Minun 7 koneissani ja Vistoissa on ollut aina valinta "pienentää" kovalevy 2 osioon Windowsin sisällä, ja nyt haluaisin antaa 1TB kovalevystä tällä vähän vanhemmalla XP-koneella jotain 300-400 GB toiseen osioon. Miten siis jaan 2 osioon, kun en itse levynhallinnasta tälläistä optiota löytänyt kuten Vistassa tai 7assa, olisi kätevä, koska tämä kone tulee todennäköisesti pian päivitetyksi 7aan, ja olisi kätevämpää säilöä tarpeelliset tuolla toisella osiolla kuin käyttää tätä "Jätä kansio windows.old" tapaa.
2 osiota?
Miten?
2
110
Vastaukset
- Miten?
Ja tarpeeksi isoa tikkua ei löydy, kun näin aluun sinne menisi yli 100 gigan edestä tavaraa, eikä ole erillistä kovalevyä. Näihin tiedostoihin kuuluisi Steam sen pelit, monia dokumentteja ja muuta tarpeellista softaa yms.
- vk.
Gparted-live-cd sisältää mm Gparted-ohjelman, jolla voi muuttaa levyosioiden kokoa dataa menettämättä ja luoda uusia osioita erilaisilla tiedostojärjestelmillä, esim ntfs.
Goolella sen löytää. Lataa ja polta levy, ja käynnistä sillä tietokoneesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1991947
- 711696
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91411- 741078
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191944- 67911