JARI TERVON ESIMERKISTÄ

Pekka

Jari Tervo heitti tässä taannoin Raamatun lattialle, koska ei ymmärrä, eikä usko sen sanomaan. Hänestä se on verrattavissa satukirjaan.
Olikohan tuo nyt oikein harkittu ja viisas juttu. Olikohan se esimerkin vuoksi tehty? Nyt sitten kaikki heittämään ne maailmankatsomukselliset teokset, joihin ei usko lattialle ja julistaa ne satukirkoiksi.. Jumalaan uskovat nuoret kouluissa heittäisivät
biologian ja historian kirjat lattialle, koska niissä esitetään heidän mielestään satuja koskien ihmisen ym luomakunnan syntyä ja kehitystä. Kuinka paljon onkaan maailmassa sellaisia ideologioita, joihin eivät toiset taas usko ja joista on kirjoitettu kirjoja. Kaikki vain lattialle...
Mielestäni Tervon teko oli lapsellinen ja harkitsematon. Jos se oli harkittu, niin vielä huonompi juttu. Toisen kunnioittaminen huolimatta omista eriävistä mielipiteistä on yhteiskunnassa tärkeää.
Sitä paitsi uskoviahan me kaikki täällä maailmassa olemme, Tervokin. Hän vain uskoo sattumaan, toiset taas Jumalaan.
Ehkä maailma olisi vähän parempi paikki kaikille, jos miettisimme tekojamme muidenkin kannalta.
T. Pekka

8

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luonnonvalinta

Luettuani raamatun, aloin käyttää sen lehtiä sytykkeenä, kun laitoin takkaan tulen. Tämän symboolisen eleen tein aina, kun minulla kävi vieraita kylältä. halusin näin osoittaa, mitä mieltä kyseisestä kirjasta ja sen sanomasta olen. Oli aina niin helppoa alkaa keskustelu aiheesta, vaikka ei noi kyläläiset mitään uskovaisia olekkaan, mutta kuuluvat kyllä kirkkoon, niinkuin täällä e-pohjanmaalla ja varsinkin maasedulla, suurin osa kuuluu. Nyt olen vakuuttunut, että ainakin 3 kyläläistä on eronnut kirkosta ja ainakin kymmenellä ajatus on kypsymässä.

• IsoKäsiTervolle

Miksi sinä sekoitat biologian ja historian kirjat uskonto saastaan ?
      Siinä on se ero että uskonto on täyttä puppua ja kirja kanssa , biologian ja historian kirjat ovat taas todistettavissa olevia eikä mitää vitun satukirjoja.
      Jari Tervo on vaan kova jätkä joka uskaltaa sanoa että näin on moni muu on nössö joka ei uskalla sanoa niiin kuin asiata ovat ,uskonto on heikkojen sairaus.
      Minun lapsille ei uskonto paskaa opeteta koulussa ja muita aineita kyllä kun ne ovat tosiasioita kuten matematiikka ja biologia...raamatussa vaan tuppaa olemaan satuja jo pelkästä biologiasta...voi vittu neitseellisesti syntyneestä puhutaan..vittu pantu siinä on jos alkaa pentua tulla ,ei siinä satukirja auta..
      Tervonkaan tarvitse olla mikään heikko ihminen mitä uskovaiset ovat ,ei sen tarvitse uskoa muuhun kuin näkemäänsä ja kokemaansa..sinä vaan uskot muitten kertomiin satuhin..
      Minä voin todeta senkin että rommi vaikuttaa kun sitä juo ja raamattua kun lukee niin siitä ei tule hullua hurskaammaksi..huomaatko juopot on aika heikkoja kun turvautuvat uskoon ja luulevat palastuvansa juomiselta mutta mitä tekee kirkko..no vitun viiniä tarjoillaan heikoille juopoille..itse voin vetää viinaa ilman että tarvitsen mitään apuja ,krapula kestetään mutta kestää uskovaisen...no ei ..
      Minä en ainakaan kerro lapsilleni mitään satuja totena ,pidetään sadut satuina ja uskovaisuus on sama kuin rehellinen poliisi..kumpaakaan ei ole olemassa .on vain reppanoita poliiseja joiden ainut paikka on suojatyöpaikka..uskovaisille on taas satukirja..

• Jeesus elää

Jari Tervo tulee vielä viimeisellä tuomiolla katumaan tekoaan.

• kysyjä!

Millä perusteella kristinusko on ainoa oikea uskonto?

Maailmassa on miljoonia muitakin uskontoja jotka väittävät olevansa oikeassa.

Kirkko ja valtio pitää erottaa toisistaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe