Olenko liian painava n. 117cm korkealle shettisruunalle, joka on entinen raviponi.
Painan n. 70 kg ja olen 163 pitkä. Olen nähnyt 170cm pitkän ratsastavan ponilla ja jalat eivät käyneet lähelläkään maata. Olenko liian iso ?
LIIAN PAINAVA ?
10
125
Vastaukset
- _katherine_
olet aivan liian iso.
Itse pitäisin ihan ehdottomana maksimi rajana 55kg/160cm. - shetu
Shettisten raja: 60kg/160cm
- sheetu
olet.
- ?
Kuinka vanha olet?
- Heppatyttö
olen kohta 13 D: oon hirveen läski, tiiän... mut ratsastaisin ponilla vaan n. kerran kuukaudessa.
- ryttare
joo älä edes nouse ponin selkään!! sääli vähän..
- Kysyisin...
ok.. menin viikonloppuna salaa 102cm korkeella shettiksellä. painoraja n. 45kg :DD
- Ei jeesus, poniparka
Sopiva paino ratsastajalle on noin 10-15 prosenttia ponin painosta. Jos ponisi painaisi vaikkapa 400 kg, voisi ratsastaja olla noin 50 kiloinen korkeintaa. En suosittele shetlanninponilla edes kertaa ratsastusta jos tosiaan painat 70 kg, ponin ristiselkä kärsii. Uskoisin, että sinun on jopa vaikeaa ratsastaa sillä, 140-150 on mielestäni ehdoton pituusraja jos haluaa oppia ratsastamaan oikein. Suosittelen siis isompaa ratsua, esimerkiksi suomenhevosta tai puoliveristä. Oikeesti, haluatko välttämättä pilata ponin jalat ja selän? Plus, jos poni on omasi, mitä ihmettä sä teet sillä loppukuukauden? Seisotat tallissa, vai? Oikeasti, olet aivan liian painava ja pitkä ponille. Sääli sitä ressukkaa joka joutuu sua kantamaan.
- jokuvaan3
liian painava shettikselle..
- Ponsufani<3
Miksi ihmeessä edes kysyt, pituistesi kuuluisi ratsastaa isoilla poneilla ja hevosilla! Itse olen 11v, 148cm pitkä ja painan 36kg. Painon puolesta pystyn vielä hyvin menemään ja menenkin satunnaisesti, mutta pituuteni takia en niin usein kuin ennen. Valitse suosiolla isompi poni niin pääset vielä pitkälle!(:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962082Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121929Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2491404Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.811041Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402938Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39808- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70724