Mikähän mahtaa olla totuus Ladan luotettavuudesta? Ihmettelen vain, kun täälläkin esitetään, että Lada on varsin luotettava ja laadukas auto, mutta mitään faktaa/linkkiä tilastoihin tai muihin tutkimuksiin en ole huomannut.
Esimerkiksi pitääkö paikkansa se, että Lada on pärjännyt paremmin joissakin saksalaisissa luotettavuustesteissä kuin esimerkiksi Renault, Peugeot, Citroen, Seat ja Fiat? Kuka on testin järjestänyt, missä ja milloin? Jos näin on, niin pitää harkita vaihtoa Ladaan ;)
Jos on tietoa, niin laittakaan linkki, jos sellainen löytyy.
Tietoa Ladan luotettavuudesta?
65
6465
Vastaukset
- www
Sellaista tilastotietoa ei ole, koska lada ei menesty tällaisissa vertailuissa.
- Arska Tehtaalta
Kysymys:
Tiedätkö miksi meidän lapset eivät kiroile, mutta naapurin kiroilevat?
Vastaus:
Naapurilla on lada, meillä ei ole.- Että näin päin.
Tiedätkö miks naapurin lapsilla on taskurahat tiukassa?Niillä oo euroauto.Meillä Lada.
- Pertti
Eurosamara otettu käyttöön -99 ,ajettu 85tkm,
Huollettu määräaikaisesti. Viat: Kerran vaihdettu ajovalopolttimot ja oikeanpuoleinen takavalopolttimo. Onko liikaa vikoja?- Jaska
Lada 110HB 16V otettu käytöön syyskuussa 2003,ajettu 9500km
-keskuslukkoja korjattu kaksi kertaa
-kaasupumput vaihdettu taakse(luukku valui alas)
-automaattinen lämmityksen säätö korjattu kerran
-jokin saastepäästöihin liittyvä venttiili vaihdettu
-huohotinputken klemmari poikki(tihkui öljyä)
-takasähköikkunat ei toimi
-käsijarrun nuppi takeltelee
-etuvilkunlasi hölskyy kiinnikkeissään
-kynnyskotelon maali irtoaa ja alustamaali näkyy
-eräs vesiletku puhjennut kaksi kertaa-vaihdettu itse uuteen
-ovikytkin ei aina kuittaa ajonestolaitetta
-välikaukalon suojatulppa kadonnut - juuso
luin tässä lada palstaa .
luotettavuudesta.
vectra 2002
viat= 4 kertaa jättänyt tielle hinaus auto nouti.
etupyöran laakeri rikki.
sisä peili irti.
etumpio täynnä vettä.
siinä alkua. se siitä saksalaisesta laadusta.
varmaan maanatai opel. - Late
juuso kirjoitti:
luin tässä lada palstaa .
luotettavuudesta.
vectra 2002
viat= 4 kertaa jättänyt tielle hinaus auto nouti.
etupyöran laakeri rikki.
sisä peili irti.
etumpio täynnä vettä.
siinä alkua. se siitä saksalaisesta laadusta.
varmaan maanatai opel.Taitaa olla että juusolla ei ole koskaan ollu yhtäkään vm 2002 ikäistä autoa, ei edes ladana.
- pepe
Late kirjoitti:
Taitaa olla että juusolla ei ole koskaan ollu yhtäkään vm 2002 ikäistä autoa, ei edes ladana.
olen seurannut tätä palstaa huvittuneena
kyl on ihmiset typeriä jos ei pidä ladasta
pitääkö sitä haukkua.
ilmeisesti ketkä mollaa ladaa niin ei ole autoa
ollenkaan ja ei ymmärrä autoista mitään.
ottakaa selvää autojen tekniikasta ennen
kuin tulette haukkumaan . olkoo automerkki
mikä tahansa. - Arska ehtaalta
pepe kirjoitti:
olen seurannut tätä palstaa huvittuneena
kyl on ihmiset typeriä jos ei pidä ladasta
pitääkö sitä haukkua.
ilmeisesti ketkä mollaa ladaa niin ei ole autoa
ollenkaan ja ei ymmärrä autoista mitään.
ottakaa selvää autojen tekniikasta ennen
kuin tulette haukkumaan . olkoo automerkki
mikä tahansa.Juuri siksi sitä haukutaan
- kari
pepe kirjoitti:
olen seurannut tätä palstaa huvittuneena
kyl on ihmiset typeriä jos ei pidä ladasta
pitääkö sitä haukkua.
ilmeisesti ketkä mollaa ladaa niin ei ole autoa
ollenkaan ja ei ymmärrä autoista mitään.
ottakaa selvää autojen tekniikasta ennen
kuin tulette haukkumaan . olkoo automerkki
mikä tahansa.lada palstalla on 3-4 nimimerkkiä jotka
ei ilmeisesti pidä ladaa laatuautona.
vaihtakaa jo hyvät ihmiset merkkiä.
moillatkaa vaikka pösöä siinä sitä löytyy
teille työ sarkaa ehkä enemmän kun ladassa.
hyvää kesän jatkoa. tavataan pösö palstalla.
pösöllä ajava. 206 1999. - www
kari kirjoitti:
lada palstalla on 3-4 nimimerkkiä jotka
ei ilmeisesti pidä ladaa laatuautona.
vaihtakaa jo hyvät ihmiset merkkiä.
moillatkaa vaikka pösöä siinä sitä löytyy
teille työ sarkaa ehkä enemmän kun ladassa.
hyvää kesän jatkoa. tavataan pösö palstalla.
pösöllä ajava. 206 1999.Mollataan kyllä pösöäkin, mutta se tehdään eri palstalla. Täällä mollataan vaan ladaa.
- laaduntarkkailija
Linkkiä en tiedä, mutta tämä uusi 110 on laatuauto. Kannataa käydä tutkimassa itse ja ajaa pitkä koeajo, eikä uskoa kavereiden puheita. Tietysti luotettavuus selviää vasta kymmenien tuhansinen kilometrien jälkeen, mutta yleinen työn laadukkuus selviää koeajollakin. Ja siinä työn laadussa 110 on varmasti parempi kuin vaikkapa Megane,307, Xsara, Stilo, Octavia, Seat Toledo, vain muutamia ei-saksalaisia/japanilaisia mainitakseni.
- silmät auki
Vai on 110 laadukas... Jos laadulla tarkotetaan vaikka osien sovituksia, hälyääniä, käytettyjä materiaaleleja,hallintalaitteiden ym. toimivuutta, maalausta jne. niin 110 Ladasta ja noista mainitsemistasi autoista ei kannata puhua samana päivänäkään! Lada 110 on laadultaan surkea, ero mihin tahansa muuhun merkkiin on suuri. Näin se vaan on, turha väittää toista.
Varsinaiseen kestävyyteen ajossa en ota tiukkaa kantaa, koska kokemusta ei ole. Epäilen, että Lada on kuitenkin katsastustilastojen ja sun muiden vika-ja luotettavuustilastojen hännillä, vaikken varma voikaan olla. - pepe
silmät auki kirjoitti:
Vai on 110 laadukas... Jos laadulla tarkotetaan vaikka osien sovituksia, hälyääniä, käytettyjä materiaaleleja,hallintalaitteiden ym. toimivuutta, maalausta jne. niin 110 Ladasta ja noista mainitsemistasi autoista ei kannata puhua samana päivänäkään! Lada 110 on laadultaan surkea, ero mihin tahansa muuhun merkkiin on suuri. Näin se vaan on, turha väittää toista.
Varsinaiseen kestävyyteen ajossa en ota tiukkaa kantaa, koska kokemusta ei ole. Epäilen, että Lada on kuitenkin katsastustilastojen ja sun muiden vika-ja luotettavuustilastojen hännillä, vaikken varma voikaan olla.hommaa hyvämies uudet lasit jos et näe kunnolla
käyppä kattomassa esim. uusien pösojen
työn jälkeä niin et puhuisi mitään .
110 laatu on ainakin pösöjen luokkaa.
tutkippa tarkemmin .esim etu umpioiden sovitus.
110 lada on paremmin varusteltu kun esim 206
pösö. - Varustelutaso
pepe kirjoitti:
hommaa hyvämies uudet lasit jos et näe kunnolla
käyppä kattomassa esim. uusien pösojen
työn jälkeä niin et puhuisi mitään .
110 laatu on ainakin pösöjen luokkaa.
tutkippa tarkemmin .esim etu umpioiden sovitus.
110 lada on paremmin varusteltu kun esim 206
pösö.Taas tulee paskaa tuutintäydeltä. Luuletko että joku normaalijärkinen ihminen uskoo.
- Kansa tietää
pepe kirjoitti:
hommaa hyvämies uudet lasit jos et näe kunnolla
käyppä kattomassa esim. uusien pösojen
työn jälkeä niin et puhuisi mitään .
110 laatu on ainakin pösöjen luokkaa.
tutkippa tarkemmin .esim etu umpioiden sovitus.
110 lada on paremmin varusteltu kun esim 206
pösö.Kertokaas sedälle, että jos toi lada on niin helvetin hyvä ja laadukas NIIN MIKSEI SITÄ MYYDÄ ENEMPÄÄ? v: 2003 myytiin noin 800 ladaa, esm: pösö 206 myytiin 3200 kpl. Kyllä kansa tietää mitä se ostaa.
- Teknikko
pepe kirjoitti:
hommaa hyvämies uudet lasit jos et näe kunnolla
käyppä kattomassa esim. uusien pösojen
työn jälkeä niin et puhuisi mitään .
110 laatu on ainakin pösöjen luokkaa.
tutkippa tarkemmin .esim etu umpioiden sovitus.
110 lada on paremmin varusteltu kun esim 206
pösö.Aivan maallikkokin havaitsee kun tutustuu Lada satakymppiin lähemmin minkälaista työn laatu ja viimeistely on. Joka paikassa on mittavirheitä ja erilaisia sovitusvikoja. Kojelaudan ja yleensä sisustuksen muovitkin ovat huonolaatuisia ja repsottavat paikoin. Niiden kiinnitysruuvit pyörivät tyhjää reìjissään tai eivät ole osuneet niihin ollenkaan. Lämmityslaitteen keskisuulakkeiden ympäriltä tulee ilmaa enemmän kuin suulakkeista. Kun laittaa kakkosvaihteen päälle käsijarru laukeaa pois päältä kun vaihdevalitsin osuu vapautusnappiin. (mielenkiintoinen yksityiskohta) Moottorin jakopäässä ilmenee aika usein vuotoja. Jo Samaroissakin öljyä vuoti pultinreikien kautta vauhtipyörän koteloon. Autoa kiihdyttäessä ja joskus äkillisessä moottorijarrutuksessa kuuluu kolinaa kun moottorin löyhä tuenta mahdollistaa moottorin liiallisen kallistumisen ja kosketuksen rintapeltiin. Sähkölukkojen moottorin ratas hyppää hammastangolta pois huonon sovituksen johdosta, jolloin lukot lakkaavat toimimasta. Tällaisia vikoja Ladassa on valitettavan paljon verrattuna muihin merkkeihin. Laatuun ei panosteta Togliattissa.
- pekka
Kansa tietää kirjoitti:
Kertokaas sedälle, että jos toi lada on niin helvetin hyvä ja laadukas NIIN MIKSEI SITÄ MYYDÄ ENEMPÄÄ? v: 2003 myytiin noin 800 ladaa, esm: pösö 206 myytiin 3200 kpl. Kyllä kansa tietää mitä se ostaa.
Samaa mieltä minäkin olen, että on se kumma jos ladan hinta/laatu suhde on niin hyvä kuin jotkut vannoutuneet ladistit täällä selittävät, niin miksi sitä ei monikaan halua ostaa. Selitykseksi ei kelpaa ladan huono maine, koska niinhän esim. Skodallakin oli ennen surkean auton maine, mutta tämä maine on kyllä karissut pois kun Skoda on alkanut tekemään oikeasti hyviä autoja.
- 1200s
Teknikko kirjoitti:
Aivan maallikkokin havaitsee kun tutustuu Lada satakymppiin lähemmin minkälaista työn laatu ja viimeistely on. Joka paikassa on mittavirheitä ja erilaisia sovitusvikoja. Kojelaudan ja yleensä sisustuksen muovitkin ovat huonolaatuisia ja repsottavat paikoin. Niiden kiinnitysruuvit pyörivät tyhjää reìjissään tai eivät ole osuneet niihin ollenkaan. Lämmityslaitteen keskisuulakkeiden ympäriltä tulee ilmaa enemmän kuin suulakkeista. Kun laittaa kakkosvaihteen päälle käsijarru laukeaa pois päältä kun vaihdevalitsin osuu vapautusnappiin. (mielenkiintoinen yksityiskohta) Moottorin jakopäässä ilmenee aika usein vuotoja. Jo Samaroissakin öljyä vuoti pultinreikien kautta vauhtipyörän koteloon. Autoa kiihdyttäessä ja joskus äkillisessä moottorijarrutuksessa kuuluu kolinaa kun moottorin löyhä tuenta mahdollistaa moottorin liiallisen kallistumisen ja kosketuksen rintapeltiin. Sähkölukkojen moottorin ratas hyppää hammastangolta pois huonon sovituksen johdosta, jolloin lukot lakkaavat toimimasta. Tällaisia vikoja Ladassa on valitettavan paljon verrattuna muihin merkkeihin. Laatuun ei panosteta Togliattissa.
Missä käyttötilanteessa tulee tarve laittaa kakkos vaihde päälle yhtä aikaa käsijarrun kans?
Muutenkin tuo lista vaikuttaa suoraan autolehtien testeistä luetulta.
Vioista huolimatta se liikkuu lain sallimaa nopeutta pisteestä A pisteeseen B, luotettavasti. Jota ei voi sanoa enää läheskään kaikista "länsi autoista".
Kun luet sen kädessäsi olevan mainoslehden yleisön osastoa niin huomaat, että puolta kalliimpaan hintaan ei saa varmuudella yhtään parempaa autoa. Esim. focukset on aika hyvin kunnostautuneet. Silti niitä ostetaan, miksi? Ovatko ihmiset tyhmiä, vai mainonna uhreja. Vuoden auto 1999 :-) - ladari
Oletko ikinä joutunut tutustumaan ladan tekniikkaan? Ei mikään ihme, jos 110:n sähköikkunat ja keskuslukitukset yms. renaa. Halvalla toteutettu ja huonosti suunniteltu. "Kunhan toimii edes vähän aikaa jotenkin" on varmasti ollut suunnittelijan motto.
Itselläni ei ole käsikopelotuntemusta mainitsemiesi automerkkien tekniikasta, mutta epäilen, että voisivat heikompia olla.
Pitkällä koeajolla lada 110:ssa saat kesäisin todennäköisesti lämpöhalvauksen, koska tuuletus ei toimi, ja kipeän selän liian pehmeästä penkistä. - 110stw
pepe kirjoitti:
hommaa hyvämies uudet lasit jos et näe kunnolla
käyppä kattomassa esim. uusien pösojen
työn jälkeä niin et puhuisi mitään .
110 laatu on ainakin pösöjen luokkaa.
tutkippa tarkemmin .esim etu umpioiden sovitus.
110 lada on paremmin varusteltu kun esim 206
pösö.Tokihan nyt jokainen autoista vähääkään tietävä on aina tiennyt, että Lada on laatuauto ruostuviin ja sähkövikaisiin ranskalaisiin verrattuna. Ja lisäksi Lada on rakennettu tukevaksi autoksi, ei miksikään turvattomaksi kiikuksi, niinkuin fransmannien vehkeet.
- Jefgeni
Niin se vaan on että 110 on ihan hyvä peli. Yleinen laatutaso kestää vertailun kaikkiin samankokoisiin tavallisiin merkkeihin, kun nyt jätetään vertailusta pois luxuxmallit. 110 voi olla joltain osin hieman karkeesti tehty, mutta sitten vastapainoksi ne osat todella toimii. Ja luxusta on vaikka takaovine sähkölasit, miettikääs kuinka monessa 20 kiloeuron koslassa on niitä?
Ladan myynnin ainut este on auton imago. Moni ostais kyllä ilomielin Ladan jos sillä ei olis itäauton statusta. Itse tuotteessa ei ole mitään vikaa, kaikin puolin nykyaikainen ja hyvin tehty peli. - Igor
Jefgeni kirjoitti:
Niin se vaan on että 110 on ihan hyvä peli. Yleinen laatutaso kestää vertailun kaikkiin samankokoisiin tavallisiin merkkeihin, kun nyt jätetään vertailusta pois luxuxmallit. 110 voi olla joltain osin hieman karkeesti tehty, mutta sitten vastapainoksi ne osat todella toimii. Ja luxusta on vaikka takaovine sähkölasit, miettikääs kuinka monessa 20 kiloeuron koslassa on niitä?
Ladan myynnin ainut este on auton imago. Moni ostais kyllä ilomielin Ladan jos sillä ei olis itäauton statusta. Itse tuotteessa ei ole mitään vikaa, kaikin puolin nykyaikainen ja hyvin tehty peli.Ladan laatu on parempi kun volvossa. Naapurin s60:nen renkkaa jatkuvasti sähköistänsä, ja joitakin etunivelen osia menee kuin jarrupaloja.
Sanoisin Ladan laadun olevan suunnilleen toyotan luokkaa. - Sakke
110stw kirjoitti:
Tokihan nyt jokainen autoista vähääkään tietävä on aina tiennyt, että Lada on laatuauto ruostuviin ja sähkövikaisiin ranskalaisiin verrattuna. Ja lisäksi Lada on rakennettu tukevaksi autoksi, ei miksikään turvattomaksi kiikuksi, niinkuin fransmannien vehkeet.
Uskosi Ladaan on kova, mutta tietosi vajavainen. Ladaa ei ole koskaan uskallettu viedä EuroNCAP-testiin, koska tiedetään, että lopputulos olisi koko testihistorian huonoin. Ja mitä tulee sähkövikoihin, Lada 110 on legendaarisen huono juuri sähkölaitteiden toiminnan osalta.
- Seppo
Igor kirjoitti:
Ladan laatu on parempi kun volvossa. Naapurin s60:nen renkkaa jatkuvasti sähköistänsä, ja joitakin etunivelen osia menee kuin jarrupaloja.
Sanoisin Ladan laadun olevan suunnilleen toyotan luokkaa.Kysy keneltä tahansa lada-mekaanikolta Lada 110- mallien laadusta, se on kyllä harvinaisen karua kerrottavaa...Laadusta puhuminen on suuri vitsi!
- Mieli Kuva
Jefgeni kirjoitti:
Niin se vaan on että 110 on ihan hyvä peli. Yleinen laatutaso kestää vertailun kaikkiin samankokoisiin tavallisiin merkkeihin, kun nyt jätetään vertailusta pois luxuxmallit. 110 voi olla joltain osin hieman karkeesti tehty, mutta sitten vastapainoksi ne osat todella toimii. Ja luxusta on vaikka takaovine sähkölasit, miettikääs kuinka monessa 20 kiloeuron koslassa on niitä?
Ladan myynnin ainut este on auton imago. Moni ostais kyllä ilomielin Ladan jos sillä ei olis itäauton statusta. Itse tuotteessa ei ole mitään vikaa, kaikin puolin nykyaikainen ja hyvin tehty peli.Tosi on, että imago on se tekijä, joka estää ladan menestyksen Suomessa ja muuallakin länsimaissa. Kun auto yhdistetään kommunismin aikaan, josta monellakaan ei ole hyvää sanottavaa, niin eipä ihme, ettei perusvirtasella ole kanttia ostaa Ladaa, vaikka samalla säästäisi noin 10 000 euroa, jos uusista Lada 110 kokoisista autoista puhutaan. Niinpä perusvirtanen menee ja ostaa Toyotan, Opelin tai Nissanin ja on hyvin tyytyväinen.
No, mitä sitten häviäisi, jos ostaisi Ladan?
Luotettavuus? Se on keskiveroaurooppalaista tasoa, ei toki Toyotan veroista, mutta hakkaa eteläeurooppalaiset valmistajat mennen tullen.
Tilat? Hyvää keskitasoa luokassaan.
Suorituskyky ja kulutus. Lada kulkee sen minkä tarvitsee, sillä pärjää myös moottoritiellä ja kulutus keskimääräistä pienempi.
Ajo-ominaisuudet. Lada on hyvä auto, etenkin maantiellä. Tarkkaa ohjausta ei ole pilattu tehostuksella.
Varustelu. Ladan varustetaso on hyvä, esim. sähköikkunat, automaattinen lämmityslaite, alumiinivanteet...
Turvallisuus? ABS ja tyynyt puuttuvat, mutta niiden merkitystä yliarvostetaan. Sen sijaan Ladan rakenne on vankka, se on suunnitelut Venäjän vaativiin olosuhteisiin, joten myös kolaritilanteessa se ei ole mikään peltipurkki.
Loppujen lopuksi ostamalla Ladan ei häviä juuri mitään. Tietysti arvo laskee Ladalla, kun sitä ei arvosteta, mutta kun hinta on se mikä on, niin 20 000 euron auton arvosta putoaa parissa vuodessa pois suurempi euromäärä kuin Ladan kohdalla! - Arska Tehtaalta
Sakke kirjoitti:
Uskosi Ladaan on kova, mutta tietosi vajavainen. Ladaa ei ole koskaan uskallettu viedä EuroNCAP-testiin, koska tiedetään, että lopputulos olisi koko testihistorian huonoin. Ja mitä tulee sähkövikoihin, Lada 110 on legendaarisen huono juuri sähkölaitteiden toiminnan osalta.
110 on ollut EuroNCAP:n törmäystestissä.
Tässä linkki raporttiin, teksti on mitä on, mutta kuvat kertovat kyllä kaiken.
http://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n06/2110/1.htm - 110
Arska Tehtaalta kirjoitti:
110 on ollut EuroNCAP:n törmäystestissä.
Tässä linkki raporttiin, teksti on mitä on, mutta kuvat kertovat kyllä kaiken.
http://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n06/2110/1.htmEi voi kuin ihailla aktiivisuuttasi.
- jari
Arska Tehtaalta kirjoitti:
110 on ollut EuroNCAP:n törmäystestissä.
Tässä linkki raporttiin, teksti on mitä on, mutta kuvat kertovat kyllä kaiken.
http://www.autoreview.ru/new_site/year2002/n06/2110/1.htmhyvä . se pärjäsi paremmin kun esim almera
ja escort . lujaa laatua lada.
on se si vahva auto. - Teknikko
1200s kirjoitti:
Missä käyttötilanteessa tulee tarve laittaa kakkos vaihde päälle yhtä aikaa käsijarrun kans?
Muutenkin tuo lista vaikuttaa suoraan autolehtien testeistä luetulta.
Vioista huolimatta se liikkuu lain sallimaa nopeutta pisteestä A pisteeseen B, luotettavasti. Jota ei voi sanoa enää läheskään kaikista "länsi autoista".
Kun luet sen kädessäsi olevan mainoslehden yleisön osastoa niin huomaat, että puolta kalliimpaan hintaan ei saa varmuudella yhtään parempaa autoa. Esim. focukset on aika hyvin kunnostautuneet. Silti niitä ostetaan, miksi? Ovatko ihmiset tyhmiä, vai mainonna uhreja. Vuoden auto 1999 :-)No se nyt vain oli hyvä esimerkki Ladan mittatarkkuuksista. Onhan jopa hyvä, että on näin, ei tule paljoa ajeltua käsijarru päällä. Väitän kuitenkin, että satakympin työnlaatu ja mittatarkkuudet ovat selkeästi huonompia kuin muissa merkeissä. Kuten olen todennut, huomaa sen vähemmänkin asiaa tunteva jo hiukan lähemmin tarkasteltuna. Aikoinaan Uudenkaupungin autotehtaalla koottiin Samaroita. Työntekijät valittivat kun osat eivät tahtoneet asettua millään kohdilleen. Sen sijaan Opel Calibran osat sopivat yleensä heti kohdilleen ilman mitään toimenpiteitä. Testeistä sanoisin, että toki samat viat testeissäkin löytyvät mitä olen esille tuonut. Ladallehan on varsin tyypillistä, että samat viat esiintyvät yleensä kaikissa yksilöissä. Hyvä esimerrki lienee aikanaan takaveto-Ladojen korin yläkulmassa oleva lommo joka ihmetytti Konelassakin. Kerran Konelan miehiä vieraili tehtaalla ja joku vastoin tehtaan edustajien kieltoja kiipesi katsomaan kun auton korit kulkivat yläkerrasta luukun kautta alas ja totesi, että kuljetin oli jotenkin väljä ja kori osui johonkin alastuloluukun reunassa olevaan ulokkeeseen ja siitä syntyi tämä lommo. Asiaa ihmeteltiin, mutta tehtaan edustaja alkoivat hermostumaan ja asia jäi silleen. Vuoden verran lommoja vielä esiintyi, sitten ne loppuivat, liekö sitten kuljeti lopullisesti hajonnut. Tällaista oli laaduntarkkailu Neuvostoaikana ja on sitä vieläkin.
- 1200s
Teknikko kirjoitti:
No se nyt vain oli hyvä esimerkki Ladan mittatarkkuuksista. Onhan jopa hyvä, että on näin, ei tule paljoa ajeltua käsijarru päällä. Väitän kuitenkin, että satakympin työnlaatu ja mittatarkkuudet ovat selkeästi huonompia kuin muissa merkeissä. Kuten olen todennut, huomaa sen vähemmänkin asiaa tunteva jo hiukan lähemmin tarkasteltuna. Aikoinaan Uudenkaupungin autotehtaalla koottiin Samaroita. Työntekijät valittivat kun osat eivät tahtoneet asettua millään kohdilleen. Sen sijaan Opel Calibran osat sopivat yleensä heti kohdilleen ilman mitään toimenpiteitä. Testeistä sanoisin, että toki samat viat testeissäkin löytyvät mitä olen esille tuonut. Ladallehan on varsin tyypillistä, että samat viat esiintyvät yleensä kaikissa yksilöissä. Hyvä esimerrki lienee aikanaan takaveto-Ladojen korin yläkulmassa oleva lommo joka ihmetytti Konelassakin. Kerran Konelan miehiä vieraili tehtaalla ja joku vastoin tehtaan edustajien kieltoja kiipesi katsomaan kun auton korit kulkivat yläkerrasta luukun kautta alas ja totesi, että kuljetin oli jotenkin väljä ja kori osui johonkin alastuloluukun reunassa olevaan ulokkeeseen ja siitä syntyi tämä lommo. Asiaa ihmeteltiin, mutta tehtaan edustaja alkoivat hermostumaan ja asia jäi silleen. Vuoden verran lommoja vielä esiintyi, sitten ne loppuivat, liekö sitten kuljeti lopullisesti hajonnut. Tällaista oli laaduntarkkailu Neuvostoaikana ja on sitä vieläkin.
No kaippa mä sitten oon normaali tyhmepi tai yksinkertaisempi. Kun mulle riittää että auto lähtee liikkeelle ilman työkaluja, kuljettaa perheen ja tavarat säältä suojassa, sekä pysähtyy kun kuljettaja niin haluaa. Jos joku autoltaan jotakin muuta vaattii, joutuu siihen sijoittamaan enempi rahaa ja hankimaan jonkun toisen merkkisen.
Eikä mulla onneksi oo rullamittaa tarkempaa laitetta käytössä, ni ei nuo mittatarkkuuden puutteetkaan pääse häiritseen... - Pete
1200s kirjoitti:
No kaippa mä sitten oon normaali tyhmepi tai yksinkertaisempi. Kun mulle riittää että auto lähtee liikkeelle ilman työkaluja, kuljettaa perheen ja tavarat säältä suojassa, sekä pysähtyy kun kuljettaja niin haluaa. Jos joku autoltaan jotakin muuta vaattii, joutuu siihen sijoittamaan enempi rahaa ja hankimaan jonkun toisen merkkisen.
Eikä mulla onneksi oo rullamittaa tarkempaa laitetta käytössä, ni ei nuo mittatarkkuuden puutteetkaan pääse häiritseen...Heitänpä lusikan soppaan minäkin kaksi pyöreäsilmäistä omistaneena ja nykymallejakin testailleena. Vanhat nappisilmät olivat kyllä luotettavia näihin uusiin verrattuna. Ja jos jotain meni rikki, sen osasi korjata itsekin, jos vain vähän näki vaivaa. Tien päälle en jäänyt kertaakaan, näistä uusista en sitten ole enää varma. Vaikka sekin tekniikka, mikä Ladoissa tänä päivänä on, ei tosiaankaan ole viimeisintä tekniikkaa, niin toisilla tuntuu olevan uskomattoman paljon ongelmia takuuaikana, toisilla taas ei mitään isompia murheita. Totuushan on se, että vallankin (ja nimenomaan) näiden uusien Ladojen viimeinen kokoonpanovaihe on takuuaika, silloin kiristellään, väännellään ja fiksaillaan. Mutta jos takuuajan kärsii, niin saattaa saada asiallisen kulkuneuvon pitkäksi aikaa. Yksilöerot ovat suuria, se ainakin on ero esim. Toyotiin yms. Totuus on kuitenkin se, ettei viatonta autoa ole olemassakaan, osa vioista on oikeita ongelmia ja osa sellaisia, ettei niitä voi oikeastaan viaksi laskea. Turvavarusteiden puute on yksi merkittävimpiä murheita. ABSiin, SIPSiin ja TUPSiin ei vain pitäisi sokeasti luottaa, melkoinen osa kolareista johtuu ratin ja penkin välissä olevista inhimillisistä tekijöistä. Mutta sitten taas, kun joku tulee juovuksissa suoraan päälle (esim.), en itse ainakaan pahalla näkisi turvatyynyn yms. olemassaoloa. Nykyään ajelen sen veran enemmän, että dieseli oli hyvä vaihtoehto nykyiseksi kulkuvälineeksi ja laitoin pari vuotta sitten V 70 Volvon, eikä ole viaton sekään ollut. Mutta; suhtaudutaanpa asiallisesti autoihin kautta linjan, myös Ladoihin. Eikä kerrota satuja sen enempää Ladoista kuin muistakaan, nimittäin on tällä palstalla niin uskomattomia tarinoita välillä, ettei tiedä, itkeäkö vai nauraako. Ja tämän mainitsen ihan ystävällisessä hengessä.
- Eri mieltä
Mieli Kuva kirjoitti:
Tosi on, että imago on se tekijä, joka estää ladan menestyksen Suomessa ja muuallakin länsimaissa. Kun auto yhdistetään kommunismin aikaan, josta monellakaan ei ole hyvää sanottavaa, niin eipä ihme, ettei perusvirtasella ole kanttia ostaa Ladaa, vaikka samalla säästäisi noin 10 000 euroa, jos uusista Lada 110 kokoisista autoista puhutaan. Niinpä perusvirtanen menee ja ostaa Toyotan, Opelin tai Nissanin ja on hyvin tyytyväinen.
No, mitä sitten häviäisi, jos ostaisi Ladan?
Luotettavuus? Se on keskiveroaurooppalaista tasoa, ei toki Toyotan veroista, mutta hakkaa eteläeurooppalaiset valmistajat mennen tullen.
Tilat? Hyvää keskitasoa luokassaan.
Suorituskyky ja kulutus. Lada kulkee sen minkä tarvitsee, sillä pärjää myös moottoritiellä ja kulutus keskimääräistä pienempi.
Ajo-ominaisuudet. Lada on hyvä auto, etenkin maantiellä. Tarkkaa ohjausta ei ole pilattu tehostuksella.
Varustelu. Ladan varustetaso on hyvä, esim. sähköikkunat, automaattinen lämmityslaite, alumiinivanteet...
Turvallisuus? ABS ja tyynyt puuttuvat, mutta niiden merkitystä yliarvostetaan. Sen sijaan Ladan rakenne on vankka, se on suunnitelut Venäjän vaativiin olosuhteisiin, joten myös kolaritilanteessa se ei ole mikään peltipurkki.
Loppujen lopuksi ostamalla Ladan ei häviä juuri mitään. Tietysti arvo laskee Ladalla, kun sitä ei arvosteta, mutta kun hinta on se mikä on, niin 20 000 euron auton arvosta putoaa parissa vuodessa pois suurempi euromäärä kuin Ladan kohdalla!Ostin Lada satakympin imago-asioista ja kommunismin pelosta piittaamatta. Korjailin ja korjautin sitä reilut kolme vuotta. Paljon meni markkoja ja euroja. Sen mitä ostaessa säästin, sen maksoin korjauksissa ja menetetyissä ajopäivissä. Samat viat olivat kuin täälläkin niin usein on mainittu eli erilaiset nestevuodot ja sähköviat, sekä monet muut viat. Epäilen, että huono laatu se on johtanut myynnin vähyyteen. Minä en enää Ladaa osta järkisyistä.
- Ruosteen raiskaamat C5:set
110stw kirjoitti:
Tokihan nyt jokainen autoista vähääkään tietävä on aina tiennyt, että Lada on laatuauto ruostuviin ja sähkövikaisiin ranskalaisiin verrattuna. Ja lisäksi Lada on rakennettu tukevaksi autoksi, ei miksikään turvattomaksi kiikuksi, niinkuin fransmannien vehkeet.
Käy hyvä mies hakemassa uudempia autolehtiä
- marja11
Igor kirjoitti:
Ladan laatu on parempi kun volvossa. Naapurin s60:nen renkkaa jatkuvasti sähköistänsä, ja joitakin etunivelen osia menee kuin jarrupaloja.
Sanoisin Ladan laadun olevan suunnilleen toyotan luokkaa.minä voisin kertoa (lada 110 festival)mitä lada on.4vuotta pelkkää korjailua.ensin hajosi sähköikkunat.onneksi oli vielä takuupäällä.tuvavyön lukitukset jäätyivät ja hajosivat.sähköikkunat eivät taaskaan toimineet ja ikkunat jäivät auki.(takuuaika ohi)huollossa laittoivat 2ikkunaa kiinni etteivät toimi enää ollenkaan.lämmityslaite ei pelaa nyt tulee pelkkää kylmää ilmaa kun on talvi kesällä tuli kuumaa ja vain kuumaa.ja paljon muuta vikaa. tähän kirjoittamiseen jos kertoisin kaiken .ladaa ei kannata ostaa.vanha lada oli parempi
- ????
Teknikko kirjoitti:
Aivan maallikkokin havaitsee kun tutustuu Lada satakymppiin lähemmin minkälaista työn laatu ja viimeistely on. Joka paikassa on mittavirheitä ja erilaisia sovitusvikoja. Kojelaudan ja yleensä sisustuksen muovitkin ovat huonolaatuisia ja repsottavat paikoin. Niiden kiinnitysruuvit pyörivät tyhjää reìjissään tai eivät ole osuneet niihin ollenkaan. Lämmityslaitteen keskisuulakkeiden ympäriltä tulee ilmaa enemmän kuin suulakkeista. Kun laittaa kakkosvaihteen päälle käsijarru laukeaa pois päältä kun vaihdevalitsin osuu vapautusnappiin. (mielenkiintoinen yksityiskohta) Moottorin jakopäässä ilmenee aika usein vuotoja. Jo Samaroissakin öljyä vuoti pultinreikien kautta vauhtipyörän koteloon. Autoa kiihdyttäessä ja joskus äkillisessä moottorijarrutuksessa kuuluu kolinaa kun moottorin löyhä tuenta mahdollistaa moottorin liiallisen kallistumisen ja kosketuksen rintapeltiin. Sähkölukkojen moottorin ratas hyppää hammastangolta pois huonon sovituksen johdosta, jolloin lukot lakkaavat toimimasta. Tällaisia vikoja Ladassa on valitettavan paljon verrattuna muihin merkkeihin. Laatuun ei panosteta Togliattissa.
Jaa sinä kakkosvaihteella oot tottunu ajossa ottamaan käsijarrun pois.Tavat kullakin.
- 1200s
-Testit ja vertailut maksaa niiden tekijöille. Tekijät perii maksun muodossa tai toisessa osittain myös testattavien autojen maahantuojilta. Ladan tuoja ei ole tähän suostunut.
-Lada ei sovi täydellisyyden tavoittelijalle, eli täydelliselle ihmiselle.
-Ladoissa on tuhansia pikku vikoja ja ominaisuuksia, mutta viat joiden takia lada ei veisi perille asti ovat todella harvinaisia. Lue esim. jaskan lähettämä, entäs tämä, viesti. Mikään vika ei olisi jättänyt tien päällä pulaan.
Yhteen veto: on luotettava ku painovoima, mutta kiusallisia pikkuvikoja piisaa koko elinkaarelle. Mulle se sopii, siksi ajan ladalla.- Jaska
Kyllä jos kone heittää vedet pihalle letkun haljettua Kainuun korvessa Sunnuntai illalla takuun alaisessa autossa ja lähimpään takuukorjaamoon on 180km:n matka.Letku jatketiin rautaputkiliitoksella iltakymmenen aikaan metallinkeräyspaikalta löytyneiltä tarvikkeilta.8500km ajettua Ladaa hinattiin 330 000km ajetulla Mitsubishi Galantilla korjattavaksi(pikkuveli).
Jos ajonestolaite ei lähde pois päältä-ei autoa voi käynnistää.
Jos olisin aivan tietämätön autoista,olisin seurannut maisemia taas hinausauton ohjaamosta. - 1200s
Jaska kirjoitti:
Kyllä jos kone heittää vedet pihalle letkun haljettua Kainuun korvessa Sunnuntai illalla takuun alaisessa autossa ja lähimpään takuukorjaamoon on 180km:n matka.Letku jatketiin rautaputkiliitoksella iltakymmenen aikaan metallinkeräyspaikalta löytyneiltä tarvikkeilta.8500km ajettua Ladaa hinattiin 330 000km ajetulla Mitsubishi Galantilla korjattavaksi(pikkuveli).
Jos ajonestolaite ei lähde pois päältä-ei autoa voi käynnistää.
Jos olisin aivan tietämätön autoista,olisin seurannut maisemia taas hinausauton ohjaamosta.Sori, en lukenut tarpeeksi tarkasti tuota listaasi. Nyt se letku on ilmeisesti vaihdettu tarvikeputkeen, eli ei pitäisi haljeta? Vahvistaa myös sitä sanontaa, että vuoden käytetty lada on parempi kuin uusi. Siitä on jo heikot paikat korjattu ja hintakin on edullinen kun omista myy äkkiä takuun loputtua :-)
- Ex 110 Vestivaali
Ainoana automerkkinä koskaan sai lada peräti kuusi ruumisarkku törmäystestissä.
- lujaa laatua??
olipa juhannus 2010,jossakin lapin läänissä..
olipa nettiyhteys ja tori.fi...
olipa auton vaihtotarve ja "hiukan" olutta päässä..
selailin myytävänä auto palstaa..ja äkkäsin ilmotuksen
myydään lada 110,vm 2000,starttivikainen,pohjois-karjala..300 euroo
ja ihan kuvan kanssa..
no..eiku soittamaan
juteltuamme karjalaisen viäräleuan kans noin vartin,päädyimme kauppoihin..
ja varmemmaksi vakuudeksi maksoimme 300 euroo samantien kaverin antamalle tilille..
HII O HOI..
sovimme ,että tulemme hakemaan sen kun ukkoni kesäloma alkaa viikon päästä..
viettäisimme samalla lomaa savo-karjalan maisemissa..
noh,eipä mittään,lauantaina aamu neljältä lähimme reissuun ,matkaa edessä vajaa 600 km..
matkan edistyessä ja maisemien vaihtuessa suunnittelimme,että tuossa ja tuossa sitten käymme paluumatkalla..puolen päivän jälkeen saavuimme sovitulle bensikselle,soitin,että olemme kohtauspaikalla,kysäsin kyllä,että"mikset muuten tuo sitä autoo tänne bensikselle?,niin kaveri sano,että,no,ei viittis ruveta hinaan käyntiin..."!!!!! no, myyjä tuli meijät hakemaan.ajelimme pari kilsaa taloon,jossa uusi kullanmurumme nökötti pihalla...
myyjä tempasi konepellin auki..ja sai sen vielä käyntiinkin..
ukkoni on kantapään kautta oppinut aikasen taitava "mekaanikko" ja rupesi tutkimaan autoo,tuli siihen tulokseen,että kyllä me tämän kotiin saamme..kysyi vielä multa,että otaksie tämän..mie,että no,kait se otetaan ,ku se on maksettukki..siinä unohtui koeajokin..
paperit kirjotettiin ja me lähettiin 600 km n koeajolle...
ok,takas samalle bensikselle ,ja menovettä tankkiin,en sammuttanut moottorii,ku oli puhetta siitä starttiviasta..menin maksaan bensan,ja ukkoni siirsi auton sivummalle ja jätti käyntiin...tulin maksamasta,olimme ,että jatkamme matkaa,niin johan alko puhina kuuluun konepellin alta..pakkohan se oli sammuttaa,kait se meinas keittää..
siinä itkettiin ja naurettiin..että mitäs ny..sanoinki,että viedään suoraan konttorille ja otetaan kilvet pois ..mut sehän oli lauantai,ei siis konttorit auki..
ei auttanu ku laittaa narun nokkaan ja käynnistää se sillei.no,sehän HITTO VIE käynnisty ja lämpö laski normaaliksi.ukkoni ajoi edessä ja mie tulin perässä tällä uudella kullallani.kokoajan tiirasin lämpömittarii..no,se asettu puoliväliin asteikkoa.näin ajeltiin noin pari sataa km...tauon paikka ja levikkeelle..pysähyttiin ja jätin käyntiin,menin jalotteleen..ja jo alko taas puhina kuuluun..äkkii sammuksiin..
se siis kulki hyvin matkavauhtii mut ei kestäny pysähtyy..siis vika oli flektissä,että se ei jähyttäny..
siispä taas narun nokkaan ,käyntiin ja matka jatkui..ongelmitta..
taas pari sataa km ,levähys ja matkaan..
tulimme siihen tulokseen,että ajamme suoraan kotiperälle ja jätämme lomailun toiseen kertaan..
olimme saman päivän illalla 11 aikaan kotipihalla
koeajoo tuli suoritettuu kuutisen sataa km..
muuten ladani toimi ihan moitteetta..
sunnuntaina ukkoni otti startin irti ja tutki,eilen (ma) haimme uuden startin(115e)
laitettu paikoilleen ja käynnistetty..kaik tuntuu pelaavan ny ok.ei oo kyl vielä ajettu kilometriikään..
saas nähä ,minkälaisen auton sain..sen aika näyttäköön..
mut hienon mallinenhan se on..ruotsin veljenikin sanoi nähtyään kuvan,että sehän on ku volvo..
minkähän laisii onkelmii odotettavissa..?
ukkoni veikkaa sähkövikoja... - Lada_asentaja
lujaa laatua?? kirjoitti:
olipa juhannus 2010,jossakin lapin läänissä..
olipa nettiyhteys ja tori.fi...
olipa auton vaihtotarve ja "hiukan" olutta päässä..
selailin myytävänä auto palstaa..ja äkkäsin ilmotuksen
myydään lada 110,vm 2000,starttivikainen,pohjois-karjala..300 euroo
ja ihan kuvan kanssa..
no..eiku soittamaan
juteltuamme karjalaisen viäräleuan kans noin vartin,päädyimme kauppoihin..
ja varmemmaksi vakuudeksi maksoimme 300 euroo samantien kaverin antamalle tilille..
HII O HOI..
sovimme ,että tulemme hakemaan sen kun ukkoni kesäloma alkaa viikon päästä..
viettäisimme samalla lomaa savo-karjalan maisemissa..
noh,eipä mittään,lauantaina aamu neljältä lähimme reissuun ,matkaa edessä vajaa 600 km..
matkan edistyessä ja maisemien vaihtuessa suunnittelimme,että tuossa ja tuossa sitten käymme paluumatkalla..puolen päivän jälkeen saavuimme sovitulle bensikselle,soitin,että olemme kohtauspaikalla,kysäsin kyllä,että"mikset muuten tuo sitä autoo tänne bensikselle?,niin kaveri sano,että,no,ei viittis ruveta hinaan käyntiin..."!!!!! no, myyjä tuli meijät hakemaan.ajelimme pari kilsaa taloon,jossa uusi kullanmurumme nökötti pihalla...
myyjä tempasi konepellin auki..ja sai sen vielä käyntiinkin..
ukkoni on kantapään kautta oppinut aikasen taitava "mekaanikko" ja rupesi tutkimaan autoo,tuli siihen tulokseen,että kyllä me tämän kotiin saamme..kysyi vielä multa,että otaksie tämän..mie,että no,kait se otetaan ,ku se on maksettukki..siinä unohtui koeajokin..
paperit kirjotettiin ja me lähettiin 600 km n koeajolle...
ok,takas samalle bensikselle ,ja menovettä tankkiin,en sammuttanut moottorii,ku oli puhetta siitä starttiviasta..menin maksaan bensan,ja ukkoni siirsi auton sivummalle ja jätti käyntiin...tulin maksamasta,olimme ,että jatkamme matkaa,niin johan alko puhina kuuluun konepellin alta..pakkohan se oli sammuttaa,kait se meinas keittää..
siinä itkettiin ja naurettiin..että mitäs ny..sanoinki,että viedään suoraan konttorille ja otetaan kilvet pois ..mut sehän oli lauantai,ei siis konttorit auki..
ei auttanu ku laittaa narun nokkaan ja käynnistää se sillei.no,sehän HITTO VIE käynnisty ja lämpö laski normaaliksi.ukkoni ajoi edessä ja mie tulin perässä tällä uudella kullallani.kokoajan tiirasin lämpömittarii..no,se asettu puoliväliin asteikkoa.näin ajeltiin noin pari sataa km...tauon paikka ja levikkeelle..pysähyttiin ja jätin käyntiin,menin jalotteleen..ja jo alko taas puhina kuuluun..äkkii sammuksiin..
se siis kulki hyvin matkavauhtii mut ei kestäny pysähtyy..siis vika oli flektissä,että se ei jähyttäny..
siispä taas narun nokkaan ,käyntiin ja matka jatkui..ongelmitta..
taas pari sataa km ,levähys ja matkaan..
tulimme siihen tulokseen,että ajamme suoraan kotiperälle ja jätämme lomailun toiseen kertaan..
olimme saman päivän illalla 11 aikaan kotipihalla
koeajoo tuli suoritettuu kuutisen sataa km..
muuten ladani toimi ihan moitteetta..
sunnuntaina ukkoni otti startin irti ja tutki,eilen (ma) haimme uuden startin(115e)
laitettu paikoilleen ja käynnistetty..kaik tuntuu pelaavan ny ok.ei oo kyl vielä ajettu kilometriikään..
saas nähä ,minkälaisen auton sain..sen aika näyttäköön..
mut hienon mallinenhan se on..ruotsin veljenikin sanoi nähtyään kuvan,että sehän on ku volvo..
minkähän laisii onkelmii odotettavissa..?
ukkoni veikkaa sähkövikoja...onnistuneista kaupoista ! Flektihän siinä on kosahtanut mutta ei syytä huoleen. On aivan tuiki tavallinen ongelma muutaman vuoden ikäsisissä länsiautoissakin. Kansipahvit sökönä .. öljyt ja vedet sekaisin .. se on sitä länsiautoilua "parhaimmillaan". Uskoisin että Ladanne kestää pidempään kuin esim. samanikäinen Volvo,WV,Toyota jne...
- parempi...
Lada_asentaja kirjoitti:
onnistuneista kaupoista ! Flektihän siinä on kosahtanut mutta ei syytä huoleen. On aivan tuiki tavallinen ongelma muutaman vuoden ikäsisissä länsiautoissakin. Kansipahvit sökönä .. öljyt ja vedet sekaisin .. se on sitä länsiautoilua "parhaimmillaan". Uskoisin että Ladanne kestää pidempään kuin esim. samanikäinen Volvo,WV,Toyota jne...
jos kirjoittelet asioista jotka tunnet kuten mopoista jos olet jo siinä iässä
no syy on se, että Lada ei kulje niin lujaa, kuin muut, joten onhan se turvallisempi.
- perusteella
Millä perusteella väität jotain noin idioottimaista. Onko mopoauto siis sinusta turvallisuuden huipentuma?
perusteella kirjoitti:
Millä perusteella väität jotain noin idioottimaista. Onko mopoauto siis sinusta turvallisuuden huipentuma?
Olen ite ajanut Lada Samaralla ja sen bensan kulutus kasvaa ronskisti ajaessa yli 100km/h, eli sillä ajetaan hiljaa. Mopoautojahan ajavat semmoiset hemmotellut kakarat, jotka kuskataan hienoilla audeilla ja pemareilla oven eteen. Eräs poliisimieskin sanoi, että moni heistä ei aja edes polkupyörällä ennen mopoauton hankintaa.
- kysymykseen
henry-kokko kirjoitti:
Olen ite ajanut Lada Samaralla ja sen bensan kulutus kasvaa ronskisti ajaessa yli 100km/h, eli sillä ajetaan hiljaa. Mopoautojahan ajavat semmoiset hemmotellut kakarat, jotka kuskataan hienoilla audeilla ja pemareilla oven eteen. Eräs poliisimieskin sanoi, että moni heistä ei aja edes polkupyörällä ennen mopoauton hankintaa.
Sinä se osaat hienosti vastata ihan johonkin muuhun kuin mitä kysytään. On helppo uskoa, että sinulla oli aikanaan ongelmia koulussa. Sen seurauksena opiskelut jäi opiskelematta ja päädyit työttömäksi. Ja kun ei ole rahaa eikä juuri mitään korvienkaan välissä, ajetaan Ladalla.
kysymykseen kirjoitti:
Sinä se osaat hienosti vastata ihan johonkin muuhun kuin mitä kysytään. On helppo uskoa, että sinulla oli aikanaan ongelmia koulussa. Sen seurauksena opiskelut jäi opiskelematta ja päädyit työttömäksi. Ja kun ei ole rahaa eikä juuri mitään korvienkaan välissä, ajetaan Ladalla.
kuules. minä olen hyvin helposti suuttuva, joten jätä töotä psykoloogeiillekkin. saane kysyä, mistä herra/rouva on päätellyt, että olen työtön ja koulut kesken? sitäpaitsi tykkään keskustella asiat rauhallisesti. eipä ollut tuo avioerokaan entisestä vaimostani niin vaikea, kun keskusteltiin rauhassa. tosin täytyy kyllä myöntää, että nykyinen vaimo löytyi heti, kun vaihdoin vanhan samarani Renault Sceniciin.
- teoreetikko
perusteella kirjoitti:
Millä perusteella väität jotain noin idioottimaista. Onko mopoauto siis sinusta turvallisuuden huipentuma?
nopeus korreloi suoraan onnettomuuksien vakavuuteen. Se ei vain näytä menevän jakeluun kovin helposti. BMW,Audi,VW,Volvo ... kaikki ovat nykyään erittäin turvattomia tekeleitä. Tilastot kertovat karua kieltä.
- huomaa
henry-kokko kirjoitti:
kuules. minä olen hyvin helposti suuttuva, joten jätä töotä psykoloogeiillekkin. saane kysyä, mistä herra/rouva on päätellyt, että olen työtön ja koulut kesken? sitäpaitsi tykkään keskustella asiat rauhallisesti. eipä ollut tuo avioerokaan entisestä vaimostani niin vaikea, kun keskusteltiin rauhassa. tosin täytyy kyllä myöntää, että nykyinen vaimo löytyi heti, kun vaihdoin vanhan samarani Renault Sceniciin.
Ei Ladalla aja kukaan normaali työssä käyvä ihminen. Mukava kuitenkin kuulla että olet päässyt elämässäsi eteenpäin.
- aihetta
teoreetikko kirjoitti:
nopeus korreloi suoraan onnettomuuksien vakavuuteen. Se ei vain näytä menevän jakeluun kovin helposti. BMW,Audi,VW,Volvo ... kaikki ovat nykyään erittäin turvattomia tekeleitä. Tilastot kertovat karua kieltä.
Totta kai nopeus vaikuttaa. Mutta se ei tee Ladasta turvallisempaa autoa eikä Volvosta vähemmän turvallista.
- teoreetikko
aihetta kirjoitti:
Totta kai nopeus vaikuttaa. Mutta se ei tee Ladasta turvallisempaa autoa eikä Volvosta vähemmän turvallista.
Näin se nimenomaan tekee !!! Volvolla pitää päästä esim. ladasta ohi missä tahansa tilanteessa kuolemaa halveksien ja silloin rysähtää kun nopeudet kasvavat ja ajotaidot samassa suhteessa pienenevät. Tällöin kyllä katson että Volvo on erittäin TURVATON "auto", koska mitkään sarjatuotanto auton turvavarusteet eivät riitä pelastamaan ihmishenkiä kun nopeudet ovat liian suuret. Olkoon ladan turvavarusteet heikommat kuin esim. Volvon mutta Ladoilla AJETAAN turvallisemmin ja siksi ne eivät ole kuolemaan/vammautumiseen johtaneissa tilastoissa niin räikeästi esillä kuin länsiautot. Katsonkin että Lada on ehdottomasti ja ilman turhia spekulaatioita TURVALLISIN AUTO SUOMESSA ajaa ja omistaa.
teoreetikko kirjoitti:
Näin se nimenomaan tekee !!! Volvolla pitää päästä esim. ladasta ohi missä tahansa tilanteessa kuolemaa halveksien ja silloin rysähtää kun nopeudet kasvavat ja ajotaidot samassa suhteessa pienenevät. Tällöin kyllä katson että Volvo on erittäin TURVATON "auto", koska mitkään sarjatuotanto auton turvavarusteet eivät riitä pelastamaan ihmishenkiä kun nopeudet ovat liian suuret. Olkoon ladan turvavarusteet heikommat kuin esim. Volvon mutta Ladoilla AJETAAN turvallisemmin ja siksi ne eivät ole kuolemaan/vammautumiseen johtaneissa tilastoissa niin räikeästi esillä kuin länsiautot. Katsonkin että Lada on ehdottomasti ja ilman turhia spekulaatioita TURVALLISIN AUTO SUOMESSA ajaa ja omistaa.
oma samarani ei kiihdy niin hyvin, että sillä voisi ohittaa muita autoja. sitäpaitsi olen aika rauhallinen kuski. itselleni auto ei ole "tapa päästä aasta beehen", mutta ei myöskään "jalkovälin jatke". sitäpaitsi minulla olisi varaa hienompaankin autoon, mutta kun uusi auto pitää vaihtaa 2-3 vuoden välein. se on melko sama korjailla vanhaa, kuin ostella uusia.
- faktatietoa
teoreetikko kirjoitti:
Näin se nimenomaan tekee !!! Volvolla pitää päästä esim. ladasta ohi missä tahansa tilanteessa kuolemaa halveksien ja silloin rysähtää kun nopeudet kasvavat ja ajotaidot samassa suhteessa pienenevät. Tällöin kyllä katson että Volvo on erittäin TURVATON "auto", koska mitkään sarjatuotanto auton turvavarusteet eivät riitä pelastamaan ihmishenkiä kun nopeudet ovat liian suuret. Olkoon ladan turvavarusteet heikommat kuin esim. Volvon mutta Ladoilla AJETAAN turvallisemmin ja siksi ne eivät ole kuolemaan/vammautumiseen johtaneissa tilastoissa niin räikeästi esillä kuin länsiautot. Katsonkin että Lada on ehdottomasti ja ilman turhia spekulaatioita TURVALLISIN AUTO SUOMESSA ajaa ja omistaa.
Ymmärrän oikein hyvin että kouluja käymätön kommunistieläkeläinen on täysin pihalla, juuri kuten sinä nyt. Joten tässä vielä KIISTATTOMAT FAKTAT:
-Ladan osuus kuolonkolareissa on ylivoimaisesti suurin. Vaikka Ladoilla ei voi sen huonon ajettavuuden takia ajaa edes lujaa, kuten sanoit, se on siitä huolimattakin siis ylivoimaisesti vaarallisin auto. Tässä ei myöskään ole otettu huomioon Ladan pieniä ajomääriä. Jos otettaisiin Lada olisi vielä ylivoimaisemmin Suomen Vaarallisin Auto.
-Ladassa ei ole mitään turvavarusteita ja sen EuroNCAP-tähdet ovat tasan nolla koska negatiivisia tähtiä ei jaeta edes kaikkein huonoimmille autoille.
-Uudet Volvot ovat järjestään saaneet täydet EuroNCAP-tähdet. - no kuunteles nyt
faktatietoa kirjoitti:
Ymmärrän oikein hyvin että kouluja käymätön kommunistieläkeläinen on täysin pihalla, juuri kuten sinä nyt. Joten tässä vielä KIISTATTOMAT FAKTAT:
-Ladan osuus kuolonkolareissa on ylivoimaisesti suurin. Vaikka Ladoilla ei voi sen huonon ajettavuuden takia ajaa edes lujaa, kuten sanoit, se on siitä huolimattakin siis ylivoimaisesti vaarallisin auto. Tässä ei myöskään ole otettu huomioon Ladan pieniä ajomääriä. Jos otettaisiin Lada olisi vielä ylivoimaisemmin Suomen Vaarallisin Auto.
-Ladassa ei ole mitään turvavarusteita ja sen EuroNCAP-tähdet ovat tasan nolla koska negatiivisia tähtiä ei jaeta edes kaikkein huonoimmille autoille.
-Uudet Volvot ovat järjestään saaneet täydet EuroNCAP-tähdet.kun nyt kerran ladot tiskiin tuota nippelitietoa tilastoista (jotka taitaa olla omassa päänupissasi), niin kerronpa, että volvo on huono auto. ai miksi? no siksi, koska se nielee paljon enemmän bensaa, kuin lada (tai muut normaalit henkilöautot). olin nääs kaverin kanssa kuopion rinta-joupilla kattomassa käytettyjä volvo s60 ja s80 autoja. Kaupunkikulutukseksi luvattiin liki 15l/100 km, joten volvot saa jäädä odottamaan tuommoisia bisnesmiehiä, joilla on rahaa, kuin roskaa. sitäpaitsi volvo on täydellinen auto, jos aikoo ajaa noita kuolonkolareita.
- toereetikko
no kuunteles nyt kirjoitti:
kun nyt kerran ladot tiskiin tuota nippelitietoa tilastoista (jotka taitaa olla omassa päänupissasi), niin kerronpa, että volvo on huono auto. ai miksi? no siksi, koska se nielee paljon enemmän bensaa, kuin lada (tai muut normaalit henkilöautot). olin nääs kaverin kanssa kuopion rinta-joupilla kattomassa käytettyjä volvo s60 ja s80 autoja. Kaupunkikulutukseksi luvattiin liki 15l/100 km, joten volvot saa jäädä odottamaan tuommoisia bisnesmiehiä, joilla on rahaa, kuin roskaa. sitäpaitsi volvo on täydellinen auto, jos aikoo ajaa noita kuolonkolareita.
ajetaan YLIVOIMAISESTI vähiten kolareita automerkeittäin nykypäivän Suomessa. Mitkään euronapit ja pussit siellä sun täällä ( ei ne jalkojen välissä olevat ) ei vaikuta auton turvallisuteen ja sitä kautta loukkaantumisiin/kuolemiin tuon taivaallista kun päässä on KUSTA/YLIMIELISYYTÄ liikenteessä. Olen tavallaan surullinen puolestasi jos olet valinnut yhden maanteillämme vaarallisimista autoista eli Volvon ( kommunistitekelekin vielä ) ja tämä koskee erityisesti T-loppuisia malleja ... oppi ja tietämys tulee sitten iän myötä ... joillekin vain aivan liian myöhään.
- oikeassa
toereetikko kirjoitti:
ajetaan YLIVOIMAISESTI vähiten kolareita automerkeittäin nykypäivän Suomessa. Mitkään euronapit ja pussit siellä sun täällä ( ei ne jalkojen välissä olevat ) ei vaikuta auton turvallisuteen ja sitä kautta loukkaantumisiin/kuolemiin tuon taivaallista kun päässä on KUSTA/YLIMIELISYYTÄ liikenteessä. Olen tavallaan surullinen puolestasi jos olet valinnut yhden maanteillämme vaarallisimista autoista eli Volvon ( kommunistitekelekin vielä ) ja tämä koskee erityisesti T-loppuisia malleja ... oppi ja tietämys tulee sitten iän myötä ... joillekin vain aivan liian myöhään.
Ladalla ajetaan niin vähän että niillä ajetut kuolonkolarit ovat LUKUMÄÄRÄISESTI pieniä mutta Ladojen määrään suhteutettuna ylivoimaisesti suurimpia. Tämän asian ymmärtäminen vaatii alkeellista älyllistä toimintaa eikä siksi sinulta onnistu. Esimerkiksi simpanssin älykkyys saattaa jo riittää.
- tietoa.
no kuunteles nyt kirjoitti:
kun nyt kerran ladot tiskiin tuota nippelitietoa tilastoista (jotka taitaa olla omassa päänupissasi), niin kerronpa, että volvo on huono auto. ai miksi? no siksi, koska se nielee paljon enemmän bensaa, kuin lada (tai muut normaalit henkilöautot). olin nääs kaverin kanssa kuopion rinta-joupilla kattomassa käytettyjä volvo s60 ja s80 autoja. Kaupunkikulutukseksi luvattiin liki 15l/100 km, joten volvot saa jäädä odottamaan tuommoisia bisnesmiehiä, joilla on rahaa, kuin roskaa. sitäpaitsi volvo on täydellinen auto, jos aikoo ajaa noita kuolonkolareita.
Uusi Volvon V70 diesel kuluttaa noin puolet siitä mitä Lada vaikka se on kolme kokoluokkaa suurempi auto. Näin tekniikka kehittyy, vaikka Lada pysyykin 60-luvun tasolla. Aivan kuten sinun tietämyksesi autoista.
- vertaamaan
tietoa. kirjoitti:
Uusi Volvon V70 diesel kuluttaa noin puolet siitä mitä Lada vaikka se on kolme kokoluokkaa suurempi auto. Näin tekniikka kehittyy, vaikka Lada pysyykin 60-luvun tasolla. Aivan kuten sinun tietämyksesi autoista.
http://www.tuulilasi.fi/autot/v70/v70/16d-drive
http://www.tuulilasi.fi/autot/119/119/16i-hb-5d
Iso, pieniruokainen ja turvallinen Volvo vs. pieni, suuriruokainen ja äärimmäisen vaarallinen Lada. - ex-ladisti
vertaamaan kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/autot/v70/v70/16d-drive
http://www.tuulilasi.fi/autot/119/119/16i-hb-5d
Iso, pieniruokainen ja turvallinen Volvo vs. pieni, suuriruokainen ja äärimmäisen vaarallinen Lada.Onhan se selvää että Lada on todella vanhanaikainen mutta en olisi uskonut sen olevan ihan näin hirveästi jäljessä autoja.
- teoreetikko
oikeassa kirjoitti:
Ladalla ajetaan niin vähän että niillä ajetut kuolonkolarit ovat LUKUMÄÄRÄISESTI pieniä mutta Ladojen määrään suhteutettuna ylivoimaisesti suurimpia. Tämän asian ymmärtäminen vaatii alkeellista älyllistä toimintaa eikä siksi sinulta onnistu. Esimerkiksi simpanssin älykkyys saattaa jo riittää.
aivan oikeassa mutta kumpikohan on sinusta suurempi menetys 1 vai esim. 100 kuolonuhria ? Ladalla ajetaan se 1 ja Skåne traktorilla ne 100. Ota nyt jo järki käteen hyvä mies ... On aivan sama millä ne ajetaan ... kokonaismäärä ratkaisee ... Volvolla nyt vaan kuolee ihmisiä paljon enemmän Suomen tieliikenteessä kuin ladalla. Toivottavasti nyt jo vihdoin meni jakeluun ... ameeballakin ... no joo ...
- ladamies nro 185
vertaamaan kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/autot/v70/v70/16d-drive
http://www.tuulilasi.fi/autot/119/119/16i-hb-5d
Iso, pieniruokainen ja turvallinen Volvo vs. pieni, suuriruokainen ja äärimmäisen vaarallinen Lada.helppo se on tilastoilla pelleillä. pakkoko se on ajaa kuolonkolareita. minäki ajan aina alle sataa. säästyy pensaa ja henki.
- parasta...
ladamies nro 185 kirjoitti:
helppo se on tilastoilla pelleillä. pakkoko se on ajaa kuolonkolareita. minäki ajan aina alle sataa. säästyy pensaa ja henki.
käyttää se bensasi Ladasi polttamiseen.
- provo fg
parasta... kirjoitti:
käyttää se bensasi Ladasi polttamiseen.
Lada 110:n törmäystestikuvassa että vain sulakerasia irtosi.
- ei tarkoita
provo fg kirjoitti:
Lada 110:n törmäystestikuvassa että vain sulakerasia irtosi.
sitä että mummo potkaisee etupuskuriin...
Siitä selviää vielä ladistikin hengissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1363522Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen402775Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402626Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302545Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232528- 1161885
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3191597Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741508Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3161404- 661258