Ihmiselle ei riitä mikään

Kylmät kädet

Se vertaa itseään ja elämäänsä aina lähiympäristöönsä. Onko minulla varmasti yhtä paljon kaikkea, kuin naapurillani?

Moni pitkäaikaistyötön olisi kuningas jossain köyhässä maassa, mutta silti suurinosa heistä tekee itsemurhan. Kaikki on niin suhteellista ja ihminen ei ole koskaan onnellinen.

5

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

Sanotaanhan että hyvin menee kun ei vertaa. Joten älä vertaa! Ei tavaran määrä tee ihmistä onnelliseksi vaan muu elämän sisältö.

• ÄläMuutaSano

Pitäisi olla onnellinen siitä mitä itsellään jo on, eikä hamuamassa heti sitä mitä toisella on.

• Tutut

Kateellinen en osaa olla. En ole vieläkään sisäistänyt sitä miten paljon kateutta on olemassa. Kolhuja olen saanut ja taas unohtanut. Ilkeys ja kateus luulisi nakertavan ihmisen loppuun nopeasti.
      Pitkäaikaistyöttömän itsemurhan en kyllä katso olevan kateutta. Tai no juu hän voi olla kadehtittu koska ei tarvitse olla palkkatyössä.
      Moni kyllä tekee mieluummin töitä ja syö vatsansa täyteen kuin on kadehtinnan kohteessa kotona nälissään.

• JK

NINKÖ

• Kylmät kädet

Itse elän erittäin askeettisesti ja olen suorastaan mestari säästämään erilaisissa asioissa, kuten ruoka, kulutustavarat, vaatteet jne. Eli tulen hyvin toimeen pelkällä toimeentulotuella, enkä osaa olla kateellinen kenenkään iPodeille, Maceille ja Audeille tai merkkivaatteille.

Uskallan jopa väittää, että perustoimeentulotuki on liian suuri, mutta ymmärrän toki, ettei Suomesta varmasti löydy kovin paljon kaltaisiani ihmisiä, jotka niistävät nenänsäkin samaan vessapaperin palaan monta kertaa, kunnes se ei enää pysy kasassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe