Viittaan tällä otsikolla Joulukuun Herätkää lehteen 2012. Lehdessä on kirjoitus
" Pidä lutikat loitolla". Lukijat voivat sitten itse lukea tuon lehden. Ei siitä
lehdestä nyt enempää.
Mutta luteet ovat tosiaan suorittaneet komean paluun." Sodan jälkeen", niin kuin vanha kansa sanoo luteet olivat riesana. Muistan kyllä luteet.
Nuo "punatakit." Veikko Lavikin laulaa luteista" . Ovat nuo syöpäläiset niin kova
riesa jo, että eräässä ilmaislehdessä oli kirjoitus jossa oli seuraavanlainen otsikko
hieman sensuroituna:" ##### ludekyläsäätiön velvoitteista" Jätin paikkakunnan
nimen pois. Ne joilla kenties vielä on kokemusta luteista tietävät, että luteet
"pistävät", "purevat" , imevät ihmisestä verta 3-nivelisellä imukärsällään.
Naaras laskee neljästi vuodessa n. 50 munaa seinän rakoihin ym.
Luteet ovat saapuneet...
20
279
Vastaukset
- jaakobista
Suomalaisten "sauna kulttuuri" on pelastanut huonoissakin olosuhteissa sairastumisilta luteiden ja täiden levittämään "pilkkukuumeeseen".
Kerran kuulin ohjelman radiosta joss vanha mies kertoili tarinoita "savupirteistä", jotenkin tähän tapaan; että kun savupirtti lämmitettiin, niin luteet tulivat hirsien välistä haukkaaman happea, eli laskeutuivat lämpimästä yläosasta alemmaksi savurajan alapuolelle ja kun ne odottivat rivissä tolla rajalla ne oli helppo siivota pois ( enimmät ).
- muuten, savupirtin ovessa on aina huomattavan korkea kynnys, tämä kynnys on siksi korkea että se estää suoran kylmän pakkasilman tulon lattian oljilla nukkuvien päälle ovesta kuljettaessa. - olen arvoton
minä olen vartiotorniseuraa kritisoiva ateisti. olen varmasti teille todistajille sitten vähän kuin lude. arvoton ihminen jonka tuhoamista odotatte
- jaakobista
Ihan jokainen voi "viimeisellä tuomiolla" osoittautua arvottomaksi tai arvolliseksi.
Markus 4:24 Hän sanoi heille edelleen: ”Kiinnittäkää huomiota siihen, mitä kuulette. Millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille, vieläpä teille lisätään.
Luukas 6:32 Ja jos rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä ansiota teille siitä on? Rakastavathan syntisetkin niitä, jotka rakastavat heitä. 33 Ja jos teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä ansiota teille siitä on? Syntisetkin tekevät samoin. 34 Ja jos lainaatte korotta niille, joilta toivotte saavanne takaisin, mitä ansiota teille siitä on? Syntisetkin lainaavat korotta syntisille saadakseen yhtä paljon takaisin. 35 Päinvastoin: rakastakaa jatkuvasti vihollisianne ja tehkää alati hyvää ja lainatkaa jatkuvasti korotta toivomatta mitään takaisin, niin teidän palkkanne tulee olemaan suuri, ja te tulette olemaan Korkeimman poikia, sillä hän on huomaavainen kiittämättömille ja pahoille. 36 Tulkaa jatkuvasti armollisiksi, niin kuin teidän Isänne on armollinen.
37 Lisäksi lakatkaa tuomitsemasta, niin teitä ei missään tapauksessa tuomita, ja lakatkaa langettamasta tuomiota, niin teille ei missään tapauksessa langeteta tuomiota. Jatkakaa vapaaksi päästämistä, niin teidät päästetään vapaaksi. 38 Harjoittakaa antamista, niin teille annetaan. Syliinne* kaadetaan hyvä mitta, sullottu, ravisteltu ja kukkurainen. Sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin.”
- omegawave
>>Veikko Lavikin laulaa luteista" . Ovat nuo syöpäläiset niin kova
riesa>>
Herääkin kysymys, miksi Jehova loi luteet? Tai tuhansia eri lajeja tätä ikävää lois-otusta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Täit- jaakobista
Yäk, puistattavan ällöttäviä otuksia, kehtaavatkin häiritä muuten niin täydellistä elämäämme, toisaalta tämän kategorian ötökät toimivat mitä mainioimpina "sosiaalisten suhteiden" ylläpitäjinä kädellisten laumaeläinten yhdyskunnissa, se kun on tavattoman mielenkiintoista ja mukavaa puuhaa rapsutella muiden turkkia ja etsiä samalla "maukasta makupalaa" leppoisina joutohetkinä :)
Luteet eivät ole riesan vertauskuva. Tämän lude jutun mainitsen vain yhtenä luovan taiteilijan kyvykkyydestä. Hän laulaa paljon muitakin kappaleita ja oli
monipuolinen taiteilija.
Miksi on luteita? Anetaan nyt muidenkin vastata tähän kysymykseen.- omegawave
>>Miksi on luteita? Anetaan nyt muidenkin vastata tähän kysymykseen.>>
Muiden vastaaminen ei esty siten, että sinä vastaat tähän kysymykseen. Jos haluat. - DH-2012
omegawave kirjoitti:
>>Miksi on luteita? Anetaan nyt muidenkin vastata tähän kysymykseen.>>
Muiden vastaaminen ei esty siten, että sinä vastaat tähän kysymykseen. Jos haluat.>>>Miksi on luteita? Anetaan nyt muidenkin vastata tähän kysymykseen.>>>
Veikkaampa että ei tähän tavallisilla kenkiä jalkaan sovittavalla ole paljon tietoa. Tiedemiehet, jotka tutkivat, jos tutkivat, noiden otusten käyttäytymistä niiden elinkaaren aikana, voivat paremmin tietää niiden mahdolliset hyötypuolet ekosysteemille.
Jos tästä joku osaa hakea netistä tieto, niin mikä ettei.
-DH-
- DH-2012
> Anetaan nyt muidenkin vastata tähän kysymykseen. <
Jos vastaan kuitenkin eri asiaan.
Myös Irwin lauloi luteista kappalessaan "Ryysyranta".
-DH-- omegawave
>>Myös Irwin lauloi luteista kappalessaan "Ryysyranta">>
Ja mainitsi myös täit. Tuskinpa Goodman tiesi, että niitäkin on yli 3000 eri lajia, mutta ilmeisen kiusallisiksi hänkin ne luultavasti koki.
"Ryysyranta" laulu kuvaa hyvin sen aikaista asumista. Ja kyllähän moni muukin laulu sanoissaan heijastaa omaa aikaansa.
- DH-2012
> "Ryysyranta" laulu kuvaa hyvin sen aikaista asumista. <
Taitaa kuvata 1930-luvun asumista.....
Tuskimpa kukaan vanhempi täällä myöntää, että olisi kotona silloin semmoista ollut... tosin enmää tiä omegawavesta :D
-DH-
- jaakobista
No siinä se oli, littana lutikka patjan alla...
- sillon se löyty kun muutimma tähän nykyseen sateensuojaan 10-vuotta sitten; vuoteesta, luteeksi sen arvelin koskapa oli syönyt mutta kuollut ja kuivunut oli eikä ole koskaan tullut kavereita kurkkimaan lisäapetta, ilmeisesti on tolua sen verran paljon käytetty siivouksessa.
Enpä kyllä tiedä mistä tuli, oiskohan killin mukana kulkeutunut sisälle ja samapa tuo mistä tuli.
Entisaikaan oli myös russakat ilahuttamassa elämää, isoissakin taloissa saattoi russakka pyöriä maitokannussa väen kiiruhtaissa "vellikellon" kutsusta puoliselle.
Esisukupolvessa on pohjoispohjanmaan vanhimpiin talonpoikais-sukuihin kuuluneita
esivanhempia jotka ovat toimineet "kirkonisäntinä" ja lahjoittaneet "kirkkolampetteja" kirkkoon ja tulleet sitten haudatuksi lattian alle ( tuo tapa lopetettiin viim. 1800 luvun alussa, kun seurakuntalaiset valittivat "sietämättömästä hajusta" ) , mutta sittemmin suku köyhtyi niin paljon että joutuivat luopumaan taloistaan ja muuttamaan turvemökkiin, on mahtanut olla semmoisessa mökissä "vieraita" paljonkin...
" Ei sitä talosta lähetä niinku turvemökistä,
eikä turvemökistä niinku hakomajasta"- DH-2012
> No siinä se oli, littana lutikka patjan alla... <
Tuossa laulussa kerrottiin muustakin .....
Nimittäin, että leivässä oli 'puolet Kainuun puista'.... kyllä 1960-luvulla oli jauhoja saatavilla kaikkein köyhimmillekkin.
-DH-
Lauluissa toisinaan sovitellaan sanoja, että saadaan sanat " sopimaan " tekstiin.
Vaikeasti sanottu mutta eiköhän tuo tuosta. Eräässä tangossa lauletaan Argentiinan " pustasta". Argentiinassahan on "pampas".
Ja mennäkseni vielä luteisiin, kyllä niistä on kirjoitettu monessa lehdessä. Luteet siirtyvät matkustajan matkalaukkuun ulkomailla ja suorittavat
ilmaisen lennon uuteen kotimaahan tänne suomeen. Lisääntyen sitten täällä
kaukaisten sukulaisten kanssa. Ja uusi ärhäkkä laji sitten lisääntyy täällä
uudessa kotimaassaan.- Pii on 3.0
Luteista puhumisesta tuli mieleen ,että lutti on Etelä-pohjanmaalla ulkoaitta , jossa piiat ja talon tyttäret nukkuivat kesällä , - ja, vähän valvoivatkin ,
kaikkien ei kanna valvomista miettiä , sitä todistaa vanha kansanlaulu ; "
-Kun minä olin pikkunen poika tuli tyttäret mieleheni , mutta otti vittan ja krapsutteli kyllä tyttäret mielestä meni , " - , Tätä ne tyttäret teettää , piti puhua luteiden hävittämisestä ,
Enson pinkopahvi oli eka ase luteita vastaan , toinen on tässä , lyömätön ohje
Kun lude tuleee raosta , varaa DDT - purkki käteesi , sitten kutita ludetta leuan alta , ja kun se nauraa,
kaada kiireesti puoli purkillista sen suuhun , ja sulje luteen suu .
Onnistuu aina . - Pii on 3.0
Pii on 3.0 kirjoitti:
Luteista puhumisesta tuli mieleen ,että lutti on Etelä-pohjanmaalla ulkoaitta , jossa piiat ja talon tyttäret nukkuivat kesällä , - ja, vähän valvoivatkin ,
kaikkien ei kanna valvomista miettiä , sitä todistaa vanha kansanlaulu ; "
-Kun minä olin pikkunen poika tuli tyttäret mieleheni , mutta otti vittan ja krapsutteli kyllä tyttäret mielestä meni , " - , Tätä ne tyttäret teettää , piti puhua luteiden hävittämisestä ,
Enson pinkopahvi oli eka ase luteita vastaan , toinen on tässä , lyömätön ohje
Kun lude tuleee raosta , varaa DDT - purkki käteesi , sitten kutita ludetta leuan alta , ja kun se nauraa,
kaada kiireesti puoli purkillista sen suuhun , ja sulje luteen suu .
Onnistuu aina .lisäys ;
"Mutta Äiti otti vittan ..." -
Aikanaan oli lehdissä kirjoitus, jossa eräs mies väitti, että häntä.
oli huijattu. Kertomus on seuraavanlainen:
Ennen DDT:n keksimistä oli tavattoman vaikeaa hävittää luteet
asunnosta. Mies huomasi ilmoituksen: myydään takuuvarma tuote, joka hävittää
luteet. Hän tilasi laitteen. Tlaus saapui. Hän sai n: 4x10 cm. sileät laudan palaset
ja käyttöohjeen. Ohjeessa luki: Laita lude palojen väliin ja purista. Lopputulos 100%.
Oikeus oli totesi aikanaan, että miestä ei ollut huijattu.- Selvää!
(((olen arvoton)))
5.10.2012 18:42
minä olen vartiotorniseuraa kritisoiva ateisti. olen varmasti teille todistajille sitten vähän kuin lude. arvoton ihminen jonka tuhoamista odotatte
Olette "veljeksiä saman isännän poikia" jotka on taivutettu riitelemään ja kilpailemaan keskenään!
Aukaiskaa silmänne! En halua tässä nyt riidellä tai kilpailla toisten kanssa. Olen huono molemmilla
alueilla. Rauhassa yritän elää ihmisten kanssa. Täytyy muistaa, että kaikilla
on oikeus mielipiteeseensä. Myöskin sinulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251