Onko saman psykiatrian poliklinikan eri lääkäreillä mahdollisuus tarkistaa toistensa kirjoittamat reseptit?
Vastaukset 5
- Tarkistavat
Sekä saman poliklinikan että saman sairaanhoitopiirin muiden poliklinikoiden lääkärit ja hoitajat näkevät kirjoitetut reseptit. Kokemusteni mukaan julkinen sektori ei osaa vaitiolovelvollisuutta.
Vaihda yksityiseen, esim. Terveystaloon tai Mehiläiseen, mutta sano silloin ilmoittautuessasi, että haluat tietojesi pysyvän salassa. Jos et mainitse tätä, saman (tässä esimerkissä Mehiläisen) muissa toimipisteissä nähdään epikriisisi ja määrätyt reseptit.
Kokemukseni mukaan Turun Mehiläisen neurologi oli yhteydessä julkisen sektorin virkaveljiinsä, jotka puolestaan kertoivat äidilleni ilman täysi-ikäisen lupaa. Myös hoitajat lukevat epikriisit (ja siten reseptimääräykset) ulkopuolisille, jotka soittavat. - kyllä...
Saman poliklinikan kaikki työntekijät näkevät tietosi. Itse asun Helsingissä, niin minun tietoni näkyvät kaikille psyk. yksiköille koko Helsingissä.
- Kysyn vaan
Joskus se on mahdollista mutta ei aina. Sähköisen reseptin myötä onneksi on koska silloin ei tule kirjoitettua lääkkeitä liikaa jotka menisivät katukauppaan muuten.
Joka tapauksessa on todella tärkeä tietää mitä lääkkeitä potilas oikeasti käyttää. Mitä järkeä on määrätä lääkkeitä jos niitä ei käytetä? Jos on haittavaikutuksia niin pitää sitten vaihtaa lääkettä jos vain on mahdollsita. - bipo 1
silloin kun vielä olin psykiatrisen poliklinikan hoidossa ja hätätilanteessa kävin toisen lääkärin vastaanotolla niin kyllä hän ihan luki koneelta mitkä lääkkeet on käytössä ja millä annostuksella , Olinhan pahentuneen tilanteen takia pyytänyt annostuksen lisäämistä. Lääkäri halusi tavata jotta voisi arvioida tilanteeni...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3571106- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19481- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459