Käyttöönottopäivä vai vuosimalli???

Blondi91_

Kumpaako voi käyttää? Rekkariote sanoo käyttöönottopäiväksi 00.00.1992. Joten eikös se meinaa sitä, että auto on tehty -91 vuonna? Ja niin vuosimalli olisi 1991. Vai voiko auton muka tehdä juuri vuoden vaihteessa sekunnilleen? Voiko siinä vuosimallia kysyessä sanoa 91 vai pitääkö sanoa 92 ??

17

1780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

      -eiköhän tämä nyt liity siihen, että jos käyttöönotto päivämäärää ei ole merkitty rekisteriotteeseen, katsastus tapahtuu rekisterinumeron viimeisen numeron perusteella!

      -sellaista päivämäärä ei ole olemassa kuin: "00.00.1992" -kyseessä on tilastotekninen juttu...........

      • Tyhmä Blondi 2

        Ja mikä on autossa koiranluu... Vai käytetäänkö autoissa todella koiranluita,sellaisia mitä koirat pureskelevat.


    • ....................
      • jfwoiegjireogjior

        noista päätöksistä päätellen ei ole ihme että autojen myynti-ilmoitukset eivät pidä paikkaansa, niissä saadaan valehdella niin auton varusteetu kuin vuosimallikin ja jos joku jaksaa riitauttaa niin kuluttajaviranomainen vähättelee virheitä ja korkeintaan suosittaa korvata jotain pikkupoikien karkkirahoja vastaavia summia.

        Tällaisenaan koko kuluttajaviranomainen joutaa lakkauttaa hyödyttömänä viemästä verovaroja, näyttää vielä puolustavan enemmän yritysten harjoittamia kepulikonsteja. Ilmeisesti oikeus on otettava omiin käsiin ja lähdettävä oikaisemaan huijauksia kättä pidemmän kanssa... tai palkattava venäjältä asiamiehiä...


    • Aito Blondi ?

      Miksi muuten blondi ajattelee noin monimutkaisesti?

      Väittäisin, että aloittaja on huijari.
      Sama jannu, vai liekkö jammu, aloittelee täällä jatkuvasti näitä uusia ketjuja sarjassamme typerät kysymykset.

      Mene j peilin eteen ja sano riittävän hitaasti itsellesi: Hankin itselleni uuden elämän!

    • V.Araosa

      Käyttöönottopäivällä ei ole merkitystä esimerkiksi valitessa autoon oikeanlaista männänpalautinjousta. Sehän on saattanut vaihtua nimenomaan vuosimalliin 92, vaikka auto on otettu käyttöön jo 91. Lisäksi joku autoliikkeessä seissyt 91 vuosimallin auto on saatettu rekistöröidä vasta 92. Jos näihin kumpaankin ostaa em.jousen käyttöönottopäivän mukaan, niin saa molemmilla kerroilla väärän osan.

      Eli vuosimalli on se mikä ratkaisee.

      • Vai olisko se

        kuitenkin mallivuosi eikä vuosimalli. Mallivuoden -92 auto on saatettu valmistaa jo kesällä-91.


    • Tuskin he saavat auton rakennettua sekunnissa. Toisekseen, kun kello lyö 00.00 (yleisemmin 24.00) seuraava sekunttiviisarin liike on jo seuraavaa päivää.

      Toisekseen, auton osat on rekennettu sinun tapauksessa vuonna -91 tai -90

    • Auto on otettu käyttöön -92. Jos se on otettu loppuvuodesta, niin se saattaa periaatteessa olla jo seuraavaa mallia, mutta toisaalta taas se saattaa olla seissyt jo maahantuojalla pari vuotta, jolloin se voi olla valmistettu vaikka -90. Itselläkin ollut Alfa, joka oli rekisteröity -91 lopussa, mutta lähtenyt tehtaalta jo -88. Manselainen autokauppias myy sitä -92 rekisteröityä varmuuden vuoksi aina -93 mallisena, mutta varaosakauppias monen yrityksen jälkeen myy siihen -89 mallin osat!

      • kokemusta on'

        Toikin on automyyjien ikivanhaa kikkailua, missä pitää olla ostajan vaan tarkkana.
        Liikkeeseen tullessa -91, ei voi hyvittää kuin vähän, mutta seuraavalle ostajalle myytäessä " vähän ajettu, -92 mallinen, siisti, ollut papin rouvalla saaressa"
        Vaadi siis aina nähdä auton paperit ennenkuin allekirjoitat mitään.


      • Blondi91_

        Kiitos vastauksesta. Vaikea vaan sanoa, kun tälle mallille ei ole koskaan ollut Suomeen maahantuojaa.. USA-kärry kyseessä ja kun tilasin yhtä anturia US-Partsilta, niin sanoivat sarjanumeron mukaan vuosimallin olevan 92. Kuitenkaan tämä heidän lähettämänsä anturi ei ollut sopiva autooni.


      • 2+7
        Blondi91_ kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Vaikea vaan sanoa, kun tälle mallille ei ole koskaan ollut Suomeen maahantuojaa.. USA-kärry kyseessä ja kun tilasin yhtä anturia US-Partsilta, niin sanoivat sarjanumeron mukaan vuosimallin olevan 92. Kuitenkaan tämä heidän lähettämänsä anturi ei ollut sopiva autooni.

        Huon trolli... jos käyttöönottopäivä on vuonna 1992, niin voihan se vuosimalli olla vaikka 1982, jos se on ensin seissyt 10 vuotta varastossa.


      • Juudas Käkriäinen
        2+7 kirjoitti:

        Huon trolli... jos käyttöönottopäivä on vuonna 1992, niin voihan se vuosimalli olla vaikka 1982, jos se on ensin seissyt 10 vuotta varastossa.

        Osuit naulan kantaan: Audi-liike myy JOHTAJIEN lausuntojen mukaan autoja
        siten, että tarjouksiin merkitään VUOSIMALLI- sarakkeeseen kayttöönottopäivämäärä, jolloin auto voi olla valmistettu kertomallasi
        mainitulla tavalla.

        Lähettäkäämme viestäjä tuonne Saksanmaalle ja kertokaamme sinne Suomen
        AUDIEN myyntipisteiden KIKKAILUSTA, joka on autonostajien HUIJAUSTA.
        Saattaa käydä niin, että KIKKAILU loppuu lyhyeen ja joutuvat myyymään Audien
        myynnin sijasta luudanvarsia.


    • wejfiorejwgeoirj

      Mistä saa tietää auton valmistuspäivämäärän? Myyjäkään sitä ei ainakaan omaehtoisesti kerro uuttakaan autoa ostaessa.

      • Sarjanumero

        .

        Sarjanumero kertoo valmistuspäivän

        .


    • ....,,,,

      Kyllä se valmistuspäivä on lähempänä luovutuspäivää kuin tilauspäivää.
      Tarkkuus riittänee.

      • Juudas Käkriäinen

        Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe