Liikennevalot Keravalla!!!!

Autoilija

Hyvin menee, kun Jaakkolassa liikennevalot toimii 33 %:sti!!!! Joka toinen päivä!!! Eikä muuallakaan Keravalla hyvin ja joustavasti. Kenen vitun aivoriihen suunnittelemat??? Nimee kehiin ja parempi jos olis kuva vielä, et pääsis antamaan kommenttia mahdollisesta työpaikan vaihdosta!!!!!

18

1099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jouni

      no, tuskin täältä vastausta saat. Jos haluat nimettömiä kommentteja antaa, niin tee se vaikka tuolla: http://www.kerava.fi/phpbb2/

      tavoittaa oikeat henkilöt paremmin

      • lahtaaja

        Joo, kannattaa vaik kirjotella keravan liikennesuunnitteluosastolle. Mä oon sitä kokeillu, ihan asiallisesti. Ja juuri saman asian takia. Keravalta ei pääse läpi ikinä pysähtymättä kaikiin valoihin. Ei tietoakaan mistään vihreästä aallosta mihinkään suuntaan. Tai sitten toinen ääripää, valot vilkkuu ruuhka-aikaan keltaista..

        Tietystikään kukaan ei edes vaivautunut vastaamaan mokoman pulliaisen sähköpostiin.

        Kyllä keravan kollit osaa asiansa.

        T:Ex-kervolainen


    • Tyhmyyden huipentuma

      Keravalla ei voi ajaa järkevästi valo-ohjattuja reittejä. Täytyy yrittää kiertää valot mahdollisuuksien mukaan: Esim. keskustan 30 km/h alueilla körötellessä voi välttää "kehätien" valot, joista ei – aivan kuten edellä todettua – voi mitenkään selvitä pysähtymättä. Lisääkö tämä liikenneturvallisuutta? Varmasti ei, kun kehätien sijaan tulee ajettua keskustan vilkkaastiliikennöityjä katuja, joissa autot ja kevytliikenne kohtaavat.

      Olettekos kuulleet siitä, että keravalainen liikennesuunnittelija ei itse edes aja autoa (ei korttia)? Kerava on myös siitä hieno paikka, että se on varmasti poikkeus Euroopan mittakaavassakin, sillä Keravalla ei ole yhtään kiertoliittymää saati liikenneympyrää.

      • lepo vaan

        Kerava on niin pieni kaupunki,että iltapäiväruuhkakin kestää 30 min.


      • Tankki tyhjäksi
        lepo vaan kirjoitti:

        Kerava on niin pieni kaupunki,että iltapäiväruuhkakin kestää 30 min.

        Kuka on puhunut mitään ruuhkasta?

        Kysymys on siitä, että liikennevaloissa saa seistä yksin vaikka keskellä yötä, jos aikoo ajaa liikennesääntöjen mukaan! Tyypillisesti eräissä valoristeyksissä vihreillä pääsee kaksi autoa kerrallaan. Monesti näkee, miten kolmas auto ajaa jonon mukana keltaisilla ja joskus neljäs lopulta punaisilla. Mihin tällainen valo-ohjaus perustuu?

        Liekö punainen aalto ja pikaisesti vaihtuvat valot polttoainemyyjien toivomus?


    • ahdullah

      joku helvatin äly kååpiön alku tai pönttö virkamies

    • Keskustaan sitten

      Lähes huvittaa se risteys, jossa suoraan menevillä on vihreä valo mutta oikealle kääntyvät seisoo punaisen valon takia. Ja tosiaan jos on hidas kuski niin kaksi autoa pääsee menemään. Harvoin edes jalankulkijoita väistettävinä. Muissa risteyksissä menee yhtäaikaa suoraan ja oikealle kääntyvät.
      Eli se kukkakaupan risteys keskustan kehällä.

      • red line

        varmaankin sampolankadun ja Sibeliuksenkadun valot, siinä alepan kulmalla, aivan idiootit valot. keravan liikennevalot toimii liikenteen jarruna.


    • noi ne on vinkeiä valoja,sallivat auton mennä ja samaan aikaan jalankulkioille palaa vihreet,jäin viime toukokuussa jaakkolan alepan vieressä auton alle,kiltisti kävelin suojatiellä ,vihreet paloi minulle(9kk sairaalassa,toista vuotta pyörätuolissa)mukavaa oli,jalka ei koskaan toimi,loppuelämän liikunta rajoitteinen

      • Tienkäyttäjä

        Suojatiesäännöistä ja jalankulkijan huomioimisesta säädetään tieliikennelain 32 §:ssä. Tästä huolimatta jalankulkijallakin pitäisi olla sen verran älliä, ettei juokse auton alle. Kumpaanko sattuu enemmän mahdollisessa onnettomuudessa? Tuskin jalankulkijaa lämmittää suojatieonnettomuudessa tieto siitä, että oli oikeassa. Jalankulkija voisi myös miettiä, onko jalankulkijan havaitseminen ylipäänsä mahdollista kaikissa tapauksissa (heijastin?).


    • heijastava kulkija

      Eilen oli vähällä jäädä kaksi ihmistä eri risteyksissä alle. Oli pimeää ja vaikka on katuvaloja niin eipä nuo tummat vaatteet erottuneet kuin vasta siinä ajovalojen edessä eli pari metriä keulasta. Sivuille ei valoa riittänyt eli tosiaan vasta kun ihminen oli ihan edessä. Onneksi ajettiin alinopeutta ja koitettiin tihrustella tuulilasin läpi, kas kun vastaantulijoiden valotkin sopivasti joskus häikäisee ja lisäestää näkyvyyttä.

      Heijastimia, heijastimia ja vielä kerran heijastimia. Ei tee pahaa vaikka olisi heijastin kummallakin sivulla.

      Itse olen laittanut heijastimia kaikkiin takkeihini ja kun on valoisaa niin tungen heijastimet taskuun etteivät katoa. Joihinkin takkeihin olen harsinut tai ommellut heijastinnauhaa. Siltikään en talsi kadulle luottaen, että kaikki kuskit näkee minut.

      Ps. aina pysähdyn jos näen, että joku pyrkii tielle. Jos taas joku kävelee suoraan eteenpäin ja yllättäin ottaa sivuaskeleen ja tulee kadulle eteeni niin toivon, että auto ehtii pysähtyä. Ikävästi monet pyöräilijät kokee olevansa jalankulkijoita. Esim kirjaston takaa tullaan surutta vauhdilla eteen.

      Liikenneympyröitä enemmän niin ei tarvitse kenenkään turhan panttina odotella haamujen kulkevan. Olisinhan saanut nokkakolarin aikaiseksi CM- risteyksessä jos olisin lähtenyt vihreilläni reippaasti liikkeelle. Vähemmän on tilanteita kun ei itsepäisesti pidä oikeuksistaan kiinni.
      Jos taas auto oikeasti pysähtyy suojatien eteen niin hyvät ihmiset, käyttäkää se oikeutenne. Ei ole kivaa siinä pähkäillä, että lähteekö se kävelijä vai ei ja sitten lähdetäänkin molemmat yhtä aikaa ja taas pysähdytään...Ihan turhaa vatkaamista. Ei usein auta, vaikka kädellä osoitan reippaasti, että menehän kävelijä siitä nyt.
      Mutta tosiaan nyt pimeinä iltoina monet pitää kiinni oikeudestaan kulkea lähdes näkymättömänä ja sivuilleen vilkuilematta.
      Pitäisi muuttaa lakia, että heijastimetonta ihmistä sakotetaan liikenteen vaarantamisesta jos tulee joku tilanne.

      • Vastuullinen kuski

        Hyvä kirjoitus! Samaa mieltä. Heijastimia ei näy liikaa liikentessä, vaikka laki edellyttää sitä käyttämään – myös taajamassa.

        Nopeasti kun pähkäilen, vaikuttaa Kerava olevan Etelä-Suomen ainoa kunta, jossa ei ole liikenneympyröitä. Miksi? Esim. Tuusulassa, Hyrylässä ne sujuvoittavat liikennettä. Liikenneympyröissä ei koskaan tarvitse seistä turhaan, ei kulu turhaa energiaa eikä niiden huoltaminen vaadi mitään erityistä verrattuna tavalliseen tiehen.

        Liikenneympyröitä Keravalla ja heijastimet takkeihin!


    • ei pahalla, olen joulumielellä,jos auto ei pysähdy kun olen ylittämmässä katua suojatiellä.ammun,otan 357. magnumin mukaan,tympii sen verran,varokaa(olen tosissani)varmaan pysähtyy

    • rento ellikki

      Sakkoja heijastimettomille. Pyöriin pakolliseksi ajovalot ja heijastimia.

      Ei tarvitse mielenterveyden puolesta oireilla kun miettii asioita hiukan järjelläänkin. Toki voidaan laittaa kaikkiin suojateiden ylityksiin liikennevalot. Kameravalvonta ja sakkoja kaikista virheistä. Tasapuolisesti toki myös autoilijoille ja pyöräilijöille. Kyllä siitä valtion kassaan saadaan tarpeellisia tulojakin.

    • liikenneympyröitä

      Keravan liikenne toimi todella hienosti, kun nykyistä valojärjestelmää "paranneltiin" vuosi pari sitten ja käytössä olivat väliaikaiset liikenneympyrät esim. kehätien mäen päällä. Liikenteen ruuhkautumineb alkoi heti kun "valoparannukset" saatiin tehtyä ja väliaikainen liikenneympyrä purettua. Kalevasta jos tulee, niin noin 75km/h mittarivauhdilla kerkeää vihreään aaltoon, joka loppuu sitten sinne kukkatalolle. Yleisimmin tulee nykyään ajettua keskustan läpi jotta ei tarvitse joka valoihin pysähtyä.

    • kylki kipeänä

      Lainaan tätä ketjua.

      Kun tullaan asemansillan suunnalta risteykseen, josta suoraan menee Citymarkettiin ja vasemmalle Savion suuntaan.
      Aiemmin vain vasemmalta kaistalta pääsi kääntymään Saviolle päin ja suoraan mentiin sittariin, mutta nyt lähiaikoina on muutettu liikennejärjestystä ja kahdelta kaistalta saa kääntyä vasemmalle eli sinne Saviolle päin. Toisto auttaa joskus ;)

      Ei ole mitenkään harvinaista, että kun olen siinä oikealla kaistalla ja käännyn vasemmalle niin kohta joku yrittää tulla vasemmasta kyljestä sisälle kun yrittävät tulla oikealle kaistalle vanhan kaavan mukaan vasta/heti risteyksen jälkeen. Moni muu on sanonut samaa.
      Moni ajaa siis vanhan muistin mukaan eli vasemmalta kaistalta kihytellään ja sitten havitellaan käännyttyään sitä oikeaa kaistaa. Sitten ollaan ihmeissään kun siellä oikealla kaistalla olikin jo joku.

      En sitten tiedä olisko auttanut sellainen kyltti, että liikennejärjestyksen muutos tai jotain?

      • Yllättynyt autoilija

        Hei, kiitos huomiosta. Olen ajanut Keravalla nyt kolmisen vuotta aktiivisesti. Huomasin tässä eräänä päivänä tullessani aseman suunnasta Prisman ohi saman paikan ja kyltin, joka on tien yläpuolella. Kyltti salli kääntymisen vasemmalle myös oikeanpuoleiselta kaistalta, vaikka tiemerkinnässä oikeata kaistaa saa ajaa vain suoraan. Ilmeisesti tämä on muuttunut, sillä olen ollut siinä käsityksessä, että vain vasemmanpuoleiselta kaistalta saa kääntyä vasemmalle Savion suuntaan.

        Jokin tiedotus olisi ollut hyödyllinen, kuten kirjoittaja yllä viittasi.


      • ex-keravalainen
        Yllättynyt autoilija kirjoitti:

        Hei, kiitos huomiosta. Olen ajanut Keravalla nyt kolmisen vuotta aktiivisesti. Huomasin tässä eräänä päivänä tullessani aseman suunnasta Prisman ohi saman paikan ja kyltin, joka on tien yläpuolella. Kyltti salli kääntymisen vasemmalle myös oikeanpuoleiselta kaistalta, vaikka tiemerkinnässä oikeata kaistaa saa ajaa vain suoraan. Ilmeisesti tämä on muuttunut, sillä olen ollut siinä käsityksessä, että vain vasemmanpuoleiselta kaistalta saa kääntyä vasemmalle Savion suuntaan.

        Jokin tiedotus olisi ollut hyödyllinen, kuten kirjoittaja yllä viittasi.

        Löytyy se kaistamerkki sieltä tienpinnastakin oikealla kaistalla eli suoraan ja vasemmalle mahdollistettu kääntyminen oli muuten tuo risteys silloin uutukaisena vuona miekka ja kivi samoin kuin nykyään silloinen muutos tuli siitä kun joku "fiksu" unohti ne anturit sieltä kaistan asfaltin alta , joku yö odotellut silloin valojen vaihtumista ja kantapään kautta opittu siksi se se pelkkä suoraan ajomahdollisuus nämä muutamat vuodet.

        Eikös liikennemerkit ole seurattaviksi tehty on kiva paikka muuten härnätä kun eivät tajua muuttuneita järjestelyjä (tolloja ja sokeita) järjestyksen saa itse valita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      347
      8709
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2561
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2338
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1532
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1381
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1217
    Aihe