Ihmiselle ei riitä mikään

Kylmät kädet

Se vertaa itseään ja elämäänsä aina lähiympäristöönsä. Onko minulla varmasti yhtä paljon kaikkea, kuin naapurillani?

Moni pitkäaikaistyötön olisi kuningas jossain köyhässä maassa, mutta silti suurinosa heistä tekee itsemurhan. Kaikki on niin suhteellista ja ihminen ei ole koskaan onnellinen.

5

195

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

Sanotaanhan että hyvin menee kun ei vertaa. Joten älä vertaa! Ei tavaran määrä tee ihmistä onnelliseksi vaan muu elämän sisältö.

• ÄläMuutaSano

Pitäisi olla onnellinen siitä mitä itsellään jo on, eikä hamuamassa heti sitä mitä toisella on.

• Tutut

Kateellinen en osaa olla. En ole vieläkään sisäistänyt sitä miten paljon kateutta on olemassa. Kolhuja olen saanut ja taas unohtanut. Ilkeys ja kateus luulisi nakertavan ihmisen loppuun nopeasti.
      Pitkäaikaistyöttömän itsemurhan en kyllä katso olevan kateutta. Tai no juu hän voi olla kadehtittu koska ei tarvitse olla palkkatyössä.
      Moni kyllä tekee mieluummin töitä ja syö vatsansa täyteen kuin on kadehtinnan kohteessa kotona nälissään.

• JK

NINKÖ

• Kylmät kädet

Itse elän erittäin askeettisesti ja olen suorastaan mestari säästämään erilaisissa asioissa, kuten ruoka, kulutustavarat, vaatteet jne. Eli tulen hyvin toimeen pelkällä toimeentulotuella, enkä osaa olla kateellinen kenenkään iPodeille, Maceille ja Audeille tai merkkivaatteille.

Uskallan jopa väittää, että perustoimeentulotuki on liian suuri, mutta ymmärrän toki, ettei Suomesta varmasti löydy kovin paljon kaltaisiani ihmisiä, jotka niistävät nenänsäkin samaan vessapaperin palaan monta kertaa, kunnes se ei enää pysy kasassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      67
      2297
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      228
      2210
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1498
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      23
      1308
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1252
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1210
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      124
      1208
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      969
    9. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      969
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      77
      922
    Aihe