JARI TERVON ESIMERKISTÄ

Pekka

Jari Tervo heitti tässä taannoin Raamatun lattialle, koska ei ymmärrä, eikä usko sen sanomaan. Hänestä se on verrattavissa satukirjaan.
Olikohan tuo nyt oikein harkittu ja viisas juttu. Olikohan se esimerkin vuoksi tehty? Nyt sitten kaikki heittämään ne maailmankatsomukselliset teokset, joihin ei usko lattialle ja julistaa ne satukirkoiksi.. Jumalaan uskovat nuoret kouluissa heittäisivät
biologian ja historian kirjat lattialle, koska niissä esitetään heidän mielestään satuja koskien ihmisen ym luomakunnan syntyä ja kehitystä. Kuinka paljon onkaan maailmassa sellaisia ideologioita, joihin eivät toiset taas usko ja joista on kirjoitettu kirjoja. Kaikki vain lattialle...
Mielestäni Tervon teko oli lapsellinen ja harkitsematon. Jos se oli harkittu, niin vielä huonompi juttu. Toisen kunnioittaminen huolimatta omista eriävistä mielipiteistä on yhteiskunnassa tärkeää.
Sitä paitsi uskoviahan me kaikki täällä maailmassa olemme, Tervokin. Hän vain uskoo sattumaan, toiset taas Jumalaan.
Ehkä maailma olisi vähän parempi paikki kaikille, jos miettisimme tekojamme muidenkin kannalta.
T. Pekka

8

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luonnonvalinta

      Luettuani raamatun, aloin käyttää sen lehtiä sytykkeenä, kun laitoin takkaan tulen. Tämän symboolisen eleen tein aina, kun minulla kävi vieraita kylältä. halusin näin osoittaa, mitä mieltä kyseisestä kirjasta ja sen sanomasta olen. Oli aina niin helppoa alkaa keskustelu aiheesta, vaikka ei noi kyläläiset mitään uskovaisia olekkaan, mutta kuuluvat kyllä kirkkoon, niinkuin täällä e-pohjanmaalla ja varsinkin maasedulla, suurin osa kuuluu. Nyt olen vakuuttunut, että ainakin 3 kyläläistä on eronnut kirkosta ja ainakin kymmenellä ajatus on kypsymässä.

    • IsoKäsiTervolle

      Miksi sinä sekoitat biologian ja historian kirjat uskonto saastaan ?
      Siinä on se ero että uskonto on täyttä puppua ja kirja kanssa , biologian ja historian kirjat ovat taas todistettavissa olevia eikä mitää vitun satukirjoja.
      Jari Tervo on vaan kova jätkä joka uskaltaa sanoa että näin on moni muu on nössö joka ei uskalla sanoa niiin kuin asiata ovat ,uskonto on heikkojen sairaus.
      Minun lapsille ei uskonto paskaa opeteta koulussa ja muita aineita kyllä kun ne ovat tosiasioita kuten matematiikka ja biologia...raamatussa vaan tuppaa olemaan satuja jo pelkästä biologiasta...voi vittu neitseellisesti syntyneestä puhutaan..vittu pantu siinä on jos alkaa pentua tulla ,ei siinä satukirja auta..
      Tervonkaan tarvitse olla mikään heikko ihminen mitä uskovaiset ovat ,ei sen tarvitse uskoa muuhun kuin näkemäänsä ja kokemaansa..sinä vaan uskot muitten kertomiin satuhin..
      Minä voin todeta senkin että rommi vaikuttaa kun sitä juo ja raamattua kun lukee niin siitä ei tule hullua hurskaammaksi..huomaatko juopot on aika heikkoja kun turvautuvat uskoon ja luulevat palastuvansa juomiselta mutta mitä tekee kirkko..no vitun viiniä tarjoillaan heikoille juopoille..itse voin vetää viinaa ilman että tarvitsen mitään apuja ,krapula kestetään mutta kestää uskovaisen...no ei ..
      Minä en ainakaan kerro lapsilleni mitään satuja totena ,pidetään sadut satuina ja uskovaisuus on sama kuin rehellinen poliisi..kumpaakaan ei ole olemassa .on vain reppanoita poliiseja joiden ainut paikka on suojatyöpaikka..uskovaisille on taas satukirja..

    • Jeesus elää

      Jari Tervo tulee vielä viimeisellä tuomiolla katumaan tekoaan.

    • kysyjä!

      Millä perusteella kristinusko on ainoa oikea uskonto?

      Maailmassa on miljoonia muitakin uskontoja jotka väittävät olevansa oikeassa.

      Kirkko ja valtio pitää erottaa toisistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1877
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1286
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe