Tässä ketjussa olisi tarkoitus (lähinnä itselleni, sillä en tiedä ja sen takia kysyn, ja voit "luottaa" ettö kysymyset eivät lopu :) ) katsoa mitä sanovat viisaat eri sanojen merkityksestä, mitä voidaan tietää ja mikä on mutua.
ensimmäiset sanat olkoon seuraavat:
http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H1254&t=KJV
Create = בָּרָא bara' = Luoda
Strong's Number H1254 matches the Hebrew בָּרָא (bara')
http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/lexicon.cfm?Strongs=H6213&t=KJV
Made = עָשָׂה `asah = Tehty
Strong's Number H6213 matches the Hebrew עָשָׂה (`asah)
Onko kyseessä sama "ydin" vai eri ?
miten tämä eroaa, näiden sanojen kohdalla.
Rautalankasta saa ja on suotavaa vääntää :)
mahdolliset linkit, vaikka englannin kielellä (ggrrrhh) on hyvä että voi sen itse tutkia ja omin silmin nähdä.
Kaikki joukolla mukaan :)
Sanojen merkitys, ja erot Hebrea ja Kreikan kielessä.
16
401
Vastaukset
- joo_joo
Tämä ei nyt suoranaisesti liity tuohon aloitukseesi, mutta..
Sana
"Synnytin" - engl. "begotten" - kreikaksi τoύβλo - γεννηθέντα
käytetään seuraavissa jakeissa:
Matt.1:2-16; Luuk.1:57; Joh.8:41: 16:21- ; Ap.7:8,29: 13:33; 2.Tim.2:23; Fil.10; Hebr.1:5; 5:5; 1.Joh.5:1
Myös muissa merkityksissä:
Matt.1:20
Luk.1:13
Luuk.23:29; Gal.4:23
1.Kor.4:15
Matt.1:16; 2:4; Joh.3:4,7; 9:20,32; Ap.7:20; Hebr.11:12; Matt.2:1; 26:24; Mark.14:21; Luuk.1:35; Joh.1:13; 3:3,5,6,8; 9:2,19,34; 16:21; 18:37; Ap.22:3; Room.9:11; Gal-4:23,29; 2.Piet.2:12; 1.Joh.2:29: 3:9; 4:7; 5:1,4,18
Matt.19:12; Ap.22:28; Hebr.11:23
Heprealaiskirje 1
5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?- joo_joo
Siis sana τoύβλo eli γεννηθέντα
on se alkuperäinen sana noissa jakeissa. - joo_joo
Synnyttää - kreikaksi τoύβλo - γεννηθέντα
Föda (frambringa)
Matt.1:2-16; Luuk.1:57; Joh.8:41: 16:21- ; Ap.7:8,29: 13:33; 2.Tim.2:23; Fil.10; Hebr.1:5; 5:5; 1.Joh.5:1
Avlat
Matteus 1
20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä ON SIINNYT, on Pyhästä Hengestä.
Bliiva havande och föda
Luukas 1
13 Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet ON SYNNYTTÄVÄ sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.
Föda barn
Luukas 23
29 Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät OLE SYNNYTTÄNEET, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'.
Galatalaiskirje 4
23 Mutta orjattaren poika OLI SYNTYNYT lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
Föda till liv
1. Korinttolaiskirje 4
15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Föda (frambringa) - kreikaksi τoύβλo - γεννηθέντα
Matteus 1
16 Jaakobille SYNTYI Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Födas
Matteus 1
16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, JOSTA SYNTYI Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
16 Jakob födde Josef, Marias man, och AV HENNE FÖDDES Jesus, som kallas Kristus.
Matteus 2
4 Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
Johannes 3
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana SYNTYÄ? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja SYNTYÄ?"
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy SYNTYÄ uudesti, ylhäältä.
Johannes 9
20 Hänen vanhempansa vastasivat ja sanoivat: "Me tiedämme, että tämä on meidän poikamme ja että hän on sokeana SYNTYNYT;
32 Ei ole maailman alusta kuultu, että kukaan on avannut sokeana SYNTYNEEN silmät.
Apostolien teot 7
20 Siihen aikaan SYNTYI Mooses, ja hän oli Jumalalle otollinen. Häntä elätettiin kolme kuukautta isänsä kodissa.
Heprealaiskirje 11
12 Sentähden SYNTYIkin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti. - joo_joo
joo_joo kirjoitti:
Synnyttää - kreikaksi τoύβλo - γεννηθέντα
Föda (frambringa)
Avlat
Matteus 1
20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä ON SIINNYT, on Pyhästä Hengestä.
Bliiva havande och föda
Luukas 1
13 Mutta enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Sakarias; sillä sinun rukouksesi on kuultu, ja vaimosi Elisabet ON SYNNYTTÄVÄ sinulle pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Johannes.
Föda barn
Luukas 23
29 Sillä katso, päivät tulevat, jolloin sanotaan: 'Autuaita ovat hedelmättömät ja ne kohdut, jotka eivät OLE SYNNYTTÄNEET, ja rinnat, jotka eivät ole imettäneet'.
Galatalaiskirje 4
23 Mutta orjattaren poika OLI SYNTYNYT lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
Föda till liv
1. Korinttolaiskirje 4
15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
Föda (frambringa) - kreikaksi τoύβλo - γεννηθέντα
Matteus 1
16 Jaakobille SYNTYI Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Födas
Matteus 1
16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, JOSTA SYNTYI Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
16 Jakob födde Josef, Marias man, och AV HENNE FÖDDES Jesus, som kallas Kristus.
Matteus 2
4 Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
Johannes 3
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana SYNTYÄ? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja SYNTYÄ?"
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy SYNTYÄ uudesti, ylhäältä.
Johannes 9
20 Hänen vanhempansa vastasivat ja sanoivat: "Me tiedämme, että tämä on meidän poikamme ja että hän on sokeana SYNTYNYT;
32 Ei ole maailman alusta kuultu, että kukaan on avannut sokeana SYNTYNEEN silmät.
Apostolien teot 7
20 Siihen aikaan SYNTYI Mooses, ja hän oli Jumalalle otollinen. Häntä elätettiin kolme kuukautta isänsä kodissa.
Heprealaiskirje 11
12 Sentähden SYNTYIkin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.Född(tt). att f. el. bl.
Matteus 2
1 Kun Jeesus OLI SYNTYNYT Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
Matteus 26
24 Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on kirjoitettu, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei OLISI SYNTYNYT."
Markus 14
21 Niin, Ihmisen Poika tosin menee pois, niinkuin hänestä on kirjoitettu, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan! Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei OLISI SYNTYNYT."
Luukas 1
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä SYNTYY, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Johannes 1
13 jotka eivät OLE SYNTYNEET verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Johannes 3
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei SYNNY uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei SYNNY vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta ON SYNTYNYT, on liha; ja mikä Hengestä ON SYNTYNYT, on henki.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka ON Hengestä SYNTYNYT."
Johannes 9
2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen PITI sokeana SYNTYMÄN?"
19 ja kysyivät heiltä sanoen: "Onko tämä teidän poikanne, jonka sanotte sokeana SYNTYNEEN? Kuinka hän sitten nyt näkee?"
34 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä SYNTYNYT, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.
Johannes 16
21 Kun vaimo SYNNYTTÄÄ, on hänellä murhe, koska hänen hetkensä on tullut; mutta kun hän on SYNNYTTÄNYT lapsen, ei hän enää muista ahdistustaan sen ilon tähden, että ihminen on SYNTYNYT maailmaan.
Johannes 18
37 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä OLEN SYNTYNYT ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni."
Apostolien teot 22
3 "Minä olen juutalainen, SYNTYNYT Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.
Roomalaiskirje 9
11 ja ennenkuin kaksoset OLIVAT SYNTYNEETkään ja ennenkuin olivat tehneet mitään, hyvää tai pahaa, niin-että Jumalan valinnan mukainen aivoitus pysyisi, ei tekojen tähden, vaan kutsujan tähden-
Galatalaiskirje 4
29 Mutta niinkuin lihan mukaan SYNTYNYT silloin vainosi Hengen mukaan SYNTYNYTTÄ, niin nytkin.
2. Pietarin kirje 2
12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään SYNTYNEET eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
1. Johanneksen kirje 2
29 Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, ON hänestä SYNTYNYT.
1. Johanneksen kirje 3
9 Ei yksikään Jumalasta SYNTYNYT tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän ON Jumalasta SYNTYNYT.
1. Johanneksen kirje 4
7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, ON Jumalasta SYNTYNYT ja tuntee Jumalan.
1. Johanneksen kirje 5
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, ON Jumalasta SYNTYNYT; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka ON SYNNYTTÄNYT, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä ON SYNTYNYT.
4 sillä kaikki, mikä ON SYNTYNYT Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
18 Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta SYNTYNYT tee syntiä; vaan Jumalasta SYNTYNYT pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.
Födelse
Matteus 19
12 Sillä on niitä, jotka SYNTYMÄSTÄÄN, äitinsä kohdusta saakka, ovat avioon kelpaamattomia, ja on niitä, jotka ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi, ja niitä, jotka taivasten valtakunnan tähden ovat tehneet itsensä avioon kelpaamattomiksi. Joka voi sen itseensä sovittaa, se sovittakoon."
Apostolien teot 22
28 Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: "Mutta minulla se on SYNTYMÄSTÄNI asti".
Heprealaiskirje 11
23 Uskon kautta pitivät Mooseksen vanhemmat häntä heti hänen SYNTYMÄNSÄ jälkeen kätkössä kolme kuukautta, sillä he näkivät, että lapsi oli ihana; eivätkä he peljänneet kuninkaan käskyä.
[ Vad säger grundtexten - Folke Boberg ]
Luukas 1
35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä SYNTYY, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
1. Johanneksen kirje 5
1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, ON Jumalasta SYNTYNYT; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka ON SYNNYTTÄNYT, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä ON SYNTYNYT.
Tähän ajatus ennen omaa tulkintaa.
Aluksi, ME EMME OLE JUMALALIA !
ja toiseksi, meistä tulee täysin 100% samankaltainen kuin Jeesus ! se on tulevaisuutta mutta ei vielä voimassa.
eli Siemen on kylvetty ja "me tahi Jumala" on raskaana, ja Siemen kasvaa meissä. Jumalan Siemen, eli Jumalan Sana, jonka Jumala on PUHUNUT.
eli Jumala Sanoi, tulkoon valkeus ja valkeus tuli, mistä, hhmm kenties, ei mistään, JUmala sen teki. eli kutsui esiin Omalla Sanalla.
Eli Jumalan Sana on se joka synnyttää.
no, sitten Kirjoituksia.
versio -92
1 Kor 15:47 Ensimmäinen ihminen on maallinen, maasta lähtöisin, toinen ihminen on taivaasta. [Joh. 3:13]
48 Millainen tuo maallinen ihminen oli, sellaisia ovat kaikki maalliset ihmiset, ja millainen tuo taivaallinen ihminen on, sellaisia tulevat olemaan taivaalliset ihmiset.
49 Ja niin kuin me nyt olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen ihmisen kaltaisiksi. [1. Moos. 5:3 | Room. 8:29 ]
Oikea versio, -33/38 :)
1 kor 15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
Nyt, miten tavallinen ihminen, eli normali lapsi tehdään tahi luodaan. äidin kohdussa.
tässä on samaa idea kuin esittämälläni ensimmäisellä kyselyllä, Luotu vai tehty.
Sana, Bara eli Luotu, on usein esillä, kun jotain poikkeusellista ja uutta tehdään,
sana tehdä taas on "normaalia" jo olevaa josta tehdää.
Jumala ei tavallaan luo uutta kun mies ja nainen tekee uuden lapsen vaan se on tekemistä ??
no sama tuo.
nyt, pääidea, ja olen tästä varovainen, ja osin mutua !
Adam, kun tehtiin, oli täydellinen, mutta menetti sen Hengen ja sitten puetiin nahkapäälle, ja taas Jusaari saa sitten miettiä onko tämä sitten farkut ja nakhatakki, mutta sama tuo.
eli se sielu ja olemus puettiin, eli peitettiin, niin ettei alastomuus näkyisi, ihmiselle itselleen eikä toisille ihmisille.
Jumala näkee kaiken aj on turha piiloutua mihinkään omaa peitteeseen.
no, asiaa:
Adam oli siis, synnin jälkeen "normaali" ihminen ja ilman henkeä.
Henki eli elämässä pitävä henki oli ja on kaikissa ihmisissä ja elukoissa.
eli Adamilla ei ollut enää Jumalan Hengeä ja oli ja tuli sitten samanlaiseksi kuin me nyt olemme-
ja sitten toinen Adam eli Jeesus.
Jeesus oli / on Jumala eli Henki.
Mutta nyt Jumala, ele ISÄ on jossain vaiheessa synnytänyt Hänet eli Pojan, eli jälkeläisen.
siis, oma oletus, Sielu oli syntynyt ja sitten maanpäälle tullessaan sain tämän kehon ja samalla saman nahkapuvun mitä oli ja on meillä.
ei siis farkkuja ja nahkatakkia vaan peitteen joka oli Sielun päällä ja peitossa.
Kerran, ilmestys vuorella, Jeesus sitten hetkeksi, muuttui ja Pietari ja kummanit olivat ihmeissään !
Eli Jeesuksen raotettua, tavalla tai toisella, tuli se Kirkkaus eli sielu esille mitä Jeesus on.
No, sitten asiaa:
Nyt tavallinen ihminen on sielu, 1 kor 15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen,:: ja ilman Henkeä
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu";
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
ja sitten kun ihminen tulee uskoo saa tämä toinen Adam "tilaa" eli: 1 kor 15:47 toinen ihminen on taivaasta.
eli Jumalan Henki eli Jeesuksen Sanat jotka ovat ISÄN SANOJA:
Joh. 14:24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Hepr. 2:11 Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
ja 5000 merkkiä täynnä, jatkuu...Eli Jumala on Hän joka pyhittää ja me olemme niitä jotka pyhitetään, eli muista mitä sana pyhä on, erotettu jostain tavallisesta.
Eli nyt ihminen joka on uskossa, on ekas syntynyt ihmiseksi, sieluksi, ja sitten kun tulee uskoo, eli syntyy, syntyy Jumalan Sanasta.
Tässä, omaa mutua .. ole varovainen
Ja nyt varovaisesti, Jumalan lapseksi kuten Jeesus on joskus ennen alkua syntynyt Jumalasta.
no sama tuo, olimme sitten mitä tahansa, meistä tulee Jeesuksen kaltaisia, me emme vielä ole mutta meistä tulee.
Nyt Jeesuksen "tapaus" oli päin vastoin, Hän oli syntynyt joskus ja nyt sielu tarvitsi kehon, eli Maria apua.
ja sitten Jeesus oli täydellinen ihminen sekä Jumala, eli Jumalan Poika.
Nyt siis, käytetään samaa termiä eli syntyä tahi synnyttää, sekä meistä että Jeesuksesta.
Tähän ihanaa tapaukseen myös enkelit halajavat, eli halauvat mutta eivät saa eikä pääse.
ja tästä on eräs enkeli sitten kovin vihainen ja tietää ettei ikinä saa sitä mitä alussa tavoitteli, eli tule Jumalan kaltaiseksi saati yläpuolelle.
Mutta me, me tulemme ja olemme Jumalan kaltaisia.
Jos me olemme syntyneet samasta, samoista läheistä, kuten Herrammme Jeesus.
Muista että Jumalan Pojalla EI OLE NIMEÄ, joka olisi meille ilmoitettu, VAAN nimi JEESUS ON ISÄN NIMI !
ja meistä tulee siis Jeesuksen kaltaisia ???
eli mitä tämä on rautalankasta väännettynä ? ? ? ?
Isän Nimi on : יְהֹוָה (Yĕhovah tahi Yahweh)
Nimi Yeshua tarkoittaa pelastusta. " Se on vanhin nimi sisältäen jumalallisen nimen Yahweh (Jumala) ja tarkoittaa ‘Yahweh on auttaja’ tai ‘Yahweh on pelastus’".
Nyt siis Suomeksi: Yahweh on pelastaja ! Yahweh on parantaja !
http://www.netikka.net/mpeltonen/nimi.htm
ja sitten Psalmi 27:1 Daavidin virsi. Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!
http://www.blueletterbible.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Psa&c=27&v=1#conc/1
No, tämä saattaa olla vaikea asia monelle, mutta ME ollemme syntyneet Jumalasta jonka NIMI on Yahweh
Heprean kielen tuntija Moshe Zew selittää nettisivullaan tätä nimeä:
"Jumalan nimi kirjoitetaan neljällä heprealaisella kirjaimella (YHWH) ja se esiintyy lähes 7000 kertaa Raamatun hepreankielisessä osassa. Nimi on heprealaisen verbin hawah (HWH) "tulla joksikin" kausatiivimuoto ja merkitsee "Hän saattaa tulemaan (joksikin)". Hän siis saattaa itsensä tulemaan aina siksi, mikä on tarpeen, jotta Hänen tarkoituksensa toteutuisivat. Hänestä tulee muun muassa Luoja, Tuomari, Pelastaja ja Elämän Ylläpitäjä täyttääkseen lupauksensa. Tämä verbi on sellaisessa kieliopillisessa muodossa, että se viittaa toimintaan, joka on toteutumassa. Hän siis saattaa itsensä yhä tulemaan lupaustensa täyttäjäksi."
http://www.kolumbus.fi/gematria/
no, sama tuo, MEIDÄN ISÄ ON JUMALA !- joo_joo
Vastavoima kirjoitti:
Eli Jumala on Hän joka pyhittää ja me olemme niitä jotka pyhitetään, eli muista mitä sana pyhä on, erotettu jostain tavallisesta.
Eli nyt ihminen joka on uskossa, on ekas syntynyt ihmiseksi, sieluksi, ja sitten kun tulee uskoo, eli syntyy, syntyy Jumalan Sanasta.
Ja nyt varovaisesti, Jumalan lapseksi kuten Jeesus on joskus ennen alkua syntynyt Jumalasta.
no sama tuo, olimme sitten mitä tahansa, meistä tulee Jeesuksen kaltaisia, me emme vielä ole mutta meistä tulee.
Nyt Jeesuksen "tapaus" oli päin vastoin, Hän oli syntynyt joskus ja nyt sielu tarvitsi kehon, eli Maria apua.
ja sitten Jeesus oli täydellinen ihminen sekä Jumala, eli Jumalan Poika.
Nyt siis, käytetään samaa termiä eli syntyä tahi synnyttää, sekä meistä että Jeesuksesta.
Tähän ihanaa tapaukseen myös enkelit halajavat, eli halauvat mutta eivät saa eikä pääse.
ja tästä on eräs enkeli sitten kovin vihainen ja tietää ettei ikinä saa sitä mitä alussa tavoitteli, eli tule Jumalan kaltaiseksi saati yläpuolelle.
Mutta me, me tulemme ja olemme Jumalan kaltaisia.
Jos me olemme syntyneet samasta, samoista läheistä, kuten Herrammme Jeesus.
Muista että Jumalan Pojalla EI OLE NIMEÄ, joka olisi meille ilmoitettu, VAAN nimi JEESUS ON ISÄN NIMI !
ja meistä tulee siis Jeesuksen kaltaisia ???
eli mitä tämä on rautalankasta väännettynä ? ? ? ?
Isän Nimi on : יְהֹוָה (Yĕhovah tahi Yahweh)
Nimi Yeshua tarkoittaa pelastusta. " Se on vanhin nimi sisältäen jumalallisen nimen Yahweh (Jumala) ja tarkoittaa ‘Yahweh on auttaja’ tai ‘Yahweh on pelastus’".
Nyt siis Suomeksi: Yahweh on pelastaja ! Yahweh on parantaja !
http://www.netikka.net/mpeltonen/nimi.htm
ja sitten Psalmi 27:1 Daavidin virsi. Herra on minun valkeuteni ja autuuteni: ketä minä pelkään! Herra on minun elämäni turva: ketä minä vapisen!
http://www.blueletterbible.org/Bible.cfm?t=KJV&x=0&y=0&b=Psa&c=27&v=1#conc/1
No, tämä saattaa olla vaikea asia monelle, mutta ME ollemme syntyneet Jumalasta jonka NIMI on Yahweh
Heprean kielen tuntija Moshe Zew selittää nettisivullaan tätä nimeä:
"Jumalan nimi kirjoitetaan neljällä heprealaisella kirjaimella (YHWH) ja se esiintyy lähes 7000 kertaa Raamatun hepreankielisessä osassa. Nimi on heprealaisen verbin hawah (HWH) "tulla joksikin" kausatiivimuoto ja merkitsee "Hän saattaa tulemaan (joksikin)". Hän siis saattaa itsensä tulemaan aina siksi, mikä on tarpeen, jotta Hänen tarkoituksensa toteutuisivat. Hänestä tulee muun muassa Luoja, Tuomari, Pelastaja ja Elämän Ylläpitäjä täyttääkseen lupauksensa. Tämä verbi on sellaisessa kieliopillisessa muodossa, että se viittaa toimintaan, joka on toteutumassa. Hän siis saattaa itsensä yhä tulemaan lupaustensa täyttäjäksi."
http://www.kolumbus.fi/gematria/
no, sama tuo, MEIDÄN ISÄ ON JUMALA !"Mutta me, me tulemme ja olemme Jumalan kaltaisia."
2. Tessalonikalaiskirje 2
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. joo_joo kirjoitti:
"Mutta me, me tulemme ja olemme Jumalan kaltaisia."
2. Tessalonikalaiskirje 2
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Mutta emme ennen kuin muutumme Jeesuksen kaltaiseksi.
ja se tapahtuu, Jumalan Sanalla.
tämä kohta on eri juttu.
paha ei ole syntynyt, vaan tehty ! luotu kuten Adam.
Jeesus ja me olemme syntyneet samasta ISÄSTÄ.
Jeesus on meidän VELI !
ja Jumala Kaikkivaltias on ISÄ.
Kirjoitettu on että Jumalan Poika antaa takaisin vallan Isälle, kun kaikki on Pojan jalkojen alle alistettu.
Isä on suurempi kuin Poika-- joo_joo
Vastavoima kirjoitti:
Mutta emme ennen kuin muutumme Jeesuksen kaltaiseksi.
ja se tapahtuu, Jumalan Sanalla.
tämä kohta on eri juttu.
paha ei ole syntynyt, vaan tehty ! luotu kuten Adam.
Jeesus ja me olemme syntyneet samasta ISÄSTÄ.
Jeesus on meidän VELI !
ja Jumala Kaikkivaltias on ISÄ.
Kirjoitettu on että Jumalan Poika antaa takaisin vallan Isälle, kun kaikki on Pojan jalkojen alle alistettu.
Isä on suurempi kuin Poika-"Aluksi, ME EMME OLE JUMALALIA !"
"ja toiseksi, meistä tulee täysin 100% samankaltainen kuin Jeesus !"
"ja sitten Jeesus oli täydellinen ihminen sekä Jumala, eli Jumalan Poika."
"Muista että Jumalan Pojalla EI OLE NIMEÄ, joka olisi meille ilmoitettu, VAAN nimi JEESUS ON ISÄN NIMI !"
- Eikö Salomolla ja Jeesuksella ollut nimi.
- Me siis olemme Futuuri-, eli Liittopreesensjumalia, emmekä preesensjumalia.
- Jeesus siis ei ole Liittoimperfekti-, eikä Preesenskristus, vaan peräti Preesensjumala ja Liittoimperfektijumala.
- Minun pitää kyllä käydä tänään kaupassa ja ostaa hilseshamppoota, ei auta muu.
Jumala sanoo Salomosta, Jeesuksen esi-isästä:
2. Samuelin kirja 7
14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
joo_joo
oletus että halaut tällä kommentilla sanoa ettemme tule Jumalan Pojan kaltaiseksi, eli Jumaliksi ?
On hyvä jos käytät suomen kieltä, eli omituiset sanat sekoittavat pääni.
No, future, aukeaa aika hyvin, mutta preesen tuli tutkia.
eli, jos luit Moshen tulkinnan, Jumalan Nimen, kohdalla olevasta verbistä,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Verbi
no verbi sana on kas omituinen, mutta varmaankin sinä sen käsität.
No, kuitenkin, Jumalan Nimen verbi on "tekemistä, olemista tai tapahtumista"
eli tässä yhteydessä samaa kuin naisen sisällä oleva pieni taimi joka kasvaa.
Eli me kasvamme sen Siemen mukaan ja sen Siemene lain mukaan mikä on tässä Siemenessä itsessään.
Eli Jumalan Sanassa.
Jumala on itse JUMALAN SANA: ja Hän synnytti joskus jälkeläisen ja antoi Hänelle "lainaksi" oman Nimensä, eli Jeesus.
Siis, meistä tulee, ei niin että nyt olisimme, vaan TULEE TULEVAISUUDESSA, 100% Jeesuksen kaltaisia.
senkaltainen kuin Jeesus on, myös me olemme !
Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
1. Kor. 15:49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
2. Kor. 3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Nyt Jumala on Henki, Jumalan Sanat ovat Henki, Jumalan Pojan keho oli tarpeen että me voisimme katsella Häntä.
Joh. 6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Joh 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Eli jos olemme syntyneet Jumalan Sanasta, me kasvamme täyteen mittaan, mikä sitten on Sama kuin meistä TULEE, täydellsiä, eli Jumalan Lapsia ! eli Jumalia !
Voitko tulkinta, miten käsität Jeesuksen Sanat:
Joh. 5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
Minkä elämän Isä antoi Pojalle ??? eikö Hengen kuten tavallinen isä antaa lapselle elämän ?
Me olemme yhtäaikaa, sekä nyt että tulevaisuuteen Jumalan työn kohde eli me kasvamme Jumalaliksi !
ja tulee päivä kun me muutumme täydelleen, pois vanhan aatamin olemuksesta uuden aatamin olemukseen.
Eli kuten pieni vauva kohdussa kasvaa, niin me kasvamme.
Salomolla oli nimi, Jeesuksella on nimi, mutta me emme tiedä mikä tämä nimi on, mutta me saamme sen tietää taivaassa.
Ilm. 3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
tässä on kaksi. pääkohtaa, mihin vastaat, eli Jumalan Nimi, joka on Jeesus, eli YHWH pelastaa.
Tässä on tämä omituinen verbi eli tekee, tahi vaikuttaa.
eli Jumalan pelastava voima on jatkuvasti toiminnassa. olisiko tätä tätä preesens juttua.
Nyt, Kuten varmaan tiedät, Raamatun maailmassa, Nimi on myös valtakirja eli valtuus.
Jumalan Pojalla oli ja on Isän valtakirja ja myös meillä on tämä sama valtakirja.
Eli Jumalan NIMI; tai toisella esikuvalla, Jumalan sinetti sormus.
Sinetti sormus oli ja on kuten nykypäivänä, allekirjoitus oikeus.
Jos on jostain taholta saanut oikeuden toimia "työn-antajan" vallalla ja voimalla, on tämä juuri se "NIMI".
eli kun ennenvanhaan tehtiin sopimuksia, se vahvistettiin sinetillä.
2 sam 7
14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
15 mutta minun armoni ei poistu hänestä, niinkuin minä poistin sen Saulista, jonka minä poistin sinun tieltäsi.
Mitä tässä kerrotaan. miten ilmeni että Saul ei ollut kuten Salomo ?- joo_joo
Kyllä, kyllä.
Ostampahan silti sitä hilseshamppoota.
Minulle Jeesus on Kristus, ei Jumala.
Kirjoitathan sinä silti asiaakin ja mikä tärkeintä, HALUAT ITSE TUTKIA RAAMATTUA ja sille nostan hattua.mitä on kristus eli voideltu ?
ihminen, kunigas, pappi, profeetta ?
mahdollisesti jokin esine voidaan voidella ??
on eri asia sanoa vain kristus, tahi Herra Kristus, eli Messias, eli YHWH Messias.
Nyt lopunaikana on paljon voideltuja, jopa voidetta saa ostaa :)
eli kaikki voivat olla voideltuja,
tässä on myös osa edelliseen, valtuutukseen, eli voideltu on myös voitelun kautta valtuutettu tekemään, "vrikaa" ja siihen Daavid ja Salomo sai voiman.
Tämä voima eli valtuus poistui Saulista.
Mutta lahjaa, eli Kunikuutta Saul ei mennänyt.
Siis Pyhä Henki poistui Saulista !
Nyt Lopunaikana, jos on henkilöitä, jotka ovat syntyneet uudelleen, eli saanneet vallan eli oikeuden, Joh 1:12, mutta myyneet itsensä pahan palvelukseen.
heillä on valta mutta ei Jumalan voimaa, siis mistä he saavat voiman !
No ei kuitenkaan sotketa tätä asiaa tähän, vaan tutkitaan eri sanojen merkitystä, eri tilanteissa.
Jeesus on JUMALA, Jumalan Poika eli esikoinen, sekä kuolleista nousut JUMALAN täydellisen KUVAN esikoinen.
Isä ja Poika on yhtä ja yksi !
tästä juutalaiset suuttuivat, kun Jeesus teki itsensä Jumalaksi !
ja tähän ajatukseen tulee sitten tasa-arvo ja ekumeenia !
- UskoonKuulemisesta
Käskikö Jeesus seuraajiaan sanomaan että "ottakaa nyt Jeesus vastaan "? Ei Hän niin neuvonut,vaan apostolit todistivat Jeesuksen ohjeiden mukaan:
(Apt.) "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi..." Tehtävässään apostolit siteerasivat Kirjoituksia ,ja niin tulee tänäkin päivänä toimia.
Jos on laiska lukemaan Raamattua ,niin huono on Kirjoitusten pohjalta saarnata Kristusta. Puheita voidaan pitää,mutta monet niistä taitavat olla jotain muuta kuin evankeliumia?
Apostoli Johannes kirjoittaa evankeliumissaan menneessä aikamuodossa (Joh.) "..Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,..."
Jeesus kulki sen ajan Israelin maassa Jumalan lähettämänä Messiaana, kunnes Hänet ristiinnaulittiin ja kantoi ristillä niin juutalaisten kuin pakanainkin synnit. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.
Jotka ottivat Hänet vastaan (mm. samariassa ei otettu vastaan ) ja uskoivat Hänen olleen Israelin luvattu Messias niille "..hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,."
Tänä päivänä ei oteta "Jeesusta vastaan "fyysisesti " koska Hän on tällä hetkellä "Isän Jumalan Kaikkivaltiaan oikella puolela taivaissa." , vaan otetaan vastaan (uskotaan ) evankeliumin sanoma Hänestä. Jotkut lainaavat tuota "Joh 1:12" kohtaa asiayhteydestä irroitettuna , josta tehdään sitten joku ihmistekoinen "evankelioimis oppi" ilman Raamatun kontekstiä. Tulisi edes sen verran huomioida tekstiä että siinä kerrotaan mennen aikamuodon tapahtumista. Apostolien julistus koski nykyhetkeä ja tulevaa (Apt.) ".. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Välittömässä asiayhteydessä Johannes kirjoittaa (Joh.)"..Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta...."
Evankeliumin julistajalla tulee olla luottamusta myös kuulijoihin. Jos puhuu yhdellä tavalla ja elää toisella, niin menee uskottavuus myös puheesta.
Miten apostolien evankeliumin julistamisen vaikutuksesta kirjoitetaan? "...Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin.."..."Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä.."
(Apt.)"..Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?" Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta." Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa..."
(Apt.)"..Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset..."
(Apt.)"..Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin, sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.
Silloin Pietari vastasi: "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä..."- sanojen tutkimessa
hhmhm, ihan hyvä mutta jos pidämme tämän ketjun sanojen tutkimessa :)
Kiitos
- UskoonKuulemisesta
nk."ilmestyskirjan " sana "sataneljäkymmentäneljätuhatta" on perusteluilla kerrottu käännösvirheeksi joka tulisi olla " sataneljäkymmentäneljä".
Lyhyt vapaamuotoinen selostus erään messiaanisen juutalaisen kertomana joka tuntee juutalaisen taustan tapahtumasta:
Juutalaisuudessa tunnettu 12 vuotiaiden esikoisnuorukaisten mieheksi tulemisen seremonia Siionin vuorella, eli siis Jerusalemin temppelin sisemmällä pihalla , kaikkein pyhimmän edessä . 12 vuotiaat esikoisnuorukaiset 12:sta sukukunnasta kustakin 12 esikoisnuorukaista .Nuorukaisia oli yhteensä 144. Heidän ikä 12 vuotta on kuukausina 144 kuukautta . Temppelin pihan mitta oli 144 kyynärää (käy ilmi myöhemmin ilm.kirjassa .".. Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta..." ) Johon sopi juuri 144 henkilöä ,eikä 144 tuhatta ihmistä.
Isarelin vanhimmat opettivat heille psalmien laulua ja soittoa em. seremoniassa jota vietettiin pääsiäisen aikoihin. Jeesus ollessaan 12 vuotias osallistui myös em. seremoniaan "esikois nuorukaisena"
(Ilm.)"..Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle, eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat..."- sanojen tutkimessa
hhmhm, ihan hyvä mutta jos pidämme tämän ketjun sanojen tutkimessa :)
Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826614- 1481824
- 1131608
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481049Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41839