Pääsin testaamaan maahantuojan yksilöä (diesel-automaatti). Päällimmäisenä jäi mieleen sisätilojen avaruus - tilaa on mukavasti. Varustelu (LTZ) tasolla on erittäin kattava. Ajettavuus on melko normaalia tämän päivän uusille autoille. Ei huono, muttei mitään vau-tunnettakaan tullut. Sähköinen ohjaustehostin on 'kummallinen' mutta auto vie itseään johdonmukaisesti, kunhan kuski ei turhia 'sompaile'. Rengasmelu on varsin huomattavaa - en tullut katsoneeksi ensiasennuskumien valmistajaa, mutta varmaan koreanpoikien omaa tuotantoa. 18 tuumaiset leveät läskit varmaan myös osasyy. Dieselissä on paukkuja nykytyyliin mukavasti -reilun 300 newtonin vääntö kiskaisee auton kivasti liikkeelle ja 6-portainen automaatti vaihtaa sivistyneesti. Hetkellinen kulutusmittari sensijaan antaa välillä mahtavia kulutuslukemia - luulen ettei ole kaikkein piheimpiä autoja, koska TM väitti bensakoneisenkin kulutuksen suureksi.
Mutta.. kymppi hinnasta pois ja ostaisin itsekin tällaisen käyttöautoksi. Muistettakoon, että tämä koreassa kasattu laite on design in Detroit. Sama laite löytyy tismalleen samanlaisena myös www.chevrolet.com -sivuilta, joten tässä ei puhuta Chevy Epican päivitysversiosta vaan kyseessä on kuin onkin ihan uusi (maailman)auto.
Uuden Malibun koeajotunnelmia
31
985
Vastaukset
- Ja hinta?
Mikä oli koeajoyksilön hinta?
- Malibu Insignia
Malibu on Insignialle sisarmalli. Tykkään tosi paljon Insignian farkkumallista ja Malibu jos saa farkun, on varmasti vielä hienompi.
Järkevä tilankäyttö ei ole Insigniassa ollut päällimmäisenä mielessä. Tavaratila on silmämääräisesti sama kuin Cruzen farkussa vaikka mitta kertoo pituutta olevan tilalla pari senttiä enemmän. Tilanne tuskin muuttuu Malibussakaan.
www.chevrolet.fi ei vielä Malibua tunne. - 1USA
16. - 17.11. on ainakin Turun suunnalla Malibuja jälleenmyyjillä esittelyssä.
- 3+18
Eikös tämä Malibu menestynyt hyvin autolehtien vertailuissa? Top5:ssa oli ainakin,
Entäs auton hinta
bensana 38000
dieselinä 43000
huhhuh... kalliimpi kuin Volvo S80, saman hintainen kuin Mercedes C, E-mallikin vain pari tonnia kalliimpi.
Tulemme näkemään rajuja hinnanalenuksia Chevy-myymälöissä vuoden sisälle.- 3+18
"Tulemme näkemään rajuja hinnanalenuksia Chevy-myymälöissä vuoden sisälle."
Eipä mennyt pahasti pieleen tämä ennustus.
- 6fjghf
Epica päällepäin hienompi.
- Automies.
Eipä pitkän kuskin taakse jää polvitilaa enää pitkälle kaverille, se tuli eilen todistettua Startin koeajossa. Ero vaikkapa Optimaan on selkeä, Superbista nyt puhumattakaan. Ja onneton konevalikoima, varsinkin vanhanaikainen bensakone, ei paljoa säväytä. Ja hintaa aivan liikaa.....45 tonnia dieselille kun laskee pakolliset lisät. Ei tosiaan kannata.
- oopelixi
Enpä näe mitään etua Malibun hankkimisesta Cruzeen verrattuna.
- eikä farkkua
Eikä siitä saa edes farkkua. Malibu on tehty samalle pohjalle kuin Insignia, joka on myös sisätiloiltaan aika niukka ulkomittoihin verrattuna. Silti Insignia farkku oli minulle ainoa vaihtoehto Cruzelle. Se on parhaan näköinen Opel koskaan.
- siffa70
malibu nyt 26 donaa että hinta putos sen 13 tonnia
- taisi mennä jo
Niitä ylivuotisia ei montaa ollut.
- siffa70
taisi mennä jo kirjoitti:
Niitä ylivuotisia ei montaa ollut.
no rintajouppi delta auto sekä lähdemäki myy täällä pohjanmaan suunnas ainaki ja kovasti mainostaa
- kjhgfdsd
siffa70 kirjoitti:
no rintajouppi delta auto sekä lähdemäki myy täällä pohjanmaan suunnas ainaki ja kovasti mainostaa
Niin kuin huomaat, niin ei niillä ole sitä autoa. Samaa autoa siis myydään joka paikassa jos se on vielä maahantuojalla jäljellä.
http://www.nettiauto.com/chevrolet/malibu - Malibuja maailmalle
kjhgfdsd kirjoitti:
Niin kuin huomaat, niin ei niillä ole sitä autoa. Samaa autoa siis myydään joka paikassa jos se on vielä maahantuojalla jäljellä.
http://www.nettiauto.com/chevrolet/malibuEipä ole montaa ylivuotista, kun rekisteritilaston mukaan Malibuja ylipäätään ei ole mennyt rekisteriin Suomessa kuin muutama.
Tammi-helmikuun 2013 aikana rekisteröitiin Malibuja huimat 3 kpl. Yksikin tarjouksessa myyty auto edustaa siis 25% kaikista tänä vuonna myydyistä Malibuista!!!
Jos otetaan tarkasteluun paljonko Malibuja rekisteröitiin koko vuonna 2012, näyttää lukema 11 kpl. Että silleen. Liekkö liikkeiden esittelyautoja noistakin suurin, osa ellei kaikki.
Ei ihme, että puhutaan yhdesta tai kahdesta tarjousyksilöstä.
Voipi olla, että Malibun tie jää lyhyeksi Suomessa noilla myyntimäärillä.
http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaan - uusi malli tulossa
Malibuja maailmalle kirjoitti:
Eipä ole montaa ylivuotista, kun rekisteritilaston mukaan Malibuja ylipäätään ei ole mennyt rekisteriin Suomessa kuin muutama.
Tammi-helmikuun 2013 aikana rekisteröitiin Malibuja huimat 3 kpl. Yksikin tarjouksessa myyty auto edustaa siis 25% kaikista tänä vuonna myydyistä Malibuista!!!
Jos otetaan tarkasteluun paljonko Malibuja rekisteröitiin koko vuonna 2012, näyttää lukema 11 kpl. Että silleen. Liekkö liikkeiden esittelyautoja noistakin suurin, osa ellei kaikki.
Ei ihme, että puhutaan yhdesta tai kahdesta tarjousyksilöstä.
Voipi olla, että Malibun tie jää lyhyeksi Suomessa noilla myyntimäärillä.
http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaanMalibusta on tulossa facelift-malli. Uusi keulailme, tilavammat takapenkkiläisten tilat ja ennen kaikkea 1.6 turbo.
Uudella moottorilla kulutus, vero ja siis hinta pienenee ja ajomukavuus on paljon parempaa. Jos moottorista saadaan 200-hv versio Malibuun ja hinta kohdalleen, niin on kiinnostuskin eri luokkaa kuin vanhaa 2.4-litraista kohtaan. Niitä ei olisi koskaan pitänyt edes tuoda Eurooppaan. - Suursuosikki.
Malibuja maailmalle kirjoitti:
Eipä ole montaa ylivuotista, kun rekisteritilaston mukaan Malibuja ylipäätään ei ole mennyt rekisteriin Suomessa kuin muutama.
Tammi-helmikuun 2013 aikana rekisteröitiin Malibuja huimat 3 kpl. Yksikin tarjouksessa myyty auto edustaa siis 25% kaikista tänä vuonna myydyistä Malibuista!!!
Jos otetaan tarkasteluun paljonko Malibuja rekisteröitiin koko vuonna 2012, näyttää lukema 11 kpl. Että silleen. Liekkö liikkeiden esittelyautoja noistakin suurin, osa ellei kaikki.
Ei ihme, että puhutaan yhdesta tai kahdesta tarjousyksilöstä.
Voipi olla, että Malibun tie jää lyhyeksi Suomessa noilla myyntimäärillä.
http://www.trafi.fi/palvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/henkiloautot_merkin_ja_mallin_mukaanNettiautossa on näköjään liikkeiden ilmoituksissa 5 kpl 2013 mallista ajamatonta ja vielä kilvittämätöntä Malibua odottamassa omistajaansa. Se edustaakin miltei puolta koko viime vuoden myyntimäärästä.
- Ei onnistu ei.
uusi malli tulossa kirjoitti:
Malibusta on tulossa facelift-malli. Uusi keulailme, tilavammat takapenkkiläisten tilat ja ennen kaikkea 1.6 turbo.
Uudella moottorilla kulutus, vero ja siis hinta pienenee ja ajomukavuus on paljon parempaa. Jos moottorista saadaan 200-hv versio Malibuun ja hinta kohdalleen, niin on kiinnostuskin eri luokkaa kuin vanhaa 2.4-litraista kohtaan. Niitä ei olisi koskaan pitänyt edes tuoda Eurooppaan.Näin sanottiin viime syksynä Cruze-farmaristakin: Uusi farkkukori, face-liftaus ja vanhan 1,8 myllyn korvaava turbo-moottori räjäyttää pankin! Sitä odotellessa. Samana on pysynyt myyntimäärät ja jopa pienoista laskuakin on näkynyt helmikuussa, kun Cruzeja meni 39 kpl!!
Vielä viime vuonna keskiarvo kuukaudessa oli sentään n. 60 kpl kuukaudessa, mikä sekin on todella kaukana luokan suosikeista.
Ja Cruze nyt kuitenkin kuuluu hintansa ja kokoluokkansa puolesta Suomen ostetuimpaan luokkaan. - wertre
Ei onnistu ei. kirjoitti:
Näin sanottiin viime syksynä Cruze-farmaristakin: Uusi farkkukori, face-liftaus ja vanhan 1,8 myllyn korvaava turbo-moottori räjäyttää pankin! Sitä odotellessa. Samana on pysynyt myyntimäärät ja jopa pienoista laskuakin on näkynyt helmikuussa, kun Cruzeja meni 39 kpl!!
Vielä viime vuonna keskiarvo kuukaudessa oli sentään n. 60 kpl kuukaudessa, mikä sekin on todella kaukana luokan suosikeista.
Ja Cruze nyt kuitenkin kuuluu hintansa ja kokoluokkansa puolesta Suomen ostetuimpaan luokkaan.Aika sen näyttää, miten käy.
Chevroletin myynnistä suurin osa taitaa olla Cruzen turbofarkkua tällä hetkellä, vaikka suomalaiset eivät sitä olekaan vielä kunnolla löytäneet. Vuosien mittaan huippuluokan ajettavuus, hiljaisuus, lämpimyys, kestävyys ja yleinen laadukkuus voivat muuttaa tilanteen, vaikka nopeita muutoksia myynnissä tuskin tulekaan. Ei ainakaan nyt kun automyynti yleisesti on surkeassa tilassa. - 20+15
wertre kirjoitti:
Aika sen näyttää, miten käy.
Chevroletin myynnistä suurin osa taitaa olla Cruzen turbofarkkua tällä hetkellä, vaikka suomalaiset eivät sitä olekaan vielä kunnolla löytäneet. Vuosien mittaan huippuluokan ajettavuus, hiljaisuus, lämpimyys, kestävyys ja yleinen laadukkuus voivat muuttaa tilanteen, vaikka nopeita muutoksia myynnissä tuskin tulekaan. Ei ainakaan nyt kun automyynti yleisesti on surkeassa tilassa.Siinä on syynä tuotteen sukupuu, ei voida vaatia että kyseisen auton historian tuntevat sitä sankoin joukoin alkaisivat ostamaan, keulamerkki ei pelasta.
Halpahan tuo uudeksi on ja sen luulisi houkuttelevan, mutta kun katsoo nettiautossa myynnissä olevien määrää, niin huomaa kuinka pienillä kilometreillä noista on luovuttu. - eipä taida olla
Suursuosikki. kirjoitti:
Nettiautossa on näköjään liikkeiden ilmoituksissa 5 kpl 2013 mallista ajamatonta ja vielä kilvittämätöntä Malibua odottamassa omistajaansa. Se edustaakin miltei puolta koko viime vuoden myyntimäärästä.
Samaa autoahan siellä myydään ilman kuvaa Rinta-Joupin kaikissa liikkeissä.
- 1652345
20+15 kirjoitti:
Siinä on syynä tuotteen sukupuu, ei voida vaatia että kyseisen auton historian tuntevat sitä sankoin joukoin alkaisivat ostamaan, keulamerkki ei pelasta.
Halpahan tuo uudeksi on ja sen luulisi houkuttelevan, mutta kun katsoo nettiautossa myynnissä olevien määrää, niin huomaa kuinka pienillä kilometreillä noista on luovuttu.Halpahan Cruze ei todellakaan ole. Siinä voi olla yksi syy. Halvin turbo 23560.- kun Golf Variantia saa halvimmillaan turbolla 22263.- tonnin hintaetu.
Mutta Chevrolet on Chevrolet ja Cruze on aito laadukas korealainen. Siinä syitä monelle, jotka eivät huonompaan tyydy. - 16+2
1652345 kirjoitti:
Halpahan Cruze ei todellakaan ole. Siinä voi olla yksi syy. Halvin turbo 23560.- kun Golf Variantia saa halvimmillaan turbolla 22263.- tonnin hintaetu.
Mutta Chevrolet on Chevrolet ja Cruze on aito laadukas korealainen. Siinä syitä monelle, jotka eivät huonompaan tyydy.Ei sillä tavalla halpa, mutta Cruzen turbofarmari on halpa, jos vertaa sitä Audi A4 Avantiin tai muihin Cruzea vastaaviin autoihin.
- vee60
1652345 kirjoitti:
Halpahan Cruze ei todellakaan ole. Siinä voi olla yksi syy. Halvin turbo 23560.- kun Golf Variantia saa halvimmillaan turbolla 22263.- tonnin hintaetu.
Mutta Chevrolet on Chevrolet ja Cruze on aito laadukas korealainen. Siinä syitä monelle, jotka eivät huonompaan tyydy.Meillä oli Volvo V60 vakavimpana harkinnassa Cruzen LTZ kanssa. Cruze vei voiton hinnallaan. Ei ollut järkeä maksaa monta tonnia enemmän Volvosta, joka oli vielä selvästi pienempi ja Cruze oli vielä autonakin mukavampi.
- germies
vee60 kirjoitti:
Meillä oli Volvo V60 vakavimpana harkinnassa Cruzen LTZ kanssa. Cruze vei voiton hinnallaan. Ei ollut järkeä maksaa monta tonnia enemmän Volvosta, joka oli vielä selvästi pienempi ja Cruze oli vielä autonakin mukavampi.
Tämä ketju on Malibun koeajosta.
Eiköhän jätetä turhanpäiväinen höpötys muista aiheista tähän. - Golf on tyyriimpi.
1652345 kirjoitti:
Halpahan Cruze ei todellakaan ole. Siinä voi olla yksi syy. Halvin turbo 23560.- kun Golf Variantia saa halvimmillaan turbolla 22263.- tonnin hintaetu.
Mutta Chevrolet on Chevrolet ja Cruze on aito laadukas korealainen. Siinä syitä monelle, jotka eivät huonompaan tyydy."Halpahan Cruze ei todellakaan ole. Siinä voi olla yksi syy. Halvin turbo 23560.- kun Golf Variantia saa halvimmillaan turbolla 22263.- tonnin hintaetu."
Mielenkiintoista vertailua Cruze-porukalta. Toiselta merkiltä otetaan pienempi moottori ja karvalakimpi varustelutaso ja verrataan oman merkin kalliimpaan ja suuremmalla moottorilla olevaan yksilöön.
Kyse on siitä, että Golfia saa muunkin kokoisilla ja monen eri tehoisilla turbokoneilla kuin yhdellä ainoalla. Cruzea ei saa kuin sillä yhdellä ja muut ovatkin antiikkikoneita, joita kukaan vähänkin autoilusta kiinnostunut ei osta.
Jos verrataan reilusti kahta samantasoista ja samankokoisella moottorilla olevaa autoa, eli Golf Variant 1,4 tsi comfortline plussaa ja Cruze 1,4 T STW LTZ eco plussaa, todetaan että Golf on yli pari tonnia kalliimpi.
Golf: 26505 euroa
Cruze: 24490 euroa
Ei sen puoleen, Golf 1,2 variant comforttikin maksaa 25100 euroa, joten sekin on Cruze 1,4 T:tä kalliimpi.
Golfista on tulossa tämän vuoden aikana uusi korimalli, joten nämä ovat vanhempaa mallisukupolvea kuin nykyinen HB.
Golfiin saa automaatiin turbojen yhteyteen, joka nostaa vielä hintaa. Cruzen jos haluaa tomaatilla, hinta nousee, mutta palataan 90-luvun moottoritekniikkaan eli siihen 1,8 litraiseen antiikkipataan. - 16+2
Golf on tyyriimpi. kirjoitti:
"Halpahan Cruze ei todellakaan ole. Siinä voi olla yksi syy. Halvin turbo 23560.- kun Golf Variantia saa halvimmillaan turbolla 22263.- tonnin hintaetu."
Mielenkiintoista vertailua Cruze-porukalta. Toiselta merkiltä otetaan pienempi moottori ja karvalakimpi varustelutaso ja verrataan oman merkin kalliimpaan ja suuremmalla moottorilla olevaan yksilöön.
Kyse on siitä, että Golfia saa muunkin kokoisilla ja monen eri tehoisilla turbokoneilla kuin yhdellä ainoalla. Cruzea ei saa kuin sillä yhdellä ja muut ovatkin antiikkikoneita, joita kukaan vähänkin autoilusta kiinnostunut ei osta.
Jos verrataan reilusti kahta samantasoista ja samankokoisella moottorilla olevaa autoa, eli Golf Variant 1,4 tsi comfortline plussaa ja Cruze 1,4 T STW LTZ eco plussaa, todetaan että Golf on yli pari tonnia kalliimpi.
Golf: 26505 euroa
Cruze: 24490 euroa
Ei sen puoleen, Golf 1,2 variant comforttikin maksaa 25100 euroa, joten sekin on Cruze 1,4 T:tä kalliimpi.
Golfista on tulossa tämän vuoden aikana uusi korimalli, joten nämä ovat vanhempaa mallisukupolvea kuin nykyinen HB.
Golfiin saa automaatiin turbojen yhteyteen, joka nostaa vielä hintaa. Cruzen jos haluaa tomaatilla, hinta nousee, mutta palataan 90-luvun moottoritekniikkaan eli siihen 1,8 litraiseen antiikkipataan.Ei tässä mitään selityksiä ole kukaan kysynyt. Tässä verrattiin halvinta turbofarmaria ja luvut kertovat asuan ilman selityksiä.
Halvin turbo Cruze 23560.-
Halvin turbo Golf 22263.- tonnin hintaetu. - Heh....
16+2 kirjoitti:
Ei tässä mitään selityksiä ole kukaan kysynyt. Tässä verrattiin halvinta turbofarmaria ja luvut kertovat asuan ilman selityksiä.
Halvin turbo Cruze 23560.-
Halvin turbo Golf 22263.- tonnin hintaetu.Vai että halvinta turbofarmaria.
No joo, Cruzella se halvin taitaa olla se ainoa.
Mites sitten se kallein, kumman hinnastosta löytyy se kallein turbofarkku, mieluiten automaatilla. - LTZ.
Heh.... kirjoitti:
Vai että halvinta turbofarmaria.
No joo, Cruzella se halvin taitaa olla se ainoa.
Mites sitten se kallein, kumman hinnastosta löytyy se kallein turbofarkku, mieluiten automaatilla.Siitä vain tutkimaan. Onhan sinulla nyt aikaa kun olet avojaksolla.
- lijykumhgrf
Ei tuolla yli 40 hinnalla dieseltomaatista myydä jatkossakaan noita kakkuloita. Aikansa eläneet bensakoneetkaan ei kuulu tähän päivään. Eli toivon todella että jotain uutta olisi tulossa. Muuten saattaa olla ettei koko mallia täällä kauaa myydä.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875