Kirjoitin tälle palstalle jo vuosia, vuosia sitten aloituksen, jossa viittasin 300:an Vanhan testamentin Messias-profetiaan, jotka toteutuivat Jeesuksen elämässä. Nyt, kun hain aloitusta, niin kas kummaa, sitäpä ei löydykään enää. Voi tietysti olla niinkin, etten vain osannut hakea oikein.
Laitetaan uusiksi. Messiah revealed-sivustolla on listattu 300 Vanhassa testamentissa mainittua profetiaa siitä, kuka ja minkälainen tulisi Messias olemaan. Kyseiset maininnat on kirjoitettu muistiin aikana ennen Kristusta. Vertailukohdiksi otetaan Uuden testamentin maininnat Jeesuksen elämästä, jotka siis on kirjoitettu jälkeen Kristuksen.
Tässäpä näitä olisi, englannin kielen taitoisille. Sivuston joutaisi kyllä kääntämään suomeksikin, jos jollain viitseliäisyyttä siihen on.:
http://www.messiahrevealed.org/
300 toteutunutta profetiaa.
17
145
Vastaukset
- Ingenjör_81
Voin suositella aiheeseen liittyvää teol. toht. Ken Johssonin kirjoittamaa 10€ kirjaa, joka listaa ja käy läpi 500 Raamatun profetiaa toteutumis järjestyksessään läpi.
Ancient Prophecies Revealed
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=143825346X
Haastattelu: http://www.youtube.com/watch?v=oZK6QOE62s0
Merkittävempiä Jeesukseen liittyviä profetioita on Danielin 70 vuosiviikon profetia, joka ennusti PÄIVÄLLEEN Messiaan teloittamisen (ristiinnaulitsemisen), koska arkeologisesti voidaan todistaa tuo kirja ainakin syntyneen 300 eKr!
Juutalaisten olisi pitänyt kyetä laskemaan tämä Jeesuksen mainitsema päivä juuri tuosta profetiasta, mutta koska he eivät sitä osanneet ja missasivat mahdollisuutensa, Hän kirosi heidät.
"Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu. Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta; ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut." - Jeesus, Luuk. 19:42-44 - Huomauttelia
Olisi vakuuttavampaa, jos jotakin ennustettaisiin vaihteeksi etukäteen eikä vasta jälkeenpäin.
- tuhat ja yksi
Hei !
Otettaisiinko yksi toteutunut profetia käsittelyyn, niin minäkin pääsisin sanomaan minkä vuoksi se ei ole toteutunut !
Siis yks kerrallaan kiitos!
Olettehan huomanneet ettei kaikki uskovien selitykset käy yksiin ja olen valmis keskustelemaan esim, Danielin kirjaan liittyvistä tulkinnoista joita uskovat ovat kehitelleet tuhat erilaista ja minä olen vain yhden tulkinnan varassa , Danielin unet, ja jos sen pystytte torppaamaan tuhannella valhellenne niin , silloin en esitä mitään muuta vaan se on loppu sitten .
Olisi varmaan herkullinen paikka pistää tuhat ja yksi nimim, maanrakoon. - Ingenjör_81
tuhat ja yksi kirjoitti:
Hei !
Otettaisiinko yksi toteutunut profetia käsittelyyn, niin minäkin pääsisin sanomaan minkä vuoksi se ei ole toteutunut !
Olettehan huomanneet ettei kaikki uskovien selitykset käy yksiin ja olen valmis keskustelemaan esim, Danielin kirjaan liittyvistä tulkinnoista joita uskovat ovat kehitelleet tuhat erilaista ja minä olen vain yhden tulkinnan varassa , Danielin unet, ja jos sen pystytte torppaamaan tuhannella valhellenne niin , silloin en esitä mitään muuta vaan se on loppu sitten .
Olisi varmaan herkullinen paikka pistää tuhat ja yksi nimim, maanrakoon.Kun ihmisisellä on tuollainen asenne, ei hän usko edes että asutaan Suomessa, vaan kääntää senkin jollakin tavalla ympäri, joten profetioiden laittaminen on turhaa, kun ihminen ei niistä ymmärrä eikä ole Henkeä avaamassa.
Ja kun näyttää siltä, että tämä kyseinen henkilö ei ymmärrä mitä on raamatullinen profetia, joka ei siis ole (välttämättä) mikään ennustettu tapahtuma päivällä X joka tapahtuu kerran ja yhdellä tavalla, vaan näillä profetioilla on monta ulottuvuutta ja ne voidaan tulkita monella tavalla, kunhan tulkinnat eivät ole ristiriidassa toisiensa. Jo Jeesus kertoi tästä esimerkin Danielin kirjan "hävityksen kauhistuksesta", joka oli jo tapahtunut ennen Jeesusta, mutta Antiokus Epifanes oli vain esitäyttymys profetialle.
"Hevoselle ruoska, aasille suitset, tyhmille vitsa selkään! Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin. Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi." - Sananl. 26:3-5
Joten en tuhlaa aikaani tällaisiin tapauksiin tämän enempää laittamalla tähän profetioita Raamatusta, kun niitä löytyy vaikka tuolta 40 lopunajan merkkiä -ketjusta. - tuhat ja yksi
Ingenjör_81 kirjoitti:
Kun ihmisisellä on tuollainen asenne, ei hän usko edes että asutaan Suomessa, vaan kääntää senkin jollakin tavalla ympäri, joten profetioiden laittaminen on turhaa, kun ihminen ei niistä ymmärrä eikä ole Henkeä avaamassa.
Ja kun näyttää siltä, että tämä kyseinen henkilö ei ymmärrä mitä on raamatullinen profetia, joka ei siis ole (välttämättä) mikään ennustettu tapahtuma päivällä X joka tapahtuu kerran ja yhdellä tavalla, vaan näillä profetioilla on monta ulottuvuutta ja ne voidaan tulkita monella tavalla, kunhan tulkinnat eivät ole ristiriidassa toisiensa. Jo Jeesus kertoi tästä esimerkin Danielin kirjan "hävityksen kauhistuksesta", joka oli jo tapahtunut ennen Jeesusta, mutta Antiokus Epifanes oli vain esitäyttymys profetialle.
"Hevoselle ruoska, aasille suitset, tyhmille vitsa selkään! Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin. Vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettei hän itseänsä viisaana pitäisi." - Sananl. 26:3-5
Joten en tuhlaa aikaani tällaisiin tapauksiin tämän enempää laittamalla tähän profetioita Raamatusta, kun niitä löytyy vaikka tuolta 40 lopunajan merkkiä -ketjusta."Joten en tuhlaa aikaani tällaisiin tapauksiin tämän enempää laittamalla tähän profetioita Raamatusta, kun niitä löytyy vaikka tuolta 40 lopunajan merkkiä -ketjusta."
En ole talutusnuorassasi, olen tullut näyttämään valheesi.
Et ole käsittänyt "hävityksen kauhistustasi" ns, oikein , mutta häpeä ei olekkaan minun vaan se on sinun häpeäsi.
Niinpä olenkin kehoittanut kysymään jos ja kun en osaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä.
Uskonharhaiselle selittäminen on mahdottomuus, niin kauan kun hän uskoo luomaansa jumalkuvaan, omaksumaansa uskonkäsitteeseen ja jos tahtoo olla toisten yläpuolella.
Moni vaeltaa harhauskomuksiensa kanssa hautaan saakka oman ylpeytensä,sukunsa ylpeyden ja oman asemansa turvaamisen tähden.
Sinäkin olet valinnut saman tien kun Jouko Pihokin on valinnut, hänkään ei voi myöntää ettei osittainkaan toteutunutta profetiaa ole hänen kokoelmissaan .
Sinä taas ole lopunajan käsitteen ymmärtänyt täysin väärin ja siksi mainostamat 40 lopunajan merkkiäkin ovat hölyn pölyä! - porinpojka
tuhat ja yksi kirjoitti:
"Joten en tuhlaa aikaani tällaisiin tapauksiin tämän enempää laittamalla tähän profetioita Raamatusta, kun niitä löytyy vaikka tuolta 40 lopunajan merkkiä -ketjusta."
En ole talutusnuorassasi, olen tullut näyttämään valheesi.
Et ole käsittänyt "hävityksen kauhistustasi" ns, oikein , mutta häpeä ei olekkaan minun vaan se on sinun häpeäsi.
Niinpä olenkin kehoittanut kysymään jos ja kun en osaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä.
Uskonharhaiselle selittäminen on mahdottomuus, niin kauan kun hän uskoo luomaansa jumalkuvaan, omaksumaansa uskonkäsitteeseen ja jos tahtoo olla toisten yläpuolella.
Moni vaeltaa harhauskomuksiensa kanssa hautaan saakka oman ylpeytensä,sukunsa ylpeyden ja oman asemansa turvaamisen tähden.
Sinäkin olet valinnut saman tien kun Jouko Pihokin on valinnut, hänkään ei voi myöntää ettei osittainkaan toteutunutta profetiaa ole hänen kokoelmissaan .
Sinä taas ole lopunajan käsitteen ymmärtänyt täysin väärin ja siksi mainostamat 40 lopunajan merkkiäkin ovat hölyn pölyä!Pari asiaa jotka sinun pitäisi jos mahdollista, käsittää nimimerkki tuhat ja yksi.
Matt.13
10 Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Miksi sinä puhut heille vertauksin?"
11 Jeesus vastasi: "Siksi, että te olette saaneet oppia tuntemaan taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta he eivät.
13 Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä.
14 Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus: -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
Ymmärrätkö mitä tämä tarkoittaa?
Raamattu on täynnä salaisuuksia jotka eivät aukea uskosta osattomille, ennenkuin ihminen tulee uskoon ja Jumala alkaa aukaisemaan sanaansa vähitellen.
Luuk.10
21 Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
22 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Ei kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
Huomaa että Jeesus on lihaksi tullut sana, hän on Jumalan ilmoitus itsestään.
Isä ja poika ovat yhtä, ja jos sinä et tunne Jumalaa et sinä myöskään ymmärrä hänen sanaansa, vaikka osaisit Raamatun ulkoa etu-ja takaperin.
Ihminen ei itsessään pysty millään käsittämään Jumalan sanaa ja sen salaisuuksia, ellei Jumala itse sitä hänelle aukaise.
Sinun on turha kuvitella ymmärtäväsi, ennenkuin nöyrryt ja huudat herraa avuksesi.
Kuvittele tilanne jossa näät ensimmäistä kertaa elämässäsi tuhansia palapelin palasia maassa, sitten isäsi tulee ja sanoo sinulle: "Tässä on maailman kaunein ja mahtavin kuva koko maailmasta"
Sinä katsot maahan ja näet vain palasia, et tiedä mitä niillä pitäisi tehdä, kääntelet ja tutkit niitä mutta et näe muutakuin tuhansia erinäköisiä palasia sekaisin maassa.
Mutta koska uskot isääsi sanot hänelle: Isä ole kiltti ja näytä minulle miten tässä voi olla se kuva.
Ja niin isäsi alkaa kokoamaan palapeliä kanssasi ja pala kerrallaan kuva alkaa muodostua ja kaunistua.
Rukoile Herraa että hän ilmoittaisi itsensä sinulle!
psalm.119
130 Kun sinun sanasi avautuu, se valaisee, tyhmäkin saa siitä ymmärrystä. - porinpojka
porinpojka kirjoitti:
Pari asiaa jotka sinun pitäisi jos mahdollista, käsittää nimimerkki tuhat ja yksi.
Matt.13
10 Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Miksi sinä puhut heille vertauksin?"
11 Jeesus vastasi: "Siksi, että te olette saaneet oppia tuntemaan taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta he eivät.
13 Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä.
14 Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus: -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö. Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
Ymmärrätkö mitä tämä tarkoittaa?
Raamattu on täynnä salaisuuksia jotka eivät aukea uskosta osattomille, ennenkuin ihminen tulee uskoon ja Jumala alkaa aukaisemaan sanaansa vähitellen.
Luuk.10
21 Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
22 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Ei kukaan muu kuin Isä tiedä, kuka Poika on. Eikä sitä, kuka Isä on, tiedä kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
Huomaa että Jeesus on lihaksi tullut sana, hän on Jumalan ilmoitus itsestään.
Isä ja poika ovat yhtä, ja jos sinä et tunne Jumalaa et sinä myöskään ymmärrä hänen sanaansa, vaikka osaisit Raamatun ulkoa etu-ja takaperin.
Ihminen ei itsessään pysty millään käsittämään Jumalan sanaa ja sen salaisuuksia, ellei Jumala itse sitä hänelle aukaise.
Sinun on turha kuvitella ymmärtäväsi, ennenkuin nöyrryt ja huudat herraa avuksesi.
Kuvittele tilanne jossa näät ensimmäistä kertaa elämässäsi tuhansia palapelin palasia maassa, sitten isäsi tulee ja sanoo sinulle: "Tässä on maailman kaunein ja mahtavin kuva koko maailmasta"
Sinä katsot maahan ja näet vain palasia, et tiedä mitä niillä pitäisi tehdä, kääntelet ja tutkit niitä mutta et näe muutakuin tuhansia erinäköisiä palasia sekaisin maassa.
Mutta koska uskot isääsi sanot hänelle: Isä ole kiltti ja näytä minulle miten tässä voi olla se kuva.
Ja niin isäsi alkaa kokoamaan palapeliä kanssasi ja pala kerrallaan kuva alkaa muodostua ja kaunistua.
Rukoile Herraa että hän ilmoittaisi itsensä sinulle!
psalm.119
130 Kun sinun sanasi avautuu, se valaisee, tyhmäkin saa siitä ymmärrystä.Tässä vielä käytännön esimerkki Raamatusta.
Apt.8
27 Filippos lähti sinne. Juuri silloin sitä tietä tuli mahtava etiopialainen hoviherra, eunukki, joka hoiti Etiopian kuningattaren eli kandaken koko omaisuutta. Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla [Ps. 68:32; Sef. 3:10]
28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
29 Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä."
30 Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään.
Tämä hoviherra etsi Jumalaa ja tutki hänen sanaansa nöyrin mielin, niinpä Herra vastasi ja lähetti Filippoksen hänen reitillensä.
32 Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä: -- Niin kuin lammas hänet vietiin teuraaksi, niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä, ei hänkään suutansa avannut. [Jes. 53:7,8]
33 Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.
34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
Nyt kun Jumala ilmoitti itsensä hänellä ja hän alkoi ymmärtää kirjoituksia, niin hän uskoi ja innostui niin paljon että hän halusi että hänet kastetaan heti.
Hänen kauttaan kristinusko myös levisi etiooppiaan. - tuhat ja yksi
porinpojka kirjoitti:
Tässä vielä käytännön esimerkki Raamatusta.
Apt.8
27 Filippos lähti sinne. Juuri silloin sitä tietä tuli mahtava etiopialainen hoviherra, eunukki, joka hoiti Etiopian kuningattaren eli kandaken koko omaisuutta. Hän oli käynyt Jerusalemissa pyhiinvaellusmatkalla [Ps. 68:32; Sef. 3:10]
28 ja oli nyt palaamassa kotiin, istui vaunuissaan ja luki profeetta Jesajan kirjaa.
29 Henki sanoi Filippokselle: "Mene lähemmäs ja pysyttele vaunujen vieressä."
30 Filippos juoksi vaunujen luo, ja kuullessaan miehen lukevan profeetta Jesajaa hän sanoi: "Sinä kyllä luet, mutta mahdatko ymmärtää?"
31 Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään.
Tämä hoviherra etsi Jumalaa ja tutki hänen sanaansa nöyrin mielin, niinpä Herra vastasi ja lähetti Filippoksen hänen reitillensä.
32 Kohta, jota hän kirjasta luki, oli tämä: -- Niin kuin lammas hänet vietiin teuraaksi, niin kuin karitsa, joka on ääneti keritsijänsä edessä, ei hänkään suutansa avannut. [Jes. 53:7,8]
33 Kun hänet alennettiin, hänen tuomionsa otettiin pois. Kuka voi laskea hänen jälkeläistensä määrän? Hänen elämänsä otetaan pois maan päältä.
34 Hoviherra sanoi Filippokselle: "Voisitko sanoa, kenestä profeetta puhuu, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
35 Filippos rupesi puhumaan, aloitti tuosta kirjoitusten kohdasta ja julisti miehelle evankeliumia Jeesuksesta.
36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" [
37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
Nyt kun Jumala ilmoitti itsensä hänellä ja hän alkoi ymmärtää kirjoituksia, niin hän uskoi ja innostui niin paljon että hän halusi että hänet kastetaan heti.
Hänen kauttaan kristinusko myös levisi etiooppiaan.Riivatutopit ovat vaikuttaneet kristinopin syntyyn !
Jes53:7,8. Kertoo muusta kuin Jeesus Nasaretilaisesta !
Mutta uskonnossa yhdistyy mielikuvitelma ja mytölogoa , niistä muodostuu usko ja uskontotuus uskossa totuus on vain illuusio kuvitelmissa .
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
Siihen maailmanaikaan niitä Jumalia oli mm, hallitsijat.
Ja tänä maailmanaikana uskontohörhöt ovat profeettoja. - porinpojka
tuhat ja yksi kirjoitti:
Riivatutopit ovat vaikuttaneet kristinopin syntyyn !
Jes53:7,8. Kertoo muusta kuin Jeesus Nasaretilaisesta !
Mutta uskonnossa yhdistyy mielikuvitelma ja mytölogoa , niistä muodostuu usko ja uskontotuus uskossa totuus on vain illuusio kuvitelmissa .
Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
Siihen maailmanaikaan niitä Jumalia oli mm, hallitsijat.
Ja tänä maailmanaikana uskontohörhöt ovat profeettoja.Sinä perustat oppisi ja elämänkatsomuksesi omiin päätelmiisi.
Minä perustan elämänkatsomukseni ja oppini Raamatun ilmoitukseen.
Senkuin kerrot omat näkemyksesi, mutta jos lainaat Raamatun sanaa niin sinun pitää myös pystyä perustelemaan väitteesi Raamatun sanalla.
Muuten väittämäsi raukeaa tyhjiin koska ne ovat vain sinun omia päätelmiäsi. tuhat ja yksi kirjoitti:
Hei !
Olisi varmaan herkullinen paikka pistää tuhat ja yksi nimim, maanrakoon.Linkittämälläni sivustolla on yksi paha virhe. Vaikka se näyttää jokaisen eri profetian omana sivunaan, se ei kuitenkaan millään tavalla anna niille sivuille omaa, identifioitua osoitettaan, vaan kaikki näkyvät aina vain sen yhden ja saman yläotsikon alla, joka on
http://www.messiahrevealed.org/
Tästä johtuen joudun nyt kopioimaan sivustolta suoraan yhden esimerkin, vaikkapa tämän, vaikka on siellä sitten vielä 299 muutakin:
Profetia:
Psalm 102:25-27a
" 25 Of old hast thou laid the foundation of the earth: and the heavens are the work of thy hands. 26 They shall perish, but thou shalt endure: yea, all of them shall wax old like a garment; as a vesture shalt thou change them, and they shall be changed: 27 But thou art the same, and thy years shall have no end."
Toteutuminen:
Colossians 1:17
"And he is before all things, and by him all things consist."
Hebrews 1:10-12
" 10 And, Thou, Lord, in the beginning hast laid the foundation of the earth; and the heavens are the works of thine hands: 11 They shall perish; but thou remainest; and they all shall wax old as doth a garment; 12 And as a vesture shalt thou fold them up, and they shall be changed: but thou art the same, and thy years shall not fail."
Hebrews 13:8
"Jesus Christ the same yesterday, and to day, and for ever."
Minä osaan englantia erittäin hyvin, mutta en ala tulkiksi. Ymmärrät varmaan itsekin, mitä tuossa sanotaan ajalta ennen Kristusta, ja miten se toteutui aikana jälkeen Kristuksen.- Ingenjör_81
porinpojka kirjoitti:
Sinä perustat oppisi ja elämänkatsomuksesi omiin päätelmiisi.
Senkuin kerrot omat näkemyksesi, mutta jos lainaat Raamatun sanaa niin sinun pitää myös pystyä perustelemaan väitteesi Raamatun sanalla.
Muuten väittämäsi raukeaa tyhjiin koska ne ovat vain sinun omia päätelmiäsi.Juuri näiin. Ja Raamattu ei avaudu, ellei tunne henkilökohtaisesti sen kirjoittajaa - Pyhää Henkeä. Uskosta osattomalla on mahdotonta ymmärtää Raamattua, koska hänen lihallinen luontonsa ei sitä salli, koska tuolloin ihminen on vielä saatanan suunnitelmassa (Ef. 2:2). Tämän tiedän siitä, että olin itse pitkään nimikristitty ja muka yritin lukea Raamattua, mutta en siitä mitään tajunnut. Sitten kun tulin uudestisynnyin ja Pyhä Henki tuli asumaan minuun, niin Raamattu on ollut kuin eri kirja.
"Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." - 2. Piet. 1:20-21 - Totuudet julki
porinpojka kirjoitti:
Sinä perustat oppisi ja elämänkatsomuksesi omiin päätelmiisi.
Muuten väittämäsi raukeaa tyhjiin koska ne ovat vain sinun omia päätelmiäsi.Niinpä ja Sanan mukaan puhe rististä on hullutus heille , jotka kadotukseen joutuvat.
- tuhat ja yksi
Kannattaisi laittaa yksi sellainen jonka itsekkin ymmärrät !
- Jochanan Buchanan
Itse asiassa noista reilusta 300 messiasprofetiasta vasta 1/3 on toteutunut Jeesuksen ensimmäisessä tulemuksessa ja loput 2/3 toteutuu vasta Hänen toisessa tulemuksessaan.
No ei minun käsittääkseni. Kyllä tuon luettelon tarkoituksena on osoittaa nimenomaan ne VT:n profetiat, jotka jo ovat toteutuneet. Onhan VT:ssä sitten tietysti myös muita profetioita, jotka kuvaavat Messiaan toista tulemista.
- Jochanan Buchanan
Basker kirjoitti:
No ei minun käsittääkseni. Kyllä tuon luettelon tarkoituksena on osoittaa nimenomaan ne VT:n profetiat, jotka jo ovat toteutuneet. Onhan VT:ssä sitten tietysti myös muita profetioita, jotka kuvaavat Messiaan toista tulemista.
En oo perehtyny lähteisiis, mut ootkos varmistanu sen, että ensimmäinen ja toinen tulemus on eroteltu niissä?
Jochanan Buchanan kirjoitti:
En oo perehtyny lähteisiis, mut ootkos varmistanu sen, että ensimmäinen ja toinen tulemus on eroteltu niissä?
Olen aika varma. Katso itse. Sivuston aiheet ovat nimeltään:
The Pre-Existence of the Messiah The Messiah Would Come for All People
The Messiah Would be God Incarnate The Messiah's Mission Would be Salvation
The Messiah Would be the Son of God The Messiah Would Be Betrayed
The Time of the Messiah's Coming The Messiah Would be Abandoned
The Genealogy of the Messiah The Messiah Would be Despised
The Birth and Childhood of the Messiah The Messiah Would be Judged
The Forerunner of the Messiah The Messiah Would be Rejected
The Attributes of the Messiah The Messiah Would Suffer Greatly
Events During the Messiah's Ministry The Crucifixion of the Messiah
The Messiah Would Perform Miracles The Resurrection & Victory of the Messiah
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1471111- 511102
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601065Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo73853Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu44817Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55798Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54745Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54740KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71701- 32672