Ihmiselle ei riitä mikään

Kylmät kädet

Se vertaa itseään ja elämäänsä aina lähiympäristöönsä. Onko minulla varmasti yhtä paljon kaikkea, kuin naapurillani?

Moni pitkäaikaistyötön olisi kuningas jossain köyhässä maassa, mutta silti suurinosa heistä tekee itsemurhan. Kaikki on niin suhteellista ja ihminen ei ole koskaan onnellinen.

5

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

Sanotaanhan että hyvin menee kun ei vertaa. Joten älä vertaa! Ei tavaran määrä tee ihmistä onnelliseksi vaan muu elämän sisältö.

• ÄläMuutaSano

Pitäisi olla onnellinen siitä mitä itsellään jo on, eikä hamuamassa heti sitä mitä toisella on.

• Tutut

Kateellinen en osaa olla. En ole vieläkään sisäistänyt sitä miten paljon kateutta on olemassa. Kolhuja olen saanut ja taas unohtanut. Ilkeys ja kateus luulisi nakertavan ihmisen loppuun nopeasti.
      Pitkäaikaistyöttömän itsemurhan en kyllä katso olevan kateutta. Tai no juu hän voi olla kadehtittu koska ei tarvitse olla palkkatyössä.
      Moni kyllä tekee mieluummin töitä ja syö vatsansa täyteen kuin on kadehtinnan kohteessa kotona nälissään.

• JK

NINKÖ

• Kylmät kädet

Itse elän erittäin askeettisesti ja olen suorastaan mestari säästämään erilaisissa asioissa, kuten ruoka, kulutustavarat, vaatteet jne. Eli tulen hyvin toimeen pelkällä toimeentulotuella, enkä osaa olla kateellinen kenenkään iPodeille, Maceille ja Audeille tai merkkivaatteille.

Uskallan jopa väittää, että perustoimeentulotuki on liian suuri, mutta ymmärrän toki, ettei Suomesta varmasti löydy kovin paljon kaltaisiani ihmisiä, jotka niistävät nenänsäkin samaan vessapaperin palaan monta kertaa, kunnes se ei enää pysy kasassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4368
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      148
      3139
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2458
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      48
      2370
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      2025
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1606
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1602
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      153
      1445
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe