Semper.Fidelis, sanot tuolla jukka.finlandin "Yritämmekö ohittaa ristin" -otsikolla kulkevassa keskustelussa näin:
>>A.W.Tozer'in sanat ovat mitä suurimmassa määrin totta.
Muutama palstalainen näyttää jostain syystä nostaneen minut "Tozer'in vastustajaksi". Olen aika hyvin perillä siitä, minkätähden he tekevät niin. Olen murheellinen noiden syyttäjieni puolesta.>Vanha risti on kuoleman symboli. Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään. Jumala tarjoaa elämää, mutta ei vanhan paranneltua versiota. Hänen tarjoamaansa elämään päästään kuoleman kautta. Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen.
Semper, vastaisitko suoraan!?
108
239
Vastaukset
- greeeeen
Semper, kun heittelee ilmaan tällaisia: >>Olen aika hyvin perillä siitä, minkätähden he tekevät niin
- mikkelinäkin
Tuo vaha risti on sitä oikeata. Sitä mitä ennen saarnattiin.
- greeeeen
Niin on. Kuten Tozer sanoo: Jumala pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja sitten nostamalla hänet kokonaan uuteen elämään.
- greeeenille
Tozer osaa asiansa. Löytyykö muita hänen uudestisyntymis oppia ja ristiä koskevia kirjoituksia täältä? On niin hyvä kuulla aivan oikeaa julistusta. Tiedätkö?
Ollakko vai eikö olla...huoh.
- ymmärrä tämä
Semperiä on vaadittu lukemattomia kertoja vastuuseen vääristelyistään, mutta sitä hän ei kyken tekemään.Kukapa vääristelyjä vääristelyksi tunnustaisi.
Luulenpa greeeen, että aivan turhaa odotat semperiä tähän ketjuun. EI USKALLA TULLA, kun pelkää vääristelyjen saavan kirkkaan tuomion. Ei ole koskaan kyennyt vastuunkantoon.- greeeeen
Niin, tämä asiahan voidaan kyllä katsoa ilman Semperin omaakin osallistumista, kiitos suomi24 -keskustelujen haun, mutta silti haluaisin antaa Semperille tilaisuuden sanoa tässä oman sanottavansa.
- ymmärrä tämä
greeeeen kirjoitti:
Niin, tämä asiahan voidaan kyllä katsoa ilman Semperin omaakin osallistumista, kiitos suomi24 -keskustelujen haun, mutta silti haluaisin antaa Semperille tilaisuuden sanoa tässä oman sanottavansa.
Ei hän tule. Ei uskalla, joten jos sinulla on jotakin hyvää tuotavaa, niin tuo. Semper ei uskalla, sillä hänellä ei ole varaa itsessään tunnustaa kadottavaa evankeliumiaan, sitä toista, josta jokaista uskovaista on varoitettu.
- greeeeen
ymmärrä tämä kirjoitti:
Ei hän tule. Ei uskalla, joten jos sinulla on jotakin hyvää tuotavaa, niin tuo. Semper ei uskalla, sillä hänellä ei ole varaa itsessään tunnustaa kadottavaa evankeliumiaan, sitä toista, josta jokaista uskovaista on varoitettu.
Annan Semperille vielä aikaa sanoa oman sanottavansa, mutta jos sitä ei tule, selviää kyllä muillakin keinoin, teinkö minä hänelle jotakin vääryyttä sanoessani, ettei hänen oppinsa vastaa Tozer'in julistusta. Semperhän sanoi minua syyttäjäkseen ja heitti ilmaan väitteen, että minulla olisi jokin tietty syy nostaa hänet Tozer'in vastustajaksi. Ei minulla ole mitään salamyhkäisiä syitä; ainoa syy todeta asia on siinä, että Semper todellakin vastustaa Tozer'in julistuksen kaltaista sanomaa raivokkaasti.
- ymmärtäisit jo
greeeeen kirjoitti:
Annan Semperille vielä aikaa sanoa oman sanottavansa, mutta jos sitä ei tule, selviää kyllä muillakin keinoin, teinkö minä hänelle jotakin vääryyttä sanoessani, ettei hänen oppinsa vastaa Tozer'in julistusta. Semperhän sanoi minua syyttäjäkseen ja heitti ilmaan väitteen, että minulla olisi jokin tietty syy nostaa hänet Tozer'in vastustajaksi. Ei minulla ole mitään salamyhkäisiä syitä; ainoa syy todeta asia on siinä, että Semper todellakin vastustaa Tozer'in julistuksen kaltaista sanomaa raivokkaasti.
Anna aikaa, jos tunnet sen tarpeelliseksi. Itse hän vastustaa kaikkea oikeaa verhoten sen oikeaksi:) Joka vastustaa tuota Tozerin oppia, ei ymmärrä Jumalan opin päälle kertakaikkiaan mitään.
Anna aikaa, jos haluat, mutta taidat vartota semperiä turhaan. Ennen kuin sinua palstalla näkyi, paljon ennen kun tulit, häntä on vastuuseen taivuteltu, mutta koskaan ei kantanut vastuutaan, eikä kanna nytkään. - Liha mekastaa.
ymmärrä tämä kirjoitti:
"Ei hän tule. Ei uskalla".
Tai olisiko viisas eikä tule. - totuus puntarissa
Liha mekastaa. kirjoitti:
Tai olisiko viisas eikä tule.Tule vain rohkeasti. Rehellisyys kannattaa aina. Totuutta Jumala vaatii salatuimpaan saakka.
- 20+15
Liha mekastaa. kirjoitti:
Tai olisiko viisas eikä tule.Ei kykene. Ei ole mitään millä puolustautua.
- aglius
Miksi te, joiden liha on kokonaan kuollut, jankkaatte täällä ja vaaditte oikeuksia itsellenne ?
Jumalan Henkikö sitä vaatii vai joku muu, mikähän se muu mahtaisi olla ?- Voi huuto
Ethän sinäkin osallistu semerpin tekoihin? Kiellätkö ja myönnätkö jonkin opin vaikkapa oikeaksi, tai vääräksi saadaksesi ihmisiltä kunniaa. Sitä semper tekee, entä sinä?
- greeeeen
Voi huuto kirjoitti:
Ethän sinäkin osallistu semerpin tekoihin? Kiellätkö ja myönnätkö jonkin opin vaikkapa oikeaksi, tai vääräksi saadaksesi ihmisiltä kunniaa. Sitä semper tekee, entä sinä?
Niin, Semper tuli kehuneeksi aikaisemmin vastustamaansa oppia, kun kävi niin, että hänen ystävänsä jukka.finland toi sen palstalle. Nyt on epäselvää, seisooko Semper kyseisen julistuksen takana muuta kuin vain siksi, että Jukka sattui sen esille ottamaan. Aikaisemmin ei ainakaan ole seisonut, vaan on riepotellut rajusti kyseisen kaltaista sanomaa julistavia henkilöitä.
- liha, se liha...
Olikin hyvä kommentti, kiitos aglius.
"Miksi te, joiden liha on kokonaan kuollut, jankkaatte täällä ja vaaditte oikeuksia itsellenne ?"
Voi rähmä, se joka on äänessä ja vaatii taitaakin olla se liha. - Eenokki 12
Oikein hyvin sanottu mr. aglius.
- greeeeen
liha, se liha... kirjoitti:
"Miksi te, joiden liha on kokonaan kuollut, jankkaatte täällä ja vaaditte oikeuksia itsellenne ?"
Voi rähmä, se joka on äänessä ja vaatii taitaakin olla se liha.Haluan Semperiltä suoran vastauksen siihen, seisooko hän todella Tozer'in julistuksen takana. Tähän liittyvässä (aiemmassakin) keskustelussa on kyse Jumalan Pyhästä Sanasta, ei minusta, ja siihen liittyy kaikki esille ottamani asia.
Ei täälläkään voi mennä ihan mitä tahansa väittämään toisten henkilöiden sanomasta, tai muutella omaa sanomaansa tilanteen mukaan. Ei ole kyse mistään leikinasioista, vaan Jumalan asioista. - vapudesta tämä
liha, se liha... kirjoitti:
Voi rähmä, se joka on äänessä ja vaatii taitaakin olla se liha.liha, se liha, eikö olisikin ihanaa jos lihamme jonka kautta henkivallat vaikuttavat, jos ei usko Herraan, saisi kokonaan kuoliniskun. Mutta ei. Synti saattaa vieläkin käydä kuiskuttelemassa, mutta sen voiman on niin vähäinen, että uudestisyntynyt ei enää taistele sen kanssa, vaan sanoo: kiitos ei.
Sen minä vielä lihassa elän, elän Jumalan Pojan uskossa ja se on valtava vapaus.
- lolab
mitäs muumioita he ovat, joiden liha on kokonaan kuollut
- kuolemasta elämään
Pääsisipä siihen, että liha, tai paremminkin synti olisi kokaan kuollut. Ei tarvitsisi edes vastustaa syntiä, joka joskus tulee kuiskimaan. Vaikka todensanoakseni ei se vastustaminen ole ollenkaan raskasta Jumalan Hengessä eläville. Se on keveää ja helppoa. Ennen uudestisyntymistä asia oli avain erilainen. Silloin oli raskasta. Piti aivan kuolla ennnen, kuin helpotti. Tuosta kuolemasta et taida mitään ymmärtää.
- ylpeäGreeen
kuolemasta elämään kirjoitti:
Pääsisipä siihen, että liha, tai paremminkin synti olisi kokaan kuollut. Ei tarvitsisi edes vastustaa syntiä, joka joskus tulee kuiskimaan. Vaikka todensanoakseni ei se vastustaminen ole ollenkaan raskasta Jumalan Hengessä eläville. Se on keveää ja helppoa. Ennen uudestisyntymistä asia oli avain erilainen. Silloin oli raskasta. Piti aivan kuolla ennnen, kuin helpotti. Tuosta kuolemasta et taida mitään ymmärtää.
Greeen yrittää saada kapuloita rattaisiin, kun ei siedä ajatusta että jukka.finland puolustaisi Semperiä.
Greeenin mukaan syntiä vastaan ei sovi kamppailla, hän puolustautuu sillä että on jo itse täydellinen eikä syntiä ole. - greeeeen
ylpeäGreeen kirjoitti:
Greeen yrittää saada kapuloita rattaisiin, kun ei siedä ajatusta että jukka.finland puolustaisi Semperiä.
Greeenin mukaan syntiä vastaan ei sovi kamppailla, hän puolustautuu sillä että on jo itse täydellinen eikä syntiä ole.Ei, vaan Jukka tuli tuoneeksi palstalle julistusta, joka puhuu Semperiä vastaan.
- puolesta
ylpeäGreeen kirjoitti:
Greeenin mukaan syntiä vastaan ei sovi kamppailla, hän puolustautuu sillä että on jo itse täydellinen eikä syntiä ole.Enpä ole nähnyt greeenissä koskaan sellaita piirrettä, että joidenkin ihmisten liittoutuma häntä suututaisi. Sen olen nähnyt, että hän on oikeudenmukainen ja henkilöön katsomatta puolustaa tätä, jos tämä oikeaa asiaa kirjoittaa.
Jumala lähettää uskovaisille puolustajia ja siitä ei voi kuin kiittää. - greeeeen
puolesta kirjoitti:
Enpä ole nähnyt greeenissä koskaan sellaita piirrettä, että joidenkin ihmisten liittoutuma häntä suututaisi. Sen olen nähnyt, että hän on oikeudenmukainen ja henkilöön katsomatta puolustaa tätä, jos tämä oikeaa asiaa kirjoittaa.
Jumala lähettää uskovaisille puolustajia ja siitä ei voi kuin kiittää.Eipä minua ole esim. jukka.finlandin ja Semperin veljeys millään tavalla haitannut, mutta on asia, joka noissa liittoumissa haittaa: se että heilutaan kuin tuuliviiri sen mukaan, KUKA jonkin sanoman palstalle tuo. Nythän kävi niin, että Semper tuli kehuneeksi Jukan tuomana samaa sanomaa, jota on mm. asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavan tuomana vastustanut raivokkaasti. Se on epärehellisyyttä, joka kohdistuu Jumalan Sanaan ja sen julistajiin.
- ylpeä
greeeeen kirjoitti:
Eipä minua ole esim. jukka.finlandin ja Semperin veljeys millään tavalla haitannut, mutta on asia, joka noissa liittoumissa haittaa: se että heilutaan kuin tuuliviiri sen mukaan, KUKA jonkin sanoman palstalle tuo. Nythän kävi niin, että Semper tuli kehuneeksi Jukan tuomana samaa sanomaa, jota on mm. asiastakyse-nimimerkillä kirjoittavan tuomana vastustanut raivokkaasti. Se on epärehellisyyttä, joka kohdistuu Jumalan Sanaan ja sen julistajiin.
Eli kahden ihmisen liittouma sinua häiritsee. Sinusta Semperillä ei saisi olla ystäviä. Tuohan on kiusaamista.
- katumaton
puolesta kirjoitti:
Enpä ole nähnyt greeenissä koskaan sellaita piirrettä, että joidenkin ihmisten liittoutuma häntä suututaisi. Sen olen nähnyt, että hän on oikeudenmukainen ja henkilöön katsomatta puolustaa tätä, jos tämä oikeaa asiaa kirjoittaa.
Jumala lähettää uskovaisille puolustajia ja siitä ei voi kuin kiittää.Hän VARASTAA toisten kirjoituksia ja vie palstalaisia niillä.
- eikä häpeä
katumaton kirjoitti:
Hän VARASTAA toisten kirjoituksia ja vie palstalaisia niillä.
Tarkennus: ottaa ilman lupaa.
- greeeeen
ylpeä kirjoitti:
Eli kahden ihmisen liittouma sinua häiritsee. Sinusta Semperillä ei saisi olla ystäviä. Tuohan on kiusaamista.
Ei noin, vaan juurihan sanoin, ettei minua noiden kahden veljeys millään tavalla häiritse, vaan se, että heilutaan kuin tuuliviiri sen mukaan, KUKA jonkin sanoman palstalle tuo. Eli Jumalan Pyhää Sanaa tärkeämmäksi nousee veljeily tiettyjen ihmisten kanssa.
Aiemmin Semper on vastustanut rajusti tuota sanomaa. - motiivisi?
greeeeen kirjoitti:
Ei noin, vaan juurihan sanoin, ettei minua noiden kahden veljeys millään tavalla häiritse, vaan se, että heilutaan kuin tuuliviiri sen mukaan, KUKA jonkin sanoman palstalle tuo. Eli Jumalan Pyhää Sanaa tärkeämmäksi nousee veljeily tiettyjen ihmisten kanssa.
Aiemmin Semper on vastustanut rajusti tuota sanomaa.Eli se veljeily kuitenkin häiritsee.
- greeeeen
motiivisi? kirjoitti:
Eli se veljeily kuitenkin häiritsee.
Veljeily Jumalan Pyhän Sanan kustannuksella kyllä, siis se, että Pyhää Sanaa/sen julistuksia väännellään sen mukaan, kenen kanssa keskustellaan.
- aglius
tässä on asiaan liittyvää tekstiä suoraan Raamatusta, joka pitäisi kelvata jokaiselle, jonka liha ei sodi sitä vastaan.
3. Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, emmekö sitten maallisia asioita?
4. Jos teillä siis on maallisia asioita ratkaistavina, nekö te asetatte tuomareiksi, jotka ovat halveksittuja seurakunnassa?
5. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. Eikö teidän joukossanne sitten ole yhtäkään viisasta, joka voisi ratkaista veljien välin?
6. Vaan veli käy oikeutta veljen kanssa, vieläpä uskottomain edessä!
7. Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte keskenänne. Miksi ette ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne? Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne?
Tällaista oli jo Paavalin aikana uskovienkin kesken.
Eipä ole tainnut paljoa asiat siitä parantua, vaikka oppia on saatu parituhatta vuotta.
Eli jos todella olemme kuolleet, kuten paljon on aiheesta näillä nurkilla kirjoitettu, niin mistä ihmeestä tämä kaikki saa käyttövoimansa ?
onko Jumalan Pyhä Henki alkanut riidellä vai miten on ?- lapsen asteisista
Uudesti syntyneet eivät sodi muuta kuin evankeliumin tähden. He, jotka eivät ole vielä kasvaneet täysi-ikäisyyteen saattavat tapella jopa keskenään asiasta kuin asiasta ja se on paha asia. Saattaa jopa estyä uudestisyntyminen, eli Jumalan mittapuun mukainen täysi-ikäisyys.
- greeeeen
Eipä ole kyse maallisista asioista, kun keskustellaan siitä, mitä kukakin on kirjoittanut JUMALAN SANASTA ja sitä koskevista julistuksista.
- aglius
Muistui mieleeni Raamatusta tapaus, joka kertoo taas osaltaan, millainen ihminen on, vaikka olisi lähellä Jeesustakin. ollut jo vuosia kenties.
19. Mutta sen hän sanoi antaakseen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Jumalaa. Ja tämän sanottuaan hän lausui hänelle: "Seuraa minua."
20. Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
21. Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle: "Herra, kuinka sitten tämän käy?"
22. Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua."
23. Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?"
Kaksi asiaa nousee tuosta esiin nyt, eli kuinka herkästi me uskovatkin puutumme meille kuulumattomiin.
Ja toinen asia, kuinka herkästi leviää puhe, joka ei olekkaan enää ollenkaan sellainen kuin alussa oli, eli totuus on kadonnut matkalla.- aglius
Ja kaiken tämän aiheuttaa yksi ja sama asia, ja seon hyvin ja pulskasti uskovassa elossa oleva liha sen kaikkine hienouksineen ja jalostuksineen.
se osaa pukeutua milloin mihinkintarve vaatii, se osaa naamiopitua, tekeytyä ,a olla ihastuttava.
Mutta, kaiken takana on itse p...leen kanssa liitossa oleva lihallisuus.
tähänkin saa laittaa miinuksia sitten ihan niin paljon kuin liha vaatii, koska Henki ei ainakaan sitä tee ! - Tehkää parannus
Yritätkö ehkä sanoa, että uudestisyntyneet Jumalan lapset levittävät valhetta, tai juoruja ? EI ja vielä kerran EI. Uudestisyntyneet eivät puhu seläntakana, vaan aina suoraan. He eivät juoruile ja panettele. Tuossa vaiheessa opetuslapset olivat kasvatuksen alla ja uudestisyntyminen tapahtui, kun Jeesus meni taivaaseen ja palasi takaisin Sanan ja Pyhän Hengen liittona ja VOITTAJANA Jeesus puhalsi opetuslapsiinsa Pyhän Hengen. "Ottakaa Pyhä Henki."
Jos vielä puutut itsellesi kuulumattomiin ja levittelet huhuja, niin olet vielä ristinjuurlla ja sinun on mahdollista tehdä vielä parannus. Aikaa ei ole paljon, mutta tänään on armonpäivä. - kamalaa puhetta agli
aglius kirjoitti:
Ja kaiken tämän aiheuttaa yksi ja sama asia, ja seon hyvin ja pulskasti uskovassa elossa oleva liha sen kaikkine hienouksineen ja jalostuksineen.
se osaa pukeutua milloin mihinkintarve vaatii, se osaa naamiopitua, tekeytyä ,a olla ihastuttava.
tähänkin saa laittaa miinuksia sitten ihan niin paljon kuin liha vaatii, koska Henki ei ainakaan sitä tee !Kamalaa puhetta. Aivan kamalaa. Jos sinä elät syntisen lihasi himoissa, niin älä luule, että muut sitä tekevät. Missä sinun uskosi on aglius?
En enää ihmettele yhtään, jos toiset kärsivät kovasti helluntalaisyhteisöjen takia. Jos hyvässä asemassa ja luottamustehtäviä tekevät ovat tuollaisia, niin kaikki äkkiä ulos lahkosta. Lahko on siellä, jossa uskotellaan, mutta EI USKOTA. - aglius
kamalaa puhetta agli kirjoitti:
Kamalaa puhetta. Aivan kamalaa. Jos sinä elät syntisen lihasi himoissa, niin älä luule, että muut sitä tekevät. Missä sinun uskosi on aglius?
En enää ihmettele yhtään, jos toiset kärsivät kovasti helluntalaisyhteisöjen takia. Jos hyvässä asemassa ja luottamustehtäviä tekevät ovat tuollaisia, niin kaikki äkkiä ulos lahkosta. Lahko on siellä, jossa uskotellaan, mutta EI USKOTA.Niin että siis moititko Pietaria Jeesusta vaiko Johannesta ?
- aglius
Tehkää parannus kirjoitti:
Yritätkö ehkä sanoa, että uudestisyntyneet Jumalan lapset levittävät valhetta, tai juoruja ? EI ja vielä kerran EI. Uudestisyntyneet eivät puhu seläntakana, vaan aina suoraan. He eivät juoruile ja panettele. Tuossa vaiheessa opetuslapset olivat kasvatuksen alla ja uudestisyntyminen tapahtui, kun Jeesus meni taivaaseen ja palasi takaisin Sanan ja Pyhän Hengen liittona ja VOITTAJANA Jeesus puhalsi opetuslapsiinsa Pyhän Hengen. "Ottakaa Pyhä Henki."
Jos vielä puutut itsellesi kuulumattomiin ja levittelet huhuja, niin olet vielä ristinjuurlla ja sinun on mahdollista tehdä vielä parannus. Aikaa ei ole paljon, mutta tänään on armonpäivä.Siis moititko Pietaria Jeesusta vaiko Johannesta ?
Muusta en kirjoittanut kuin Jeesuksen aikaisesta tapahtuneesta. - kamalaa puhetta agli
aglius kirjoitti:
Niin että siis moititko Pietaria Jeesusta vaiko Johannesta ?
Moitin sinua. Sinä olet useassa kirjoitelmassasi kehunut, miten tuo liha pysyy sinussa. Ei kuole, vaan määrittää muotosi. Muotoasi ei määriä Herra, vaan tuo sinuassa pulskasti voivat liha. Kauhistuttavaa. Olet pilkannut meitä, jotka kertovat ristin olevan juuri tuon sinussa pulskasti vaikuttavan lihan kuolema, ei elämä, vaan lihan kuolema. Muuten ei uusi elämä aukea. Nuo teidän sepustuksenne alkavat lähennellä Pyhän Hengen pilkaa. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja te sen äärellä väitätte Pyhän Hengen kirkastamaa Sanaa vastaan. Siis, Sanan äärellä vääristelette Sanaa. Vakava asia.
"Ja kaiken tämän aiheuttaa yksi ja sama asia, ja seon hyvin ja pulskasti uskovassa elossa oleva liha sen kaikkine hienouksineen ja jalostuksineen.
Mutta, kaiken takana on itse p...leen kanssa liitossa oleva lihallisuus.2 - Tehkää parannus
aglius kirjoitti:
Siis moititko Pietaria Jeesusta vaiko Johannesta ?
Muusta en kirjoittanut kuin Jeesuksen aikaisesta tapahtuneesta.Miksi kirjoitit ja toit tuon tapahtuman. Yrititkö sen saada todistamaan lihasi puolesta? Opetuslapset olivat Jeesuksen opetuksessa kolme vuotta ennen uudestisyntymistä ja yksi ei siltikään syntynyt uudeksi, vaan kuoli syntisenä ja nyt kulkee toista kuolemaa kohti. Te kuolette synteihinne, jos ette tee parannusta. Jumalan lapset eivät piikittele ja ivaile, kuten te teette.
- aglius
kamalaa puhetta agli kirjoitti:
Moitin sinua. Sinä olet useassa kirjoitelmassasi kehunut, miten tuo liha pysyy sinussa. Ei kuole, vaan määrittää muotosi. Muotoasi ei määriä Herra, vaan tuo sinuassa pulskasti voivat liha. Kauhistuttavaa. Olet pilkannut meitä, jotka kertovat ristin olevan juuri tuon sinussa pulskasti vaikuttavan lihan kuolema, ei elämä, vaan lihan kuolema. Muuten ei uusi elämä aukea. Nuo teidän sepustuksenne alkavat lähennellä Pyhän Hengen pilkaa. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan Sanan ja te sen äärellä väitätte Pyhän Hengen kirkastamaa Sanaa vastaan. Siis, Sanan äärellä vääristelette Sanaa. Vakava asia.
"Ja kaiken tämän aiheuttaa yksi ja sama asia, ja seon hyvin ja pulskasti uskovassa elossa oleva liha sen kaikkine hienouksineen ja jalostuksineen.
Mutta, kaiken takana on itse p...leen kanssa liitossa oleva lihallisuus.2Jokainen tarkkava lukija kyllä näkee etten ole puhunut ITSESTÄNI, vaan IHMISESTÄ, joka ei ole muuttunut paremmaksi Paavalin ajoista vaan tullut pahemmaksi.
- Ottakaa opiksi
aglius kirjoitti:
tähänkin saa laittaa miinuksia sitten ihan niin paljon kuin liha vaatii, koska Henki ei ainakaan sitä tee !aglius
Silloin kun ihminen tulee uskoon hänessä on siemen hänessä on myös mahdolliseti Pyhän Hengen lahjoja.
Tästä lahtee kasvau kun tunnistetaan ja tunnustetaan synnit Jeesuksen edessä.
Miten voi tapahtua uudesti syntyminen ja ahtaasta portista sisälle meno samaan aikaan.
Ei ole mahdollista ethän siinä vaiheessa tunne Jeesusta vielä Ramatun Sanaa lukiessa sinä tulet vasta tietämään mitä synti on.
Monikin sanoo anna minulle synnit anteeksi sen kummemin tietämättä mitä syntjä tunnustaa.
On tärkeää nähdä itsessä ne synnit joista tekee parannusta ja tehdä se tunnustus koko sydämestä.
Naulata ne ristin puuhun silloin, kun on portin ulkopuolella. Ihmisen liha on syntinen sitten kun Kristus kasvaa ja syntinen liha taipuu Jumalan edessä silloin Jumala näkee ihmisen tahdon luopua synneistään ja synnyttää uudesti ylhäältä.
Sisäpuolella portia sydän on saanut Pyhän Hengen oppaaksi ja alkaa nähdä syntinsä heti siinä asteessa kun ne tulevat ajatuskentään ja tehdä parannus heti.
Uudesti syntyminen voi viedä vuosia joillakin jotka eivät ole saaneet oikeaa opetusta.
Liha ei peri Jumalan valtakuntaa, eli jos sydän ei taivu tunnistamaan omia synejään ja myskin niitä saltuimpia syntejä, ei hän voi mennä ahtaasta portista sisään ja syntyä Uuudesti.
Vaikka olisi vuosia ollut uskossa hän voi olla vielä portin ulkopuolella.
Siksi Jeesus sanookin ahdas on se portti ja vain harvat pääsevät se sisäpuolella ja valvovat itseään ja lopulta pääsevät taivaan valtakuntaan.
Tavat ja tottumukset ovat vuosia oleet kiinni itsessä mutta ovatko ne Raamatun käskyjen soveltuvat onko rakkauden laki sinussa?
Tiedätkö arvostelu ja tuomiokin on tappamista!
- aglius
Milloin Raamatun lainaamisesta tuli ivaamista ?
Ja missä on se joukko uskovia jotka ovat edenneet sen yli mitä oli Paavalin seurakunnissa ?
kertokaa osoite tulen tutustumaan, sitten katsotaankin kaikki Raamatun valossa.
Onko seurakunta olemassa Raamatun mukaan järjestyneenä, onko vanhimmilla ja seurakuntapalveljoilla hyvä tunnustus uklkopuolisilta jne.- Tehkää parannus
Meidän seurakunnassamme on vanhimista hyvät todistukset ulkopuolisilta. En itse pidä hengellistä kotia, joten en kutsukkaan sinne. Sinä olet eksynyt kauaksi totuudesta, koska Jumalan Sanalla lihotat lihaa. Se on niin kamala teko, että tunnen tällä palstalla ensimmäisen kerran pyhää vihaa. Jos kaltaisiasi on seurakunnissa luottamustehtävissä, niin silloin nuo seurakunnan vanhimmat eivät ole arvostelleet kaltaisianne ja tuollaiset seurakunnat joutaa hävittää kokonaan. Käsitän nyt ihmisten ahdistukset ja hädät, jotka noissa seurakunnissa joutuvat paremman puutteessa käymään.
- aglius
Meidän seurakunnassamme on vanhimista hyvät todistukset ulkopuolisilta. En itse pidä hengellistä kotia, joten en kutsukkaan sinne. Sinä olet eksynyt kauaksi totuudesta, koska Jumalan Sanalla lihotat lihaa. Se on niin kamala teko, että tunnen tällä palstalla ensimmäisen kerran pyhää vihaa. Jos kaltaisiasi on seurakunnissa luottamustehtävissä, niin silloin nuo seurakunnan vanhimmat eivät ole arvostelleet kaltaisianne ja tuollaiset seurakunnat joutaa hävittää kokonaan. Käsitän nyt ihmisten ahdistukset ja hädät, jotka noissa seurakunnissa joutuvat paremman puutteessa käymään.
En ole ikänäni lihaa puolustanut, olen tiukan julistajan maineessa ollut ikäni, eikä elämästäni löydy sormella osoitettavaa.
ja kerron sen, että jos Paavalin aikana uskovissa esiintyi lihallisuutta, ja jota näen täällä lähes jokaisessa viestissä, niin en näe syytä olettaa että me tämän ajan uskovat olisimme edistyneet kovin paljon pitemmälle.
siinä kaikki. - aglius
Kerro mikä on seurakuntasi jota koroitat monen yläpuolelle !
- Tehkää parannus
aglius kirjoitti:
En ole ikänäni lihaa puolustanut, olen tiukan julistajan maineessa ollut ikäni, eikä elämästäni löydy sormella osoitettavaa.
ja kerron sen, että jos Paavalin aikana uskovissa esiintyi lihallisuutta, ja jota näen täällä lähes jokaisessa viestissä, niin en näe syytä olettaa että me tämän ajan uskovat olisimme edistyneet kovin paljon pitemmälle.
siinä kaikki.aglius. Sen minkä Paavali eli lihassa, hän eli Jumalan Pojan uskossa, eikä syntiä tehnyt. Sinä sait näinä päivinä ojennusta ja opetusta oikeaan ristinsanomaan, mutta tieten tahtoen et ottanut sitä vastaan. Näit sen olevan oikeaa, mutta samalla tiesit sen rikkovan koko uskonpohjasi ja siksi kieltäydyit ottamasta sitä vastaan. Et seiso Kristuskalliolla, kuten eivät seiso nekään, jotka siunaavat oppia, jossa synnin väitetään elävän ja olevan ihmisessä loppuun asti. Jotkut ovat vain eksyneet tuosta totuudesta, mutta toiset eksyttävät tieten tahtoen.
Sinä kerskaat olevasi pylväs seurakunnassa. Tuollaiset pylväät kaatuvat. Minä en kerskaa seurakunnallani, mutta kerron, että se seisoo Kristuskalliolla uskollisesti. Monet myrskyt ovat yrittäneet sitä kaataa, mutta se ei ole hievahtanutkaan, koska sen opetus on TOTUUS. Totuus Jumalassa ja se totuus ei koksaan pala.
Olen kahden päivän ajan kirjoittanut ilman nimimerkkiä, jotta saisin teihin, jotka nimimerkkiäni pilkaatte ja sen myötä minua, yhteyden, mutta ei. Pilkka jatkuu kirjoitin nimimerkillä, tai olin kirjoittamatta. Minä en ole mitään. En kertakaikkiaan mitään, enkä etsi itselleni minkäänlaista kunniaa, tai palkkaa. Jumala on minut puhdistanut, parantanut ja varustanut tähän tehtävään.
Jätän sinut nyt miettimään, mitä kerroin sinulle. Sinä teet tätä tieten tahtoen, moni tekee ymmärtämättömyydessään. - kuvastin
aglius kirjoitti:
niin kerro
- Tehkää parannus
aglius kirjoitti:
Sinä löit muutaman päivän ajan kaikki, mitä kirjoitin halveksituksi sen takia, että en ole kastettu tavallasi. Sen takia, että minut kastettiin vauvana parannuksen kasteella ja uskon opin jälkeen, sen opin jossa tunnustin Jumalan Sanan Herrakseni ja sain syntyä uudeksi, Jumala kastoi minut ilman yhtäkään välikättä.
Sain jo vauvana oikeuden tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja se opetuslapseus totetui ja alkoi sinä päivänä, kun tunnustin Jeesuksen ihmisten edessä. Silloin Jeesus tunnusti minut Jumalan enkelien edessä ja siitä lähti kehitys opetuksen muodossa ja johti uudestisyntymisen ihmeeseen. Kuljin ristin ja ahtaan portin kautta täydelliseen vapauteen. Tehkää parannus kirjoitti:
Sinä löit muutaman päivän ajan kaikki, mitä kirjoitin halveksituksi sen takia, että en ole kastettu tavallasi. Sen takia, että minut kastettiin vauvana parannuksen kasteella ja uskon opin jälkeen, sen opin jossa tunnustin Jumalan Sanan Herrakseni ja sain syntyä uudeksi, Jumala kastoi minut ilman yhtäkään välikättä.
Sain jo vauvana oikeuden tulla Jeesuksen opetuslapseksi ja se opetuslapseus totetui ja alkoi sinä päivänä, kun tunnustin Jeesuksen ihmisten edessä. Silloin Jeesus tunnusti minut Jumalan enkelien edessä ja siitä lähti kehitys opetuksen muodossa ja johti uudestisyntymisen ihmeeseen. Kuljin ristin ja ahtaan portin kautta täydelliseen vapauteen.Niin, siis mikä olikaan sinun , asiastakyseen ja greenin seurakunta?
Asiastakyse lienee seurakuntanne johtaja, koska on saanut kaikki mahdolliset armolahjat.
Kun kerrot missä kokoonnutte, niin saatan tulla kuuntelemaan. Tai sitten en.- haluan tiedon
Jonah kirjoitti:
Niin, siis mikä olikaan sinun , asiastakyseen ja greenin seurakunta?
Asiastakyse lienee seurakuntanne johtaja, koska on saanut kaikki mahdolliset armolahjat.
Kun kerrot missä kokoonnutte, niin saatan tulla kuuntelemaan. Tai sitten en.Onko aisiasta kyse Polvijärven pastori? Sinä tiesit jonah sen. Tiesit jopa hänen aikataulunsa milloin hän missäkin on. Onko hän Polvijärven pastori ja jos on, niin tunnetko hänet?
- greeeeen
Semper siis sanoi minun nostaneen hänet Tozer'in vastustajaksi ja antoi ymmärtää, että minulla on jotakin erityisiä syitä sen tekemiseen. Katsotaanpa siis, teinkö jotakin väärää sanoessani, että Semperin opetus EI vastaa Tozer'in julistusta.
Seuraavissa lainauksissa näemme, mitä Semper on tästä asiasta sanonut ->
>>Kun vanha ihminen synteineen ja himoineen koko ajan väistyy kuoleman kautta, voi sen tilalle kasvaa Jeesuksen elämä yhä enemmän ja yhä ilmeisemmin näkyviin.>Kilvoittelu on oman itsekkään vanhan ihmisen ristille viemistä, itsensä kieltämistä ja Jumalan tahdon mukaan vaeltamista.>Vanhan ihmisen jatkuva kuoleman prosessi Kristuksen kanssa ristillä on ainoa tapa, jolla voimme päästä vapaaksi lihan himoista.>Ensimmäinen näkökulma merkitsee oman lihallisen tahdon kuolettamista ja viemistä ristille. Kyse on jatkuvasta sisäisen ihmisen pyhityksestä sen kautta, että vanha ihminen viedään yhä kokonaisvaltaisemmin Kristuksen kanssa ristinkuolemaan.Liha ja oma tahto on vietävä päivittäin ristille Jeesuksen käskyn mukaan.>Vanha risti symboloi kuolemaa. Se edustaa ihmisen äkillistä, väkivaltaista loppua. Ihminen, joka Rooman vallan aikana otti ristinsä ja lähti vaeltamaan ristiään kantaen, oli jo sanonut hyvästit ystävilleen. Hän ei palaisi koskaan takaisin. Hän oli matkalla tiensä päähän. Risti ei tehnyt mitään kompromissia, se ei sovitellut mitään eikä säästänyt mitään; se löi koko ihmisen kuoliaaksi, täydellisesti ja lopullisesti. Se ei yrittänyt pysyä hyvissä väleissä uhrinsa kanssa. Se löi julmasti ja kovaa, ja kun se oli suorittanut työnsä loppuun, ei sitä ihmistä enää ollut olemassa.
Aatamin rotu on saanut kuolemantuomion. Sitä ei voida mitenkään sovitella eikä siitä ole pakotietä. Jumala ei voi hyväksyä mitään synnin hedelmää, miten viattomalta tai kauniilta se sitten ihmisten silmissä näyttääkin. Jumala pelastaa yksilön hävittämällä hänet ja nostamalla hänet sen jälkeen uuteen elämään.
Sellainen evankeliointi, jossa rinnastetaan leppoisaan tyyliin Jumalan tiet ja ihmisten tiet, on Raamatulle vierasta ja julmaa sen kuulijoille. Kristuksen usko ei ole rinnastettavissa maailmaan, sillä se vetää siihen ristiviilloksen. Kun me tulemme Kristuksen luo, me emme kohota vanhaa elämäämme korkeammalle tasolle; me jätämme sen ristille. Vehnänjyvän on pudottava maahan ja kuoltava.
Meidän evankeliumia saarnaavien ei pidä ajatella itseämme PR-tehtävissä toimivina, joiden tehtävänä on saada aikaan hyvä tahto Kristuksen ja maailman välille. Meidän ei pidä kuvitella, että meidän tehtävämme on tehdä Kristuksesta bisnesmaailman, lehdistön, urheilumaailman tai kasvatusalan hyväksymä. Me emme ole diplomaatteja, vaan profeettoja ja meidän sanomamme ei ole kompromissi, vaan ultimaatumi.
Jumala tarjoaa elämää, mutta ei parempaa painosta vanhasta elämästä. Se elämä, jota Jumala tarjoaa, on kuolemasta syntyvää uutta elämää. Se on aina ristin toisella puolella. Kaikkien niiden, jotka sitä haluavat, on kuljettava sauvan alitse. Heidän on kiellettävä itsensä ja suostuttava Jumalan heitä vastaan lausumaan tuomioon. - aikuinen nainen
Onko sulla mitään omaa sanottavaa? Varastat ja poimit ilman asianosaisten omaa lupaa heidän kirjoituksiaan.
Törkeää. Ja lainaukset päätät sen mukaan kenen kirjoitukset ovat saaneet eniten vastauksia. Oman suosiosi perässä olet, toisten kustannuksella. - riitaa taas
Miksi uskovat riitelevät niin usein?
Eipä enää paljon heiveröisempää aloitusta voisi palstalle tuoda.
Ihmettelen, elleivät aloittajaparan lähimmäiset laajemminkin ala huolestua kyseisen inehmon henkisestä hyvinvoinnista.
Ihmetystä herättää myös se, että sheriffi ei puutu aloittajan yksipuoliseen, itseäänkiihottavaan ja jatkuvaan turp*käräjöintiin, jolla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin heittää lokaa eräiden kirjoittajien päälle.
Minä olen oppinut kestämään lokaa esikuvani Paavalin tavoin:
"Meitä herjataan, mutta me siunaamme: meitä vainotaan, mutta me kestämme; meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti." 1.Kor.4:12-13.
Myönnän, että minulla on vielä kirimisen varaa, että saavuttaisin saman, mihin Paavali oli päässyt. Niinpä olenkin Paavalin seuraaja sillä samalla tiellä, jolla hän seurasi Kristusta. 1.Kor.11:1.
Niin, lokaan tottuu kyllä, sehän on kunnia-asia Jeesuksen seuraajalle. Mutta miltä mahtaa aloittajan maaniselta vaikuttava syytösorgia näyttää uskon rohkaisua kaipaavien silmissä?
PS.
Tozer'in kirjoitusta olen johdonmukaisesti kommentoinut moneen kertaan. Lisäkysymysten osalta viittaan Sananlaskuihin:
"Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin." Snl:26:4- huolestunut
Minä olen huolestunut sinusta semper. Sinä et todellakaan näe omaa syntiä, et ilkeyttäsi ja pahansuopuuttasi. Kaikki kääntyy mielessäsi toisten tekemiksi. Syytät, syyttämästä päästyäsi, mutta silti luulet ja aidosti uskot toisten sitä tekevän. Pahasti ovat asia, kun elämä tuolle mallille pääsee.
- höpsis.
huolestunut kirjoitti:
Minä olen huolestunut sinusta semper. Sinä et todellakaan näe omaa syntiä, et ilkeyttäsi ja pahansuopuuttasi. Kaikki kääntyy mielessäsi toisten tekemiksi. Syytät, syyttämästä päästyäsi, mutta silti luulet ja aidosti uskot toisten sitä tekevän. Pahasti ovat asia, kun elämä tuolle mallille pääsee.
Sinulla on aivan greeenin tyyli, ettet vain olisi riidanhaluinen greeen?
- Totuus Pintaan
höpsis. kirjoitti:
Sinulla on aivan greeenin tyyli, ettet vain olisi riidanhaluinen greeen?
"Sinä et todellakaan näe omaa syntiä, et ilkeyttäsi ja pahansuopuuttasi."
Selvä narsismin merkki.
Mikä siis neuvoksi?
Vastaus kaikille lähellä olijoille : PAETKAA JA KAUAS, KUN VIELÄ KERKIÄTTE JA PÄÄSETTE ! ! ! - ''''''''''''''
Totuus Pintaan kirjoitti:
Selvä narsismin merkki.
Mikä siis neuvoksi?
Vastaus kaikille lähellä olijoille : PAETKAA JA KAUAS, KUN VIELÄ KERKIÄTTE JA PÄÄSETTE ! ! !Mikä on narsismin luonneanalyysi? En halua ketään nyt väittää sellaista omistavan, mutta kysyn, jotta tietäisin.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
'''''''''''''' kirjoitti:
Mikä on narsismin luonneanalyysi? En halua ketään nyt väittää sellaista omistavan, mutta kysyn, jotta tietäisin.
Löysin tälläisen listan narsismista. En halua näin vakavalla asialla ketään syyllistää. On mielenkiintoista meidän itsekunkin verrata itseä tähän:
Narsistien ominaisuuksia
Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.
Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.
Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.
Ei piittaa tekojensa seurauksista.
Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.
Omatunto vajavainen tai olematon.
Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.
Hyvä julkisivu (yksi tai useampia) jolla tehdä vaikutus ja saada valta.
Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.
Oikeutettu manipuloimaan ihmisiä täyttääkseen tarpeensa.
Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.
Piintynyt valehtelu.
Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.
Ei todellisia arvoja. Opportunisti. Arvot vaihtuvat tilanteen mukaan.
Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.
Vihaisia ja ailahtelevia tunnetiloja.
Käyttää seksiä kontrolloimiseen.
Ei jaa omia ajatuksiaan, motiivejaan eikä tunteitaan.
Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.
Hyvin hidas antamaan anteeksi. Roikkuu katkeruudessa.
Salainen elämä. Piilottaa rahansa, ystävänsä ja aktiviteettinsa.
Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.
Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.
Epäonnistuu usein taloudellisten asioiden hoitamisessa.
Ilmaisee harvoin arvostusta.
Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.
Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.
Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.
Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.
Tarvitsee uhkauksia tai painostusta saadakseen muut pysymään lähellään.
Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.
Hyvin ristiriitainen.
Vakuuttava. Täytyy vakuuttaa muut tulemaan hänen puolelleen.
Kätkee todellisen itsensä. Aina "päällä".
Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.
Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.
Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.
Ei puhu avoimesti. Salaiset motiivit.
Kontrolloi muiden rahoja mutta käyttää itse vapaasti.
Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".
Kokee olevansa aina väärinymmärretty.
Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.
Ei kuuntele koska ei välitä.
Hänen tunteistaan puhutaan mutta ei kumppanin.
Ei ole kiinnostunut ongelmien ratkaisemisesta.
Erittäin hyvä lukemaan muita, jotta voisi manipuloida heitä.
Tämä lista on syntynyt yhteistyössä narsistien ja heidän uhriensa kanssa. Kiitos kaikille. - Vaikea vamma
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Löysin tälläisen listan narsismista. En halua näin vakavalla asialla ketään syyllistää. On mielenkiintoista meidän itsekunkin verrata itseä tähän:
Narsistien ominaisuuksia
Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.
Piintynyt valehtelu.
Antaa itsestään usein empaattisen ja ymmärtäväisen vaikutelman jotta voisi manipuloida muita.
Pitää muiden ärsyttämisestä. Pitää kaaoksen ja hajaannuksen luomisesta ilman syytä.
Ailahtelevat tunteet - muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi ilman merkittävää syytä.
Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.
Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.
Voi näyttää herkältä ja kyynelehtiä. Tämä on näyttelemistä tai turhautumista mutta ei surua.
Sabotoi kumppania. Haluaa tämän olevan onnellinen vain itsensä kautta. Ei salli kumppanille ulkopuolisia tuttavia eikä kiinnostuksen kohteita.
Hyvin ristiriitainen.
Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".
Tämä lista on syntynyt yhteistyössä narsistien ja heidän uhriensa kanssa. Kiitos kaikille.Nuo mielenliikkeet omistava ihminen on ennen kaikkea itselleen raskas ja rasittava. Tuollaisen kanssa on vaikea elää. Varmasti uhrit joutuvat myöskin koville. Nykyään onneksi tiedostetaan tuo vakava poikkavuus ja uhrit osaavat hakea apua.
- RUN ! ! !
Narsistien ominaisuuksia
Piintynyt valehtelu.
Hyvin ristiriitainen.
Tämä lista on syntynyt yhteistyössä narsistien ja heidän uhriensa kanssa. Kiitos kaikille.Joten pakene - kun tunnistat lähelläolevassasi nämä piirteet.
- asiastakyse
Narsistien ominaisuuksia
Piintynyt valehtelu.
Hyvin ristiriitainen.
Tämä lista on syntynyt yhteistyössä narsistien ja heidän uhriensa kanssa. Kiitos kaikille.Narsismin uhri on vakavassa vaarassa menettää oma mielenterveytensä. Kiitos Jumalalle, omassa ympäristössäni ei noita merkkejä täyttävää ihmistä ole. Heitä on olemassa, mutta heille saa kuolla, kuten synnillekin saa kuolla. Tietenkin, jos joutuu heidän kanssaan vaikkapa asumaan tai työskentelemään on vaikea pitää itseään heille kuoleena. Synnista voi todellakin kuolla ja siitä voi kaikissa tilanteissa ottaa syvän juovan vaikuttavan eron, mutta miten otat eron ihmisestä, jonka kanssa elät. Varmasti joku uskovainen painii tänäänkin tuon asian kanssa. Raamattu kieltää eroamasta vammojen, tai sairauksien takia, mutta miten ihminen voi elää sellaisessa ilmapiirissä, jossa täyttyy nuo narsismin merkit? Jos tapaa heitä kodin ja työ- ja koulu ympäristön ulkopuolella, heidät on helppo jättää.
Siltikin sisällämme vaikuttava rakkaus pyrkii voittamaan heidän pahuutensa niin, että aika-ajoin on tarve katsoa, kykenevätkö he parannukseen vaikkapa keskustelujen suhteen. Yleensä yritykset epäonnistuvat ja saa jälleen pitää itseään kuolleena heille. He eivät kylläkään pidä toista kuolleena itselleen, vaan pyrkivät jatkamaan kiusantekoaan noiden narsististen piirteiden voimalla.
En sano, että joku on narsisti, vaan sanon, että sitä todella esiintyy jopa uskovaisten palstoilla. Narsistisen luonteenpiirteen huomaa siitä, että jos vaikka yhden kerran et uskonut, mitä henkilö sanoi, joudut sietämään hänen loputonta vihaansa. Viha ei poistu, vaan lisääntyy ajan myötä ja sen jälkeen voi olla varma, että omatunto ei narsistisen luonteen piirteen omavaalla soimaa syytöksiä ja kiusaa tehdessään. Olen saanut nähdä tuollaista tapahtuvan palstoilla. Jos et suostu mielistemään heitä ja korottamaan heitä kaiken yläpuolelle, eivät he anna ikinä anteeksi sitä, että heidän mielestään rikoit heitä vastaan.
Jos pyrit olemaan heille tuntematon, ei se tee heihin vaikutusta, vaan vaistonsa varassa he tunnistavat, tai ovat tunnistavinaan ihmisen vihaamakseen ja sen takia moni sivullinenkin joutuu heidän hyökkäyksiensä kohteeksi.
Olen varma, että Jumala voi parantaa ja pelastaa ihmisen noinkin vakavasta häiriöstä, mutta ihmisen pitää ensin suostua parannettavaksi. Muuten hän ei parane. - asiastakyse
RUN ! ! ! kirjoitti:
Joten pakene - kun tunnistat lähelläolevassasi nämä piirteet.
Run, parempi on tolellakin paeta, jos se suinkin mahdollista on, sieltä missä pahuus ajaa ihmisiä konkurssiin. Synti tuo lopulta aina tappion ja pahuus on synti.
- asiastakyse
Narsistien ominaisuuksia
Piintynyt valehtelu.
Hyvin ristiriitainen.
Tämä lista on syntynyt yhteistyössä narsistien ja heidän uhriensa kanssa. Kiitos kaikille.Tuossa listassa kerrotaan hyin asiantuntevasti narsistisesta luonteen piirteistä. He ovat ystäväilisiä, jos saavat sinulta jotakin, joka miellyttää heitä, eli sinun pitää antaa heidän olla aina oikeassa. Sen jälkeen on aivan sama, mitkä elämänarvot omistat. Eivät he piittaa siitä, miten toimit, miten uskot, mitä teet muille kuin heille.
He ovat erittäin hyviä lukemaan muita, jotta voivat manipuloida näitä. Ongelmia he eivät pyrikään ratkaisemaan, vaan liukuvat liukkaasti asioiden kehässä muuttaen mielipidettään sen tarpeen mukaan, että eivät vain loukkaisi henkilöä, jonka ovat voittaneet puolelleen. Muille on aivan sama. Sama asia voi olla heidän kauttaan toista lyövä ja toista kiittävä, tarpeen mukaan, ystävyyden säilyttämiseksi. Heille on aivan sama, mikä on oikea ja mikä väärä, kunhan he vain saavat olla "oikeassa."
Aina he saavat itselleen hovin. - greeeeen
Semper, ystävä hyvä, sinä itse jahtaat täällä jatkuvasti tiettyjä henkilöitä ja solvaat/herjaat/parjaat heitä ja heidän julistustaan, nimittelet harhaoppisiksi/eksyttäjiksi jne.. Tässä katsotaan taas kerran sinun vaikuttimiasi ja perusteluitasi kaikelle tuolle. Koetapa siis kestää keskustelu, johon olet itse ryhtynyt.
Kehuit A.W. Tozer'in julistusta hyväksi, ja sitä se todella on! Ja kuten näemme, minä en tehnyt mitään väärää sanoessani, että sinun oppisi EI vastaa Tozer'in sanomaa - siis sitä sanomaa, jota tulit Jukan ketjuun kehumaan. - greeeeen
asiastakyse kirjoitti:
Narsismin uhri on vakavassa vaarassa menettää oma mielenterveytensä. Kiitos Jumalalle, omassa ympäristössäni ei noita merkkejä täyttävää ihmistä ole. Heitä on olemassa, mutta heille saa kuolla, kuten synnillekin saa kuolla. Tietenkin, jos joutuu heidän kanssaan vaikkapa asumaan tai työskentelemään on vaikea pitää itseään heille kuoleena. Synnista voi todellakin kuolla ja siitä voi kaikissa tilanteissa ottaa syvän juovan vaikuttavan eron, mutta miten otat eron ihmisestä, jonka kanssa elät. Varmasti joku uskovainen painii tänäänkin tuon asian kanssa. Raamattu kieltää eroamasta vammojen, tai sairauksien takia, mutta miten ihminen voi elää sellaisessa ilmapiirissä, jossa täyttyy nuo narsismin merkit? Jos tapaa heitä kodin ja työ- ja koulu ympäristön ulkopuolella, heidät on helppo jättää.
Siltikin sisällämme vaikuttava rakkaus pyrkii voittamaan heidän pahuutensa niin, että aika-ajoin on tarve katsoa, kykenevätkö he parannukseen vaikkapa keskustelujen suhteen. Yleensä yritykset epäonnistuvat ja saa jälleen pitää itseään kuolleena heille. He eivät kylläkään pidä toista kuolleena itselleen, vaan pyrkivät jatkamaan kiusantekoaan noiden narsististen piirteiden voimalla.
En sano, että joku on narsisti, vaan sanon, että sitä todella esiintyy jopa uskovaisten palstoilla. Narsistisen luonteenpiirteen huomaa siitä, että jos vaikka yhden kerran et uskonut, mitä henkilö sanoi, joudut sietämään hänen loputonta vihaansa. Viha ei poistu, vaan lisääntyy ajan myötä ja sen jälkeen voi olla varma, että omatunto ei narsistisen luonteen piirteen omavaalla soimaa syytöksiä ja kiusaa tehdessään. Olen saanut nähdä tuollaista tapahtuvan palstoilla. Jos et suostu mielistemään heitä ja korottamaan heitä kaiken yläpuolelle, eivät he anna ikinä anteeksi sitä, että heidän mielestään rikoit heitä vastaan.
Jos pyrit olemaan heille tuntematon, ei se tee heihin vaikutusta, vaan vaistonsa varassa he tunnistavat, tai ovat tunnistavinaan ihmisen vihaamakseen ja sen takia moni sivullinenkin joutuu heidän hyökkäyksiensä kohteeksi.
Olen varma, että Jumala voi parantaa ja pelastaa ihmisen noinkin vakavasta häiriöstä, mutta ihmisen pitää ensin suostua parannettavaksi. Muuten hän ei parane.Nimenomaan rakastaa heitäkin, siis kaikkia vajavaisia ihmisiä, meidän pitää.
Mitä Tozer'in julistukseen tulee, täytyy sanoa, että jukka.finland toi palstalle oikean helmen, vai mitä mieltä olet, asiastakyse? Minusta ainakin tuo sanoma kertoo juuri siitä, mitä sinäkin olet aina kirjoittanut, ja jonka minäkin tunnen oikeaksi, Raamatun mukaiseksi opetukseksi. - asiastakyse
greeeeen kirjoitti:
Nimenomaan rakastaa heitäkin, siis kaikkia vajavaisia ihmisiä, meidän pitää.
Mitä Tozer'in julistukseen tulee, täytyy sanoa, että jukka.finland toi palstalle oikean helmen, vai mitä mieltä olet, asiastakyse? Minusta ainakin tuo sanoma kertoo juuri siitä, mitä sinäkin olet aina kirjoittanut, ja jonka minäkin tunnen oikeaksi, Raamatun mukaiseksi opetukseksi.Aivan samaa Tozer kertoo, mitä minäkin kerron. Hänkin on joutunut kuoleman kautta kulkemaan, kuten minäkin jouduin. Muuten hän ei osaisi tätä kertoa:
A.W. Tozer:
>>Vanha risti symboloi kuolemaa. Se edustaa ihmisen äkillistä, väkivaltaista loppua. Ihminen, joka Rooman vallan aikana otti ristinsä ja lähti vaeltamaan ristiään kantaen, oli jo sanonut hyvästit ystävilleen. Hän ei palaisi koskaan takaisin. Hän oli matkalla tiensä päähän. Risti ei tehnyt mitään kompromissia, se ei sovitellut mitään eikä säästänyt mitään; se löi koko ihmisen kuoliaaksi, täydellisesti ja lopullisesti. Se ei yrittänyt pysyä hyvissä väleissä uhrinsa kanssa. Se löi julmasti ja kovaa, ja kun se oli suorittanut työnsä loppuun, ei sitä ihmistä enää ollut olemassa.
Aatamin rotu on saanut kuolemantuomion. Sitä ei voida mitenkään sovitella eikä siitä ole pakotietä. Jumala ei voi hyväksyä mitään synnin hedelmää, miten viattomalta tai kauniilta se sitten ihmisten silmissä näyttääkin. Jumala pelastaa yksilön hävittämällä hänet ja nostamalla hänet sen jälkeen uuteen elämään.
Sellainen evankeliointi, jossa rinnastetaan leppoisaan tyyliin Jumalan tiet ja ihmisten tiet, on Raamatulle vierasta ja julmaa sen kuulijoille. Kristuksen usko ei ole rinnastettavissa maailmaan, sillä se vetää siihen ristiviilloksen. Kun me tulemme Kristuksen luo, me emme kohota vanhaa elämäämme korkeammalle tasolle; me jätämme sen ristille. Vehnänjyvän on pudottava maahan ja kuoltava. - asiastakyse
asiastakyse kirjoitti:
Tuossa listassa kerrotaan hyin asiantuntevasti narsistisesta luonteen piirteistä. He ovat ystäväilisiä, jos saavat sinulta jotakin, joka miellyttää heitä, eli sinun pitää antaa heidän olla aina oikeassa. Sen jälkeen on aivan sama, mitkä elämänarvot omistat. Eivät he piittaa siitä, miten toimit, miten uskot, mitä teet muille kuin heille.
He ovat erittäin hyviä lukemaan muita, jotta voivat manipuloida näitä. Ongelmia he eivät pyrikään ratkaisemaan, vaan liukuvat liukkaasti asioiden kehässä muuttaen mielipidettään sen tarpeen mukaan, että eivät vain loukkaisi henkilöä, jonka ovat voittaneet puolelleen. Muille on aivan sama. Sama asia voi olla heidän kauttaan toista lyövä ja toista kiittävä, tarpeen mukaan, ystävyyden säilyttämiseksi. Heille on aivan sama, mikä on oikea ja mikä väärä, kunhan he vain saavat olla "oikeassa."
Aina he saavat itselleen hovin.Miten käy hovin jäsenille. Yksi toisensa jälkeen he menettävät itsensä kunnioituksen, masentuvat ja ahdistuvat. Heidänhän pitää totella hoviherraa sen sijaan, että olisivat vapaita ihmisiä omine arvoineen ja uskoineen.
Ensin nämä hovin jäsenet ihastelevat hoviherran tyylikkyyttä ja viisautta. Voi kulua kaemminkin aikaa ennen kuin totuus herrasta heille selviää, mutta usein se on silloin myöhäistä. Hovista ei niin vain lähdetä. - greeeeen
asiastakyse kirjoitti:
Aivan samaa Tozer kertoo, mitä minäkin kerron. Hänkin on joutunut kuoleman kautta kulkemaan, kuten minäkin jouduin. Muuten hän ei osaisi tätä kertoa:
A.W. Tozer:
>>Vanha risti symboloi kuolemaa. Se edustaa ihmisen äkillistä, väkivaltaista loppua. Ihminen, joka Rooman vallan aikana otti ristinsä ja lähti vaeltamaan ristiään kantaen, oli jo sanonut hyvästit ystävilleen. Hän ei palaisi koskaan takaisin. Hän oli matkalla tiensä päähän. Risti ei tehnyt mitään kompromissia, se ei sovitellut mitään eikä säästänyt mitään; se löi koko ihmisen kuoliaaksi, täydellisesti ja lopullisesti. Se ei yrittänyt pysyä hyvissä väleissä uhrinsa kanssa. Se löi julmasti ja kovaa, ja kun se oli suorittanut työnsä loppuun, ei sitä ihmistä enää ollut olemassa.
Sellainen evankeliointi, jossa rinnastetaan leppoisaan tyyliin Jumalan tiet ja ihmisten tiet, on Raamatulle vierasta ja julmaa sen kuulijoille. Kristuksen usko ei ole rinnastettavissa maailmaan, sillä se vetää siihen ristiviilloksen. Kun me tulemme Kristuksen luo, me emme kohota vanhaa elämäämme korkeammalle tasolle; me jätämme sen ristille. Vehnänjyvän on pudottava maahan ja kuoltava.Sitä kokonaisvaltaista muutosta ihmisessä, josta Tozer kertoo, vastustetaan täällä rajusti. Annetaan ymmärtää, että vanha ja uusi ihminen elelevät rintarinnan, uuden syrjäyttäessä pikkuhiljaa vanhaa. Ei se niin mene, vaan Jumala tosiaan pelastaa ihmisen panemalla hänen elämänsä täydelliseen konkurssiin ja nostamalla hänet KOKONAAN uuteen elämään, kuten Tozer toteaa (ks. aloituksen lainaus). Tämän jälkeen alkaa elämä Jumalalle Jeesuksessa Kristuksessa. Siinäkin elämässä kasvu jatkuu.
- greeeeen
Totuus Pintaan kirjoitti:
Selvä narsismin merkki.
Mikä siis neuvoksi?
Vastaus kaikille lähellä olijoille : PAETKAA JA KAUAS, KUN VIELÄ KERKIÄTTE JA PÄÄSETTE ! ! !>>Mikä siis neuvoksi?
- Runille
RUN ! ! ! kirjoitti:
Joten pakene - kun tunnistat lähelläolevassasi nämä piirteet.
Tunnetko sinä Run narsistisen tai narsistisia ihmisiä? Onko sinulle ollut jonkinlainen kosketus sellaiseen ihmiseen? Jos on, miten olet sen kokenut?
- aglius
Muroma sanoo eräällä vanhalla kasetilla mm niin, että jos joku on kuollut, ei hän puhu mitään enää, vaikka jokainen ohikulkija potkaisee mennessään maassa makaavaa kuollutta.
Sitä ei liene vaikeaa ymmärtää ja yhtä helppoa se on uskoa.
mutt se johiukan laitta miettimään, mistä se ääni kuuluu, kun täällä on muutama jotka julistavat kokonaan kuolleensa uskoon tullessaan, ja silti pienikin tönäisi aiheuttaa pitkiä valituksia, vaatimuksia ja toistuvaa muistutusta. tapahtuneesta..
osaisko joku selitää mistä silloin on kyse ?- asiastakyse
aglius, joka on kuollut, on kuollut synnille. Synti ei enää häntä hallitse, koska hallintavalta on muuttunut. Se, että täällä on sota, jota käydään seurakunnan, eli uskovaisten ihmisten puolesta, nostaa vääryydet esiin. Ei Jumalan tie ole pään silittämisen tie, vaan se on oikeunmukaisuuden ja voiman tie. Ei tällä tiellä mielistellä, vaan tällä tiellä vaelletaan TOTUUDESSA. Jos luulet, että saat tällä tiellä nyökkäillä puolelta toiselle sanoen aamen, niin sen luulot joudut hylkäämään. Et voi mielistellä yhtäaikaa ihmisiä, heitä jotka sinua miellyttävät ja HERRAA.
Teen välillä leipätyötä, mutta palaan ja voimme jatkaa keskustelua. - greeeeen
asiastakyse kirjoitti:
aglius, joka on kuollut, on kuollut synnille. Synti ei enää häntä hallitse, koska hallintavalta on muuttunut. Se, että täällä on sota, jota käydään seurakunnan, eli uskovaisten ihmisten puolesta, nostaa vääryydet esiin. Ei Jumalan tie ole pään silittämisen tie, vaan se on oikeunmukaisuuden ja voiman tie. Ei tällä tiellä mielistellä, vaan tällä tiellä vaelletaan TOTUUDESSA. Jos luulet, että saat tällä tiellä nyökkäillä puolelta toiselle sanoen aamen, niin sen luulot joudut hylkäämään. Et voi mielistellä yhtäaikaa ihmisiä, heitä jotka sinua miellyttävät ja HERRAA.
Teen välillä leipätyötä, mutta palaan ja voimme jatkaa keskustelua.Näin on, uudestisyntynyt on kuollut SYNNILLE!
- aglius
greeeeen kirjoitti:
Näin on, uudestisyntynyt on kuollut SYNNILLE!
Niin, kai minä nyt sen tiedän yli neljänkymmenen vuoden vaelluksen jälkeen.
mutta ihmetykseni kuuluukin, miksi muutamat jotka siitä metelöivät aivan kuin olisivat jo ihan kokonaan kuolleet, eivätkä kuitenkaan ole sitä !
vai luuletteko loputtoman jankkaamisen vaatimisen, anteeksiantamattomuuden ja monen muun olevan synnille kuolleen tuntomerkki !?
Totuuden julistaminen on paikallaan, mutta sen pitää pysähtyä siihen, eikä jatkua lähimmäisen kuristamisella, kuole kuole kuole synnille tyyliin.
Eli ei ole, koska synti ei ole leijuva abstraktipilvi, vaan voi toimia ainoastaan lihan kautta, ja just se lihan käsivarsi täällä heiluu koko ajan, eikä se sillä poistu ei lakkaa, että täällä siitä muille saarnataan, vaan jälelle jää ainoastaan esimerkin voima TODELLA synnille, eli lihan pyyteille kuolemisen kautta.
Jos siis tahdotte olla sanan mittaisia, näyttäkää mallia. - greeeeen
aglius kirjoitti:
Niin, kai minä nyt sen tiedän yli neljänkymmenen vuoden vaelluksen jälkeen.
mutta ihmetykseni kuuluukin, miksi muutamat jotka siitä metelöivät aivan kuin olisivat jo ihan kokonaan kuolleet, eivätkä kuitenkaan ole sitä !
vai luuletteko loputtoman jankkaamisen vaatimisen, anteeksiantamattomuuden ja monen muun olevan synnille kuolleen tuntomerkki !?
Totuuden julistaminen on paikallaan, mutta sen pitää pysähtyä siihen, eikä jatkua lähimmäisen kuristamisella, kuole kuole kuole synnille tyyliin.
Eli ei ole, koska synti ei ole leijuva abstraktipilvi, vaan voi toimia ainoastaan lihan kautta, ja just se lihan käsivarsi täällä heiluu koko ajan, eikä se sillä poistu ei lakkaa, että täällä siitä muille saarnataan, vaan jälelle jää ainoastaan esimerkin voima TODELLA synnille, eli lihan pyyteille kuolemisen kautta.
Jos siis tahdotte olla sanan mittaisia, näyttäkää mallia.>>Totuuden julistaminen on paikallaan, mutta sen pitää pysähtyä siihen, eikä jatkua lähimmäisen kuristamisella, kuole kuole kuole synnille tyyliin.
- aglius
greeeeen kirjoitti:
>>Totuuden julistaminen on paikallaan, mutta sen pitää pysähtyä siihen, eikä jatkua lähimmäisen kuristamisella, kuole kuole kuole synnille tyyliin.
Niin lopetankin aina muutamaan viestiin.
olen ollut foorumeilla seitsemisen vuoptta, enkä ol evielä tehnyt ainuttakaan aloitusta itse.
puutun silloin tällöin sellaisiin jotka erikoisesti ottaa Henkeeni, muutamalla viestrillä ja menen pois aiheesta. - greeeeen
aglius kirjoitti:
Niin lopetankin aina muutamaan viestiin.
olen ollut foorumeilla seitsemisen vuoptta, enkä ol evielä tehnyt ainuttakaan aloitusta itse.
puutun silloin tällöin sellaisiin jotka erikoisesti ottaa Henkeeni, muutamalla viestrillä ja menen pois aiheesta.Ymmärräthän, aglius, että on kysymys sinun käsityksestäsi, jonka mukaan totuuden puolustaminen loppuun saakka on syntiä. On hyvä, että toimit omatuntosi mukaan, mutta mikään yleispätevä totuus ei tuo mielipiteesi ole.
- tavallinen
Kyllä, yhdyn edellisiin kirjoituksiin. Kypsä ihminen kykenee keskustelemaan kirjoituksien kautta, eikä halvenna niillä muita kanssa ihmisiä missään olosuhteissa. Sellainen ei ole hyvä hedelmä, vaan se on määntynyt hedelmäsoppa, joka ei kykene rakentavaan keskusteluun. Ei auta istua yksin kotona raamattu kourassa, eikä auta istua rivissä seurakunnassa ja sanoa vieruskaverille, enkö olekin oikeassa, kun tässäkin kohtaa näin lukee. Sehän on kuin satukirjan tekstissä, kerro, kerro kuvastin ken on maassa kaunehin. Tai voisiko se olla raamatun kohta siitä kun ihminen katsoessaan itseään peilistä unhoittaa katseen pois kääntäessään mille hän itse näyttää.
Teidän tulee päättää kenen puolella te seisotte, ei voi palvella kahta Jumalaa. Oletko sinä valinnut Jeesuksen vai oikeassa olemisen pakon ihmisenä?
Yleisesti narsismista: narsisti on tietyllä tavalla syyntakeeton, hänelle on turha selittää mitään, hän ei näe, eikä kuule. Hänen ajatusmaailmansa on rakentunut vajavaisesti, eikä häneltä voi koskaan saada kunniaa, vaan hän pitää sitä yksinoikeudella itsellään kuin kuningas. Siihen hän uskoo vakaasti ja varmasti, eikä mikään (hänen omasta mielestään) voi suistaa häntä valtaistuimelta alas. Hän ei kykene keskustelemaan eriävistä mielipiteistä, paitsi silloin, jos ne ovat täsmälleen hänen mielipiteisiinsä yhtyvät. Hänelle ihmiset ovat vain kuin shakkinappulan pelin osia, joita hän kylmänviileästi siirtää paikasta toiseen. Kun sanot hänelle päivää, hän itse voi sanoa, että iltaa ja hän tietää silloin omasta mielestään olevansa oikeassa. Nyt on ilta, koska MINÄ sanon niin. Häntä ei sido raamatun Sana, eikä liioin maalliset lait. Hän on itseoikeutettu kuningas tai kuningatar. Häneen tehoaa vain Jeesuksen valta ja ylhäältä tuleva paraneminen, ei mikään muu. Kaikki keskustelut tällaisen prinssin tai prinsessan kanssa ovat täysin turhia. Ainoa mitä voi tehdä, on pelastautua itse ja jättää kyseinen Valtias Jeesuksen eteen rukouksin kannettuna. - tavallinen
Hyvä Aglius!
Nyt joudun kyllä puolustamaan greeeniä.
Eivät kuolleet metelöi, vaan he ovat hautaan vaipuneiden joukossa jo. Greeeen on varmaankin ihan elossa, koska tällä palstalle kirjoittelee. Nimimerkkihän puhuu Sanan puolesta, eikä sitä vastaan. En ole nähnyt mitään epäkunnioittavaa hänen kirjoituksissaan. Miksi teille on vaikeaa keskustella asiasta, joka on täysin oikea? Ei täällä tarvitse ketään ihmisten tuomita, vaan Sana itse tuomitsee meidät jokaiset ja jokaisesta turhasta sanasta joudumme tekemään tilin Jumalan edessä. Voi meitä poloisia, riiputaan siis raamatun Sanassa ja totuudessa, ei ihmisissä. On hyvä, että keskustelua syntyy, mutta sen tulee olla itse asiaan kohdistuvaa, eikä henkilöön. Eikö sinua kiinnostava rakentava kasvu Herrassa?- aglius
Mihin tarkoitukseen tässä kesken kaiken otettiin tuolalinen narsistikortti käytttöön ?
Lähimmäisen korottamiseenko vaiko varjon heittämisen jonku päälle.
Jeesus sanoi aikanaan mm; Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa MINUT !
ei lähimmäistä, vaan minut.
siinä on SYNNILLE KUOLEVAN tuntomerkkiä. - asiastakyse
aglius kirjoitti:
Mihin tarkoitukseen tässä kesken kaiken otettiin tuolalinen narsistikortti käytttöön ?
Lähimmäisen korottamiseenko vaiko varjon heittämisen jonku päälle.
Jeesus sanoi aikanaan mm; Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa MINUT !
ei lähimmäistä, vaan minut.
siinä on SYNNILLE KUOLEVAN tuntomerkkiä."Mihin tarkoitukseen tässä kesken kaiken otettiin tuolalinen narsistikortti käytttöön ?"
aglius kyselee mihin tarkoitukseen otettiin tuollainen narsistikortti. Siinäpä hänelle miettimistä. Miksi täällä puhutaan rehellisesti sairauksista ja paranemisista?
Onko agliuksella jotakin sitä vastaan? Pitäisikö jotakin pimittää, jotta usko pysyisi sellaisena, mitä hän on oppinut sitä pitämään. Joku varoitti narsisteista ja käski pakenemaan ja siitä alkoi tuo keskustelu. Monet ovat tänään narsististen henkilöiden uhreja, kärsivät ja huutavat Herraa avuksi.
Narsistisia henkilöitä löytyy jokaisesta yhteiskunta kerrostumasta. Heistä on syytä puhua. Esim. jos narsistiset saavat vallan seurakunnissa, niin silloin seurakunta joutuu tuomion alle. Seurakuntalaisten katkeruus kasvaa, kun heitä poljetaan. Näin hyljätään Jumalan laki.
Polkemisella tarkoitan, että seurakuntalaisia ohjataan ylhäältä, jättämättä noille ihmisille mitään omaa. Oma usko ja oma päätäntävalta murretaan. Se on kauheaa. Narsistisessa seurakunnassa määrätään miten kenenkin pitää uskoa ja jos ihminen ei tottele, saan hän narsistisen joukkotuomion. Narsistit toimivat aina joukkona.
He tukevat toisiaan, kehuvat toisiaan, kiittävät toisiaan ja yhdessä tuomitsevat muita.
Jumalakin murtaa ihmisen. Hän ei toimi ollenkaan, kuten narsistit toimivat. Hän osoittaa ihmiselle syyn ja synnin ja ihminen saa itse tehdä päätökset, miten päästä syystä ja synnistä eroon, jos yleensä tahtoo niistä eroon. Jos tahtoo, antaa Jumala VOIMAN tulla Jumalan lapseksi ja näin ihminen saa murtuneena, mutta voiman kera tehdä parannuksen.
- aglius
Hengellinen sota ei ole kuitenkaan lihan käsivarrella huitomista, vaan sota on Hengessä, ja siihen on muut aseet kuin puolitappelu foorumeilla loputtomasti.
minäkin ajauduin johonkin foorumiin vain siksi, koska jouduin hautaamaan puolisoni kesken parhaan elämän ja jäin kovin yksin. sitä ennen en vilkaisuutkaan enkä täälläkään ala asua monta päivää enää toivon mukaan.
Koska, en ole nähnyt vielä ainuttakaan keskustelua, jossa ei lihan käsivarsi olisi sanonko SUURIN tekijä !
ja samalla nämä ihmiset kirkkain silmin ilmoittautuvat jo kokonaan SYNNILLE kuolleitten joukkoon, vaikka ovat siinä vielä lapsen asteella, eli eivät tiedä koko asiasta paljon mitään.
Vanhan liiton profeetat asustelivat erämaassa, ja tulivat sieltä vasta kun saivat Jumalata käskyn jollekkin asialle, ja palsivat takaisin sinne erämaahansa jos jäivät henkiin.
Usein eivät jääneet.- kurki
Aglius itse ei ole täällä koskaan jakanut mitään muuta kuin lihan käsivartta.
En ole vielä koskaan lukenut sinun kirjoittamaasi todellista Jumalan sanaa ainoastaan toisten arvostelua ja iivaamista.
Vain silloin tulet esille kun voit jotain toista kirjoittajaa ojentaa ja arvostella tai on mahdollisuus asettua jonkun puolelle jotain toista vastaan. - tympääntynyt
kurki kirjoitti:
En ole vielä koskaan lukenut sinun kirjoittamaasi todellista Jumalan sanaa ainoastaan toisten arvostelua ja iivaamista.
Vain silloin tulet esille kun voit jotain toista kirjoittajaa ojentaa ja arvostella tai on mahdollisuus asettua jonkun puolelle jotain toista vastaan.Tuota minäkin olen huomannut. Hän ei näy käsittävän edes sitä, mitä kukakin kirjoittaa.
Tympii tuollaiset. - asiastakyse
Et kai olekaan nähnyt ainuttakaan keskustelua, jossa lihan käsivarsi ei olisi ollut ollut suurin tekijä. Se johtuu siitä, että sinä olet lihallinen ja katsot lihankäsivarren laseilla keskusteluja. Jos sinä olisit hengellinen, niin sinä tunnistaisit missä hengelliset keskustelevat. Ihminen katsoo aina itsensä kautta maailmaa ja muita. Jos sydän ei ole puhdistunut Jeesuksen veripesussa, kultasepän tulessa ja pesijän saippuassa, ei ole tapahtunut uudistusta ja ahtaan portin sisälle menoa.
Olen surullinen aglius siitä, että jouduit luovuttamaan rakastamasi puolison, mutta voit elää toivossa, että kerran näet hänet. Toivon sinulle vain ja pelkästään hyvää.
Toivon, että jonakin päivänä käsität, että kastekäsityskään ei erota Jumalan lapsia. Siitä alkaakin todellinen hengenkasvu. - Huomio on hyvä
kurki kirjoitti:
Vain silloin tulet esille kun voit jotain toista kirjoittajaa ojentaa ja arvostella tai on mahdollisuus asettua jonkun puolelle jotain toista vastaan.Ikävä kyllä tuollaisilla hengenlahjoilla varustettuja ihmisiä näyttää olevan suurin osa nykyajan ihmisistä. Harva osaa puhua asiaa ja pysyä asian takana. Tekeekö helluntailaisten jalanjäljillä kulkeminen ihmisestä kuuron ja sokean.
- mikähän oppi ?
Mikähän ihminen, A. W Tozer lieneekin, on hänen sanomansa nostettu Jumalan oman sanan paikalle, jokin Kristus??? niitäkin oli jo alkuseurakunnassa.Mutta älkää menkö sinne tai siihen oppiin ? kaikki koeteltava Jumalan omalla Raamatulla, ei korvasyyhyyn siis valikoiden. "Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen" kuulostaa vähän oudolta ja vaaralliselta. siis Jeesuksen sovintoveren puhdistustako ei enää sen jälkeen tarvita ?
Mikähän oppi kirjoittaa: >>"Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen" kuulostaa vähän oudolta ja vaaralliselta. siis Jeesuksen sovintoveren puhdistustako ei enää sen jälkeen tarvita ?
Semper.Fidelis kirjoitti:
Mikähän oppi kirjoittaa: >>"Uusi elämä on aina ristin tuolla puolen" kuulostaa vähän oudolta ja vaaralliselta. siis Jeesuksen sovintoveren puhdistustako ei enää sen jälkeen tarvita ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Troijan_puuhevonen
>>Sanontana Troijan hevonen tarkoittaa vertauskuvallisesti mitä tahansa juonta, jossa uhri houkutellaan vapaaehtoisesti päästämään vihollinen luokseen. Sen mukaan on nimetty myös Troijalainen, eli viattomaksi naamioitu tietokoneen haittaohjelma.- asiastakyse
Näyttää A.W.Twzer olevan Jumalan valtuutama opettaja ja opettaakin elämän ja kuoleman ratkaisevan opetuksen RISTISTÄ. Siksi tämä taistelu ja sota. Risti, jolle Jeesus naulittiin on portin ULKOPUOLELLA ja sinne pitää jäädä vanha ihmisemme, ensimmäisen Aadamin perintömme, jotta pääsemme ristin kautta portista sisään ja saamme astua uuteen elämään.
Emme pääse rististä eroon vaikka olemmekin naulanneet sille ristille, jolle Jeesus naulattiin, syntimme. Nyt otamme vastaan evankeliumin puolesta kärsimisen ristin. Uudestisyntyny ei palaa portin ulkopuolella olevalle ristille muuta kuin vain julistaakseen evankelimia siellä odottaville ihmisille.
Heprealaiskirje 13
12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.
15 Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät. - greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Hienoa, Semper, et siis ilmeisesti enää kiellä tuota upeaa sanomaa, jota vainoamasi, nykyisin asiastakyse-nimimerkillä kirjoittava, henkilökin on täällä pitkään julistanut. Vanhan risti, jota A.W. Tozer julistaa, lyö koko vanhan ihmisen kuoliaaksi, täydellisesti ja lopullisesti! Sitä vastaan sinä olet kapinoinut ja oman oppisi mukaan täällä toisia vainonnut.
asiastakyse kirjoitti:
Näyttää A.W.Twzer olevan Jumalan valtuutama opettaja ja opettaakin elämän ja kuoleman ratkaisevan opetuksen RISTISTÄ. Siksi tämä taistelu ja sota. Risti, jolle Jeesus naulittiin on portin ULKOPUOLELLA ja sinne pitää jäädä vanha ihmisemme, ensimmäisen Aadamin perintömme, jotta pääsemme ristin kautta portista sisään ja saamme astua uuteen elämään.
Emme pääse rististä eroon vaikka olemmekin naulanneet sille ristille, jolle Jeesus naulattiin, syntimme. Nyt otamme vastaan evankeliumin puolesta kärsimisen ristin. Uudestisyntyny ei palaa portin ulkopuolella olevalle ristille muuta kuin vain julistaakseen evankelimia siellä odottaville ihmisille.
Heprealaiskirje 13
12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin ulkopuolella.
13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "ulkopuolelle leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
15 Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.Niin tässä selvästi taas teko ja tuottaa Hedelmä...
- tulevaista etsimme
asiastakyse kirjoitti:
Heprealaiskirje 13
15 Uhratkaamme siis hänen kauttansa Jumalalle joka aika kiitosuhria, se on: niiden huulten hedelmää, jotka hänen nimeänsä ylistävät.Asiastakyse, "otat vastaan uuden evankeliumin puolesta kärsimisen ristin ? Eikö riitäkään se Jeesuksen Risti ja jatkuva sovintoveri ? eikö siihen sisällykään oma kärsimisesi "ristisi".? Se Jeesuksen risti, on portin ulkopuolella, siellä missä evankeliumia julistataan. Ei täällä ole pysyväistä kaupunkia...
savonarola kirjoitti:
Niin tässä selvästi taas teko ja tuottaa Hedelmä...
Piti olla joka tuottaa hedelmä nääs !! : )
- raportoija suuttuu
Harmi vaan että raamatun kaunein ja siunatuin asia, eli risti, otetaan sanakiistojen kapulaksi. Pitäisikö sen verran olla häpyä että olisi edes pikkumainen ja itsekeskeinen jossain muussa asiassa.
Jumala kyllä pitää huolen, että jokainen kohtaa sen päivän jona Iisak on uhrattava. Ja menee se sitten miten menee, niin seurauksista voi sitten muille kertoa. Opiksi ja varoitukseksi.
Ja jos joku on päässy ylösnousemusvoimaan niin sisälle, että Henkeä ja voimaa tulvii. niin siinäkin pätee raamatun ohje:
Tuokoon sen esiin vaelluksessaan, niin että muutkin sen näkevät. Sellainen voittovoimahan ei voi jäädä hyvää hedelmää vaille.
Ja Jumalahan sellaista uskovaa käyttää, koska ylpeyteenkään lankeamisesta ei enää ole vaaraa. Jos siis risti on tehtävänsä läpikotaisin tehnyt.
Muut sitten odottavat ja kiittävät Jumalaa, joka seurakuntaan sellaisen armon antaa. Kai te tuotte seurakunnassa vaelluksenne muille esimerkiksi? Muutenhan tämä kaikki on sitä peiliin katsomista, jossa samantien unohdetaan mitä siellä peilissä oli.
Mites olis fanaattienen kiivailu tästä:
Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa. Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä. Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."
Taitais hiljaiseksi vetää. Mutta ei. Röyhkeät sudet ulvoo aamusta iltaan omaa oikeassaolemisen tarvettaan ja sanakiistakipeyttään. Eikö teitä edes hävetä tällainen?- asiastakyse
Älä sentään suutu. Täytyyhän tuo kallis ristinsanoma tuoda kaikkien kuuluville, vaikka sitten sodan kautta, sota-asu päällemme puettuna. Rauhanevankeliumi on alttiutemme, mutta emme voi jättää heitä, jotka eivät tänään vielä tiedä mitä henkeä uskoa. Uskoako Henkeä, joka on Jumalan Sanan mukainen, tai henkeä, joka on ihmisen lihan mukainen ja tuottaa henkivaltojen väitteitä.
Efesolaiskirje 6
1 Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaiset Herrassa, sillä se on oikein.
2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
4 Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
5 Palvelijat, olkaa kuuliaiset maallisille isännillenne, pelossa ja vavistuksessa, sydämenne yksinkertaisuudessa, niinkuin Kristukselle,
6 ei silmänpalvelijoina, ihmisille mieliksi, vaan Kristuksen palvelijoina, sydämestänne tehden, mitä Jumala tahtoo,
7 hyvällä mielellä palvellen, niinkuin palvelisitte Herraa ettekä ihmisiä,
8 tietäen, että mitä hyvää kukin tekee, sen hän saa takaisin Herralta, olkoonpa orja tai vapaa.
9 Ja te isännät, tehkää samoin heille, jättäkää pois uhkaileminen, sillä tiedättehän, että sekä heidän että teidän Herranne on taivaissa ja ettei hän katso henkilöön.
10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21 Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
22 Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23 Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
24 Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta-katoamattomuudessa.
- greeeeen
Semper, yritätkö nyt selittä tässä, että on ollut kyse vain muutamista Tozer'ilta lainatuista virkkeistä ja että olet siis vain myöntänyt sellaisia (siis muutamia irrallisia virkkeitä) tosiksi?! ->
>>A.W.Tozer'ilta lainatuissa muutamissa virkkeissä ei ole sinänsä mitään harhauttavaaAivan!!
Me haluttais kuulla mixi semper ja jf suosii uuden ristin ja on hyljännyt sen vanhan josta meidän esi-isistämme on palvonnut ja mennyt sisään portin läpi autuuteen.
Koska jos ei julistaa että on mahdollista pääsevän täysin eroon kurjasta lihasta josta kautta synnin himolla on perusta ponkkaista ihminen ´takaisin koiran oxennuiihiin aina jossa ihminen sitten ruikuttaa ettei tästä mun hengellistä elämä tulee mitään niin ihminen on valinnut väärän ristin ja väärän evankeliumin ja on ulkona noiin kuin lumiukko kesä helteellä...
Kyllä voi ´Puhua rohkevista ja vetää mukaan harhoihin niinkuin jf ja kosia mukaan ihmisiä siihen henkeen joka tarjoa synnissä makamissa mutta ei sillä ole Pelastava lohdutuxen sanoma tarjottava ,, sen verran hyvin tiedän jf opetus ja teoria ja käytännön että uskallan tämän väittä ja parhaat lapset leikki aina parhaiten koska sen hengen mukaan lähtee monet täällä palstalla näköjään matkustelemaan koska se henki viihdyttää ihmisiä joka maailassa kulkee ja sanovat että ovat uudestisynytneitä uskovia..
Katsos he eivät tulee koskaan sanoa aaaaaaaaaaaaaaaaaameeeeeeeeen Raamatun sanomalle vaan aina ottavat paikkoja Raamatusta puolustaxeen synnin...
>Elikä nuo he eivät tunnustaa olevan Uskovan ja UUdestisyntyneen elämä --->
Hepr. 10:26
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
2. Piet. 2:4
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
1. Joh. 3:6
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.savonarola kirjoitti:
Aivan!!
Me haluttais kuulla mixi semper ja jf suosii uuden ristin ja on hyljännyt sen vanhan josta meidän esi-isistämme on palvonnut ja mennyt sisään portin läpi autuuteen.
Koska jos ei julistaa että on mahdollista pääsevän täysin eroon kurjasta lihasta josta kautta synnin himolla on perusta ponkkaista ihminen ´takaisin koiran oxennuiihiin aina jossa ihminen sitten ruikuttaa ettei tästä mun hengellistä elämä tulee mitään niin ihminen on valinnut väärän ristin ja väärän evankeliumin ja on ulkona noiin kuin lumiukko kesä helteellä...
Kyllä voi ´Puhua rohkevista ja vetää mukaan harhoihin niinkuin jf ja kosia mukaan ihmisiä siihen henkeen joka tarjoa synnissä makamissa mutta ei sillä ole Pelastava lohdutuxen sanoma tarjottava ,, sen verran hyvin tiedän jf opetus ja teoria ja käytännön että uskallan tämän väittä ja parhaat lapset leikki aina parhaiten koska sen hengen mukaan lähtee monet täällä palstalla näköjään matkustelemaan koska se henki viihdyttää ihmisiä joka maailassa kulkee ja sanovat että ovat uudestisynytneitä uskovia..
Katsos he eivät tulee koskaan sanoa aaaaaaaaaaaaaaaaaameeeeeeeeen Raamatun sanomalle vaan aina ottavat paikkoja Raamatusta puolustaxeen synnin...
>Elikä nuo he eivät tunnustaa olevan Uskovan ja UUdestisyntyneen elämä --->
Hepr. 10:26
Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
2. Piet. 2:4
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
1. Joh. 3:6
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:9
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.Ai niin piti vielä sanoa !! En usko että sinä olet niin sinisilmäinen rakas Green,,, että lähdet mukaan jf-n petoxiin ja henkeen,,, vaan aavistat ettei jf-llä ole aivan puhtaat paperit,, kun leikkii samassa santalaatikossa kun semper ja monet muita ulkopuoliien kanssa täällä palstalla,, ja jotka hän ei ole nuhdellut ja näyttänyt väriä..
- greeeeen
savonarola kirjoitti:
Ai niin piti vielä sanoa !! En usko että sinä olet niin sinisilmäinen rakas Green,,, että lähdet mukaan jf-n petoxiin ja henkeen,,, vaan aavistat ettei jf-llä ole aivan puhtaat paperit,, kun leikkii samassa santalaatikossa kun semper ja monet muita ulkopuoliien kanssa täällä palstalla,, ja jotka hän ei ole nuhdellut ja näyttänyt väriä..
Savonarola, tunnen jukka.finlandia hyvin vähän, mutta heti alkajaisiksihan hän alensi minut tasolle: 'en edes lue hänen viestejään'... Semperiä taas tunnen niin paljon, että voin helposti sanoa, että siihen henkeen, joka hänessä vaikuttaa, en missään nimessä halua eksyä!
Semper oli taas kerran tässäkin aloituksen asiassa kiero ja selvästikin myötäili maailmaa Sanan kustannuksella. Ei hän oikeasti Tozer'in julistusta pidä hyvänä, eikä siihen usko, vaan kehuja tuli ainoastaan siksi, että juuri hänen ystävänsä jukka.finland toi julistuksen palstalle.
Semperin oppi EI vastaa Tozer'in opetusta (edelleenkään). Todellisuudessa tämä Semperin muka kehuma julistus on juuri sitä sanomaa, jota hän itse vastustaa täällä raivokkaasti. Siispä en tehnyt mitään väärää todetessani tuon aiemmin, enkä nostanut Semperiä Tozer'in vastustajaksi jossakin epärehellisessä tarkoituksessa niin kuin Semper antoi ymmärtää! - Tuolaista tapahtuu?
greeeeen kirjoitti:
Savonarola, tunnen jukka.finlandia hyvin vähän, mutta heti alkajaisiksihan hän alensi minut tasolle: 'en edes lue hänen viestejään'... Semperiä taas tunnen niin paljon, että voin helposti sanoa, että siihen henkeen, joka hänessä vaikuttaa, en missään nimessä halua eksyä!
Semper oli taas kerran tässäkin aloituksen asiassa kiero ja selvästikin myötäili maailmaa Sanan kustannuksella. Ei hän oikeasti Tozer'in julistusta pidä hyvänä, eikä siihen usko, vaan kehuja tuli ainoastaan siksi, että juuri hänen ystävänsä jukka.finland toi julistuksen palstalle.
Semperin oppi EI vastaa Tozer'in opetusta (edelleenkään). Todellisuudessa tämä Semperin muka kehuma julistus on juuri sitä sanomaa, jota hän itse vastustaa täällä raivokkaasti. Siispä en tehnyt mitään väärää todetessani tuon aiemmin, enkä nostanut Semperiä Tozer'in vastustajaksi jossakin epärehellisessä tarkoituksessa niin kuin Semper antoi ymmärtää!Milloin tuo tapahtu ja minkä takia?
Savonarola, tunnen jukka.finlandia hyvin vähän, mutta heti alkajaisiksihan hän alensi minut tasolle: 'en edes lue hänen viestejään'..
- greeeeen
Eipä antanut Semper vastauksia suoriin kysymyksiin, mutta kuten jo alussa totesin, tämä asia (Semperin väitteet ja syytökset) voidaan puntaroida muullakin tavoin.
Tässä alla vielä vertailtavaksi A.W. Tozer'in julistusta ja Semperin ihan viimepäivinä palstalle kirjoittamaa opetusta. Niiden perusteella voi edelleenkin sanoa, että Semperin oppi EI vastaa Tozer'in sanomaa, enkä minä siis tehnyt mitään väärää todetessani tuon tosiasian.
>>Vanha risti symboloi kuolemaa. Se edustaa ihmisen äkillistä, väkivaltaista loppua. Ihminen, joka Rooman vallan aikana otti ristinsä ja lähti vaeltamaan ristiään kantaen, oli jo sanonut hyvästit ystävilleen. Hän ei palaisi koskaan takaisin. Hän oli matkalla tiensä päähän. Risti ei tehnyt mitään kompromissia, se ei sovitellut mitään eikä säästänyt mitään; se löi koko ihmisen kuoliaaksi, täydellisesti ja lopullisesti. Se ei yrittänyt pysyä hyvissä väleissä uhrinsa kanssa. Se löi julmasti ja kovaa, ja kun se oli suorittanut työnsä loppuun, ei sitä ihmistä enää ollut olemassa.>Jumalan antama kasvu on inhimilliselle viisaudelle hullutusta.
Kasvu on vanhan ihmisen jatkuvaa poispanemista ja kuolemaa.>Kilvoittelu on tie, jolla saamme Jeesusta seuraten kieltää itsemme, sen vanhan ihmisen, jonka kaikki itsekkäät teot vähitellen tulevat ymmärrykseemme ja tietoisuuteemme.>Vanhan ihmisen on joka päivä KUOLTAVA uuden ihmisen tieltä.>Minun uskoni perustuu vanhan aatun KUOLEMAAN
- ja UUDEN luomuksen syntyyn Kristuksessa sekä kasvuun, jossa vanha aatu saa jatkuvia kuoliniskuja JOKA PÄIVÄ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3853253Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151526En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841322- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa26965- 33857