Se vertaa itseään ja elämäänsä aina lähiympäristöönsä. Onko minulla varmasti yhtä paljon kaikkea, kuin naapurillani?
Moni pitkäaikaistyötön olisi kuningas jossain köyhässä maassa, mutta silti suurinosa heistä tekee itsemurhan. Kaikki on niin suhteellista ja ihminen ei ole koskaan onnellinen.
Ihmiselle ei riitä mikään
5
158
Vastaukset
- Hyvin menee
Sanotaanhan että hyvin menee kun ei vertaa. Joten älä vertaa! Ei tavaran määrä tee ihmistä onnelliseksi vaan muu elämän sisältö.
- ÄläMuutaSano
Pitäisi olla onnellinen siitä mitä itsellään jo on, eikä hamuamassa heti sitä mitä toisella on.
- Tutut
Kateellinen en osaa olla. En ole vieläkään sisäistänyt sitä miten paljon kateutta on olemassa. Kolhuja olen saanut ja taas unohtanut. Ilkeys ja kateus luulisi nakertavan ihmisen loppuun nopeasti.
Pitkäaikaistyöttömän itsemurhan en kyllä katso olevan kateutta. Tai no juu hän voi olla kadehtittu koska ei tarvitse olla palkkatyössä.
Moni kyllä tekee mieluummin töitä ja syö vatsansa täyteen kuin on kadehtinnan kohteessa kotona nälissään. - JK
NINKÖ
- Kylmät kädet
Itse elän erittäin askeettisesti ja olen suorastaan mestari säästämään erilaisissa asioissa, kuten ruoka, kulutustavarat, vaatteet jne. Eli tulen hyvin toimeen pelkällä toimeentulotuella, enkä osaa olla kateellinen kenenkään iPodeille, Maceille ja Audeille tai merkkivaatteille.
Uskallan jopa väittää, että perustoimeentulotuki on liian suuri, mutta ymmärrän toki, ettei Suomesta varmasti löydy kovin paljon kaltaisiani ihmisiä, jotka niistävät nenänsäkin samaan vessapaperin palaan monta kertaa, kunnes se ei enää pysy kasassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755