Voiko hatutukseen kuolla?

Lorena*

Vaivaako muita palstalaisia hiljaa elämään hiipinyt saamattomuuden ja aloitekyvyttömyyden peikko. Huomaan tälläinen olotila on rantautumassa meikäläisen huusholliin. Siirrän tekemisiäni, menemisiäkin seuraavaan päivään ajatuksella kyllähän sitä ehtii.

Viimeisin vinkaus oli joka syksyinen ikkunanpesu. Kyllä sitä tuli useaan otteeseen lähdettyä "haukkaamaan raitista ilmaa" - syynä etten vielä tänään aloita ikkunoiden pesua. Edessä oli pitkä kanto kaskessa - oli miltei pakon sanelema juttu aloittaa hommeli kun olin kutsunut naisia kahvikekkereille. Ikkunoita pestessä lohduttauduin kekkerien tuomasta palkkiosta, olin varautunut kekkereillä tarjoamaan kahvit Remy Marttiinin seurassa.

Joku politiikko meni kuulema lääkärin vastaanotolle ja kysymään: "Voiko vitutukseen kuolla"? Tätä minäkin mietin kun aloitekyvyttömyyden mielialaa nimenomaan mietin kun "se hatuttaa"

Mitä pitäisi tehdä ja miten toimia vai onko tilanne jokaiselle iän mukana tuleva oire? Elämä pitäisi olla ihan mallillaan, mutta oma saamattomuus häiritsee. Apua, apua ettei tilanne pahenisi!
.

44

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En usko että tuohon "hatutukseen" kuukahtaa.
      Minulla iskee näin syksyisin kyllä KAMALA matalapaine,mikään ei huvita eikä kiinnosta.
      Jos ei olisi tuota kerhohuonetta ja noita kavereita siellä, empä tiedä miten kävisi.
      Ystävistä ja noista tutuista näkyy apua löytyvän.

Jaksamista Sinulle.

• Jopelkueiviittiny

Me kun ei enää paljoa alastomina rannoilla makoilla kauniinakaan kesäpäivänä, niin tuon D-vitamiinin puute saattaa yllättää jo ennen kevätväsymystä.
      Yliannostuksestakaan ei taida olla vaaraa, jos uskoo aamutohtoria, joten pilleriä poskeen, siitä saattaa olla apua myös syysketutukseen.

Jopel, sillä syvällä rintaäänellä, jonka saa vain kun ei tiijä mittään.

• Kyllähän tuon v-käyrän kaarevuus on suuri ja korkealla käy.

Televisiossahan on menossa jonkinlainen v.käyrän oikaisukurssi ja tuomareina suuret teoreetikot, jotka erilaisia syndroomeja keksimällä itse aiheuttavat vaikeuksia.

Vanhemmatkin vievät lapsiaan lääkärille, joka toteaa lapsella olevan ADHD:n tai vastaavan. Tuo todisttus vapauttaa vanhemmat kasvatusvirheistä ja ehkä geeniperimästäkin. Kohta meillä on näitä määrittelysairaita elämässä keskuudessamme n. 80 vuotta.

Mellähän on sairautena terve saamattomuus, joka kuuluu tähän ikään. Minulla on näitä kirjoitusintoja kyllä vaikka kanssakirjoittajat toivottavatkin h........n.

Mikähän DDR minuakin vaivaa?

• krraak

Saarijärven Paavo;
        Kuollan pois jo Herra meidät hylkäs.

Suominainen;
        Kuollaan pois jo herrasmiehet hylkäs.

• hevat
        Ruuneperi kirjoitti:

Kyllähän tuon v-käyrän kaarevuus on suuri ja korkealla käy.

Televisiossahan on menossa jonkinlainen v.käyrän oikaisukurssi ja tuomareina suuret teoreetikot, jotka erilaisia syndroomeja keksimällä itse aiheuttavat vaikeuksia.

Vanhemmatkin vievät lapsiaan lääkärille, joka toteaa lapsella olevan ADHD:n tai vastaavan. Tuo todisttus vapauttaa vanhemmat kasvatusvirheistä ja ehkä geeniperimästäkin. Kohta meillä on näitä määrittelysairaita elämässä keskuudessamme n. 80 vuotta.

Mellähän on sairautena terve saamattomuus, joka kuuluu tähän ikään. Minulla on näitä kirjoitusintoja kyllä vaikka kanssakirjoittajat toivottavatkin h........n.

Mikähän DDR minuakin vaivaa?

RUUNE HEI! Vietäiskö sivistys sana kirjoja ohjelman tekijöille. Esite ainakin tarvitaan, miehen samaista ruhon-osaa -käyttämään joka kerran ,kun pitäis sanoa
        V sanoittaiskin K ,##mILTÄ ALKAS TUNTUMAAN sanomme nyt muuta vaihtoehtoa ei ole..Uskon Miehet eivät hyväksy ja lysti loppuu.. Kyllä se jengiläisten
        sanavalikoiman puutteessa tulla tupsahtelee 10-15v keskuudessa.
        Mutta auta varjele "sivistynyt porukka" heta ihmettelee.

• Ramoona*

Luonnollistahan tuo, ettei ikkunanpesusta innostu ja eipähän eläkeläisen tarvitse aloitteellisuudessa kilpailla, työaikanakin se tiesi ylimääräisiä hommia. Velvollisuuksistakin voi karsia hyvällä omallatunnolla samaan tapaan kuin joulukorttilistalta nimiä. Porkkana on aina parempi kuin keppi, itselleen voi luvata mieluisan palkkion epämieluisasta työstä. Tykkään sen verran laittautumisesta vähän arkista hienommaksi, että sen varjolla tulee lähdettyä rientoihin, ja jälkeenpäinkin on mukava olo muidenkin kuin suvun tapaamisesta. Minullakin tahtoo siivousintoa nostattaa parhaiten tulossa olevat vieraat...vieraskoreuttako lienee. Sitten voi jo huolestua, jos ketutus rupeaa pesimään ...eihän me lintujakaan pystytä estämään lentämästä pään yli, mutta pesää ei niitten tarvitse antaa päähän rakentaa.

Minua ketuttaa tuo vit...taa sana, ja olenkin koettanut sen syntyä positiivisesti selittää. Pottu, hattu, kettu, kuttu, v...u, samankuuloisia sanoja kaikki tyynni. Potuttaa kuulosti paljon käytettynä jo niin laimealta, että machoilijan piti keksiä korvike, naisen en ole tainnut koskaan sitä kuullut käyttävän. Väyrynenkö sen toi politiikan sanastoon, ja onhan lääketeieteellinen tosiasia, että negatiivinen elämänasenne lyhentää ikää huomattavastikin. Maria Guz -Richs muotoili näin : ketutus selittää kestävyysvajetta. Hyi helekatti tuotakin sanaa, kestävyysvaje !

Taisin kuulla vi..tus-sanan eka kertaa, kun poikakaverini oli armeijassa. Hän valitti vi...tusliiveistä, joihin ripustettiin marsille lähtiessä ties mitä telamiinoja ja kenttälapioita. Sen nimi oli virallisesti taisteluvyö ja varmaan nykyisin kevytmallia.

• On se vaan hyvä kun saadaan jotkut sentään kirjoittamaan. Minäkin joskus aina päätän kirjoittaa jotain suurta ja mielellään hauskaakin. Hauskuus onkin jotain sellaista, johon meikäpojan ei pitäisi koskeakaan.

Kun viimeksi kirjoitin laman taustoista, sain haukut alle 7-kymppiseltä. Olen kuulemma homeaivoinen vanha äijä, joka ei näe,ei kuule eikä mitään ymmärräkään.

Minä ystävällisesti nimitin opponenttiani, sitä nuorta, alle 7-kymppistä, ihan oikeutetusti räkänokaksi ym.

Mistähän te palstalaiset maankiertäjät saisitte tietää sellaisia paikkakuntia kuin Hevon Perse, Hornan Tuutti ym:t matkailukohteet, ellen minä olisi niistä kertönut.

Römpsänperän sentään muistanette siellä Kutemajärven rannalla.

Koitetaan piristyä ja jatkaa!

• Ruuneperi kirjoitti:

On se vaan hyvä kun saadaan jotkut sentään kirjoittamaan. Minäkin joskus aina päätän kirjoittaa jotain suurta ja mielellään hauskaakin. Hauskuus onkin jotain sellaista, johon meikäpojan ei pitäisi koskeakaan.

Kun viimeksi kirjoitin laman taustoista, sain haukut alle 7-kymppiseltä. Olen kuulemma homeaivoinen vanha äijä, joka ei näe,ei kuule eikä mitään ymmärräkään.

Minä ystävällisesti nimitin opponenttiani, sitä nuorta, alle 7-kymppistä, ihan oikeutetusti räkänokaksi ym.

Mistähän te palstalaiset maankiertäjät saisitte tietää sellaisia paikkakuntia kuin Hevon Perse, Hornan Tuutti ym:t matkailukohteet, ellen minä olisi niistä kertönut.

Eihän tuon Ruuneperin kannustuksen jälkeen voi muuta kun jotain kirjoittaa omalta osaltaan.
        Teissä on vielä jotain luontaista pontta ja tempperamenttia jäljellä kun vielä v.....aakin, minua ei enää mikään saa niin tekemään.
        Tuo valon väheneminen vaikuttaa tosin meikäläiseen, mutta kirkasvalolaite on sitä varten ja ihan kuin se auttaisi.
        Kyllä kesällä on ihan toinen olo kuin talvisaikaan.

Saamattomuuteenkin lienen jo tottunut ja hyväksyn sen luonteeseeni kuuluvana ominaisuutena. Sanovat nuo ystävät sen kuuluu ikääntymiseen, johon vielä lisäpontta antaa eläkkeellä /vapaalla olo. En moiti siitä itseäni, se vielä puuttuisi.

Saamatomuuteni olen kompensoinut luovuudellani. Olen mielestäni hyvin, hyvin harkiten ja suunitelmallisesti karsinut askareistani "turhat" työt. Esimerkiksi ikkunoiden pesukertoja olen harventanut ikkunoista, joissa on sälekaihtimet. ne näyttävät yhtä puhtailta vaikka pesenkin ne harvoin. Tosin tällä alueella on aika puhdas ilma, mitä nyt siitepölyä keväisin.
        Onhan paljon vähemmän siivottavaakin kuin ennen viisihenkisen perheen huushollissa. Ainakin siinä pääsee vähemmällä.

Autosta luovuin kahden vuoden harkinnan jälkeen, koska se ei ollut minulle enää tuiki tarpeellinen. Sen jälkeen "huoleton on ollut hevoseton nainen". Sillä on ollut myös terveyttä edistävä vaikutus, tulee käytettyä jalkoja enemmän hyötyliikuntaan.

Jatketaan Ruune ja muut kirjoittelemista, kun emme lopettamaankaan pysty ja miksi pitäisi. Jos palstailu jää vähemmälle välillä, sehän on vaan sitten sitä saamattomuutta.

• Jopelkueiviittiny
        Ruuneperi kirjoitti:

On se vaan hyvä kun saadaan jotkut sentään kirjoittamaan. Minäkin joskus aina päätän kirjoittaa jotain suurta ja mielellään hauskaakin. Hauskuus onkin jotain sellaista, johon meikäpojan ei pitäisi koskeakaan.

Minua alkaa ottamaan päähän, kun huomaan, että toiset hoosaavat minun puoleta jotenkin, että
        ole nyt varovainen,
        anna kun minä teen sen,
        älä nyt vaan rasita itseäs liikaa jne.

Tuttavani mielestä kaikkein pahinta on huomata, että kun on jäänyt yksin kotiin pariksi päiväksi, niin joku tulee kuin sattumalta juuri silloin kylään ja on hämmästyvinään, kun isäntä on yksin, vaikka kaikesta jutusta käy ilmi, että tiesi varmasti hänen olevan yksin kotona.
        Sitä vaan huomaa pikku hiljaa olevansa valvonnassa.
        Nöyryyttävää, oli hänen tulkintansa asiasta, vaikka toiset kai vaan hyvää tarkoittavat.

• Makriina ek
        Ruuneperi kirjoitti:

No, älä masennu nuorten heitoista! Eihän heillä ole elämänkokemusta, joten ymmärtävät niin väärin kaiken.
        Varmasti ymmärsi sen räkänokaksikin nimittämisen ihan loukkaukseksi, vaikka ystävällinen yritit olla. Tässä iässä kun on jo oppinut pahempiakin nimityksiä!

Nuoret nyt vaan ovat sellaisia. Äkkipikaisia.

• lindas72
        Ruuneperi kirjoitti:

Vitutus nimeksi,,Riemurasia. Totta jossakin talossa ,siis lihakaupassa aamuaskareissa pojat jankutti. kivemmalta se vaikutti..
        Keksikää miehet omastanne ruhonosasta joku hieno nimi....

• Lorena*

Saamattomuuden ja aloitekyvyttömyyden lisäksi huomaan tulevani hieman lapselliseksi. aamulla lehden avattua luin tänään olevan korvapuustipäivän, mitähän ne vielä keksiikään ajattelin että vai korvapuustipäivä. On leivottava minunkin, en ole pekkaa pahempi.

Siihenhän se sitten johti aloin tarkastelemaan olisiko voita, vehnäjauhoja ja hiivaa kaapissa, toivon tietty mielessäni voi kun edes hiiva puuttuisi, mutta kaapista löytyi pala tuorehiivaa. Ja siitä alustamaan taikinaa, kun se oli noussut ,uistin jonkun tehneen keksinnön, ei tarvitse odotella hidasta taikinan nousemista voi pyöräyttää taikinakuppia mikrossa. Siihen vipuun en mennyt.

Parempi idea oli tulossa, teenpä Boston kakkua, omenahillolla. Tuli vain mieleeni aina minun korvapuustini tulevat uunista ulos pyrstötähden näköisinä kakkaroina. Taikinasta tuli pari omena Bostonia, maistuis varmaan palstan kivoille kirjoittajillekin.

Toisten perässä tekeminen on kait lapsellista silloinkin kun omat ideat puuttuvat.

• Kyllä ei ole pieni joukko ex kansalaisia, jotka huilaavat tuolla tiettyjen alueiden kiviaitojen sisällä. Syynä pitkälti potutus.
      Kun liikaa ottaa pattiin niin sydän siinä pahoittaa mielensä ja lakkaa toimimasta...ja sen iankaikkista menoa se.

• Aloitukseen, v-tus sanaa en käytä. En ole niin kaunosielu, että sen takia kaihtaisin. Tiedän, että se v- alkaa olla yleisin sana, mutta en alistu siinä asiassa joukkosieluksi. Olen ajatellut, että se johtuu syntymäpaikasta, niistä ensiparkaisuista kun joutui ulkoruokintaan. Myöhemmin on jäänyt korvantaukset pesemättä. Siinä se on, vaikka ei taida löytyä tieteellistä näyttöä.

Ennen salokylälle tuli hihhuli - saarnaajia. Me pojat koltiaiset menimme tietysti kuulolle, koska ei muitakaan huvipaikkoja ollut. Saarnaajat oikein vihaisesti sylkäisivät saatanat ja perkeleet ulos pahimpina ihmisten kiusaajina ja vokottelijoina. Nehän me opimme. Kun kokeilin näitä voimasanoja vastusten tullessa kotipiirissäni, ei sekään ollut hyvä. Eikä sekään auttanut, kun kyselin, että mikä siinä nyt on. Saarnaajajan opetti. Ei tullut kunnon vastausta, vaan sen kaltainen voimasanojen käyttö kiellettiin.

Täytyihän siitä vanhempien kuullen kiroiluakin vältellä, mutta kuulomatkan ulkopuolella sanoja ei säästelty. Ja niinpä ne ovat kulkeneet mukana tänne saakka. Ei tosin yhtenään vatkutettuna, koska silloinhan jo teho haalenee. Joskus kuitenkin.

• Onhan niitä päiviä, jolloin ei saa oikein mitään mainittavaa tehtyä, ja minusta se kuuluu normaaliin eläkeikään.

Eipä tänäänkään ole muuta ollut kuin omakohtaiset pintapuoliset siistimiset, jotka nyt tekee rutiinilla. Tuosta v***sesta en pahemmin kärsi, nuorempana sitävastoin lensi kyllä tavaratkin käsistä suuttuessani! Nyt saatan laukoa mielipiteeni valituin sanoin, mutta harvemmin tarvitsee.

Jos jotakin inhoan syvästi, on se mykkäkoulun pitäjiä. Ne saa jäädä minulta omaan mykkyyteensä, jos sitä harjoittavat.
      Muuten voihan hiljaiselo olla joskus paikallaankin, eilisen visiitin jälkeen olen suorastaan nauttinut siitä.

• Mykkäkoulusta käytän supisuomalaista nimimuotoa m ö k ö t y s. Tiedän että osaavat ja ehkä enemmän kapitaalia omaavat ihmist tekevät tai teettävät erillisiä mökötupia.
      Kun maailma kovin kyrsii, ajetaan muina miehinä mökötuvalle.
      Hyvin varustetussa mökötuvassa on tulisija. Siinä voi halsrata vaikka makkaraa energiajuoman turvin.

Ihmisuhde strategiana mökötys itseäni hiukan nolottaa jälkeenpäin, koska mökötys on asiantuntijoiden mielestä alimittainen ja kehittymätön tilannemuoto.
      Valitettavasti m-keinoa vielä käytetään parisuhteissa siellä täällä. Pisimmät m-jaksot ovat kestäneet kuulemma 'isältä pojalle'. Hirmuista!

• Lorena*

Miellän sen mökötystuvan Joonaaseen joka oli valaan vatsassa kaksi viikkoa ja tuli ehjänä ulos. Joku on käyttänyt olutpubeista leikillisesti sanontaa ne ovat valaan vatsoja.

Olut pubit ovat ihan hyviä murheiden ja pahan mielen haavojen hoitamispaikkoja. Siellä käydään läpi jokapäiväisiä hankaluuksia, kenellä mikäkin. Ei suomalainen mies kotona avaudu samalla tavalla kertomaan ongelmistaan kun tutussa kaveriporukassa pubissa. Siellä on mahdollisuus saada reiluja neuvoja ja puheet jäävät sen pöydän ympärille, ei niistä jutella sen erän perään. On todettava jonkinasteisia terapia paikkoja pubit ovat sekä nuorille että ikääntyneimmille ja varsinkin yksinäisille.

Huomenna menen katsomaan Puhdistus- elokuvaa, jo siksi kun elokuva on lähetetty jenkkeihin, saa nähdä tuleeko Oskareita, hyviä osasuorituksia siinä on kokonaisuus mukaan lukien.

• Lorena*

jk. Jos hatuttaa ja saa pahan mielensä purettua tutussa kaveriporukassa, vaikka siellä pubissa, silloin pubin tarpeellisuus on oikeutettu.
        Ikävien asioiden purkaminen helpottaa mieltä ja sydäntä kavereiden myötäeläessä. Älkää naurako näin vaan asia taitaapi olla.

Joku paikka sitä on keksittävä minne menee kun oikein hatuttaa.

• av
        Lorena* kirjoitti:

jk. Jos hatuttaa ja saa pahan mielensä purettua tutussa kaveriporukassa, vaikka siellä pubissa, silloin pubin tarpeellisuus on oikeutettu.
        Ikävien asioiden purkaminen helpottaa mieltä ja sydäntä kavereiden myötäeläessä. Älkää naurako näin vaan asia taitaapi olla.

Joku paikka sitä on keksittävä minne menee kun oikein hatuttaa.

Da--pusuja Lorenalle, niin kaikki on hyvin netissä.

• .

alottajalle

kyllä siihen kuolee, ainaki meikä, elämä ei enään kiinosta, kaikki kuolee ympäriltä, mitä ihmettä mä enään täällä teen,
      tahdon kuolla,

• Tepposet

Mikään ei potuta! Miksi pitäsi stressata itseään töillä? Tekee sen mikä huvittaa.

Ikkunan pesua turhempaa puuhaa tuskin onkaan. Nehän likaantuvat kuitenkin eikä siitä ole mitään haittaa!

• Samasta syystä

voisi jättää myös silmälasit pesmättä ja jalkojen välin myös.

• Pesusieni

Niin, ihan tosi. Nyt ei enää edes tupakoida sisätiloissa, niin että ikkunat likaantuvat vain ulkopuolelta.
        Mitä sillä on väliä. Ei seiniäkään pestä.

• kyllä likaantuu
        Pesusieni kirjoitti:

Niin, ihan tosi. Nyt ei enää edes tupakoida sisätiloissa, niin että ikkunat likaantuvat vain ulkopuolelta.
        Mitä sillä on väliä. Ei seiniäkään pestä.

kärpäsen liat ja keittiössä rasva, kynttilätkin ja pölyä on kaikkialla, ikkunoissakin. Pesen minä seiniäkin, maalattuja ja kaakeloituja pintoja ja hyvät tapetitkin sen sietää.

• av

Du vet att jag har dig... av..

• uatu ^

Kyllähän niin on, että väliin yksi ja toinen täällä hattuilee, jos asia näin ilmaistaan.

Vaikea sanoa, onko kukaan kuollut siihen. Niin ja miksi olisi, hattuileminenhan on hauskaa, kun asian sikseen ottaa. Hattuilusta lukeminenkin on hauskaa.

Jatketaanpa hattuilua.

• Ramoona*

Hattutemppu on paljon käytetty sanonta urheilussa. Se tarkoittaa saman pelaajan yhdessä ottelussa tekemää kolmea maalia. Aloin miettiä, mistä tämä termi on saanut alkunsa - klassisesta taikatempustako, jossa tauikuri vetää hatusta esiiin kanin korvista nostaen. Ei oikein tuntunut luontevalta, ja hatusta vetäminen tarkoittaakin yllättävää käännettä asioiden kulussa. Siispä googletin ja selitys löytyi :

Sanonta on syntynyt 1800-luvulla englantilaisessa krikettipelissä. Kolme peräkkäistä lyöjää polttanut heittäjä palkittiin uudella hatulla, joka klubi kustansi.

Tällaisena sateenharmaana lokakuun aamuna tekisi mieli vetää hatusta jotain yllättävää ja piristävää. Jospa hatusta saisikin päivään hohtoa, ennenhän naiset aina palkitsivat itsensä uudella kevät- tai syyshatulla. Hattu on kärsinyt inflaation, myssyt ja huput lämmittävät tavellakin, edes kesähäihin en minäkään viimeksi hattua laittanut, vaan hiuskoristeen. Jotenkin leveälierinen hattu tuntui tanttamaiselta, mummokin kaipaa jotain tyttömäistä. Karvalakin otan käyttöön kovimmilla pakkasilla, se pitää parhaiten tuulta, hellehattukin on usein käytössä. Mutta missä ovat elegantit huopahatut, missä syysulsterit ja tyylikkäät nilkkapituiset päällyskengät, joihin korkokengät sopivat sisään. Käsilaukku ja hansikkaat täydensivät tyylikkyyden. Vanhoja Suomi-filmejä katsellessa huomaa, että vielä 50-luvulla katukuvassa tämä oli aivan yleistä. Villakankainen syystakki minulla kyllä on, mutta yleensä kuljen se ylläni paljain päin...lähtisinköhän hattuja sovittelemaan.

• jahas..

Vanha vitsien aihe tuo naisten hattujen sovitus, ei taida enää olla hattukauppojakaan eikä modisteja, vanhoistakin muotoiltiin uusia.

• Lorena*

Mietin pitkään, hartaasti ja kovasti analyysiä hattuilusta joka ehkä hattutempuksikin muovautuu. Moninaiset on hattuilun kuviot. Taikurit vetävät ex tempore hatustaan vaikka jäniksen ilmielävänä, taito se on sekin.

Radiosta kuuluu yhtämittaa laulua "viistäköön siipeni maata" semmoista elo vaan toisinaan on. Mikään ei tunnu miltään jostakin löysin oljen korren ja tein itsestäni testin - WWW.yle.fi/elamapelissa - suuntaa antava testi kohdallani on. Varmasti moni on jo testin tehnyt tulihan ohjelma syksyllä TV:ssä.

• panee miettimään,,,

" ruma sana sanotaan niinku se on " siis v i t u t t a a ,,,

suomessa on myös paikkakunta v i t t u l a olemassa, siitä on jopa elokuva,,

että hassulta tuntuu ku hävettää koko sana,,

• Näinkin pitkän elämän aikana olen itsessäni huomannut työn antavan merkityksen elämälle.
      Se mielihyvä, minkä tunsin rasvatessani viimeisiä puhdistettuja puutarhatyökaluja antoi ajattelemisen aihetta.
      Tosin ei kaikilla ole puutarhaa,...mutta aika yleispätevä on muunkin työn kohdalla tuo, ainakin itselleni.
      Samoin askartelut, olkoon ne käsityötä tai muuta kädentaitoa vaativaa, antaa mielekkyyttä päivään.
      Keräilin kauniin värisiä vaahteranlehtiä maasta, ja kotiin tullessani rullasin niitä kimppuihin, jotka kiinnitin ohuella rautalangalla.
      Siinä ne roikkuvat alassuin, ja aioin tehdä kranssin niistä, ja punaisista pikkupalloista, joita käyn hankkimassa Tiimarista ehkä löytyy.
      Pihlajanmarjat olisivat kauniita, mutta en usko niiden kestävän pitkään putoamatta.
      Kauppaan olen vasta lähdössä, siinä loppupäivä kuluukin viikonloppuruokaa valmistellessa.
      Tietenkään ei auta kertominen omista askarteluista, silloin kun on jokin lama-aika meneillään, mutta tietoisuus siitä, että ohimenevää se kuitenkin on, kun kipinä tekemiseen jälleen herää!
      Hyvää viikonloppua kaikille!

• hevat

ÄITI sanoi minkä tänään voit tehdä älä siirrä huomispäivään.....Mehän saadaan elke teetetään työt toisilla,jos ne 9e tekis. Mut siinäpäse Rikkaat ansaitsee
        sillä hinnalla palvelua,mutta ei me köyhät mummon käppyrät..
        Näin varmaan Katainen aattelee.Olkoot vamiiks jo pimeessä kopissa totuttelemassa lopullista elämän aikoja.

• aleksandrovits
        hevat kirjoitti:

ÄITI sanoi minkä tänään voit tehdä älä siirrä huomispäivään.....Mehän saadaan elke teetetään työt toisilla,jos ne 9e tekis. Mut siinäpäse Rikkaat ansaitsee
        sillä hinnalla palvelua,mutta ei me köyhät mummon käppyrät..
        Näin varmaan Katainen aattelee.Olkoot vamiiks jo pimeessä kopissa totuttelemassa lopullista elämän aikoja.

Mikä ihme niistä mummon käppyröistä on tehnyt sitten köyhiä. Voisiv athan nekin olla rikkaita.

• näin on ollu

joo hyvä näkemys,
      suomessa nainen on aina ollu palkkatasoltaan heikompi kuin mies,
      miksikökähän,,, ??
      hymmm, olemme eläneet mieten maailmassa,
      mies on aina ollu se perheen pää ja nainen se joka sitä päätä kääntää,,,

• prkl

ottaa päähän/
      hatuttaa/
      yrmii/
      harmittaa/
      tympii/
      kaikki yhdessä..... v.tuttaa, ja kaikki sen ymmärtää.
      Kun ei voida sanoa, mutta sama se on kun per,eleestä tehdään hienosti pentele.

Kierrellen ja kaarrellen ei voi sanoa niin ei voi, no ei voi, mutta miksi aiheesta jatkuvasti puhutaan

• prkl

ottaa päähän/
      hatuttaa/
      yrmii/
      harmittaa/
      tympii/
      kaikki yhdessä..... v.tuttaa, ja kaikki sen ymmärtää.
      Kun ei voida sanoa, mutta sama se on kun per,eleestä tehdään hienosti pentele.

Kierrellen ja kaarrellen ei voi sanoa niin ei voi, no ei voi, mutta miksi aiheesta jatkuvasti puhutaan

• Lorena*

Tästä eteenpäin kun harmitus nousee yli sietämisen rajan, sanon kyllä rehellisesti, voi kun minua vituttaa. Keksikää parempi ilmaisu.

• Vanha rouva
        Lorena* kirjoitti:

Tästä eteenpäin kun harmitus nousee yli sietämisen rajan, sanon kyllä rehellisesti, voi kun minua vituttaa. Keksikää parempi ilmaisu.

Häpeän puolestasi Lorena. En ole ikinä kirosanoja tarvinnut ja terveenä olen pysynyt ja vanhaksi elänyt.

• Hyi !

@--->-----OLETTEko todella aivan katutasoa?

• *Kukkahame*

Jokainen meistä elää ja puhuu tavallaan, turhaa täällä kirosanoja on kaunistella, ne jotka eivät niitä käytä niin hyvä, ne jotkä käyttää käyttäköön, kun ei täällä kirjoituksissa niitä vilise.
      Eiköhän jatketa niin kuin on tähänkin asti osattu ilman voimasanoja esittää asiamme, ei niistä enää mitään apua ole.
      Näin kauniina iltana voidaan unohtaa kaikki ruma.

• Ruma v-sana on

Wahlroos.

• 21 3

Hattuilua täällä on lähes joka ketjussa, eritasoista.

Loistavana poikkeuksena on Kahvitupa vai mikä se nyt on, jossa mummonkäppänät kertovat yksityiskohtaisesti päivän puuhistaan. Syy on kai se, että - huonomuistisia kun varmaan ovat - voivat myöhemmin vilkaista, mitä ovat tehneet kyseisenä päivänä.

• käppänätkö

eipä tuo emäntä ainakaan käppänältä näytä ja laitas oma kuvas näytille niin saadaan arvostella. Samaa ilmojen pitoa ja ruokiaan ja kaupassa käyntejään hokee m uukin palsta. Kerro sinäkin päivästäsi , niin sadaan mollata. kaipa sinäkin syöt. Kumman tarkkaan seuraat tuota pirttiä, tekeekö m ielesi päästä sinne piireihin DDDDD

• 21 3

Emäntä onkin loistava poikkeus joukossa jo kuvasta päätellen eikä näytä lainkaan käppänältä.

Ei meikäläisen tarvitse sinne ainakaan vielä tulla. Sitten kun ei enää muista, mitä eilen teki, voi kiireen vilkkaa panna asiat muistiin heti tuoreeltaan kahvipirtin komeroihin. Sieltä ne löytää vielä vaikka ensi viikolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      413
      9122
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3720
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      20
      2193
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      86
      1377
    5. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1135
    6. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    7. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      112
      1115
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1105
    9. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1100
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55