja hylätä vanhan syntielämänsä, hän saa kokea uudestisyntymisen. Mitään muuta vaihtoehtoa Jumalan sana ei tarjoa pelastuksen vastaanottamiselle ja Jeesuksen omaksi tulemiselle. Jumala vetää ajallaan meitä parannuksen paikalle.
"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh.6:44.
"Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä," Joh.1:12.
"Ottakoon joka päivä ristinsä!"
72
233
Vastaukset
Ihmisille tarjotaan tänäkin päivänä vaihtoehtoisia evankeliumin muotoja. Niihin on kiedottu niin paljon ainesta Jumalan sanasta, että monet nielevät Raamatun vastaisen 'evankeliumin' jopa ihastellen, että tässäpä vasta hieno ja korkealentoinen oppi.
Tyypillistä opeille, joita Paavali nimittää "toiseksi evankeliumiksi", on päivittäisen ristin ottamisen kieltäminen. Ihmisen mieltä hivelee se, että hänestä voi tulla niin puhdas ja täydellinen, ettei hänellä enää ole tarvetta ristin sanalle. Hänellä ei harhaopettajan mukaan "enää ole mitään syntiä, joka on vietävä ristille".
"Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte." 2.Kor.11:4- Eenokki 12
Ihmisen osuus Jeesuksen rististä on se kun Herra on tullut alas taivaasta kantaakseen meidän syntimme.Totisesti Herra meidän vanhurskautemme.
Herra sovitti myös lihan synnit jotka ovat Häneen uskovissaankin aina kuolemaan asti.
Kuolettaakseen itsekästä tahtoamme me joudumme kantamaan omaa ristiämme. Tunnustuksen tähden kärsimme vainoa, vihaa ja pilkkaa Jeesuksen nimen tähden, johon uskomme lujasti.
Tämän ristin kautta tapahtuu Jumalan teot kun Hän puhdistaa meitä anteeksiantamisen kautta ja vaikuttaa Henkensä kautta että meissä tulee näkymään Kristuksen muoto ja muutumme toisiksi ihmisiksi.
Maailma vihaa sitä henkeä joka uskovissa asuu ja näkyy ilmeistä ja varsinkin suun tunnustuksen kautta kuullaan koko pitäjässä.Saatana huutaa, katsokaa hän on tullut uskoon menkää minun rakkaani ja tappakaa tuo Jeesukseen uskova.
Kun minä vien niitä lihan syntejä "ristille" niin kiitän Kolmiyhteistä Jumalaamme että minä saan syntini anteeksi runsain mitoin joka päivä ja kiitän Jeesusta joka ristillä voitti kaiken vihollisuuden, että me pääsisimme vapaaksi synnin kirouksesta. - kyllä on sekavaa
Käsitinkö sitenkin väärin, kun eilen olin lukevinani, että yhdyit tähän jukka.finlandin tuomaan rististin opetukseen. Nytkö sitenkin kiellät tämän:
>Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen. - kyllä on sekavaa
kyllä on sekavaa kirjoitti:
Käsitinkö sitenkin väärin, kun eilen olin lukevinani, että yhdyit tähän jukka.finlandin tuomaan rististin opetukseen. Nytkö sitenkin kiellät tämän:
>Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen.tuo kyllä on sekavaa on tarkoitettu semper.f:lle
Eenokki 12 kirjoitti:
Ihmisen osuus Jeesuksen rististä on se kun Herra on tullut alas taivaasta kantaakseen meidän syntimme.Totisesti Herra meidän vanhurskautemme.
Herra sovitti myös lihan synnit jotka ovat Häneen uskovissaankin aina kuolemaan asti.
Kuolettaakseen itsekästä tahtoamme me joudumme kantamaan omaa ristiämme. Tunnustuksen tähden kärsimme vainoa, vihaa ja pilkkaa Jeesuksen nimen tähden, johon uskomme lujasti.
Tämän ristin kautta tapahtuu Jumalan teot kun Hän puhdistaa meitä anteeksiantamisen kautta ja vaikuttaa Henkensä kautta että meissä tulee näkymään Kristuksen muoto ja muutumme toisiksi ihmisiksi.
Maailma vihaa sitä henkeä joka uskovissa asuu ja näkyy ilmeistä ja varsinkin suun tunnustuksen kautta kuullaan koko pitäjässä.Saatana huutaa, katsokaa hän on tullut uskoon menkää minun rakkaani ja tappakaa tuo Jeesukseen uskova.
Kun minä vien niitä lihan syntejä "ristille" niin kiitän Kolmiyhteistä Jumalaamme että minä saan syntini anteeksi runsain mitoin joka päivä ja kiitän Jeesusta joka ristillä voitti kaiken vihollisuuden, että me pääsisimme vapaaksi synnin kirouksesta.Kirjoitat Eenokki totuuden ja toimen sanoja kuten Paavali sanoisi:
>>Kuolettaakseen itsekästä tahtoamme me joudumme kantamaan omaa ristiämme. Tunnustuksen tähden kärsimme vainoa, vihaa ja pilkkaa Jeesuksen nimen tähden, johon uskomme lujasti.kyllä on sekavaa kirjoitti:
>Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen.Ei ole Kristuksen opissa mitään sekavaa, eipä toki.
Kuolemalle meidän on annettava vanha ihminen heti Jeesuksen tykö tullessamme ja Hänet vastaanottaessamme. Uuden elämän alku syntyy meissä ja hengellinen kasvu lähtee käyntiin Jeesuksen oppilaana. Sehän on pelastuksen tien alku, onko siinä jotain sekavaa mielestäsi?
Mutta kai ymmärrät, että alku on eri asia kuin jatko ja loppu.
Uskovan vaellus EI ole sitä, että joku "symboli" otetaan matkaan ja senjälkeen kaikki vanha on eliminoitu niin, ettei sieltä vanhasta enää kuulu inahdustakaan.
Työ, taistelu ja kilvoitus vasta alkaa, kun Jeesuksen seuraajaksi lähdetään. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle, joka Raamatusta on
edes alkeita saanut oppia. Jumalan Sanaa vähänkään enemmän tuntevalle siinä on Tie ja Totuus ja Elämä.- noin se menee
Semper.Fidelis kirjoitti:
Ei ole Kristuksen opissa mitään sekavaa, eipä toki.
Kuolemalle meidän on annettava vanha ihminen heti Jeesuksen tykö tullessamme ja Hänet vastaanottaessamme. Uuden elämän alku syntyy meissä ja hengellinen kasvu lähtee käyntiin Jeesuksen oppilaana. Sehän on pelastuksen tien alku, onko siinä jotain sekavaa mielestäsi?
Mutta kai ymmärrät, että alku on eri asia kuin jatko ja loppu.
Uskovan vaellus EI ole sitä, että joku "symboli" otetaan matkaan ja senjälkeen kaikki vanha on eliminoitu niin, ettei sieltä vanhasta enää kuulu inahdustakaan.
Työ, taistelu ja kilvoitus vasta alkaa, kun Jeesuksen seuraajaksi lähdetään. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle, joka Raamatusta on
edes alkeita saanut oppia. Jumalan Sanaa vähänkään enemmän tuntevalle siinä on Tie ja Totuus ja Elämä.Ai, nyt ymmärrän. Et edes yritä opettaa uudestisyntymisestä. Kerrot vain tien alkupäästä. Noinhan sen pitääkin mennä.
noin se menee kirjoitti:
Ai, nyt ymmärrän. Et edes yritä opettaa uudestisyntymisestä. Kerrot vain tien alkupäästä. Noinhan sen pitääkin mennä.
Uuden elämän syntyminen meissä on täsmälleen sama asia kuin uudestisyntyminen.
Uusi luomus meissä kasvaa Jumalan antamaa kasvua ja päivä päivältä vahvistaa sen uuden elävän toivon, jossa me "Jumalan voimasta uskon kautta varjellumme pelastukseen".
"Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä." Room.8:24-25.- taasko sekaantui?
Uuden elämän syntyminen meissä on täsmälleen sama asia kuin uudestisyntyminen.
Uusi luomus meissä kasvaa Jumalan antamaa kasvua ja päivä päivältä vahvistaa sen uuden elävän toivon, jossa me "Jumalan voimasta uskon kautta varjellumme pelastukseen".
"Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä." Room.8:24-25.Mitä Tozer kertoo tuosta uuden elämän alkamisesta? Missä se alkaa ja milloin se alkaa?
- greeeeen
Kirjoitat Eenokki totuuden ja toimen sanoja kuten Paavali sanoisi:
>>Kuolettaakseen itsekästä tahtoamme me joudumme kantamaan omaa ristiämme. Tunnustuksen tähden kärsimme vainoa, vihaa ja pilkkaa Jeesuksen nimen tähden, johon uskomme lujasti.Eli siis nytkö sinä, Semper, ymmärrätkin, että ristin kantaminen on kärsimistä Jeesuksen nimen tähden - siis vainon, vihan, pilkan jne. kärsimistä Kristuksen ja evankeliumin vuoksi?!
Katsopa, mitä olet aiemmin väittänyt; Olet esimerkiksi sanonut asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavan (aikaisemmin mm. nimimerkeillä Tänäänkin ja ei nimmaria kirjoittaeen) henkilön viljelevän vakavaa harhaa kirjoittaessaan siitä, että ristin kantaminen on kärismistä Jeesuksen takia. Olet väittänyt, että ristin kantaminen on lakkaamista synneistä, vanhan ihmisen kuolettamista jne.. ->
>> Omaa ristiä kannamme jatkuvasti sen tähden, että me löydämme päivittäin lihastamme jotain uutta kuoletettavaa, ristille pantavaa>>>Palstalla viljelee ahkerasti omaa ristin oppiaan nimim. ei-nimmaria.
Jumalan sanan pohjalta olen vakaasti sitä mieltä, että ei-nimmarin opetus rististä on harhaanjohtava ja eksyttää pois Sanan tieltä.
Ei-nimmari kirjoittaa 9.2.2012 klo 8.38 >>Ristin kantaminen tarkoittaa kärsimistä Jeesuksen takia
Luuk 9
22. ja sanoi:
"Ihmisen Pojan pitää kärsimän paljon
ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi
ja tuleman tapetuksi ja kolmantena päivänä nouseman ylös."
23. Ja hän sanoi kaikille:
"Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea,
hän kieltäköön itsensä
ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.- Ei toinen kuolema
Seuraatkoon ristinkuolemaan asti. Siitä kuolemasta syntyy elämä.
AW Tozer:
"Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen." Ei toinen kuolema kirjoitti:
Seuraatkoon ristinkuolemaan asti. Siitä kuolemasta syntyy elämä.
AW Tozer:
"Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen."Mutta tuo risti, josta Jeesus aloituksessa lainatussa kohdassa puhui,
tarkoittaa nimenomaan sellaista ristiä, jolla Jeesuskin kuoli.
Monet niistä, jotka noina aikoina lähtivät seuraamaan Jeesusta,
olivat joka päivä kuoleman vaarassa.
Ja näin tänäkin päivänä eri puolilla maailmaa.- synti kuolee ristill
kalamos kirjoitti:
Mutta tuo risti, josta Jeesus aloituksessa lainatussa kohdassa puhui,
tarkoittaa nimenomaan sellaista ristiä, jolla Jeesuskin kuoli.
Monet niistä, jotka noina aikoina lähtivät seuraamaan Jeesusta,
olivat joka päivä kuoleman vaarassa.
Ja näin tänäkin päivänä eri puolilla maailmaa.Sillä samalla ristillähän sinäkin kalamos toivottavasti olet kuollut. Jos olet sillä samalla ristillä kuollut, olet kuollut samanlaisen kuoleman minkä Jeesus kuoli. Ei sinua uskoakseni ja toivottavasti koskaan muuten tulla ristiin naulitsemaan. Vain sinun syntisi, vanha ihmisesi siis, kuoli ristillä.
Jos sinut naulitaan uskosi takia ristille, niin olet silloin kantanut ristiä evankeliumin takia ja joudut laittomien miesten kätten kautta naulatuksi ristille, mutta tuo on jo kokonaan eri asia kuin se risti, jolle kuolit, jotta sait alkaa uuden elämän. Tozer opettaa tuosta hyvin ja muutamat muutkin. Usko heitä, jotta sinun julistuksesi ei joutuisi hyljätyksi. synti kuolee ristill kirjoitti:
Sillä samalla ristillähän sinäkin kalamos toivottavasti olet kuollut. Jos olet sillä samalla ristillä kuollut, olet kuollut samanlaisen kuoleman minkä Jeesus kuoli. Ei sinua uskoakseni ja toivottavasti koskaan muuten tulla ristiin naulitsemaan. Vain sinun syntisi, vanha ihmisesi siis, kuoli ristillä.
Jos sinut naulitaan uskosi takia ristille, niin olet silloin kantanut ristiä evankeliumin takia ja joudut laittomien miesten kätten kautta naulatuksi ristille, mutta tuo on jo kokonaan eri asia kuin se risti, jolle kuolit, jotta sait alkaa uuden elämän. Tozer opettaa tuosta hyvin ja muutamat muutkin. Usko heitä, jotta sinun julistuksesi ei joutuisi hyljätyksi.Olen kuollut. Yhdessä Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu,
kuollut, haudattu ja herätetty.
Mutta tästä asiasta ei Jeesus puhu kohdassa,
jota lainattiin avauksessa.
- greeeeen
Semper, sinä opetat, että lihaa l. vanhaa syntistä luontoamme naulitaan ristille joka päivä, mutta Jeesus Itse ei sanonut, että tehkää parannuSTA, vaan näin Hän käski:
"Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle"
Kristuksen omat OVAT tehneet parannuKSEN l. ovat ristiinnauliNNEET vanhan luontonsa himoineen ja haluineen l. ovat hylÄNNEET entisen elämäntapansa ja vanhan minänsä, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma!
Kun tuo on TEHTY, ihminen elää Hengessä.
20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia-vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa-voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
(1. Kor. 9:19-24)
_______
24 Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta,
(Kol. 1:24)Tiedät olevasi väärässä. Käytät harhautusmielessä Jumalan sanaa korvasyyhyyn, jossa sinä opettajasi perässä valheellisesti opetat vastoin Jeesuksen ja Paavalin oppia.
Katso, mitä kuoresi sisällä asuu ja tee johtopäätöksesi: olet vasta kilvoituksen alkumetreillä. Nouse taisteluun, ota ristisi, tänään!- greeeeen
Tiedät olevasi väärässä. Käytät harhautusmielessä Jumalan sanaa korvasyyhyyn, jossa sinä opettajasi perässä valheellisesti opetat vastoin Jeesuksen ja Paavalin oppia.
Katso, mitä kuoresi sisällä asuu ja tee johtopäätöksesi: olet vasta kilvoituksen alkumetreillä. Nouse taisteluun, ota ristisi, tänään!Semper, ystävä hyvä, näin Jeesus Itse totesi sanomassaan ristin kantamisesta:
"Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
Ristin kantaminen on juuri sitä, mitä nykyisin asiastakyse -nimimerkillä kirjoittava henkilökin julistaa: Meidän tulee olla valmiit tunnustamaan Jeesus Kristus Herraksemme ja julistamaan Hänen sanojaan leirin ulkopuolella (siis maailman uskosta osattomien ihmisten keskuudessa), vaikka se tietää vainoa, pilkkaa ja monenlaista kärsimystä. Sitä on elämänsä kadottaminen KRISTUKSEN JA EVANKELIUMIN TÄHDEN. Näinhän Jeesus Itse totesi:
"Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen." - Eenokki 12
Kristuksen omat OVAT tehneet parannuKSEN l. ovat ristiinnauliNNEET vanhan luontonsa himoineen ja haluineen l. ovat hylÄNNEET entisen elämäntapansa ja vanhan minänsä, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma!
Tämä yllä oleva greeeenin uskontunnustus kertoo kaiken sen tietämättömyyden ja sokeuden uskon asioista, joka täytyy ehdottomasti viedä gehennaan heidän itsensä kanssa ettei kukaan saastuttaisi itseänsä näin jumalattomassa opissa.
Kertasuorittajat eivät ymmärrä mitä Jeesuksen sanat merkitsevät ja kun nämä järkensä kautta puhuvat näemme siinä olevan leegion demoneita innoittajina. Että sellainen henki. - greeeeen
Eenokki 12 kirjoitti:
Tämä yllä oleva greeeenin uskontunnustus kertoo kaiken sen tietämättömyyden ja sokeuden uskon asioista, joka täytyy ehdottomasti viedä gehennaan heidän itsensä kanssa ettei kukaan saastuttaisi itseänsä näin jumalattomassa opissa.
Kertasuorittajat eivät ymmärrä mitä Jeesuksen sanat merkitsevät ja kun nämä järkensä kautta puhuvat näemme siinä olevan leegion demoneita innoittajina. Että sellainen henki.Parannus on yksi osio uskontiellä, sen alkupäässä.
Uudestisyntyneinä eletään synnistä pois kuolleina Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa, varjellen itsensä niin ettei maailma saastuta. Uudestisyntyneelle Jumalan käskyjen pitäminen EI OLE raskasta taistelua!
24 Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen.
(Gal. 5:24)
_______
9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen
10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen
(Kol. 3:9-10)
_______
11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
(Room. 6:11)
_______
27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
(Jaak. 1:27)
_______
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
(1. Joh. 5:3-4) - olet synnin vallassa
greeeeen kirjoitti:
Parannus on yksi osio uskontiellä, sen alkupäässä.
Uudestisyntyneinä eletään synnistä pois kuolleina Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa, varjellen itsensä niin ettei maailma saastuta. Uudestisyntyneelle Jumalan käskyjen pitäminen EI OLE raskasta taistelua!
24 Ne, jotka ovat Jeesuksen Kristuksen omia, ovat ristiinnaulinneet vanhan luontonsa himoineen ja haluineen.
_______
9 Älkää valehdelko toisillenne. Olettehan riisuneet yltänne vanhan minänne kaikkine tekoineen
10 ja pukeutuneet uuteen, joka jatkuvasti uudistuu oppiakseen yhä paremmin tuntemaan Luojansa ja tullakseen hänen kaltaisekseen
_______
11 Ajatelkaa tekin samoin itsestänne: te olette kuolleet pois synnistä ja elätte Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa.
_______
27 Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta.
_______
3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
(1. Joh. 5:3-4)voi sokeutta, voi hengellistä pimeyttä, et voisi pahemmin eksyä pois totuudesta, greeeeen!!!
- Eenokki 12
greeeeen kirjoitti:
Parannus on yksi osio uskontiellä, sen alkupäässä.
_______
_______
_______
_______
(1. Joh. 5:3-4)VÄÄRIN! Parannus on yksi osio uskontiellä, sen alkupäässä.
Parannus on jokapäiväistä eikä mikään kertasuoritus.
Huom!
Tekopyhille ja luulouskoisille on kaikki helppoa kun he elävät lihassa ja suurissa luuloissa.
- naulalaatikko
Tietääkö joku mitä joukkoa nämä greeenit ja asiastakyseet edustavat ?
- etsivä löytää
Asiastakyse on useaan otteeseen kertonut edustavansa, EI helluntailaisia, EI luterilaisia, EI muitakaan tunnetuilla nimillä toimivia yhteisöjä, vaan vain Jeesuksen seurakuntaa. Tältä palstalta jostakin löytyy vastaukset tuollaisiin saman kaltaisiin kyselyihin. En ole nähnyt greeeeenin kertovat missä seurakunnassa käy. Toivottavasti hän kertoo.
Kiitokset sinulle Semper, asiallisesta ja Raamatun mukaisesta aloituksestasi.
On ilo lukea totuuden sanaa. Vaikkakaan se ei aina kaikkia miellytä.
Ecc 7:20 (7:21) Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
Niinpä meidän on joka päivä otettava ristimme.- sinulle
Jonah, jos Jeesus on sulle Jumalan Poika, eikä poika, niin tässä j.finlandin jostakin lainaama hyvä opetus:
"Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen." "Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään." Lk.17:10.
Kiitos sanoistasi, Jonah. Mutta ansiottoman palvelijan osa meillä vain on, ei sen enempää eikä vähempää.
Muutamat ovat lähteneet seikkailemaan uskon tiellä ilman ristiä. Moisten extreme-huimapäitten ei tule käymään hyvin. Heitä on syytä varoittaa olletikin, kun ovat muitakin seikkailuretkilleen viekoittelemassa.
Jumala auttakoon, että saisimme pysyä rakkaudessa ja totuudessa niin, että ainoa kerskauksemme on Kristus Jeesus, Jumalan Poika, meidän Herramme.- Sokeus ei hellitä
"Me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään." Lk.17:10.
Kiitos sanoistasi, Jonah. Mutta ansiottoman palvelijan osa meillä vain on, ei sen enempää eikä vähempää.
Muutamat ovat lähteneet seikkailemaan uskon tiellä ilman ristiä. Moisten extreme-huimapäitten ei tule käymään hyvin. Heitä on syytä varoittaa olletikin, kun ovat muitakin seikkailuretkilleen viekoittelemassa.
Jumala auttakoon, että saisimme pysyä rakkaudessa ja totuudessa niin, että ainoa kerskauksemme on Kristus Jeesus, Jumalan Poika, meidän Herramme.Oliko jukka.finland sittenkin täysin sokea, kun toi tuon A.W.Tozerin kirjoituksen. Ei ollut, vaan sinä olet sokea, joka sokeita taluttaa. Ensin kehut Tozerin opetusta, mutta kun palsalle ilmaantuu joku asiasta tietämätön, alatkin kiitellä tätä ja hylkäät hyvän ystäväsi ja hänen ymmärryksensä.
Sokeus ei hellitä kirjoitti:
Oliko jukka.finland sittenkin täysin sokea, kun toi tuon A.W.Tozerin kirjoituksen. Ei ollut, vaan sinä olet sokea, joka sokeita taluttaa. Ensin kehut Tozerin opetusta, mutta kun palsalle ilmaantuu joku asiasta tietämätön, alatkin kiitellä tätä ja hylkäät hyvän ystäväsi ja hänen ymmärryksensä.
En ole jukka.finland'ia mihinkään ystävänä hyljännyt enkä tule hylkäämään vastaisuudessakaan, jos se minusta on kiinni.
Sinuakaan en halua hyljätä, vaikka perusteettomia syytöksiä päivät päästään minun päälleni heittelet.
Rauha sinulle ja armo Jumalalta, meidän Isältämme.
PS.
Tozerin kirjoitus, jonka Jukka.f palstalle toi, on asiallinen ja oikea.
Hänestäkin, siis Tozer'ista, jotkut yrittävät hampaat irvessä vääntää riidan aihetta. Sitähän Jukka nimenomaan EI halunnut!
Miksi sinä sitä haluat?- greeeeen
En ole jukka.finland'ia mihinkään ystävänä hyljännyt enkä tule hylkäämään vastaisuudessakaan, jos se minusta on kiinni.
Sinuakaan en halua hyljätä, vaikka perusteettomia syytöksiä päivät päästään minun päälleni heittelet.
Rauha sinulle ja armo Jumalalta, meidän Isältämme.
PS.
Tozerin kirjoitus, jonka Jukka.f palstalle toi, on asiallinen ja oikea.
Hänestäkin, siis Tozer'ista, jotkut yrittävät hampaat irvessä vääntää riidan aihetta. Sitähän Jukka nimenomaan EI halunnut!
Miksi sinä sitä haluat?Semper, sinä se olet ollut vääntämässä jatkuvaa riitaa tähän jukka.finlandin esille ottamaan aiheeseen liittyen, ja olet ollut syyttelemässä ja parjaamassa siitä Tozer'in tavoin kirjoittavia henkilöitä. Koetapa siis kyetä jatkamaan keskustelua nytkin, kun ystäväsi toi palstalle vastustamiesi ja parjaamiesi kirjoittajien sanoman kanssa yhtenevää julistusta!
Koetapa myöskin kyetä seisomaan minua kohtaan esittämäsi syytöksen takana:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10958353
- miettivä miettii
Paavalin aikana ei ollut yksinäisiä tähtiä kiivailemessa jonkin kokonaisuudesta irroitetun erillisopin ja siitäkin oman erikoiskäsityksen mukaan, vaan heillä oli yksi sydän ja yksi mieli, eikä ketään kuulunut uskovien seurakuntaan, muuten kuin uudestisyntymisen ja kasteen kautta liittyneet.
Nykyisin tahtoo olla toisin, eli melkein joka miehellä ja naisella pitää olla oma ns. seurakunta.
mitenkäs tässä ns. Jeesuksen seurakunnassa toteutuu se mitä on säädetty vanhimmista ja muista seurakuntapalvelijoista ?
Kuka valvoo opetusta, kuka ojentaa ja nuhtelee tarpeen mukaan.
olsiko se ristin ottaminen sitäkin, että alistuu seurakuntajärjestykseen, Sanan mukaisesti!?- Missä se seurakunta
Kannattaa tuon jälkeen kertoa se seurakunta, minkä katsot oikeaksi ja kertoa missä asti se on. En halua lähteä edes sadan kilometrin päähän johonkin seurakuntaan. Se, että yksinäisiä kirjoittajia on, onkin sitten eri asia. He eivät kykene elämään toisten kanssa sovussa ja sen takia yksin vaeltavat. Mainosta, tai kerro nyt seurakunnasta, johon täytyy liittyä, jotta kelpaa sinulle ja saa oikeuden opettaa, tai julistaa, tai paimentaa, tai.........
- aglius
Suomessa on satoja vapaita seurakuntia, joissa oikein julistetaan pelastustietä seurakuntaelämää elämänvanhurskautta ja ristin kantamista.
Uudestisyntymä, upotuskaste, hengellinen koti ja siinä eläminen ja ennenkaikkea arkielossa vanhurskas eläminen, siinä ne on terveen hengenelämän lähtökohdat.
Kuten luemme mm, Apt 2: 42 ;
42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
Tuosta mallista ei ole vara kovin pitkälle poiketa, ennekuin ollaan omilla teillä.- terve seurakunta!!!!
tässä yksi niistä sadoista agilus luehan tämä.
Tiedän paikkakunnan ja vielä elävän henkilön, minun ohellani jotka ovat kertojalta(kuollut) kuulleet kuinka Eelimissä miehet makasivat lattialla naisten kävellessä perätysten makaavien miesten katsellessa "yliluonnollista näkyä" kun alushousut oli jätettynä narikkaan ja sitten ihmetellen mahtaneeko se lahkousko kestää moista koetuksen yliluonnollisuutta? Joku väitti että eräs ilkikurinen nainen pysähtyi erään miehen kohdalla ja nosti jalkaa pyörittäen sitä laajakaarisesti kuin mouling rougen tanssijatar, koska tiesi helluntailaisen olevan kova suustaan ja pidetty uskon ja hengen ilmentymänä, aitona profeettana pidetty fariseus.
Arvaapa mitä ko. tapauksen alkuperäinen todistaja itse lattialla "ihmettä" kokemassa ja uskoansa muiden mukana koettelemassa ollut vanha pappa sanoi?
Mies sanoi että oman vaimon alapään näkeminen ei vaikuttanut, mutta...toisten kyllä vaikutti ja näin tämä uskon voiman koetus eelimissä päättyi katastrofiin ainakin asiasta kertoneen papan kohdalla.
Uskoa nimittäin koeteltiin tällä tavoin ennen Eelimissä.
Paikka oli Eelim anjalankoskella jossa myös se Puustellikin vaikutti aiemmin.
Minulla on kuulevat korvat ja todistajiahan on uskottava, vai kuinka?
- . . .
Kiellä nyt sitten aloituksesi mukaan itsesi, ja pyydä esimerkiksi Kalamokselta anteeksi hänen ivaamisensa.
Löytyykö kanttia Kristuksessa ? ? ?Kelpo taistelijapari "asiastakyse ja Kalamos" ovat kumpikin omilla tahoillaan sellaisia omavanhurskautensa uhossa saarnaavia palstapappeja, joille on kohtuullista esittää terävääkin arvostelua.
Kovaksikeitettyihin saarnaajasankareihin ei tehoa silkkihanskalla silittely. He tarvitsevat kunnon pysäytystä. Sellainen voi näyttää ulkopuolisen herkän ihmisen silmissä ivaamiselta. Mutta sitä tuo eksyneiden sankarsaarnaajien herättely totuuden sanalla EI ole.
Mutta sinun kehotustasi haluan kunnioittaa ja pyydän mainitulta taistelijaparilta, molemmilta erikseen, anteeksi heille mahdollisesti aiheuttamaani tarpeetonta mielipahaa.
SF- . . .
Kelpo taistelijapari "asiastakyse ja Kalamos" ovat kumpikin omilla tahoillaan sellaisia omavanhurskautensa uhossa saarnaavia palstapappeja, joille on kohtuullista esittää terävääkin arvostelua.
Kovaksikeitettyihin saarnaajasankareihin ei tehoa silkkihanskalla silittely. He tarvitsevat kunnon pysäytystä. Sellainen voi näyttää ulkopuolisen herkän ihmisen silmissä ivaamiselta. Mutta sitä tuo eksyneiden sankarsaarnaajien herättely totuuden sanalla EI ole.
Mutta sinun kehotustasi haluan kunnioittaa ja pyydän mainitulta taistelijaparilta, molemmilta erikseen, anteeksi heille mahdollisesti aiheuttamaani tarpeetonta mielipahaa.
SFWAU
Mahtavaa.
Olet nyt Herran palvelija.
En vedä ylläolevia sanojani pois vaikka mieleni tekisi, sillä kerron nyt mitä olen oppinut viimeisinä vaelluksen vuosinani ja tämä koskee myös tapaa jolla kirjoitamme :
siekkari tulee AINA perässä; siekkari hiihtää aina kateellisena ja yhä kylmempänä ja kangistuneena jokaisen kunnon uskiksen perässä, haluten sitoa ja kaikin puolin tehdä meidät kykenemättömiksi Herran jaloihin tekoihin.
Olemme siis ajallisessakin juoksussamme sidottuja Herran opettamaan vaellukseen kaikin tavoin; Herrakin vaelsi, koko ajan, hän tiesi kuten Paavalikin, perässähiihtäjien ja vihollistensa tulevan, mutta VAIN perässä.
Ja tässä mielessä Herran ja Paavalin tiet ovat tosi paljon samankaltaiset. Molemmat vaelsivat, kiiruhtaen, juosten kohti voittoseppelettä.
Kuolema on tosi uskiksille voitto, sen jokainen uskis tietää, syvällä sydämessään.
Mitä tästä siis meidän veljien ja sisarusten pitää oppia???
Olkaamme nopeita ! ! !
'Refleksi Herrassa' kertoo aina Totuuden, mutta 'jälkirefleksistä' ei pidä välittää, yleensä jäljessä tulevat ajatukset ovat epäilyksestä ja pelosta kumpuavia, eivät rohkeudesta, joka ominaista aina Herralle. Semper.Fidelis kirjoitti:
Kelpo taistelijapari "asiastakyse ja Kalamos" ovat kumpikin omilla tahoillaan sellaisia omavanhurskautensa uhossa saarnaavia palstapappeja, joille on kohtuullista esittää terävääkin arvostelua.
SFNo jos haluat tehdä parannuksen,
ja meidänhän tulee elää jokapäiväisessä parannuksessa,
niin poista tuo edellinen kommenttisi.
Se sisälsi hirvittävän valheen:
> omavanhurskautensa uhossa ... <
Jos yhtään olet lukenut minun kirjoituksiani,
ja yhtään mitään niistä ymmärtänyt, niin sinun täytyy tietää,
että omavanhurskaus on asia, jota minä kammoan yli kaiken.
Joko sinä muuten olet jättänyt sen,
ja ottanut vastaan lahjavanhurskauden?- Eenokki 12
SFIhmetellä täytyy että sairaudenkaan vaivatessa, kipujen keskellä mies ei ymmärrä Jumalan tahtoa saati että tunnustaisi syntinsä katumuksessa ja uskossa.
Kuinka sitten voisikaan pyytää esirukousta tai uskoa Jumalan parantavaan voimaan Kristuksessa?
Minä en pyydä anteeksi paitsi Herralta etten ole nuhdellut, varottanut ja tuominnut sanan ylitsekävijöitä esim. mieheksi pukeutuneet amatsoonit nuo perkkeleen morsiamet joista löytyy julkisyntejä--vaikka "housuista" ja niiden sisäpuolelta, ovat huolimattomuuttani jääneet ilman kunnon nuhteita ja tuomitsemista.(sana tuomitsee)
Semperin ei tulisi löysätä housujaan vaan sanoa suoraan yksilöllisennä tavallaan jota Pyhä Henki on näköjään hänelle opettanut ja siinä on siunaus mukana.
asiastakyselevä taas on muistaakseni kirkon miehiä joka iltaisin käy yksinäisenä ja hyljättynä hautausmaalla katselemassa onko hautakivet pystyssä?
Tozer puhuu rististä sillä tavoin että jos hän puhuisi siitä kuin minä ja semper tahi luther ja paavali niin kolehtitulot lähes loppuisi. - Eenokki 12
kalamos kirjoitti:
No jos haluat tehdä parannuksen,
ja meidänhän tulee elää jokapäiväisessä parannuksessa,
niin poista tuo edellinen kommenttisi.
Se sisälsi hirvittävän valheen:
> omavanhurskautensa uhossa ... <
Jos yhtään olet lukenut minun kirjoituksiani,
ja yhtään mitään niistä ymmärtänyt, niin sinun täytyy tietää,
että omavanhurskaus on asia, jota minä kammoan yli kaiken.
Joko sinä muuten olet jättänyt sen,
ja ottanut vastaan lahjavanhurskauden?Mikäli minua tarkoitat en ole ottanut mitään vastaan, en ratkaissut tai päättänyt vaan pelastuakseni minun oli välttämättömyyden pakosta jättää ratkaisu Jumalan armon varaan etten sekoittaisi kalamoksen tavoin omavanhurskautta Kristuksen armoon.
Parannus kertasuorituksena käsitettynä antaa selvästi minkä herran sitä ollaan otettu vastaan hymyssä suin ja omavanhurskauden innossa. Eenokki 12 kirjoitti:
Mikäli minua tarkoitat en ole ottanut mitään vastaan, en ratkaissut tai päättänyt vaan pelastuakseni minun oli välttämättömyyden pakosta jättää ratkaisu Jumalan armon varaan etten sekoittaisi kalamoksen tavoin omavanhurskautta Kristuksen armoon.
Parannus kertasuorituksena käsitettynä antaa selvästi minkä herran sitä ollaan otettu vastaan hymyssä suin ja omavanhurskauden innossa.Jos sinä olet semper, niin sitten kysyin sinulta.
Huomasitko kommenttini alkuosassa olevan virkkeeni:
"ja meidänhän tulee elää jokapäiväisessä parannuksessa"- Eenokki 12
kalamos kirjoitti:
Jos sinä olet semper, niin sitten kysyin sinulta.
Huomasitko kommenttini alkuosassa olevan virkkeeni:
"ja meidänhän tulee elää jokapäiväisessä parannuksessa"En ole semper ja vastaan että parannus on jokapäiväistä vai kuinka?
Eenokki 12 kirjoitti:
En ole semper ja vastaan että parannus on jokapäiväistä vai kuinka?
No, jos sinä et ole semper, niin sitten kysyn sinultakin,
oletko sinä luopunut omavanhurskaudesta,
ja ottanut vastaan lahjavanhurskauden.- Eenokki 12
kalamos kirjoitti:
No, jos sinä et ole semper, niin sitten kysyn sinultakin,
oletko sinä luopunut omavanhurskaudesta,
ja ottanut vastaan lahjavanhurskauden.En minä ole koskaan kuvitellutkaan tulevani vanhurskaaksi omavanhurskauteni tähden en ratkaisuni tähden enkä ole ottanut vastaan mitään sellaista joka on omavanhurkautta ja jonka kautta lakamoskin kieltää esim. perisynnin. Ottaa vastaan kuinka se on kalamokselle mahdollista?
Minä halusin luopua synneistä ja siksi uskoin Jumalaan joka on vapauttanut minutkin synneistä.
Siihen en minä pysty koska ihmisessä ei ole siihen vastaanottokykyjä. Eenokki 12 kirjoitti:
En minä ole koskaan kuvitellutkaan tulevani vanhurskaaksi omavanhurskauteni tähden en ratkaisuni tähden enkä ole ottanut vastaan mitään sellaista joka on omavanhurkautta ja jonka kautta lakamoskin kieltää esim. perisynnin. Ottaa vastaan kuinka se on kalamokselle mahdollista?
Minä halusin luopua synneistä ja siksi uskoin Jumalaan joka on vapauttanut minutkin synneistä.
Siihen en minä pysty koska ihmisessä ei ole siihen vastaanottokykyjä.Miten sinun mielestäsi kohdallasi voi toteutua tämä lupaus:
"saavat lahjaksi vanhurkauden" (Room 3:24)?
Veljeni Semper.
Kaikenlaisia hurskaiksi tekeytyviä urkkijoita näkyy olevan palstalla liikkeellä.
Niinkuin oli myös pari tuhatta vuotta sitten.
Luuk 20:20 Ja he vartioivat häntä ja lähettivät hänen luokseen hurskaiksi tekeytyviä urkkijoita, saadakseen hänet kiinni jostakin sanasta, niin että voisivat antaa hänet esivallalle ja maaherran käsiin.
Eikö heillä, "hurskailla" urkkijoilla, ole mitään muuta tehtävää, kuin yrittää saada sinut Semper kiinni jostakin sanastasi.
Saadaksenne sinut tuomituksi.
Siinäpä tuntuu olevan nykyisen ”asiastakyseen” (entinen nimimerkki Totta!!!, Raamattu, Aamen, Vastaus1, Tänäänkin, asiasta asiaa, ei nimmaria, Huutavan ääni, ym) johtaman, sanoisinko seurakunnan, yksi päätehtävistä.
Mutta me pysymme järkähtämättä siinä totuudessa, minkä Pyhä henki on meille opettanut.
Siunausta sinulle Semper ja kestävyyttä, kun kiljuva jalopeura yrittää sinut niellä.
1Pe 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.
1Pe 5:9 Vastustakaa häntä lujina uskossa, tietäen, että samat kärsimykset täytyy teidän veljiennekin maailmassa kestää.
1Pe 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.Kiitos ymmärtävistä ja rohkaisevista sanoistasi, Jonah!
Jumalan sanan totuuden puolesta kirjoittaminen ei miellytä kaikkia, sen huomaa palstalla.
Sanan totuus näyttää saavan muutamia jopa niin pahoin pois tolaltaan, että heidän käytöksensä alkaa muistuttaa meidän pääsyyttäjämme Belsebuubin elkeitä.
Kaikella on aikansa, ihan kaikella. Kyllä Jumala huolehtii siitä, että Jeesuksen nimi tulee kirkastetuksi, Hänen nimensä kunniaksi.
- . . .
Palstalaisten piittaamattomuus ja ylimielisyys toinen toisiansa kohtaan turhauttaa, siirryn joksikin aikaa jälleen tekemään töitä Henkinen hyvinvointi ja Mielenvireys-palstalle, sinne missä on todellinen hätä ihmisillä, missä toivo luetaan toivottomuudeksi. Olen saanut Herralta voimaa tehdä siellä töitä niille jotka hautovat esimerkiksi itsemurhaa ja ovat masentuneita ja yksinäisiä. Näitä haluan auttaa, he eivät rehvastele eivätkä teeskentele parempaa ihmistä, heiltä puuttuu besserwisserismin henki ja heidän huulillaan ei ole valetta, heidän kielensä alla ei väijy käärmeen myrkky ja päällepäin näytelty 'pyhän kaapu'.
He ovat sitä mitä he ovat. Kuten Herrakin on hyvä.
En väitä itse olevani ketään parempi, tiedän Paavalin sanoin olevani oman kuoleman ruumiini vanki, koko ajan, ja tunnustan homman karkaavan välillä lapasesta. Toivoisin jokaisella Helluntai-palstalaiselle säännöllistä nöyrtymistä kanssaveljien ja sisarien alle rehellisessä ja suorassa tunnustuksessa. Mieluiten hitaita vihaan mutta nopeita anteeksipyyntöön, niin homma pelittäisi sanan kautta paljon paremmin.
\o/\O/ \o/\O/\o/ \O/ \o/
Tuli muuten mieleen että se jolla viisaus todella kirjoittelemiseen on, voisi mennä Ateismi-palstalle, ihan tosissaan, tekemään töitä, täällä nimittäin 'piiri-pieni-pyörii' pidemmän päälle vaan.
Muistakaa että Apostolit olivat aikoinaan KAIKEN KANSAN suosiossa Apt 2:47
Missä tämä suosio tänä päivänä ? ? ?
Miksi uskoville nauretaan ja heitä pidetään höperöinä typeryksinä, heidän selkien takana kansan suuret rivit nauravat vain heille, ja Jumala tuntuu kutistuvan pelkiksi mitäänsanomattomiksi sanoiksi, joilla ei juuri käytännön voimaa ? ? ?
Ja nyt, siis otan oman ristini, onnellisena ja iloisena, jatkan matkaani, ja toivotan Aloittajalle siunattua syksyä. Kantakaamme kaikki kunnolla Kristuksemme.Runsasta Jumalan siunausta myös sinulle nimimerkki ". . ."!
En ole piittaamaton ihminen enkä missään tapauksessa halua olla ylimielinen ketään kohtaan. Kuten yllä kirjoitin tekstin tulee olla ymmärrettävää ja tarpeeksi kohtikäyvää, jotta oppiinsa iskostunut "saarnaaja" edes vähän hievahtaisi sijoiltaan.
Sellaisesta määrätietoisuudesta ei pitäisi ketään syyttää.
Uskon omalta osalta hyvin monissa yhteyksissä osoittaneeni sisäistä murtunutta mieltäni. Ilman kuritusta emme ole jääneet me, jotka ristiämme uskollisesti haluamme joka päivä kantaa.- . . .
Runsasta Jumalan siunausta myös sinulle nimimerkki ". . ."!
En ole piittaamaton ihminen enkä missään tapauksessa halua olla ylimielinen ketään kohtaan. Kuten yllä kirjoitin tekstin tulee olla ymmärrettävää ja tarpeeksi kohtikäyvää, jotta oppiinsa iskostunut "saarnaaja" edes vähän hievahtaisi sijoiltaan.
Sellaisesta määrätietoisuudesta ei pitäisi ketään syyttää.
Uskon omalta osalta hyvin monissa yhteyksissä osoittaneeni sisäistä murtunutta mieltäni. Ilman kuritusta emme ole jääneet me, jotka ristiämme uskollisesti haluamme joka päivä kantaa.Kiitos sanoistasi, sinulla Semper on terävä kynä, ja sille nostan hattua.
Ole siunattu. Pidetään Kristuksen lippu korkealla, ja kun Hän antaa voiman. niin hän nostaa sen vaikka taivaisiin saakka. . . . kirjoitti:
Kiitos sanoistasi, sinulla Semper on terävä kynä, ja sille nostan hattua.
Ole siunattu. Pidetään Kristuksen lippu korkealla, ja kun Hän antaa voiman. niin hän nostaa sen vaikka taivaisiin saakka.Kiitos sinulle, ystävä. Tähän sopii vahvistuksena seuraava jae:
"Hän (rauhan Jumala) tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksenne toteuttaa Hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on Hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; Hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen." Heb.13:21
Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä. Joh. 3:30
:)- greeeeen
Erittäin hyvä opetus tästä Joh. 3:30:stä, siis siitä, mitä se todella meille kertoo, by David Wilkerson:
http://www.worldchallenge.org/fi/node/8903 Nimenomaan, lyhyestä virsi kaunis, psalminlaulu!
Johannes Kastajan todistukseen sisältyy KOKO tie.
Ja se tie on Kristus Jeesus, meidän Herramme.
Kasvakaamme ja vahvistukaamme tällä Tiellä!
- greeeeen
Semperin jatkuva missio on tiettyjen henkilöiden maalaaminen harhaoppisiksi/eksyttäjiksi. Kun sitten Semperin omaa sanomaa ja toimintaa koetellaan, ja tulee selväksi, ettei se kestä päivänvaloa, alkaa tämä ainainen Semperin ja Jonahin kummastelu siitä, 'eikö näillä toisilla ole muuta tehtävää kuin yrittää saada Semper kiinni jostakin sanastaan'...
SIIS Semper itse kulkee tiettyjen kirjoittajien perässä ja väittää näiden sanomaa harhaksi, eksytykseksi jne., ja näitä henkilöitä itseään eksyttäjiksi, mutta sitten aina ihan yhtäkkiä, kun eväät sen asian punnitsemisessa loppuvat, onkin Semper itse se vainottu raukka...
Saadaksenne sinut tuomituksi.>Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa. - totuus tekee vapaaks
Aamen, puhut Semper.Fidelis, jälleen totuuden sanoja, niitä tärkeimpiä, että Jeesuksen sovintover,i saisi olla joka päivä meidän puhdistuksemme. EI vain kerran, vaan jatkuvasti, Hän on ainut puhdistuslähteemme. Olet VALITETTAVASTI niitä harvoja ihmisiä, jotka eivät Jumalansanaa valikoi korvasyyhyyn, onhan Raamattu kokonansa totuus ja Jumala on itse vastuussa sanastaan, me siitä miten käytämme ja luemme sitä.
"Pyhitä heidät totuudessa; sinun Sanasi on totuus." Joh.17:17
Jumalan sana olkoon pyhityksemme perustus, valkeus tiellämme!
Karttakaamme kaikenlaista korvasyyhyllä valikoitua "totuutta".
Jumalan siunausta sinulle!
SF
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764