Synnytys?

pian äiti! 13v

15

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahalol.
    • ;(((((((((((((

      Provoa taas pukkaa....

    • Mutsi 50 vee

      Helvetillistä kipua ja tuskaa lisäksi alapääsi repeää käyttökelvottomaksi.

    • ..........

      Terkka teki sinusta lastensuojeluilmoituksen - toivottavasti.

    • pian äiti! 13v

      Joo, kiitos vaa kaikille :D En ole provo, ihan raskaana olen! hahalol: anteeks erehdyin... Ajattelin vaa näyttää masukuvaa! :D mutsi 50 vee: Tuskimpa.. Sulla on tainnut revetä?
      ...... : ei musta lastensuojelu ilmotusta tehty :D Olen äiti siinä niinkuin muutkin äidit, nuorempi vain

    • teinimama

      Oletpas sinä nuori.. Itse olin muutaman vuoden vanhempi saadessani lapseni, eli 17.

      Oma synnytykseni meni hyvin, tosin kesti sen 26 tuntia kun ei meinannut oikein edetä joten oksitosiinitippa laitettiin sitä sitten vauhdittamaan. Pärjäilin 8cm asti vain lämpöpussien avulla, mutta sitten oli jo otettava spinaalipuudutus kun tuo oksitosiinitippa sai ne supistukset kipeiksi. Kivut hävisivät tuon spinaalipuudutuksen ansiosta kokonaan joten sain nukuttua muutaman tunnin jonka jälkeen sitten alkoikin ponnistusvaihe,joka kesti 16min. Sitten oli vaavi maailmassa :) Ei tuo synnytys ollut yhtään niin kamalaa/kipeää mitä olin kuvitellut,voisin lähteä koska vain uudestaan! :)
      Pienen repeämän sain, johon laitettiin sitten pari tikkiä. Kokonaisuudessaan oli kyllä oikein ihana kokemus.

      Nyt lapsoseni on jo reilu vuoden :)

    • -----

      Hohhoijaa, miten jotkut oikeesti jaksaakin provota..
      Noloo.

      Ja jos oot oikeesti raskaana (HYVIN epätodennäköistä), suosittelen adoptiota.
      Ei _lapsesta_ ole äidiksi, get real, -98 syntynyt on hädin tuskin edes teini..

      Esim. 17v olis jo ihan eri asia, mut 12-13v ei todellakaan tule pärjäämään.
      Kun 13vuotiaana äidiksi tullut on 16v, hänen tukiensa saanti loppuu. Milläs meinasit sitten kolmen vuoden päästä elättää lapsesi, vielä alaikäisenä eikä edes 7luokan päättötodistusta? Lapsilisillä vai? :D

      Nyt itse kysymykseesi, eli mitä synnytyksessä tapahtuu..
      Synnytyksessä vauva syntyy ihan sietämättömien supistusten työntövoimalla synnytyselimien läpi.

    • mamma22v

      Hei!! Olet todella nuori ja olen huolissani sun jaksamisesta. Synnytys on asiana jo monimutkainen ja todella kivulias. Sanon tämän äitinä. Sain tyttäreni, kun olin lähes 20v ja tyttäreni on nyt 3v. Odotan nyt neidille sisarusta. Tyttäreni oli koliikkivauva, eli kärsi kauheista vatsanväänteistä ja kivuista. Sano hyvästit yöunille, jos muksusi saa sen koliikin. Synnytys on vauvan kasvatukseen, hampaiden tuloon, koliikkiin, kuivaksi opetteluun ja uhmaiän läpi käymiseen verrattuna todellakin se helpoin osuus. Mieti tarkkaan nyt asiaa.

    • ?!

      Mitä vastauksia?! Äitiyden rankkuudesta vois varoittaa jokaista ensisynnyttäjää. Miksi teiniäiti (provo tai ei) saa tälläisen ryöpyn niskaansa, auttaako se jotenkin? Ihan idiotismi vastauksia...
      Synnytys alkaa joko lapsiveden menolla tai säännöllisillä supistuksilla. Supistuskipua voi lievittää monin keinoin. Sitten kun supistukset ovat avanneet kohdun suun auki, alkaa ponnistusvaihe. Silloin ponnistetaan kätilön ohjeiden mukaan. Se sattuu ja on väsyttävää, mutta sen kestää kyllä. Repeämiäkin voi tulla. Synnytyksestä toipuu kuitenkin nopeasti!
      Vauvan hoito ei ole "helppoa" kenellekään, ei teinille eikä aikuiselle. Se on väsyttävää ja siinä on monia eri vaiheita, mutta ei se mitään avaruustiedettäkään ole. Kyllä lapsen Suomessa osaa jokainen maalaisjärjellä varustettu ihminen kasvattaa ja ohjeita saa paljon neuvolasta. Mutta se myös palkitsee uskomattomalla tavalla!

      • pian äiti! 13v

        Kiitos ihanasta vastauksesta ?! Vastauksestasi oli paljon apua :)
        Joo, minulla on hyvä tukiverkko ympärillä, onneksi (: On isovanhemmat, sisarukset, omat vanhempani ja lapsen isä.. (:


      • Ei mee läpi
        pian äiti! 13v kirjoitti:

        Kiitos ihanasta vastauksesta ?! Vastauksestasi oli paljon apua :)
        Joo, minulla on hyvä tukiverkko ympärillä, onneksi (: On isovanhemmat, sisarukset, omat vanhempani ja lapsen isä.. (:

        Luulitko oikeasti, että kukaan kirjoittajista uskoi tätä provoa? Jos Suomessa olisi samassa suhteessa teiniäitejä, kuin tällä palstalla näitä aloituksia, olisi joka toinen suomalainen tyttölapsi raskaana. Olet joku keski-ikäinen pervo ukko.


      • Tiiiitsiii
        Ei mee läpi kirjoitti:

        Luulitko oikeasti, että kukaan kirjoittajista uskoi tätä provoa? Jos Suomessa olisi samassa suhteessa teiniäitejä, kuin tällä palstalla näitä aloituksia, olisi joka toinen suomalainen tyttölapsi raskaana. Olet joku keski-ikäinen pervo ukko.

        että tosiaan kuvittelet että täällä on puolet suomen nuorista kirjoittamassa?? :D kasva ite nyt herranjumala vuos tai pari! ite oon 18, ja on 4viikon ikäinen tyttö tos vieres ja hyvin on menny.


    • pian äiti! 13v

      Heippa vain kaikille. Haluaisin kertoa teille yhden asian, että teidän ei tarvitse itkeä että musta tulee äiti! Eli sain keskenmenon. Eipä tuu "ylikansoitusta" kuten te jotkut asian ilmaisette!

      • Hahalol.

        Ja tämäpä asian provoksi todistaa, sellaisen ihmisen kirjoittamaksi joka ei raskaudesta tiedä hölkäsen pöläystä!:DD

        Aloitusviesti kirjoitettu tasan viikko sitten, eli viikkoja olisi sitten kasassa jo 38 , eli rv 39. Sillon kun ei keskenmenoa enää tapahdu. Se on kohtukuolema niillä viikoilla.


    • NOLOO..

      Siis tää ketjuhan on ihan kuin kopio siitä aiemmasta "teiniäiti12v"n aloittamasta :D
      Aluksi väittää kiven kovaan olevansa paksuna ja sit yhtäkkiä tuleekin "keskenmeno" :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe