Liikennevalot Keravalla!!!!

Autoilija

Hyvin menee, kun Jaakkolassa liikennevalot toimii 33 %:sti!!!! Joka toinen päivä!!! Eikä muuallakaan Keravalla hyvin ja joustavasti. Kenen vitun aivoriihen suunnittelemat??? Nimee kehiin ja parempi jos olis kuva vielä, et pääsis antamaan kommenttia mahdollisesta työpaikan vaihdosta!!!!!

18

1075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jouni

      no, tuskin täältä vastausta saat. Jos haluat nimettömiä kommentteja antaa, niin tee se vaikka tuolla: http://www.kerava.fi/phpbb2/

      tavoittaa oikeat henkilöt paremmin

      • lahtaaja

        Joo, kannattaa vaik kirjotella keravan liikennesuunnitteluosastolle. Mä oon sitä kokeillu, ihan asiallisesti. Ja juuri saman asian takia. Keravalta ei pääse läpi ikinä pysähtymättä kaikiin valoihin. Ei tietoakaan mistään vihreästä aallosta mihinkään suuntaan. Tai sitten toinen ääripää, valot vilkkuu ruuhka-aikaan keltaista..

        Tietystikään kukaan ei edes vaivautunut vastaamaan mokoman pulliaisen sähköpostiin.

        Kyllä keravan kollit osaa asiansa.

        T:Ex-kervolainen


    • Tyhmyyden huipentuma

      Keravalla ei voi ajaa järkevästi valo-ohjattuja reittejä. Täytyy yrittää kiertää valot mahdollisuuksien mukaan: Esim. keskustan 30 km/h alueilla körötellessä voi välttää "kehätien" valot, joista ei – aivan kuten edellä todettua – voi mitenkään selvitä pysähtymättä. Lisääkö tämä liikenneturvallisuutta? Varmasti ei, kun kehätien sijaan tulee ajettua keskustan vilkkaastiliikennöityjä katuja, joissa autot ja kevytliikenne kohtaavat.

      Olettekos kuulleet siitä, että keravalainen liikennesuunnittelija ei itse edes aja autoa (ei korttia)? Kerava on myös siitä hieno paikka, että se on varmasti poikkeus Euroopan mittakaavassakin, sillä Keravalla ei ole yhtään kiertoliittymää saati liikenneympyrää.

      • lepo vaan

        Kerava on niin pieni kaupunki,että iltapäiväruuhkakin kestää 30 min.


      • Tankki tyhjäksi
        lepo vaan kirjoitti:

        Kerava on niin pieni kaupunki,että iltapäiväruuhkakin kestää 30 min.

        Kuka on puhunut mitään ruuhkasta?

        Kysymys on siitä, että liikennevaloissa saa seistä yksin vaikka keskellä yötä, jos aikoo ajaa liikennesääntöjen mukaan! Tyypillisesti eräissä valoristeyksissä vihreillä pääsee kaksi autoa kerrallaan. Monesti näkee, miten kolmas auto ajaa jonon mukana keltaisilla ja joskus neljäs lopulta punaisilla. Mihin tällainen valo-ohjaus perustuu?

        Liekö punainen aalto ja pikaisesti vaihtuvat valot polttoainemyyjien toivomus?


    • ahdullah

      joku helvatin äly kååpiön alku tai pönttö virkamies

    • Keskustaan sitten

      Lähes huvittaa se risteys, jossa suoraan menevillä on vihreä valo mutta oikealle kääntyvät seisoo punaisen valon takia. Ja tosiaan jos on hidas kuski niin kaksi autoa pääsee menemään. Harvoin edes jalankulkijoita väistettävinä. Muissa risteyksissä menee yhtäaikaa suoraan ja oikealle kääntyvät.
      Eli se kukkakaupan risteys keskustan kehällä.

      • red line

        varmaankin sampolankadun ja Sibeliuksenkadun valot, siinä alepan kulmalla, aivan idiootit valot. keravan liikennevalot toimii liikenteen jarruna.


    • noi ne on vinkeiä valoja,sallivat auton mennä ja samaan aikaan jalankulkioille palaa vihreet,jäin viime toukokuussa jaakkolan alepan vieressä auton alle,kiltisti kävelin suojatiellä ,vihreet paloi minulle(9kk sairaalassa,toista vuotta pyörätuolissa)mukavaa oli,jalka ei koskaan toimi,loppuelämän liikunta rajoitteinen

      • Tienkäyttäjä

        Suojatiesäännöistä ja jalankulkijan huomioimisesta säädetään tieliikennelain 32 §:ssä. Tästä huolimatta jalankulkijallakin pitäisi olla sen verran älliä, ettei juokse auton alle. Kumpaanko sattuu enemmän mahdollisessa onnettomuudessa? Tuskin jalankulkijaa lämmittää suojatieonnettomuudessa tieto siitä, että oli oikeassa. Jalankulkija voisi myös miettiä, onko jalankulkijan havaitseminen ylipäänsä mahdollista kaikissa tapauksissa (heijastin?).


    • heijastava kulkija

      Eilen oli vähällä jäädä kaksi ihmistä eri risteyksissä alle. Oli pimeää ja vaikka on katuvaloja niin eipä nuo tummat vaatteet erottuneet kuin vasta siinä ajovalojen edessä eli pari metriä keulasta. Sivuille ei valoa riittänyt eli tosiaan vasta kun ihminen oli ihan edessä. Onneksi ajettiin alinopeutta ja koitettiin tihrustella tuulilasin läpi, kas kun vastaantulijoiden valotkin sopivasti joskus häikäisee ja lisäestää näkyvyyttä.

      Heijastimia, heijastimia ja vielä kerran heijastimia. Ei tee pahaa vaikka olisi heijastin kummallakin sivulla.

      Itse olen laittanut heijastimia kaikkiin takkeihini ja kun on valoisaa niin tungen heijastimet taskuun etteivät katoa. Joihinkin takkeihin olen harsinut tai ommellut heijastinnauhaa. Siltikään en talsi kadulle luottaen, että kaikki kuskit näkee minut.

      Ps. aina pysähdyn jos näen, että joku pyrkii tielle. Jos taas joku kävelee suoraan eteenpäin ja yllättäin ottaa sivuaskeleen ja tulee kadulle eteeni niin toivon, että auto ehtii pysähtyä. Ikävästi monet pyöräilijät kokee olevansa jalankulkijoita. Esim kirjaston takaa tullaan surutta vauhdilla eteen.

      Liikenneympyröitä enemmän niin ei tarvitse kenenkään turhan panttina odotella haamujen kulkevan. Olisinhan saanut nokkakolarin aikaiseksi CM- risteyksessä jos olisin lähtenyt vihreilläni reippaasti liikkeelle. Vähemmän on tilanteita kun ei itsepäisesti pidä oikeuksistaan kiinni.
      Jos taas auto oikeasti pysähtyy suojatien eteen niin hyvät ihmiset, käyttäkää se oikeutenne. Ei ole kivaa siinä pähkäillä, että lähteekö se kävelijä vai ei ja sitten lähdetäänkin molemmat yhtä aikaa ja taas pysähdytään...Ihan turhaa vatkaamista. Ei usein auta, vaikka kädellä osoitan reippaasti, että menehän kävelijä siitä nyt.
      Mutta tosiaan nyt pimeinä iltoina monet pitää kiinni oikeudestaan kulkea lähdes näkymättömänä ja sivuilleen vilkuilematta.
      Pitäisi muuttaa lakia, että heijastimetonta ihmistä sakotetaan liikenteen vaarantamisesta jos tulee joku tilanne.

      • Vastuullinen kuski

        Hyvä kirjoitus! Samaa mieltä. Heijastimia ei näy liikaa liikentessä, vaikka laki edellyttää sitä käyttämään – myös taajamassa.

        Nopeasti kun pähkäilen, vaikuttaa Kerava olevan Etelä-Suomen ainoa kunta, jossa ei ole liikenneympyröitä. Miksi? Esim. Tuusulassa, Hyrylässä ne sujuvoittavat liikennettä. Liikenneympyröissä ei koskaan tarvitse seistä turhaan, ei kulu turhaa energiaa eikä niiden huoltaminen vaadi mitään erityistä verrattuna tavalliseen tiehen.

        Liikenneympyröitä Keravalla ja heijastimet takkeihin!


    • ei pahalla, olen joulumielellä,jos auto ei pysähdy kun olen ylittämmässä katua suojatiellä.ammun,otan 357. magnumin mukaan,tympii sen verran,varokaa(olen tosissani)varmaan pysähtyy

    • rento ellikki

      Sakkoja heijastimettomille. Pyöriin pakolliseksi ajovalot ja heijastimia.

      Ei tarvitse mielenterveyden puolesta oireilla kun miettii asioita hiukan järjelläänkin. Toki voidaan laittaa kaikkiin suojateiden ylityksiin liikennevalot. Kameravalvonta ja sakkoja kaikista virheistä. Tasapuolisesti toki myös autoilijoille ja pyöräilijöille. Kyllä siitä valtion kassaan saadaan tarpeellisia tulojakin.

    • liikenneympyröitä

      Keravan liikenne toimi todella hienosti, kun nykyistä valojärjestelmää "paranneltiin" vuosi pari sitten ja käytössä olivat väliaikaiset liikenneympyrät esim. kehätien mäen päällä. Liikenteen ruuhkautumineb alkoi heti kun "valoparannukset" saatiin tehtyä ja väliaikainen liikenneympyrä purettua. Kalevasta jos tulee, niin noin 75km/h mittarivauhdilla kerkeää vihreään aaltoon, joka loppuu sitten sinne kukkatalolle. Yleisimmin tulee nykyään ajettua keskustan läpi jotta ei tarvitse joka valoihin pysähtyä.

    • kylki kipeänä

      Lainaan tätä ketjua.

      Kun tullaan asemansillan suunnalta risteykseen, josta suoraan menee Citymarkettiin ja vasemmalle Savion suuntaan.
      Aiemmin vain vasemmalta kaistalta pääsi kääntymään Saviolle päin ja suoraan mentiin sittariin, mutta nyt lähiaikoina on muutettu liikennejärjestystä ja kahdelta kaistalta saa kääntyä vasemmalle eli sinne Saviolle päin. Toisto auttaa joskus ;)

      Ei ole mitenkään harvinaista, että kun olen siinä oikealla kaistalla ja käännyn vasemmalle niin kohta joku yrittää tulla vasemmasta kyljestä sisälle kun yrittävät tulla oikealle kaistalle vanhan kaavan mukaan vasta/heti risteyksen jälkeen. Moni muu on sanonut samaa.
      Moni ajaa siis vanhan muistin mukaan eli vasemmalta kaistalta kihytellään ja sitten havitellaan käännyttyään sitä oikeaa kaistaa. Sitten ollaan ihmeissään kun siellä oikealla kaistalla olikin jo joku.

      En sitten tiedä olisko auttanut sellainen kyltti, että liikennejärjestyksen muutos tai jotain?

      • Yllättynyt autoilija

        Hei, kiitos huomiosta. Olen ajanut Keravalla nyt kolmisen vuotta aktiivisesti. Huomasin tässä eräänä päivänä tullessani aseman suunnasta Prisman ohi saman paikan ja kyltin, joka on tien yläpuolella. Kyltti salli kääntymisen vasemmalle myös oikeanpuoleiselta kaistalta, vaikka tiemerkinnässä oikeata kaistaa saa ajaa vain suoraan. Ilmeisesti tämä on muuttunut, sillä olen ollut siinä käsityksessä, että vain vasemmanpuoleiselta kaistalta saa kääntyä vasemmalle Savion suuntaan.

        Jokin tiedotus olisi ollut hyödyllinen, kuten kirjoittaja yllä viittasi.


      • ex-keravalainen
        Yllättynyt autoilija kirjoitti:

        Hei, kiitos huomiosta. Olen ajanut Keravalla nyt kolmisen vuotta aktiivisesti. Huomasin tässä eräänä päivänä tullessani aseman suunnasta Prisman ohi saman paikan ja kyltin, joka on tien yläpuolella. Kyltti salli kääntymisen vasemmalle myös oikeanpuoleiselta kaistalta, vaikka tiemerkinnässä oikeata kaistaa saa ajaa vain suoraan. Ilmeisesti tämä on muuttunut, sillä olen ollut siinä käsityksessä, että vain vasemmanpuoleiselta kaistalta saa kääntyä vasemmalle Savion suuntaan.

        Jokin tiedotus olisi ollut hyödyllinen, kuten kirjoittaja yllä viittasi.

        Löytyy se kaistamerkki sieltä tienpinnastakin oikealla kaistalla eli suoraan ja vasemmalle mahdollistettu kääntyminen oli muuten tuo risteys silloin uutukaisena vuona miekka ja kivi samoin kuin nykyään silloinen muutos tuli siitä kun joku "fiksu" unohti ne anturit sieltä kaistan asfaltin alta , joku yö odotellut silloin valojen vaihtumista ja kantapään kautta opittu siksi se se pelkkä suoraan ajomahdollisuus nämä muutamat vuodet.

        Eikös liikennemerkit ole seurattaviksi tehty on kiva paikka muuten härnätä kun eivät tajua muuttuneita järjestelyjä (tolloja ja sokeita) järjestyksen saa itse valita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe