Lokakuisen kirjoituskisan pulinapalsta.....

TaikisN

Ah mikä otsikkohirviö.

Tänne kaikki kisaan liittyvä tai liittymätön oheispulina. :)

69

309

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mukava kun vihdoinkin päästään kisaamaan vaan miksi sana UNHOLA on kaksi kertaa? Eli tuleeko lisäpojo, jos se on tekstissä kaksi kertaa vai pitikö sen olla joku muu sana?

      • KÄÄK ! Ja minä kun olin oikolukevinani tekstin miljoonaan kertaan ennen entteriä :D
        Kyseessä on siis kisanjärjestäjän häiriö, mutta kun Unhola kerran sinne on kahteen kertaan präntätty niin käytetään antamaasi ongelmanratkaisumallia, elikkä kahdesta Unholasta saa kaksi pojoa, köh. *tulipunaisena*
        Alunperin eri sanoja oli listallani kaksitoista, joten yksi on jäänyt näköjään antamatta. Pitääpä varsin tarkistaa mitä sanaa ette saaneet... hetko vaan....


      • TaikisN kirjoitti:

        KÄÄK ! Ja minä kun olin oikolukevinani tekstin miljoonaan kertaan ennen entteriä :D
        Kyseessä on siis kisanjärjestäjän häiriö, mutta kun Unhola kerran sinne on kahteen kertaan präntätty niin käytetään antamaasi ongelmanratkaisumallia, elikkä kahdesta Unholasta saa kaksi pojoa, köh. *tulipunaisena*
        Alunperin eri sanoja oli listallani kaksitoista, joten yksi on jäänyt näköjään antamatta. Pitääpä varsin tarkistaa mitä sanaa ette saaneet... hetko vaan....

        Alunperin listaan piti tulla (toisen uhnolan tilalle...) sana TUIMA :) No, se on nyt poissa pelistä, toki sitä saa käyttää ken tahtoo, mutta tuima ei kartuta pistetiliä.:)


    • sormet sanoi

      Protesti!
      Se minifile tulee kuitenki taas ihan seppona puskista voittamaan.
      (hyvä Taikis, että jaksoit kuitenkin tsempata) :)))

      Palstamunkin kysymykseen (mikä se taas olikaan?) odottelen samaten vatausta.

      • Niinpä, ihan selkeä protestin paikka !!!!!! Protestisi käsitellään kisan päätyttyä, jos maxlife tekee taas temput.... :D


    • karjalan kunnailla

      miks mulle ei oo tullut netpostiin tilinauhaa vaikka yleensä se on tullut monta päivää ennen tiliä?

      • Palkanlaskentaosastolla odottavat edeuskunnan päätöstä ensimmäisen sairaslomapäivän kohtalosta, maksetaanko vaiko eikökö.


    • Kakkossijasta lienee kovakin kamppailu. Paitsi tietenkin jos antaudun raapimaan toisenkin sepusteen raameille. Loka onkin ollut lempiaiheeni jo pitkään eikä kuukaan ole kaukana kiurusta, joten enemmittä pullisteluitta tässä raivailenkin palkintokaapistoihin tilat uusille kunniakirjeille ja seppeleille.

      • Heh :)
        Olethan sinä ennenkin yllättänyt, yleissyyllinen. Vaan katotaan miten käy jcltä Aleksin sanojen rimmaus lokakuussa... Jäämme kuulolle.


    • Voihan ällikkä ! Noin vaikeista sanoista noin hyviä juttuja......Onpa kisa alkanut hienosti.

      • arveluttaa

        liian hyviä, ei taida tohtia omalla kyhäelmällä osallistua


      • kaino impi
        arveluttaa kirjoitti:

        liian hyviä, ei taida tohtia omalla kyhäelmällä osallistua

        Jos päästäis vaikka B-finaaliin?


      • arveluttaa kirjoitti:

        liian hyviä, ei taida tohtia omalla kyhäelmällä osallistua

        Tohtii sitä osallistua :)

        Kisanhan voi ottaa henkkoht haasteena, jo se on voitto jos ja kun nuo vanhakantaiset sanat saa tekstiinsä ujutettua.

        Tekstinhän ei tarvitse olla mikään tarina edes, sanoista voi vaikka kyhätä mainoksen... tai työnhakuilmoituksen...huoneentaulun...mietelauseita...vain mielikuvitus on rajana.


    • En se minä ollut

      Arvoisa kirjoituskisan järjestäjänimimerkki TaikisN!

      Mariko Vaara on heti aamutuimaan tehnyt pettämättömän tarkan havainnon, että mitä todennäköisimmin nörttiperslookin omaava taho on alkoittanut kilpailuun suoranaisesti liittyvän, mutta epäsuoraksi laaditun propagandatyön Lifestyle -sivun ns. keskusteluketjussa Suolen timantti.

      Ko. toiminnan tarkoituksena on tavanomaiseen, salakavalaan tapaan yrittää ohjailla niiden kilpailuteksteistä voittajaa valitsemaan tulevien ja Suomi24:ää politikointialustanaan pitävien äänestyskäyttäytymistä tulevassa vaalissa.

      Onko kyseisen kilpailulajin laatija tietoinen, mihin kaikkeen niin ollen tuleekaan osallistuneeksi järjestämällä kyseisenkaltaisia kilpailutilanteita ihmisten välille. Että ajanvietteeksi päädytäänkin järjestämään ihmisten, jopa palstojen välilläkin toteutuvia kuninkuusraveja, ikuista kilpailua paikasta auringossa.

      Eikä edes lentolippuja Kanarian saarille palkinnoksi raaskita tarjota!
      Mariko Vaara on pannut merkille, miten Suomi24:ssä osataan muutenkin käyttää hyväksi ihmisten suorastaan huvittavaa kilpailuviettiä.

      Eikä siinä vielä kaikki.
      Mariko Vaara on haistanut viitteitä siitä, että kirjoituskisaa käytetään myös jonkin tahon taholta julkeasti kulissina palstanvaltijan tittelin valtaamiseksi sille nimenomaiselle taholle.

      Eikä siinäkään vielä kaikki.
      Mariko Vaara, joka itse on tasapuolisuuden esimerkillinen esikuva, on pannut merkille myös itse kisaan ja kisailuteksteihin liittyvää etukäteisttä mielipide- tai kuva ohjailua. Joku tulevista äänestäjistäkin, kenties, on alkanut käyttää hänelle suotua äänioikeuttaan väärin jo ennen varsinaista äänestystä.

      On nimittäin menty napsuttelemaan enemmän tai vähemmän plussia kisatekstien yhteyteen. Mariko Vaara ymmärtäisi pitkin hampain ehkä juuri sen, jos plussia olisi etukäteen menty jakamaan tasapuolisesti jokaiselle kisaan osallistuvalle tekstille, täsmälleen sama määrä jokaiselle, niin plussattamisessa voisi Mariko Vaarakin nähdä tämän kerran ehkä hieman positiivisemmankin puolen kuin etukäteen suoritettavan diskriminoinnin.

      Mutta kun ei. Salamyhkäistä etukäteisjaottelua muka positiivisessa hengessä.

      Eikä siinä vieläkään kaikki.
      Mariko Vaaraa on tässä kohtaakin esitettämistään rakentavista mielipiteistään huolimatta vast´edeskin turhaa kenenkään tulla syyttelemään mitenkään puolueelliseksi sen enempää kuin yhdellekään ehdokkaalle kateelliseksikaan saati varsinkaan nörtiksi.

      Pyydän siis kirjoituskisan arvoisaa laatijaa jättämään tasapuolisuuden nimissä huomioimatta muiden mielipiteet plussaamisten (tai miinustamisten) tarpeellisuudesta (itse asiassa millään) palstalla.

      Mitä ääntenlaskentaan noin yleisesti ottaen muuten tulee, Mariko Vaara on vakuuttunut, että nuorimmilla kukonpoikasilla on meneillään vasta äänenmurros, vanhempien kuorossa ties kuinka mones viski.

      • En se minä ole

        Eikä siinäkään vielä kaikki.

        Mariko Vaara jää miettimään, mitä mahtanee tarkoittaa diktatuurinen äänienemmistö.


      • Jäi Epäselväksi
        En se minä ole kirjoitti:

        Eikä siinäkään vielä kaikki.

        Mariko Vaara jää miettimään, mitä mahtanee tarkoittaa diktatuurinen äänienemmistö.

        Luettuani tekstisi, päätin tutustua hieman enemmän aiempaan suolenantiisi. Oi, olet oiva yksinpuhuja. Näppikseltäsi on suollettu miljoonia sanoja, vaan mikä on niiden tarkoitus, se ei minulle auennut.

        Oliko kisan säännöissä jotain plussauksista tai miinustuksista, itse en havainnut.

        Kisan järjestäjä on tuttu ja turvallinen, ollos huoleton Vaaran Marika, olet Turvassa.


      • Jäi epäselväksi
        Jäi Epäselväksi kirjoitti:

        Luettuani tekstisi, päätin tutustua hieman enemmän aiempaan suolenantiisi. Oi, olet oiva yksinpuhuja. Näppikseltäsi on suollettu miljoonia sanoja, vaan mikä on niiden tarkoitus, se ei minulle auennut.

        Oliko kisan säännöissä jotain plussauksista tai miinustuksista, itse en havainnut.

        Kisan järjestäjä on tuttu ja turvallinen, ollos huoleton Vaaran Marika, olet Turvassa.

        Anteeksi, typo, Mariko.
        kirjainvirhe saattaa joskus vaihtaaaa sukupuolenkin


      • Tässä palstassa ei kyllä ole minkäänlaista "valtaamista", siihen riittää että yksi kirjoittaja jaksaa kirjoittaa viestin ja siihen puskasta itselleen vastauksen, eli ei vaadi erityistä sankaruutta.
        Mua ei nämä kirjoitusskabat enää jaksa kiinnostaa, mutta ainahan ne on olleet suosituimpia ketjuja näillä parilla palstalla, on niille silloin tilauksensa.

        Olen seurannut näiden palstatorakoiden metodeja useammalla eri palstalla ja niitä on vaikea arvostaa, menee halveksunnan puolelle. Nettikiusaaminen on kaikkien keskustelufoorumien syöpä, pienten porukoiden sairasta hupia. Täälläkin kovin tuttua.


      • tieskukalie
        Zone kirjoitti:

        Tässä palstassa ei kyllä ole minkäänlaista "valtaamista", siihen riittää että yksi kirjoittaja jaksaa kirjoittaa viestin ja siihen puskasta itselleen vastauksen, eli ei vaadi erityistä sankaruutta.
        Mua ei nämä kirjoitusskabat enää jaksa kiinnostaa, mutta ainahan ne on olleet suosituimpia ketjuja näillä parilla palstalla, on niille silloin tilauksensa.

        Olen seurannut näiden palstatorakoiden metodeja useammalla eri palstalla ja niitä on vaikea arvostaa, menee halveksunnan puolelle. Nettikiusaaminen on kaikkien keskustelufoorumien syöpä, pienten porukoiden sairasta hupia. Täälläkin kovin tuttua.

        Kiva kun jaksat olla yhäkin yhtä hunajainen! :D


      • tieskukalie kirjoitti:

        Kiva kun jaksat olla yhäkin yhtä hunajainen! :D

        Kadunvarsille ruikkimista incognitona pidetään yleisesti paheksuttavana. Sulle se näyttää olevan arkipäivää.


      • En se minä ole
        Jäi epäselväksi kirjoitti:

        Anteeksi, typo, Mariko.
        kirjainvirhe saattaa joskus vaihtaaaa sukupuolenkin

        No, Mariko Vaara selittää:

        Lounas: Myös kupillinen kahvia.

        Sitten kahvia. Edelleen kahvia. Mutta: Mariko Vaara katsoisi nyt melkeinpä parhaaksi kuitenkin lähettää sinut noinkin epäselväksi jääneen tilanteesi vuoksi ensiksi selvittämään pääsi.

        Sen jälkeen voisit yrittää selvittää pääsi hakeutumalla asiantuntevaan hoitoon edelleen selvittelemään syytä outoon oireyhtymääsi eli mistä sinulle pääsikin kehittymään noinkin nololta kuulostava mielihalu kuin tutkia Mariko Vaaran monipuolisen ruokavalion tarkempaa sisältöä.

        Jos ja kun, sattuisit jonakin päivänä paranemaan vaivoistasi, voisit kaivella aivoistasi, miten muuten tai paremmin kuin Mariko Vaaran kirjoituskokoelmien kautta, joita näyttäisit nimittävän yksinpuheluiksi, voisi kenkään saada aikaan, useallekin palstalle mitä parhaimmat ihmisten suorastaan kaipaamat keskustelut ikinä. Tiedä vaikka jokusen topicinkin.

        Tietenkin mm. ja esim. Mariko Vaaran itsensä mieluisimmasta aiheesta Mariko vaara ympäristölleen.

        Joukon puolustuspuheitakin sillä Mariko Vaara on saattanut saada aikaan.
        Ties vaikka Marin, Piian ja Elinankin keskustelemaan joko julkisesti tai keskenään tai kahden kesken Rassun kanssa mistä sattuu.

        Mariko Vaaran miljoonien sanojen on tarkoitus yrittää tuoda esille Suomi24:n siunaama ja hyväksymä ihmisten arvomaailma, joka loistaa esiin joka ikiseltä kilpailuhenkiseltä, arvottavalta palstalta.

        Etsiä vastausta kysymykseen, miksi em. mainitulla kaljujen kiitoradalla on jäljellä alkuperäisten ideaalisten ihanteidenkin ajan saatossa kadottua vain mustapartainen, meno-paluun tehnyt J.A. Vielä.

        Niin ja onhan se rystyset valkeina vallankahvassa kiinni se P. A.-S.kin. Ihan itse on pirun uuden, suuren lehden julkaisemisellakin uhannut jo suomalaisia.
        Ja kertonut, että lomien jälkeen Alleriin on virrannut vaarallisen paljon uutta väkeä, vai oliko se verta. Loistavaa, on sanonut.

        Vieläköhän sillä on se pukinparta?

        Ei ihme, että Mariko Vaara on suorastaan kauhuissaan moisista julkaisuista.

        --

        Totta, ja kaksi kirjainta koko ihmisen toiseen.

        Mariko ottaisi joskus pultit? Mariko ei tiedä, ellei Mariko vastaa.


      • Arvoisa Mariko Vaara !

        Kiittäen nimimerkilleni osoitetusta syvällisestä palsta-analyysistä liittyen paitsi itse kirjoituskisaan, myös muuhun lisääntyneeseen kirjoitteluun lifestylepalstalla voin vain todeta, että osa hyvinkin arvokkaasta ja antaumuksellisesta Mariko Vaaran tekstistä on niin syväluotaavaa, että puutteelliset kykyni ymmärtää ko tekstiä tekevät vastineen antamisen ko tekstiin erittäin haastavaksi, jopa mahdottomaksi. Mikä ei tietenkään johdu Mariko Vaaran tekstin vaikeaselkoisuudesta, vaan vain ja ainoastaan nimimerkki TaikisNn vajavaisesta kyvystä sisäistää tekstin sanomaa. Semminkin kun TaikisN lähtee ajtuksesta että palstakirjoittaminen on jokamiehen ja naisen oikeus, palstaa ei voitane rajata kuulumaan vain harvainoikeudeksi.

        Mitä itse kirjoituskisaan tulee, plus- tai miinusmerkinnät kirjoituskisatekstien oikeassa yläreunassa eivät tule huomioiduiksi kisanjärjestäjän kisan loputtua ilmituodessa ko kisan voittajan tai voittajat.


      • Mariko Vaara
        En se minä ole kirjoitti:

        No, Mariko Vaara selittää:

        Lounas: Myös kupillinen kahvia.

        Sitten kahvia. Edelleen kahvia. Mutta: Mariko Vaara katsoisi nyt melkeinpä parhaaksi kuitenkin lähettää sinut noinkin epäselväksi jääneen tilanteesi vuoksi ensiksi selvittämään pääsi.

        Sen jälkeen voisit yrittää selvittää pääsi hakeutumalla asiantuntevaan hoitoon edelleen selvittelemään syytä outoon oireyhtymääsi eli mistä sinulle pääsikin kehittymään noinkin nololta kuulostava mielihalu kuin tutkia Mariko Vaaran monipuolisen ruokavalion tarkempaa sisältöä.

        Jos ja kun, sattuisit jonakin päivänä paranemaan vaivoistasi, voisit kaivella aivoistasi, miten muuten tai paremmin kuin Mariko Vaaran kirjoituskokoelmien kautta, joita näyttäisit nimittävän yksinpuheluiksi, voisi kenkään saada aikaan, useallekin palstalle mitä parhaimmat ihmisten suorastaan kaipaamat keskustelut ikinä. Tiedä vaikka jokusen topicinkin.

        Tietenkin mm. ja esim. Mariko Vaaran itsensä mieluisimmasta aiheesta Mariko vaara ympäristölleen.

        Joukon puolustuspuheitakin sillä Mariko Vaara on saattanut saada aikaan.
        Ties vaikka Marin, Piian ja Elinankin keskustelemaan joko julkisesti tai keskenään tai kahden kesken Rassun kanssa mistä sattuu.

        Mariko Vaaran miljoonien sanojen on tarkoitus yrittää tuoda esille Suomi24:n siunaama ja hyväksymä ihmisten arvomaailma, joka loistaa esiin joka ikiseltä kilpailuhenkiseltä, arvottavalta palstalta.

        Etsiä vastausta kysymykseen, miksi em. mainitulla kaljujen kiitoradalla on jäljellä alkuperäisten ideaalisten ihanteidenkin ajan saatossa kadottua vain mustapartainen, meno-paluun tehnyt J.A. Vielä.

        Niin ja onhan se rystyset valkeina vallankahvassa kiinni se P. A.-S.kin. Ihan itse on pirun uuden, suuren lehden julkaisemisellakin uhannut jo suomalaisia.
        Ja kertonut, että lomien jälkeen Alleriin on virrannut vaarallisen paljon uutta väkeä, vai oliko se verta. Loistavaa, on sanonut.

        Vieläköhän sillä on se pukinparta?

        Ei ihme, että Mariko Vaara on suorastaan kauhuissaan moisista julkaisuista.

        --

        Totta, ja kaksi kirjainta koko ihmisen toiseen.

        Mariko ottaisi joskus pultit? Mariko ei tiedä, ellei Mariko vastaa.

        PS. Mariko Vaara kyllä tietää itsekin tekevänsä joko tahallisia tai tahattomia toistuvia ja toistavia kirjoitusvirheitä:

        Mariko ottaisi joskus pultit? Mariko ei tiedä, ellei Mari vastaa.

        Nimittäin niistäkin Suomi24 elää.


      • Mariko Vaara
        TaikisN kirjoitti:

        Arvoisa Mariko Vaara !

        Kiittäen nimimerkilleni osoitetusta syvällisestä palsta-analyysistä liittyen paitsi itse kirjoituskisaan, myös muuhun lisääntyneeseen kirjoitteluun lifestylepalstalla voin vain todeta, että osa hyvinkin arvokkaasta ja antaumuksellisesta Mariko Vaaran tekstistä on niin syväluotaavaa, että puutteelliset kykyni ymmärtää ko tekstiä tekevät vastineen antamisen ko tekstiin erittäin haastavaksi, jopa mahdottomaksi. Mikä ei tietenkään johdu Mariko Vaaran tekstin vaikeaselkoisuudesta, vaan vain ja ainoastaan nimimerkki TaikisNn vajavaisesta kyvystä sisäistää tekstin sanomaa. Semminkin kun TaikisN lähtee ajtuksesta että palstakirjoittaminen on jokamiehen ja naisen oikeus, palstaa ei voitane rajata kuulumaan vain harvainoikeudeksi.

        Mitä itse kirjoituskisaan tulee, plus- tai miinusmerkinnät kirjoituskisatekstien oikeassa yläreunassa eivät tule huomioiduiksi kisanjärjestäjän kisan loputtua ilmituodessa ko kisan voittajan tai voittajat.

        Niin Mariko Vaara arvelikin olevan.
        Nimittäin sen, että ei tule huomioiduksi.

        Oikeus ja kohtuus se pitää vallita kanssakilpailijoiden kesken.


      • sormet sanoi
        TaikisN kirjoitti:

        Arvoisa Mariko Vaara !

        Kiittäen nimimerkilleni osoitetusta syvällisestä palsta-analyysistä liittyen paitsi itse kirjoituskisaan, myös muuhun lisääntyneeseen kirjoitteluun lifestylepalstalla voin vain todeta, että osa hyvinkin arvokkaasta ja antaumuksellisesta Mariko Vaaran tekstistä on niin syväluotaavaa, että puutteelliset kykyni ymmärtää ko tekstiä tekevät vastineen antamisen ko tekstiin erittäin haastavaksi, jopa mahdottomaksi. Mikä ei tietenkään johdu Mariko Vaaran tekstin vaikeaselkoisuudesta, vaan vain ja ainoastaan nimimerkki TaikisNn vajavaisesta kyvystä sisäistää tekstin sanomaa. Semminkin kun TaikisN lähtee ajtuksesta että palstakirjoittaminen on jokamiehen ja naisen oikeus, palstaa ei voitane rajata kuulumaan vain harvainoikeudeksi.

        Mitä itse kirjoituskisaan tulee, plus- tai miinusmerkinnät kirjoituskisatekstien oikeassa yläreunassa eivät tule huomioiduiksi kisanjärjestäjän kisan loputtua ilmituodessa ko kisan voittajan tai voittajat.

        Hitsinpimpulat!
        Ettäkö harvainvallalla valitaan voittaja ilman äänestyksiä, paras osa kisoista pois?
        Jäipä huomaamatta tuollainen pikku yksityiskohta, onneksi Maria Vaara oli asiantilaa tutkinut.

        Se on sitte yhteisökanteen paikka, ellei peräti yleisprotestin. :D


      • Mariko Vaara
        sormet sanoi kirjoitti:

        Hitsinpimpulat!
        Ettäkö harvainvallalla valitaan voittaja ilman äänestyksiä, paras osa kisoista pois?
        Jäipä huomaamatta tuollainen pikku yksityiskohta, onneksi Maria Vaara oli asiantilaa tutkinut.

        Se on sitte yhteisökanteen paikka, ellei peräti yleisprotestin. :D

        No, piru vie!

        Mariko Vaara on ainakin ahkerasti koettanut hutkia ja tuoda näin ollen esille nimeltä kokonaan mainitsemattoman tietyn tahon despotismiinkin mahdollisesti viittaavia ominaispiirteitä. Niin on viisainta.


      • Mariko Vaara
        Mariko Vaara kirjoitti:

        PS. Mariko Vaara kyllä tietää itsekin tekevänsä joko tahallisia tai tahattomia toistuvia ja toistavia kirjoitusvirheitä:

        Mariko ottaisi joskus pultit? Mariko ei tiedä, ellei Mari vastaa.

        Nimittäin niistäkin Suomi24 elää.

        Ei näy ylläpidon Marina annetun tuohon minkäänlaista vastausta Mariko Vaaralle.

        Mutta toisaalta Mariko Vaara on saanut nähdä, kuinka itse Pauli Aalto-Setälä on taas tänään kerrassaan innoissaan viitannut:

        Twiitit
        Pauli Aalto-Setälä @PauliAS
        Kiitos kannustavasta palautteesta! Kyllä, perustamme uuden suuren aikakauslehden. Kerromme lisää lähiviikkoina.
        about 6 hours ago

        Vieläkö epäilette?

        https://twitter.com/intent/user?screen_name=PauliAS

        Ihan aito se on.


      • Hohenlohen
        Zone kirjoitti:

        Kadunvarsille ruikkimista incognitona pidetään yleisesti paheksuttavana. Sulle se näyttää olevan arkipäivää.

        Kirottua!

        Junalautoja saatavana perkijärveltä, sanoi entinen mies ja veti käskystä hatun päähänsä.

        Haista sinä pitkä-Jaska varsivihtu, ajatteli entinen mies hattua päähän vetäessään, vaikka totesi hatun mukavasti lämmittävän. Varsinkin ruskalla pakkasessa on hattu päässä tarpeen tullen oiva ratkaisu.

        Ne on vattu ja viikuna suomalaisen miehen lempihedelmät, totesi hattupäinen mies ja jatkoi matkaansa.


      • Hohenlohen kirjoitti:

        Kirottua!

        Junalautoja saatavana perkijärveltä, sanoi entinen mies ja veti käskystä hatun päähänsä.

        Haista sinä pitkä-Jaska varsivihtu, ajatteli entinen mies hattua päähän vetäessään, vaikka totesi hatun mukavasti lämmittävän. Varsinkin ruskalla pakkasessa on hattu päässä tarpeen tullen oiva ratkaisu.

        Ne on vattu ja viikuna suomalaisen miehen lempihedelmät, totesi hattupäinen mies ja jatkoi matkaansa.

        Ruikku vaihtui näköjään sujuvasti vakavaksi pohdiskeluksi... Tommosen kainalopierun rakentajan kannattaakin pysyä nurkan takana. ;)


      • hohenlohen
        Zone kirjoitti:

        Ruikku vaihtui näköjään sujuvasti vakavaksi pohdiskeluksi... Tommosen kainalopierun rakentajan kannattaakin pysyä nurkan takana. ;)

        Jaa ruikku. Jaa minäkö?

        Sinun takiasi, nätti likka, olen minä lähtenyt reissulle. Hatun vedin päähäni kun sitä kovinn ja useilta tahoilta toivottiin.


      • Zone kirjoitti:

        Tässä palstassa ei kyllä ole minkäänlaista "valtaamista", siihen riittää että yksi kirjoittaja jaksaa kirjoittaa viestin ja siihen puskasta itselleen vastauksen, eli ei vaadi erityistä sankaruutta.
        Mua ei nämä kirjoitusskabat enää jaksa kiinnostaa, mutta ainahan ne on olleet suosituimpia ketjuja näillä parilla palstalla, on niille silloin tilauksensa.

        Olen seurannut näiden palstatorakoiden metodeja useammalla eri palstalla ja niitä on vaikea arvostaa, menee halveksunnan puolelle. Nettikiusaaminen on kaikkien keskustelufoorumien syöpä, pienten porukoiden sairasta hupia. Täälläkin kovin tuttua.

        Niin, sinähän sen tiedät kun harjoitat sitä jatkuvasti, nytkin.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Niin, sinähän sen tiedät kun harjoitat sitä jatkuvasti, nytkin.

        Ja Nittakin paikalla, just tuolla pongasin Waffen, jota ei oo näkynyt aikoihin. Kait sinä oot huomannut että kirjoituskisan äänestys on auki vielä kahdeksaantoista saakka...... *tuuppii Nittaa äänestyskoppia kohti*


      • pitkästä aikaa
        Nittaminax kirjoitti:

        Niin, sinähän sen tiedät kun harjoitat sitä jatkuvasti, nytkin.

        Todella mukavaa kun sinäkin löysit paikalle, ehdin jo kaivata iloisia viestejäsi.


      • TaikisN kirjoitti:

        Ja Nittakin paikalla, just tuolla pongasin Waffen, jota ei oo näkynyt aikoihin. Kait sinä oot huomannut että kirjoituskisan äänestys on auki vielä kahdeksaantoista saakka...... *tuuppii Nittaa äänestyskoppia kohti*

        Kerkesin äänestämään vaikka muuhun en kerenytkään. Meidän löytökissa leikattiin perjantaina ja sen vahtimisessa menikin sit koko viikonloppu. Ajattelin jos lauantaina olisin jotain kirjottanut, mutta siitä mitään tullu.

        Sulle taas oikein iso kiitos kun jaksoit viedä kisan loppuun. :)


    • :)) Ällös ollos huolissas, oi sormet sanoi. Kisa loppuu vasta äänestyskierroksen jälkeen.

    • Vielä on tunti aikaa osallistua kisaan. :)

    • urhot ylös

      Arkaa sakkia täällä nykyisin.

      • millviissii?

        ai kui?


      • urhot ylös
        millviissii? kirjoitti:

        ai kui?

        Vissii silviisii että pelätään tunnistetuksi tulemista?
        Jotkut sentään (?) kirjoittavat entisillä nikeillään, kai?
        Eihän tämä palstakurkkailu nyt niin noloa ole, vai onko?


      • parempi näin
        urhot ylös kirjoitti:

        Vissii silviisii että pelätään tunnistetuksi tulemista?
        Jotkut sentään (?) kirjoittavat entisillä nikeillään, kai?
        Eihän tämä palstakurkkailu nyt niin noloa ole, vai onko?

        näytät kyselevän puskasta toisten arkuutta ja noloilua

        minua ei nolota, en osaa noloilla

        en pidä paskasateesta, en varsinkaan reilujen epäreilusta

        niccini salasanaakaan en enää muista


      • urhot ylös
        parempi näin kirjoitti:

        näytät kyselevän puskasta toisten arkuutta ja noloilua

        minua ei nolota, en osaa noloilla

        en pidä paskasateesta, en varsinkaan reilujen epäreilusta

        niccini salasanaakaan en enää muista

        sehän se, salasana, itelläkin riesana.


      • urhot ylös kirjoitti:

        sehän se, salasana, itelläkin riesana.

        No voi harmi, näyttää jäävän aika minimaaliseksi äänestäjien määrä. :/


      • urhot ylös
        TaikisN kirjoitti:

        No voi harmi, näyttää jäävän aika minimaaliseksi äänestäjien määrä. :/

        Älähän sureksi, pari valittua despoottia aina yhden kisan saa ratkaistua. :D
        Tuntuu siltä, että palstavahukset ovat liian väsyneitä muuhun kuin....


      • urhot ylös kirjoitti:

        Älähän sureksi, pari valittua despoottia aina yhden kisan saa ratkaistua. :D
        Tuntuu siltä, että palstavahukset ovat liian väsyneitä muuhun kuin....

        No joo, kisahan kyllä ratkaistaan vaikkei muista palstavanhuksista olisi mihinkään. :) Minä en lyö pyyhettä kehään ennenkuin kisa on loppuun saakka vedetty. Sitten vois kyllä jo harkita. :D

        Tuo pinnan alla ja välillä pintaan ryöpsähtävä palstalla kytevä kitkeryys tuntuu niin toivottomalta. Eikö se ikinä lopu :/


      • urhot ylös
        TaikisN kirjoitti:

        No joo, kisahan kyllä ratkaistaan vaikkei muista palstavanhuksista olisi mihinkään. :) Minä en lyö pyyhettä kehään ennenkuin kisa on loppuun saakka vedetty. Sitten vois kyllä jo harkita. :D

        Tuo pinnan alla ja välillä pintaan ryöpsähtävä palstalla kytevä kitkeryys tuntuu niin toivottomalta. Eikö se ikinä lopu :/

        Kunhan taputtelevat toisiaan joutessaan. :)
        On se niin hellää haastelua.


      • urhot ylös kirjoitti:

        Kunhan taputtelevat toisiaan joutessaan. :)
        On se niin hellää haastelua.

        Kunhan malttavat taputella vain toisiansa eivätkä sotke ulkopuolisia hippaleikkeihinsä.


      • urhot ylös
        TaikisN kirjoitti:

        Kunhan malttavat taputella vain toisiansa eivätkä sotke ulkopuolisia hippaleikkeihinsä.

        Just, mutta eihän se palstamunkki taida tuollaista hippaamista harrastaa?
        Veikkaan, että on nyt kisan kärjessä ja sormet napsuen odottaa viime sekunnin hetkeänsä. :D


      • urhot ylös kirjoitti:

        Just, mutta eihän se palstamunkki taida tuollaista hippaamista harrastaa?
        Veikkaan, että on nyt kisan kärjessä ja sormet napsuen odottaa viime sekunnin hetkeänsä. :D

        Voi ei, norMix ei oo mikään palstamunkki, hän ollenee timmissä kunnossa kovan tanssimisen seurauksena :) Enkä usko että päästelee näppiksiltään mitä sattuu.


      • toisinkin voisi olla
        TaikisN kirjoitti:

        No joo, kisahan kyllä ratkaistaan vaikkei muista palstavanhuksista olisi mihinkään. :) Minä en lyö pyyhettä kehään ennenkuin kisa on loppuun saakka vedetty. Sitten vois kyllä jo harkita. :D

        Tuo pinnan alla ja välillä pintaan ryöpsähtävä palstalla kytevä kitkeryys tuntuu niin toivottomalta. Eikö se ikinä lopu :/

        Taikis, kiitos kun viitsit yrittää, vaikka aina tuleekin lunta tupaan.
        Hetken jo vaikutti lupaavalta, vaan harhaa taas.

        Ovatko nämä ilonpilaajat oikeasti aikuisia päästään terveitä ihmisiä, epäilen etteivät ole.


      • toisinkin voisi olla kirjoitti:

        Taikis, kiitos kun viitsit yrittää, vaikka aina tuleekin lunta tupaan.
        Hetken jo vaikutti lupaavalta, vaan harhaa taas.

        Ovatko nämä ilonpilaajat oikeasti aikuisia päästään terveitä ihmisiä, epäilen etteivät ole.

        Kiitos, aina sitä kuvittelee että kirjoittavat ihmiset tulisivat jollainlailla toimeen toistensa kanssa.
        Suurin osa tuleekin, mutta eivät kaikki, kuten huomattu on taas kerran. Eniten siinä silloin kärsivät sellaiset kirjoittajat jotka haluaisivat kirjoitella hyvillä mielin. Huoh.

        Pisin tiehän on tunnetusti tulla toista puolitiehen asti vastaan :)


      • TaikisN kirjoitti:

        Kiitos, aina sitä kuvittelee että kirjoittavat ihmiset tulisivat jollainlailla toimeen toistensa kanssa.
        Suurin osa tuleekin, mutta eivät kaikki, kuten huomattu on taas kerran. Eniten siinä silloin kärsivät sellaiset kirjoittajat jotka haluaisivat kirjoitella hyvillä mielin. Huoh.

        Pisin tiehän on tunnetusti tulla toista puolitiehen asti vastaan :)

        Kiitos vaan reilussa hengessä järjestetystä kisasta, vaikka itse en siihen ole tavullakaan osallistunut. Eihän täällä nykyisin kirjoita nikeillään muut kuin sinä, minä ja lutku, muut säätävät puskissa parhaansa mukaan.
        Toi porukka vaeltaa palstalta toiselle aiheuttamassa ilokseen hämmennystä, ja metodi on niin tuttu ettei sitä jaksa enää edes seurata.
        Nyt alkaa jo taas marttyyrejäkin löytymään sieltä sun täältä, kuten aina ja joka kerta.
        Kirjoitin jo aiemmin mitä semmoisesta olen mieltä, eikä sitä mikään muuta nyt eikä koskaan. Paskiaisia tai vellihousuja alusta loppuun.


      • tieskukalie
        Zone kirjoitti:

        Kiitos vaan reilussa hengessä järjestetystä kisasta, vaikka itse en siihen ole tavullakaan osallistunut. Eihän täällä nykyisin kirjoita nikeillään muut kuin sinä, minä ja lutku, muut säätävät puskissa parhaansa mukaan.
        Toi porukka vaeltaa palstalta toiselle aiheuttamassa ilokseen hämmennystä, ja metodi on niin tuttu ettei sitä jaksa enää edes seurata.
        Nyt alkaa jo taas marttyyrejäkin löytymään sieltä sun täältä, kuten aina ja joka kerta.
        Kirjoitin jo aiemmin mitä semmoisesta olen mieltä, eikä sitä mikään muuta nyt eikä koskaan. Paskiaisia tai vellihousuja alusta loppuun.

        "Paskiaisia tai vellihousuja alusta loppuun"
        Heh, porukoissa ollaan sitten.


      • yx vellihousu
        Zone kirjoitti:

        Kiitos vaan reilussa hengessä järjestetystä kisasta, vaikka itse en siihen ole tavullakaan osallistunut. Eihän täällä nykyisin kirjoita nikeillään muut kuin sinä, minä ja lutku, muut säätävät puskissa parhaansa mukaan.
        Toi porukka vaeltaa palstalta toiselle aiheuttamassa ilokseen hämmennystä, ja metodi on niin tuttu ettei sitä jaksa enää edes seurata.
        Nyt alkaa jo taas marttyyrejäkin löytymään sieltä sun täältä, kuten aina ja joka kerta.
        Kirjoitin jo aiemmin mitä semmoisesta olen mieltä, eikä sitä mikään muuta nyt eikä koskaan. Paskiaisia tai vellihousuja alusta loppuun.

        Et taida itse olla joutunut henkilökohtaisen vainon kohteeksi, gallerian ja sähköpostin kautta muutamalle eri forumille postatuttujen herjojen uhriksi.


      • tieskukalie
        yx vellihousu kirjoitti:

        Et taida itse olla joutunut henkilökohtaisen vainon kohteeksi, gallerian ja sähköpostin kautta muutamalle eri forumille postatuttujen herjojen uhriksi.

        Onnekseni en ole, sen verran fiksujen kanssa kirjoitellut.
        Itsekään en harrasta liiemmin provosointia, mieluummin sitten vaikka ns. nostan kytkintä.


      • yx vellihousu
        tieskukalie kirjoitti:

        Onnekseni en ole, sen verran fiksujen kanssa kirjoitellut.
        Itsekään en harrasta liiemmin provosointia, mieluummin sitten vaikka ns. nostan kytkintä.

        Viestini oli osoitettu vellihousuksi nimittelijälle.
        Valitettavasti en osannut tunnistaa häirikköä-häiriköitä ennen kuin oli myöhäistä.
        Yritän itse olla provosoitumatta, en myöskään koe provosoivani muita.
        Vanhaa nimimerkkiäni en tule enää koskaan käyttämään, teen perässä juoksijoiden juoksusta suunnistusta ilman karttaa.


      • tieskukalie kirjoitti:

        "Paskiaisia tai vellihousuja alusta loppuun"
        Heh, porukoissa ollaan sitten.

        No jos kerran ehdot täyttyy niin kaikin mokomin.


      • yx vellihousu kirjoitti:

        Et taida itse olla joutunut henkilökohtaisen vainon kohteeksi, gallerian ja sähköpostin kautta muutamalle eri forumille postatuttujen herjojen uhriksi.

        En ole joutunut, ja tuskin joudunkaan. Mutta noi kuvaamasi asiat on helppo uskoa kun tälläkin palstalla on menoa seurannut.


      • Zone kirjoitti:

        Kiitos vaan reilussa hengessä järjestetystä kisasta, vaikka itse en siihen ole tavullakaan osallistunut. Eihän täällä nykyisin kirjoita nikeillään muut kuin sinä, minä ja lutku, muut säätävät puskissa parhaansa mukaan.
        Toi porukka vaeltaa palstalta toiselle aiheuttamassa ilokseen hämmennystä, ja metodi on niin tuttu ettei sitä jaksa enää edes seurata.
        Nyt alkaa jo taas marttyyrejäkin löytymään sieltä sun täältä, kuten aina ja joka kerta.
        Kirjoitin jo aiemmin mitä semmoisesta olen mieltä, eikä sitä mikään muuta nyt eikä koskaan. Paskiaisia tai vellihousuja alusta loppuun.

        Zonelle


        Joo ei täällä montaa nikillistä enää näy. Ja ite kukanenkin on tietysti sitä mieltä kun on, kenestäkin.

        Sitä vaan ajattelen useinkin, että onko sitä ihan pakko tarttua kaikkiin "haasteisiin" . Enkä nyt tarkoita kirjoituskisaa :) Semminkin kun näitä julkisia palstoja ei voi rajata kenenkään yksinomistukseen.

        Ja jos tarkoitat minua marttyyrillä, niin en koe olevani marttyyri, mutta en myöskään aio asettua kenenkään puolelle ketään vastaan vaan yritän kirjoitella kaikkien kanssa hyvässä hengessä. En yleensäkään pidä riitelemisestä, se syö ihmistä.


      • TaikisN kirjoitti:

        Zonelle


        Joo ei täällä montaa nikillistä enää näy. Ja ite kukanenkin on tietysti sitä mieltä kun on, kenestäkin.

        Sitä vaan ajattelen useinkin, että onko sitä ihan pakko tarttua kaikkiin "haasteisiin" . Enkä nyt tarkoita kirjoituskisaa :) Semminkin kun näitä julkisia palstoja ei voi rajata kenenkään yksinomistukseen.

        Ja jos tarkoitat minua marttyyrillä, niin en koe olevani marttyyri, mutta en myöskään aio asettua kenenkään puolelle ketään vastaan vaan yritän kirjoitella kaikkien kanssa hyvässä hengessä. En yleensäkään pidä riitelemisestä, se syö ihmistä.

        Noup.
        Käännetty vastuu ei sovi mun aatemaailmaan, ja siellä missä mua huvittaa kirjoittaa, joutuu kirjoituksiani kestämään.
        Omistaa ei näitä palstoja voi, mutta kukin joutuu sefujen ratkaisuja ja kanssakirjoittajien juttuja kestämään, tai sitten nostamaan kytkintä. Itse oon nostanut kytkintä monta kertaa, kuten hyvin tiedät, mutta teen sen joka kerta vaan silloin kun itse niin päätän. So simple.


      • timeout?
        parempi näin kirjoitti:

        näytät kyselevän puskasta toisten arkuutta ja noloilua

        minua ei nolota, en osaa noloilla

        en pidä paskasateesta, en varsinkaan reilujen epäreilusta

        niccini salasanaakaan en enää muista

        Ne pisteet, ne pisteet.


      • Zone kirjoitti:

        Noup.
        Käännetty vastuu ei sovi mun aatemaailmaan, ja siellä missä mua huvittaa kirjoittaa, joutuu kirjoituksiani kestämään.
        Omistaa ei näitä palstoja voi, mutta kukin joutuu sefujen ratkaisuja ja kanssakirjoittajien juttuja kestämään, tai sitten nostamaan kytkintä. Itse oon nostanut kytkintä monta kertaa, kuten hyvin tiedät, mutta teen sen joka kerta vaan silloin kun itse niin päätän. So simple.

        Näinhän se on, kun tulee sanaherkkaa, syytä on niin sysissä kuin sepissäkin.


        .


      • Ymmärrystä Ystävät
        TaikisN kirjoitti:

        Näinhän se on, kun tulee sanaherkkaa, syytä on niin sysissä kuin sepissäkin.


        .

        Ilkeydet menettävät teränsä kun ymmärtää ettei niiden kirjoittaja voi olla onnellinen ja tasapainoinen ihminen. Hyvän itsetunnon omaavalla onnellisella ihmisellä on ihan muut mielessä kuin toisten kirjoittajien loukkaaminen.
        Ärtymykseni ilkeilijöitä kohtaan on muuttunut sääliksi, yritän ymmärtää heidän pahaa oloaan ja tarvetta purkaa yksinäisyytensä traumoja täällä korvikkeena live elämälle.
        Tulevaisuudessa yritän vastata aina ystävällisesti ilkeyteen, ehkä siitä tarttuu hieman onnea onnettomalle, ainakin toivon niin.


      • Ymmärrystä Ystävät kirjoitti:

        Ilkeydet menettävät teränsä kun ymmärtää ettei niiden kirjoittaja voi olla onnellinen ja tasapainoinen ihminen. Hyvän itsetunnon omaavalla onnellisella ihmisellä on ihan muut mielessä kuin toisten kirjoittajien loukkaaminen.
        Ärtymykseni ilkeilijöitä kohtaan on muuttunut sääliksi, yritän ymmärtää heidän pahaa oloaan ja tarvetta purkaa yksinäisyytensä traumoja täällä korvikkeena live elämälle.
        Tulevaisuudessa yritän vastata aina ystävällisesti ilkeyteen, ehkä siitä tarttuu hieman onnea onnettomalle, ainakin toivon niin.

        Hyvä kirjoitus, nyt voi lähteä hyvillämielin nukkumaan :)


    • Jaahas ja aamu saa. Etukäteisuteluna tiedustelisin palkintopystien kookkuutta ja ylistyspuheiden rivimäärää. Olen valmistautunut piipahtamaan hyllyostoksille, mikäli turhaa ahtautta voittoisuuden ilmentymissä esiintyy.

      • urhot ylös

        Juu.
        Kipasepas nyt varmistamaan se pytikkä, äänetys on käynnissä.
        Kerkiit vielä anona että rekalla kun kiirettä pidät. :D


      • :))))

        Hih. Jopa sinä nyt taas pörhistelet somasti :)))


      • Ämpärin kokoinen ja Kiven aika kun on teemana, myös pysti on kiveä..... Notta parempi pitää pysti lattianrajassa.

        Äänestämään siitä !


    • Kisaan liittymätön oheispulina johtunee runsaasta fanituksestani. Olen siitä hyvin herkistynyt. Uskolliset eivät unohda pidemmänkään poissaoloni aikoina. Voiko tässä olla muuta kuin hyvin. Skabat ovat olleet mielenkiintoiset ja kirjoitukset hyviä. Enkä katkeroidu kovinkaan pitkäksi aikaa, vaikka en kaikkia palkintosijoja saisikaan. Seuraavalla kerralla sitten oikeudenmukaisemmin.

      • Kieltämättä palstalla on ollut viimepäivinä pulinaa enemmän kuin pitkään aikaan, ja voi olla että olet siihen yleissyyllinen. Mutta epäilen että teet ratkaisevan virheen fanituslaskelmissasi. Taidat laskea yltiöpäisessä omankehunhurmoksessasi miinuksetkin plussiksi.......Heh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3648
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1766
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1354
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1240
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      850
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      48
      803
    Aihe