HaluisinLähetystyöhön

tahtoisin Kutsun

Haluaisin palavasti lähetystyöhön. Haluaisin käyttää koko elämäni Jumalan palvelemiseen. Haluaisin että elämän työni olisi evankeliumin vieminen muille kansoille, mutta En pääse lähetystyöhön! Jumala ei ole kutsunut minua. Joudu tyytymään siihen että elän niinkuin valtaosa suomalaisista, perus työputkea uurtaen. Olen sanonut Jeesukselle monta kertaa tahtpvani hänen työhönsä, mutta kutsua ei kuulu joten tyydyn osaani. Pyydän että rukoilisit puolestani että Jeesus näyttäisi paikkani olipa se sitten perusduunarina taikka työttömänä. Haluun vaan olls siellä missä minun täytyy olla. Nyt en todellakaan iedä olenko oikeassa paikassa. Elämä on vaikeaa kun yrittää ymmärtää Jumalan tahtoa.

11

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ps

      Niinku Raamattu sanoo, etsi ensiksi Jumalan kasvoja niin kaikki muukin teille annetaan... Mä olen ainakin saanut erittäin voimakkaasti vastauksia kun olen tosissani ja täydestä sydämestä sitä etsinyt. Parhaimmillaan vastaus on tullut heti.. Joskus sanomme että tosissamme haluamme mutta emme ole valmiita. Jumala ei kutsuaan kadu, niinkuin raamattu sanoo. Joskus se vaan antaa odottaa itseään. Siitäkin raamattu puhuu paljon, mutta Jumala ei ole koskaan myöhässä. Olen myös kuullut erittäin viisaan sanovan että meidän pitää ensiksi itse kuolla tuolle näylle ettemme itse omassa voimassaan yritä viedä Jumalan suunnitelmaa eteenpäin. Raamattu myös sanoo että Jumala ei kunniaansa kenellekään muulle anna. Jos yrität liikaa itse, Olen saanut oman työnäyn puoltoista vuotta sitten. Tiedän että se on sydämelläni mutta tiedän etten ole valmis siihe vielä. Mitä kovemmin itse siihen/sitä haluat sitä enemmän teet itse työtä sen eteen.. Jos Jumala on siihen sinut kutsunut hän myös sen oven avaa kun on sen aika. Moni on lähtenyt työkentälle liian aikaisin omissa voimissaan mutta joutunut palata takaisin "kasvamaan"... JOS ovet on kiinni niin et ole siihen vielä valmis.. Tiedän kokemuksesta että ensiksi Jumala riisuu susta kaiken omavoimaisuuden. Etsi ensiksi Jumalan kasvoja, etsi koska raamatun mukaan etsivä löytää ja kysyvälle vastataan... tsemppiä =)

      • Tyttö"""

        Kiitos vastauksestasi! Tästä oli paljon hyötyä muuhunkin kuin lähetystyö-kysymykseen! Jumala siunatkoon sinua! :)


    • ps

      No kiva jos oli jotakin hyötyä =) Mä tiedän monta jotka hirveesti haluis lähtee kentälle "liian aikaisin" Itse lukeuduin myös tuohon sakkiin... Kun uskoon tulin niin tietty halusin heti lähtee auttaaan muita mutta eräs fiksu sanoi että jokaisen uskoon tulleen pitäisi ensiksi antaa Jumalalle edes vuosi, vain roikkua kiinni Jumalassa, antaa Jumalan hoitaa sun haavat ja roskat pois, juurtua sanaan jne ennen kuin auttaa muita.. Särkynyt ihminen ei voi auttaa muita ennen kuin on eheytynyt itse. Viha, katkeruus, anteeksiantamattomuus jne.. Kaikki ne ja menneisyys pitää käsitellä ennen kuin lähtee hengelliseen työhön. Hengellinen työ on todella raskasta henkisesti ja jos ei ole itse ehyt niin se KIRJAIMELLISESTI syö kaikki sun voimat. Been there done that.. Etsi ensiksi Jumalan kasvoja ja Jumalan tahtoa sun elämään ja eheytymistä, juurtumista Sanaan.. Sana on kuin peili. Anna Jumalalle itsesi ensiksi ja vasta sitten muille ;D

    • kulje rukoillen

      Rukoile että Jumala selvästi puhuu ja avaa ovet. Jospa sinun paikkasi onkin tukea taloudellisesti lähettejä esim. kansallsia envankelistoja Intiassa: One Way Mission jne. Asia for Jesus ym. järjestöjen kautta. Noissa köyhissä maissa olisi paljon jo valmiita kieli- ja kulttuuritaustaisia henkilöitä,mutta heillä ei ole taloudellisia mahdollisuuksia envankelioida.
      On turha lähteä lähetyskentälle omasta innosta ja itsensä kutumana jos eim ole kutsua Jumalalta.
      Meidän tullee tyytyä siihen mitä Taivaallinen Isä on tehtäväksemme täällä suunnitellut. Jos sinut on tarkoitettu jollekin kentälle niin kyllä Herra johdattlee: antaa innon lkaa opiskelemaan maan kieliä, ottamaan selvää lähetyskohteesta ym. Myös oma synnyinmaamme on lähetyskenttä. Jospa Herra tahtoo,että evankelioit täällä asiavia maahanmuutajia tai turiseja?

      • HaluaisinLähteä

        Olen saanut innon opiskella uutta kieltä ja vaikka en koskaan ole pitänyt kielistä, tästä kielestä pidän todella paljon. Haluan tehokasta ja nopeaa oppimista! Lisäksi olen kiinostunut maista joissa kyseistä kieltä puhutaan. Olen myös katsellut netistä vapaaehtoistyöhön lähtemistä. Mutten uskaltais tehdä asialle mitään. Jotenkin nään vapauden lähteä mutta pelkään kaiken olevan minusta itsestäni. Mutten halua tehdä mitään itsestäni. Voiko tällainen kuulostaa mitenkään Jumalan tahdolta? vai kuulostaako tämä itseni itsekkäältä tulevaisuuden rakentamiselta? Olen siis rukoillut Jumalaa ohjaamaan jalkani niille poluille joita Hän tahtoo mun kulkevan. Ja pyytänyt sulkemaan ovet joita ei ole minulle tarkoitettu.


      • Askel kerrallaan
        HaluaisinLähteä kirjoitti:

        Olen saanut innon opiskella uutta kieltä ja vaikka en koskaan ole pitänyt kielistä, tästä kielestä pidän todella paljon. Haluan tehokasta ja nopeaa oppimista! Lisäksi olen kiinostunut maista joissa kyseistä kieltä puhutaan. Olen myös katsellut netistä vapaaehtoistyöhön lähtemistä. Mutten uskaltais tehdä asialle mitään. Jotenkin nään vapauden lähteä mutta pelkään kaiken olevan minusta itsestäni. Mutten halua tehdä mitään itsestäni. Voiko tällainen kuulostaa mitenkään Jumalan tahdolta? vai kuulostaako tämä itseni itsekkäältä tulevaisuuden rakentamiselta? Olen siis rukoillut Jumalaa ohjaamaan jalkani niille poluille joita Hän tahtoo mun kulkevan. Ja pyytänyt sulkemaan ovet joita ei ole minulle tarkoitettu.

        Jos sinua kiinnostaa vapaaehtoistyö ulkomailla niin sellainenhan voisi olla hyvä mahdollisuus miettiä myös lähetyskutsua. Saisit tuntumaa vieraassa kulttuurissa elämiseen. Ei kaikkeen tule erityistä vahvistusta Jumalalta vaan järkeä ja harkintaa on erittäin luvallista käyttää myös kristityn. Tsemppiä ja rohkeutta elämääsi, kyllä Taivaan Isä pitää huolen!


    • kulje rukoillen

      Kyllä tuo ihan lähetyskutsulta tuntuu. Itsekkin sain ensiksi halun opiskella maan kieltä vaikka näytii ettei ikinä ole mahdollista käyttää sitä evankelioinnissa: Samoin tuli valtava rakkaus tuota kansaa kohtaan. Ihminen on vain kärsimätön. Opettele vain nyt kieltä, ahnki teitoa ja rukoile: kyllä Herra avaa ajallaan ovet. Tuo kiinnostus on varmasti Hänestä.

    • ps12

      Jos kiinnostus kestää koetukset ja ajan niin sillon se on Jumalasta jos olet uskova... Moni kuitenkin ryntää liian nopeasti ja omavoimaisesti ja näky ikäänkuin kuihtuu.. Se pitää ensiksi koetella. Eräs Afrikkalainen pastori totesi eräälle joka halusi palavasti lähetystyöhön Afrikkaan ja totesi että hänellä on työkutsu Jumalalta. Pastori kysäsi et "mitä teet omassa maassasi ihmisten hyväksi" tuo toinen vastasi siihen ettei mitään. Pastori siihen että tee ensiksi sitä omassa maassasi ja vasta sitten muualla... ERITTÄIN fiksusti sanottu.. Jos et tee sitä lähetystyötä ensiksi omassa maassasi niin mitä ihmettä meet sitä ulkomaille tekemään???

      • nainentahtootietää

        miten tehdään lähetystyötä omassa maassa?


    • ps12

      Samalla tavalla kuin muuallakin... Lähetystyössähän mennään auttamaan, jakamaan rakkautta ja kertomaan evankeliumia.. Meillä on täällä suomessa paljon tehtävää, paljon kärsiviä naisia,lapsia jne. ja paljon ihmisiä jotka ei tiedä mitään raamatusta. Ite olin esim oman seurakunnan naistenkodilla vapaaehtoisena. Sitähän se juuri on siellä ulkomaillakin.. Ei se oo mitään hohdokasta glamouria vaan raakaa duunia.. Ninkuin seurakunnan pastorikin sanoi, työtä on paljon mutta tekijöitä vähän.. Omassa maassa on paljon niitä jotka apua tarvitsevat ja en ymmärrä miksi jengi hinkuu ulkomaille, auttaisi ensiksi sitä oman maan sakkia...

    • Käytännön vinkkejä

      Iästäsi riippuen Suomen Lähetysseura järjestää joka vuosi kursseja, joiden kautta voit päästä ulkomaille harjoitteluun ja siten nähdä, onko lähetystyö sinun juttusi. Lähetyksen esikoulutus nuorille on 20-35-vuotiaille nuorille suunnattu kurssi, Lähde liikkeelle -kurssi taas yli 35-vuotiaille. Molempien hakuohjeet löytyvät Suomen Lähetysseuran sivuilta. Kurssi kannattaa käydä vaikka ei ulkomaille haluaisikaan, on meinaan sivistävää ja antaa paljon oppia lähetyksen nykytilasta. Varmasti Suomesta löytyy myös muita lähetysjärjestöjä, joiden sivuja ja koulutusmahdollisuuksia kannattaa tutkia, mutta tämä sattuu olemaan itselleni tutuin. Lykkyä tykö!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe