on minkälainen paikka? Kertokaahan kokemuksia, kiitos... !!
ROIHUVUORI
10
1893
Vastaukset
- Pertsa
Aika kurja paikka! kolkkoja vanhoja kerrostaloja ja ruma ostari. Kuulemani mukaan myös asukkaat ovat mitä sattuu eli meno on kai aika hurjaa ja paljon pahaa olen kuullut Roihuvuoresta puhuttavan. Jos jotain hyvää etsii niin ainakin siellä on hyvä ja halpa tietokoneliike, Mikromaja.
- stadilainen
Vastaat sä asuinpaikkakyselyihin vaan kuulopuheiden perusteella. Haloo pahvi. Nyt en enää ihmettele mistä Helsingin kaupunginosien mustamaalaajat löytyvät. Sunlaisistas ajattelemattomista pahveista, jotka puhuvat kaupunginosista kaikenlaista sontaa. Vielä syvällä rintaäänellä, kuin olisivat siellä itse joskus asuneet. Jos et tunne kaupunginosaa, niin älä sitten lauo tyhmiä kommenttejas niistä. Muuten mikä kaupunginosa-gallup tää keskustelufoorumi on. Käykää tutustumassa paikkaan mistä ootte kiinnostunu. Kannattaa käydä eri vuorokauden aikoina ja myös eri viikonpäivinä. Siitä muodostuu jo jonkinlainen kuva mistä on kyse. Jos pään sisällä mitään liikkuu, ni asuinpaikka kannattaa valita sen mukaan mikä fiilis siitä lähtee heti ensinäkemältä. Toisia inhoo jo heti kättelyssä mut toisista pitää. Et silleen. Kesän aikana on hyvä tutustua stadiin. Hypätkää dösään ja tehkää pieni kierros. Se kannattaa. Yllätytte miten hyvä ja kaunis kaupunki Helsinki on. Täältä löytyy jokaiselle jotain.
- Pertsa
stadilainen kirjoitti:
Vastaat sä asuinpaikkakyselyihin vaan kuulopuheiden perusteella. Haloo pahvi. Nyt en enää ihmettele mistä Helsingin kaupunginosien mustamaalaajat löytyvät. Sunlaisistas ajattelemattomista pahveista, jotka puhuvat kaupunginosista kaikenlaista sontaa. Vielä syvällä rintaäänellä, kuin olisivat siellä itse joskus asuneet. Jos et tunne kaupunginosaa, niin älä sitten lauo tyhmiä kommenttejas niistä. Muuten mikä kaupunginosa-gallup tää keskustelufoorumi on. Käykää tutustumassa paikkaan mistä ootte kiinnostunu. Kannattaa käydä eri vuorokauden aikoina ja myös eri viikonpäivinä. Siitä muodostuu jo jonkinlainen kuva mistä on kyse. Jos pään sisällä mitään liikkuu, ni asuinpaikka kannattaa valita sen mukaan mikä fiilis siitä lähtee heti ensinäkemältä. Toisia inhoo jo heti kättelyssä mut toisista pitää. Et silleen. Kesän aikana on hyvä tutustua stadiin. Hypätkää dösään ja tehkää pieni kierros. Se kannattaa. Yllätytte miten hyvä ja kaunis kaupunki Helsinki on. Täältä löytyy jokaiselle jotain.
Olen sentään aika monta kertaa käynyt Roihuvuoressa ja aina siellä on ollut jonkin verran jotain ihme tyyppiä liikkeellä (tai sitten minulla on ollut aina sattumaa). Sitä en osaa sanoa millasta porukkaa taloissa asuu, en edes sitä mitä omassa taloyhtiössäni, omaa rappua lukuunottamatta. Itse ilmeisesti asut Roihuvuoressa jos alueen kerta paremmin tunnet niin annappa sitten kysyjälle selvä vastaus millainen Roihuvuori on. Sitä paitsi tämä on minun mielipide, sinun mielestäsi vaikka Jakomäki voi olla suomen paras lähiö/asuinpaikka. Helsingin kauneudestakin voi olla eri mielipiteitä, onhan Helsinki omalla tavallaan ihan kaunis (varsinkin kesällä) mutta on täällä paljon rumaakin. Keskusta on kyllä ihan kaunis ulkonäöltään/rakenteelta mutta en nyt kovin kauniiksi voi vaikka Roihuvuoren ostarin seutua sanoa, sori vaan. Näin yleisesti ottaen minun mielestäni huom MINUN MIELESTÄNI Itä-Helsinki ei nyt ole sitä parasta aluetta mitä pääkaupunkiseudulta löytyy, olen enemmän Länsi-ihminen vaikka idässä asunkin näin väliaikaisesti opiskeluajan (halvemmat vuokrat). Toki idässäkin on kivoja alueita, Laajasalo, Marjaniemi, Tammisalo, Puotila jne ja huonoja alueita on sitten länsisuunnalla kuten Kannelmäki ja Espoossa vaikka Espoon keskuksen seutu. Olen kierrellyt aika paljon pääkaupunkiseutua ja pystyn kyllä aika hyvin sanomaan minkä näköistä asutusta missäkin on ja sen millasta porukkaa kadulla liikkuu joten ihan pelkkien kuulopuheiden perusteella en mitään sano. Kyllä täällä on ihmisillä taysi oikeus kysellä mielipiteitä kaupungiosista. Joku voi vaikka tulla Rovaniemeltä opiskeleen ja tuskin sellainen henkilö lähtee vain varta vasten etukäteen katselemaan millainen paikka joku Roihuvuori tai vastaava on. Sitä paitsi ei bussilla kannata Helsinkiä katsella, paremmin näkee kun hyppää pyörän selkään, voi kiertää tällöin myös pienempiä katuja.
- EX - ROIHUUUORELAINEN
SILLOIN SE OLI RAUHALLINEN PAIKKA. JOTAIN OLISIN KUULLUT ETTÄ YLÄ - ROIHUVUORELLA ON HURJAA MAINETTA. MUTTA MUUTEN MÄKIN OON IHASTUNUT NYT AS VARTIOKYLÄSSÄ SIIHEN.
- Pertti
Ei kummonen. Ei idän paskin paikka mutta aika ankea kaikesta huolimatta. Luontoa hyvin vähän, toisin kuin monessa muussa paikassa idässä. Unelias sekakäyttäjien, köyhien ja eläkeläisten asuinalue. Huonot julkiset liikenneyhteydet.
- pitkään
70-luvulla siellä,oli rauhallinen väljästi
rakennettu paikka. Nyt muistuttaa harlemia...- pippuri
mä asun roihikassa... täällä on kaksi puolta, alaroihika ja yläroihika. ennen asuin alhaalla, siellä luontoa ja urheilukenttä ja mukavia lapsiperheitä!! yläroihikassa asuu kaikenikäisiä, vähän vanhuksia, jonkin verran nuoria ja useita keski-ikäisiä. kaunis kirkko löytyy sieltä, mutta ostari on tylsä näky. siellä spurgut juopottelee, mutta roihikassa enemmän hyvää kuin pahaa, todellakin!!
- joooaåppappapa
haistakaa vittu hohohoho
- ee
Ostarin kioski ryöstetään pari kertaa kuukaudessa, muutaman liikaa ottaneita löytyy makaamasta nurmialueilta. Ihan mukava koulu sieltä kaiken keskeltä kuitenkin löytyy, myös urheilukenttää ja hyvät liikenneyhteydet.
- Se.
Roihuvuori on sittemmin rauhoittunut kun muutin pois sieltä, olin sekakäyttäjien kanssa usein kirkon takana piikittämässä suoneeni ja nautimme sekalaista seurakuntaa olevia päihdyttäviä etanolipitpoisia aineita.
Tappelut, ryöstelyt ja muu häiritsevä käytös lähes loppui 80-90 luvun vaihteessa.
Kannabistakaan ei saa nykyään enää kasvattaa siellä kirkon takana.
Ihmis-ulosteet, oksennus ja virtsa ei ole enää ongelma.
Vertatkin näkee enään elokuvissa.
Poliisi ja uskovaisvoittoinen enemmistö voitti ja otti niskalenkin meistä laitapuolen kulkijoista.
Nyttemmin, vanhentuneena ja terveyteni lähes menettäneenä voin vain muistella niitä köyhiä aikoja täällä karibianmeren lämmössä. Lännessä odottaa Meksiko ja idässä florida. Kumpaan lähtisi?
Ottakaa huikka tentusta kunniakseni. Minä puolestani nostan teille maljan ja sytytän aidon kuubalaisen, itse hakemani sikarin teidän kunniaksenne!
Nyt , kellon ollessa noin 6 aamulla teen aamupesun ja laitan automaattiohjauksen kohti tuntematonta.. Roihuvuori? Paikka jossa on taikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835