Onko saman psykiatrian poliklinikan eri lääkäreillä mahdollisuus tarkistaa toistensa kirjoittamat reseptit?
Reseptit
5
230
Vastaukset
- Tarkistavat
Sekä saman poliklinikan että saman sairaanhoitopiirin muiden poliklinikoiden lääkärit ja hoitajat näkevät kirjoitetut reseptit. Kokemusteni mukaan julkinen sektori ei osaa vaitiolovelvollisuutta.
Vaihda yksityiseen, esim. Terveystaloon tai Mehiläiseen, mutta sano silloin ilmoittautuessasi, että haluat tietojesi pysyvän salassa. Jos et mainitse tätä, saman (tässä esimerkissä Mehiläisen) muissa toimipisteissä nähdään epikriisisi ja määrätyt reseptit.
Kokemukseni mukaan Turun Mehiläisen neurologi oli yhteydessä julkisen sektorin virkaveljiinsä, jotka puolestaan kertoivat äidilleni ilman täysi-ikäisen lupaa. Myös hoitajat lukevat epikriisit (ja siten reseptimääräykset) ulkopuolisille, jotka soittavat. - kyllä...
Saman poliklinikan kaikki työntekijät näkevät tietosi. Itse asun Helsingissä, niin minun tietoni näkyvät kaikille psyk. yksiköille koko Helsingissä.
- Kysyn vaan
Joskus se on mahdollista mutta ei aina. Sähköisen reseptin myötä onneksi on koska silloin ei tule kirjoitettua lääkkeitä liikaa jotka menisivät katukauppaan muuten.
Joka tapauksessa on todella tärkeä tietää mitä lääkkeitä potilas oikeasti käyttää. Mitä järkeä on määrätä lääkkeitä jos niitä ei käytetä? Jos on haittavaikutuksia niin pitää sitten vaihtaa lääkettä jos vain on mahdollsita. - bipo 1
silloin kun vielä olin psykiatrisen poliklinikan hoidossa ja hätätilanteessa kävin toisen lääkärin vastaanotolla niin kyllä hän ihan luki koneelta mitkä lääkkeet on käytössä ja millä annostuksella , Olinhan pahentuneen tilanteen takia pyytänyt annostuksen lisäämistä. Lääkäri halusi tavata jotta voisi arvioida tilanteeni...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372746Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127989Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61967- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos78888EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta102832Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684